Restaurant Inventions

april 2014 aangepast in Hotels & Accommodatie
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, sorry als ik het verkeerd doe.
Ik wil in de zomer met mijn gezin naar DLP, waarschijnlijk hotel Newport Bay of New York.
Mijn vraag is of het ook mogelijk is om het dinner-buffet in een ander Hotel te gebruiken.
Kan ik bijvoorbeeld 's avonds in het Disney Hotel, in restaurant Inventions gaan eten?
Zo ja, hoe regel ik dat dan?
En geldt dat ook voor parkbezoekers (niet-hotel-gasten), want naar mijn gevoel is zo'n restaurant dan toch heel snel overboekt?
Hoor graag of iemand hier iets over weet, alvast bedankt.
«1

Reacties

  • JePe zei:


    Hallo allemaal,
    Ik ben nieuw hier, sorry als ik het verkeerd doe.
    Ik wil in de zomer met mijn gezin naar DLP, waarschijnlijk hotel Newport Bay of New York.
    Mijn vraag is of het ook mogelijk is om het dinner-buffet in een ander Hotel te gebruiken.
    Kan ik bijvoorbeeld 's avonds in het Disney Hotel, in restaurant Inventions gaan eten?
    Zo ja, hoe regel ik dat dan?
    En geldt dat ook voor parkbezoekers (niet-hotel-gasten), want naar mijn gevoel is zo'n restaurant dan toch heel snel overboekt?
    Hoor graag of iemand hier iets over weet, alvast bedankt.

    Hoi JePe,
    Het is inderdaad mogelijk om in een restaurant van een ander Disney hotel te eten, dan waar je verblijft. Iedereen kan overal een maaltijd nuttigen. Het wordt echter aanbevolen, zeker voor het populaire Inventions, om op voorhand te reserveren door te bellen met de Disney restaurant reserveringslijn: 0033 (0)1 60 30 40 50.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Dank voor je snelle reactie en complimenten voor je fraaie website!
    Aantal jaren geleden verbleven we een paar dagen in Disneyland Hotel. Wat een geweldige ervaring was dat. Maar alles erbij geteld kostte het wel een aardige duit. Het is momenteel ruim boven mijn budget, maar ik zou er graag nog eens gaan eten. Ik ga zeker de restaurant reserveringslijn bellen. Ik wist niet dat je als niet-hotel-gast ook gewoon in een Disney hotel kunt eten. Is er ook ergens terug te vinden wat de buffetten in de verschillende restaurants tegenwoordig kosten?
    Voor wat betreft mijn hotel keuze wordt het waarschijnlijk New York omdat ze Newport Bay dit hