Oud en Nieuw

september 2012 aangepast in Algemeen
Beste Lars,
Ik heb begrepen dat het mogelijk is om oud en nieuw te vieren in het Disney park.
Heb jij ervaring met dit evenement en wat zijn de kosten hiervan?
Groeten,
Sebas
«1345

Reacties

  • sebas zei:


    Beste Lars,
    Ik heb begrepen dat het mogelijk is om oud en nieuw te vieren in het Disney park.
    Heb jij ervaring met dit evenement en wat zijn de kosten hiervan?
    Groeten,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Oud en Nieuw wordt grootst gevierd in Disneyland Paris met maar liefst 3 grote vuurwerkshows in het Disneyland Park, Walt Disney Studios Park en Disney Village. Beide parken zijn tot 01:00 uur geopend met een speciale DJ party op Central Plaza in het Disneyland Park waar diverse champagne stands klaar staan om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Hiervoor betaal je niets extra's, enkel de toegangstickets tot de parken (normale prijzen). Let er wel op dat als je in de betere restaurants wilt gaan eten die avond (buffet, table service of character dining), je hier op tijd voor moet reserveren en de prijzen een stuk hoger liggen dan normaal. Vol = vol.
    Ervaring leert dat Oudejaarsdag gezellig druk is in beide parken, maar met name tegen de avond het Disneyland Park snel volloopt met feestvierders die de grote vuurwerkshow willen zien. Zorg dat je op tijd een plaatsje bemachtigd want tegen 00:00 uur staat heel Central Plaza en Main Street, U.S.A. vol met mensen. Oudejaarsavond in Disneyland Paris is een unieke beleving, maar je moet wel tegen de drukte kunnen.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Allereerst wil ik je hele fijne feestdagen toewensen, samen met iedereen die je lief is. Hieronder een aantal vragen, ik hoop dat je er een paar kunt beantwoorden.
    Wij gaan dit jaar het nieuwe jaar inluiden in Disneyland Parijs.
    Ik heb begrepen dat het park dan tot 01.00 uur open zal zijn. Weet jij ook of er "officieel" afgeteld gaat worden?
    Heb jij zelf, of iemand dit je kent, wel eens oud en nieuw in Disneyland Parijs gevierd, en beviel dit? Weet jij of het publiek dan vuurwerk afsteekt? Lijkt me namelijk niet zo veilig. Graag hoor ik van je.
    Groeten, Trudy

  • Hoi Lars,
    Allereerst wil ik je hele fijne feestdagen toewensen, samen met iedereen die je lief is. Hieronder een aantal vragen, ik hoop dat je er een paar kunt beantwoorden.
    Wij gaan dit jaar het nieuwe jaar inluiden in Disneyland Parijs.
    Ik heb begrepen dat het park dan tot 01.00 uur open zal zijn. Weet jij ook of er "officieel" afgeteld gaat worden?
    Heb jij zelf, of iemand dit je kent, wel eens oud en nieuw in Disneyland Parijs gevierd, en beviel dit? Weet jij of het publiek dan vuurwerk afsteekt? Lijkt me namelijk niet zo veilig. Graag hoor ik van je.
    Groeten, Trudy

    Hoi Trudy,
    Er bestaat al een topic over Oud en Nieuw in het 'Algemeen' gedeelte. Ik heb jouw post verplaatst en samengevoegd met dit topic (zie vorige reacties voor eerdere vragen en antwoorden). De antwoorden op je vragen:
    Beide parken zijn tot 01:00 uur open en er zijn 3 vuurwerkshows (Disneyland Park, Walt Disney Studios Park en Disney Village). Uiteraard wordt er bij alle shows afgeteld waarna het grote vuurwerk losbarst. Het is verboden voor het publiek om zelf vuurwerk af te steken (op wat sterretjes of aanstekers na natuurlijk) in verband met de veiligheid. De vuurwerkshows van beide parken zijn vrijwel hetzelfde, maar het effect bij het kasteel in het Disneyland Park is natuurlijk het mooiste. Zorg ervoor dat je ruim op tijd op Central Plaza of Main Street staat, want tijdens het aftellen is het bommetje vol. Zie mijn vorige reactie in dit topic voor meer informatie.
    Ook namens DiscoverTheMagic.nl wens ik jullie fijne feestdagen en het beste voor 2013!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars.
    Ik heb begrepen dat er niet afgeteld gaat worden tijdens oud en nieuw in het Disneyland park. Wat is er wel in het Disneypark tijdens oud en nieuw?
    Groeten,
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars.
    Ik heb begrepen dat er niet afgeteld gaat worden tijdens oud en nieuw in het Disneyland park. Wat is er wel in het Disneypark tijdens oud en nieuw?
    Groeten,
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Er wordt wel afgeteld in het Disneyland Park, maar er is geen Nieuwjaarsvuurwerk. Ze willen het Disneyland Park ontlasten, omdat het de voorgaande jaren te druk was. In verband met de veiligheid is het Nieuwjaarsvuurwerk dit jaar in het Walt Disney Studios Park (inclusief DJ Party) en Disney Village. In het Disneyland Park wordt Disney Dreams! of Christmas ter compensatie twee keer opgevoerd. Ze hopen dat de bezoekers zich op deze manier gaan verdelen over de 3 locaties. Een overzicht:
    Disneyland Park > 2 x Disney Dreams! of Christmas (17:45 & 00:00 uur)
    Walt Disney Studios Park > 'Count Down Fireworks' (00:00 uur)
    Disney Village > 'Count Down Fireworks' (00:00 uur)
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wij gaan op 31 december met ons gezin naar Disney. Uiteraard willen we van de vuurwerkshow genieten, ik begreep dat deze in Disney Village en Walt Disneys Studios Park te zien zijn.
    Weet iemand ook waar deze show precies te zien zijn, waar we moeten gaan staan zeg maar. En zijn de Studios dan ook langer open ?
    En mocht je nog meer tips ed hebben hoor ik het graag.
    Groetjes, Barbara
  • LadyB zei:


    Hallo,
    Wij gaan op 31 december met ons gezin naar Disney. Uiteraard willen we van de vuurwerkshow genieten, ik begreep dat deze in Disney Village en Walt Disneys Studios Park te zien zijn.
    Weet iemand ook waar deze show precies te zien zijn, waar we moeten gaan staan zeg maar. En zijn de Studios dan ook langer open ?
    En mocht je nog meer tips ed hebben hoor ik het graag.
    Groetjes, Barbara

    Hoi Barbara,
    Ik heb je topic samengevoegd met het reeds bestaande topic over Oud en Nieuw.
    Het Nieuwjaarsvuurwerk is dit jaar alleen in het Walt Disney Studios Park en Disney Village. In de Studios wordt het vuurwerk van achter Rock 'n' Roller Coaster afgeschoten. De beste plekken om het vuurwerk goed te zien is midden op de straat richting Backlot, ter hoogte van Armageddon. De vuurwerkshow is identiek aan die in Disney Village. Deze wordt bij het meer (Lake Disney) opgevoerd.
    Tip: Kijk eerst om 17:45 uur Disney Dreams! of Christmas in het Disneyland Park (niet te dichtbij het kasteel gaan staan; aan het einde van Main Street, ter hoogte van het informatiebord, is de beste plaats) en het Nieuwjaarsvuurwerk om 00:00 uur in het Walt Disney Studios Park. In de Studios zijn ook de grote dance party's met DJ's in Backlot. Beide parken zijn tot 01:00 uur geopend.
    Groetjes en veel plezier!
    Lars
  • september 2014 aangepast
    Hallo Lars en mede-forummers,
    Wij zijn aan het twijfelen of we het weekend van kerst (26 december) óf met oud&nieuw naar Disney gaan. Ik zie dat het park op oudjaarsnacht tot 1 uur open is, maar is dit gewoon toegankelijk met je Dreampass, of heb je voor oudejaarsavond een apart toegangskaartje nodig (net als met Halloween 31 oktober)? En is er wat speciaals te beleven in Disney op tweede kerstdag wat andere dagen niet is? En wat doen ze met oud&nieuw? Tevens las ik dat het kerstseizoen in teken van de prinsessen staat, met ook Anna en Elsa en Merida. Is dit allemaal ook nog als je van 31 december t/m 3 januari gaat, of moet je dan echt in december daar zijn?
    Ik hoop dat ik hier meer duidelijkheid krijg, haha!
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hallo Lars en mede-forummers,
    Wij zijn aan het twijfelen of we het weekend van kerst (26 december) óf met oud&nieuw naar Disney gaan. Ik zie dat het park op oudjaarsnacht tot 1 uur open is, maar is dit gewoon toegankelijk met je Dreampass, of heb je voor oudejaarsavond een apart toegangskaartje nodig (net als met Halloween 31 oktober)? En is er wat speciaals te beleven in Disney op tweede kerstdag wat andere dagen niet is? En wat doen ze met oud&nieuw? Tevens las ik dat het kerstseizoen in teken van de prinsessen staat, met ook Anna en Elsa en Merida. Is dit allemaal ook nog als je van 31 december t/m 3 januari gaat, of moet je dan echt in december daar zijn?
    Ik hoop dat ik hier meer duidelijkheid krijg, haha!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Er is geen extra entertainment in de parken tijdens de twee kerstdagen. Er zijn wel kerstdiners met optredens en/of Disney figuren en de Kerstman op 24 december in Disney's Hotel New York en het Disneyland Park (reservering noodzakelijk). Op Oudejaarsavond zijn er DJ party's in de parken, wordt er champagne geschonken en zijn er 2 extra vuurwerkshows. Afgaande op Oudejaarsavond van afgelopen jaar, zal Disney Dreams! 1 of 2 keer die avond te zien zijn in het Disneyland Park, is het grote 'countdown vuurwerk' om 00:00 uur in het Studios Park en is er tevens een extra vuurwerkshow op Lake Disney in Disney Village. Beide parken zijn tot 01:00 uur geopend.
    Voor beide avonden (Kerstavond en Oudejaarsavond) zijn geen speciale tickets vereist. Disney's Betoverende Kerst duurt t/m 7 januari 2015 met iedere dag al het speciale kerstentertainment. Anna, Elsa en Merida zijn dus tijdens jullie verblijf aanwezig in het Disneyland Park.
    Op dit moment zijn er twee aanbiedingen beschikbaar voor aankomsten in december: Tot 30% korting + kinderen t/m 11 jaar gratis (http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/aanbieding-disneyland-parijs-tot-30-korting-op-toegang-en-verblijf-kinderen-tm-6-jaar-gratis-2/) of Tot 2 nachten & 2 dagen gratis + kinderen t/m 6 jaar gratis (http://www.discoverthemagic.nl/2014/08/aanbieding-disneyland-parijs-tot-2-nachten-en-2-dagen-gratis-kinderen-tm-6-jaar-gratis-2/). Vergelijk ze allebei voor het meest voordelige verblijf.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Is er al bekend wat er dit jaar precies gaat gebeuren met oud&nieuw? Is het net als vorig jaar weer geen vuurwerk bij het kasteel, maar wel bij village en studios (beide dan dezelfde show)? Welke van de 2 zou je aanraden om te bekijken? DJ's doen ons niet zoveel, leuke andere dingen zoals een glaasje champagne waar ik ergens over las is wel altijd leuk. We weten dat het druk is natuurlijk, maar waar zal het het minst druk zijn? En waar kun je het beste gaan staan (op beide locaties) om het vuurwerk toch wel goed te zien, zonder dat je 2 uur van tevoren hoeft te staan, haha.
    Ik ben benieuwd en hoor het graag!
    Groetjes, Veerle
  • Veerle zei:


    Hoi Lars,
    Is er al bekend wat er dit jaar precies gaat gebeuren met oud&nieuw? Is het net als vorig jaar weer geen vuurwerk bij het kasteel, maar wel bij village en studios (beide dan dezelfde show)? Welke van de 2 zou je aanraden om te bekijken? DJ's doen ons niet zoveel, leuke andere dingen zoals een glaasje champagne waar ik ergens over las is wel altijd leuk. We weten dat het druk is natuurlijk, maar waar zal het het minst druk zijn? En waar kun je het beste gaan staan (op beide locaties) om het vuurwerk toch wel goed te zien, zonder dat je 2 uur van tevoren hoeft te staan, haha.
    Ik ben benieuwd en hoor het graag!
    Groetjes, Veerle

    Hoi Veerle,
    Er is nog geen exacte informatie bekend over het entertainmentprogramma tijdens Oudejaarsavond in Disneyland Parijs. Naar alle waarschijnlijkheid zal hetzelfde programma als vorig jaar worden gepresenteerd met het grote 'countdown' vuurwerk in het Walt Disney Studios Park en 2 keer Disney Dreams! of Christmas in het Disneyland Park. Je kunt hierdoor beide shows zien (1e voorstelling van Dreams en om 00:00 uur het 'countdown' vuurwerk in de Studios). Het Studios Park is tevens de locatie voor de DJ party's. Er bestaat geen 'minst druk' in Disneyland Parijs tijdens Oudejaarsavond ;-) Beste plaats om het 'countdown' vuurwerk te kijken is in Backlot ter hoogte van Armageddon. Beste plaats om Disney Dreams! of Christmas te bekijken is op de splitsing van de tramrails op Central Plaza in het Disneyland Park (ter hoogte van het informatiebord).
    Groetjes en alvast veel plezier!
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reply! Ik was al bang dat "minst druk" niet echt van toepassing zou zijn, haha, maar dacht misschien omdat er DJ's zijn in het studio's park, dat dat meer mensen zou trekken dan de village. Echter, ik besef me nu dat in de village ook mensen uit de omgeving kunnen komen zonder toegangskaartje, dus dat zal zich dan wel weer gelijk trekken. Bedankt voor de tips in ieder geval! We hebben halloween door omstandigheden helaas moeten missen, dus we hopen dat nieuwjaar dat dubbel en dwars goed gaat maken.
    Groetjes, Veerle
  • Lars, weet je toevallig ook of met oud en nieuw ook alle attracties tot 's nachta geopend zijn? Ik heb nl wel eens iets gelezen over tot 22 uur en dan om 24 uur vuurwerk houd dat dan in dat je eerst 2 uur het park uit moet of wel kunt blijven maar nergens in kan!
    Madammeke

  • Lars, weet je toevallig ook of met oud en nieuw ook alle attracties tot 's nachta geopend zijn? Ik heb nl wel eens iets gelezen over tot 22 uur en dan om 24 uur vuurwerk houd dat dan in dat je eerst 2 uur het park uit moet of wel kunt blijven maar nergens in kan!
    Madammeke

    Hoi Madammeke,
    Beide parken zijn tot 01:00 uur open, waarbij de meeste attracties open blijven. In voorbereiding voor Disney Dreams! of Christmas en de 'countdown fireworks', zullen bepaalde gebieden in beide parken worden gesloten. Denk hierbij aan Fantasyland in het Disneyland Park en een deel van Backlot in het Walt Disney Studios Park. Zorg dus dat jullie de attracties in deze landen vóór het begin van de avondshows hebben gedaan. De rest van de attracties blijven de hele avond open. Je hoeft het park niet uit.
    Groetjes,
    Lars
  • Heey Lars,
    Wij gaan oudjaarsdag en nieuwjaarsdag naar Disney.
    Ik las dat er alleen in de Studio's vuurwerk was afgelopen jaar, is dat dit jaar weer of ook bij het kasteel?
    Het is onze eerste keer oud en nieuw in Disney en vroegen ons ook af hoe het zit met drank, een glaasje champagne hoort er natuurlijk bij.
    Kan je dit zelf meenemen, daar kopen of hoe gaat dat daar?
    Alvast bedankt!
    Tim

  • Heey Lars,
    Wij gaan oudjaarsdag en nieuwjaarsdag naar Disney.
    Ik las dat er alleen in de Studio's vuurwerk was afgelopen jaar, is dat dit jaar weer of ook bij het kasteel?
    Het is onze eerste keer oud en nieuw in Disney en vroegen ons ook af hoe het zit met drank, een glaasje champagne hoort er natuurlijk bij.
    Kan je dit zelf meenemen, daar kopen of hoe gaat dat daar?
    Alvast bedankt!
    Tim

    Hoi Tim,
    Het grote vuurwerk om 00:00 uur is ook dit jaar alleen in het Walt Disney Studios Park (en tegelijk in Disney Village bij Lake Disney). In het Disneyland Park zullen er twee voorstellingen zijn van 'Disney Dreams! of Christmas'; eentje vroeg in de avond, de ander om 00:00 uur. Tip: Bekijk Disney Dreams! in de vroege avond en ga vervolgens tegen het einde van de avond naar het Studios Park voor de DJ party, het grote vuurwerk en de champagne. De champagne wordt ter plaatse verkocht in de parken. Veel plezier!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik ga dit jaar Oud & Nieuw vieren in Disneyland. Super leuk, alleen vroeg ik mij af wat ik kan verwachten qua eten op oudejaarsavond. Ik heb prijzen gehoord van 300 euro bij sommige restaurant. Dit is wat buiten mijn budget, haha, dus is mij vraag kan je daar ook gewoon zomaar even wat eten of halen?
    Alvast bedankt.
    Groetjes Liset
  • Liset zei:


    Hoi Lars,
    Ik ga dit jaar Oud & Nieuw vieren in Disneyland. Super leuk, alleen vroeg ik mij af wat ik kan verwachten qua eten op oudejaarsavond. Ik heb prijzen gehoord van 300 euro bij sommige restaurant. Dit is wat buiten mijn budget, haha, dus is mij vraag kan je daar ook gewoon zomaar even wat eten of halen?
    Alvast bedankt.
    Groetjes Liset

    Hoi Liset,
    Op Oudejaarsavond hanteren veel restaurants speciale menu's en prijzen vanaf €129,- per persoon. Klik hier voor het complete overzicht. De overige restaurants hanteren de reguliere prijzen, maar reserveren wordt aanbevolen. Bekijk de openingstijden van alle restaurants en informatie over het reserveren via onze Planning-pagina onder het kopje 'Restaurant Reserveringen': http://www.discoverthemagic.nl/planning/. Uiteraard is het mogelijk om bij de counter service restaurants zonder te reserveren eten te bestellen, maar dit is alleen fastfood.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste forumleden,
    Het complete entertainmentprogramma voor Oudejaarsavond 2014 in het Disneyland Park, Walt Disney Studios Park en Disney Village is bekend. Tevens is er een overzicht beschikbaar van alle restaurants met speciale menu's. Bekijk ons artikel: http://www.discoverthemagic.nl/2014/12/disneyland-parijs-viert-oudejaarsavond-2014-in-beide-parken-met-extra-entertainment-en-vuurwerkshows/.
    Groetjes,
    Lars
  • Goedemorgen mensen,

    Weet iemand ook toevallig wat het programma is voor oudjaarsdag en avond?

    Alvast bedankt,

    Groetjes
  • rein zei:

    Goedemorgen mensen,

    Weet iemand ook toevallig wat het programma is voor oudjaarsdag en avond?

    Alvast bedankt,

    Groetjes

    Goedemorgen, rein.

    Het exacte programma voor oudejaarsavond is nog niet bekend gemaakt, maar afgaande op voorgaande jaren zal het er ongeveer zo uit gaan zien:

    2 x Disney Dreams! of Christmas in het Disneyland Park (open tot 01:00 uur)
    Countdown Fireworks show in het Walt Disney Studios Park om 00:00 uur (open tot 01:00 uur)
    Countdown Fireworks show bij Lake Disney in Disney Village om 00:00 uur
    DJ Party en optredens in het Walt Disney Studios Park op het grote podium in Backlot (hele avond)
    Champagne verkrijgbaar in beide parken

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Bedankt voor je snelle reactie,
    Dat ziet er gezellig uit!

    Mocht je eerdaags het exacte programma voor oudjaar 2015 te weten krijgen, zou je deze dan willen/kunnen vermelden?

    Groetjes,
  • rein zei:

    Hoi Lars,

    Bedankt voor je snelle reactie,
    Dat ziet er gezellig uit!

    Mocht je eerdaags het exacte programma voor oudjaar 2015 te weten krijgen, zou je deze dan willen/kunnen vermelden?

    Groetjes,

    Inmiddels is het programma officieel door Disney bekendgemaakt, rein. Download het actuele entertainment programma voor oudejaarsavond: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/actueel-entertainmentprogramma-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Wij hebben jaarkaarten en willen dit jaar met Oud & Nieuw naar Disney, ik begreep dat we daar speciale kaartjes voor moeten aanschaffen voor ´s avonds. Waar vind ik daar de info over en hoe ver van te voren kun je die kopen en wat kosten ze?

    Groetjes,

    Claudia
  • Claudia zei:

    Hoi Lars,

    Wij hebben jaarkaarten en willen dit jaar met Oud & Nieuw naar Disney, ik begreep dat we daar speciale kaartjes voor moeten aanschaffen voor ´s avonds. Waar vind ik daar de info over en hoe ver van te voren kun je die kopen en wat kosten ze?

    Groetjes,

    Claudia

    Hoi Claudia,

    Er hoeven geen speciale kaarten aangeschaft te worden om te genieten van het extra entertainment en vuurwerk op oudejaarsavond in Disneyland Paris. Dit zit gewoon inbegrepen bij je toegangsticket of jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars

  • Hoi Claudia,

    Er hoeven geen speciale kaarten aangeschaft te worden om te genieten van het extra entertainment en vuurwerk op oudejaarsavond in Disneyland Paris. Dit zit gewoon inbegrepen bij je toegangsticket of jaarkaart.

    Groetjes,
    Lars

    Lars,

    Bedankt voor je snelle reactie!

    groetjes,
    claudia
  • Lars,

    weet je of er tijdens de festiviteiten ook rekening wordt gehouden met houders van een EAC of DPC? Zoals bij de "reguliere" Disney Dreams! ?
  • Hugo zei:

    Lars,

    weet je of er tijdens de festiviteiten ook rekening wordt gehouden met houders van een EAC of DPC? Zoals bij de "reguliere" Disney Dreams! ?

    Goede vraag, Hugo. Ik denk het eerlijk gezegd niet, althans niet bij het vuurwerk. Ze hebben de grote eindejaarsshow niet voor niks verplaatst naar het Studios Park omdat het Disneyland Park te druk werd. Ik denk dat ze zoveel mogelijk plek vrij willen houden voor alle bezoekers, maar ik ga eens navraag doen. Zodra ik antwoord krijg, laat ik het je weten.

    Groetjes,
    Lars
  • Alvast bedankt!
  • Hugo zei:

    Alvast bedankt!

    Hoi Hugo,

    Zojuist bevestiging gekregen van Disney dat de vakken voor EAC/DPC tijdens het vuurwerk gewoon beschikbaar zijn, vergelijkbaar met Dreams.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.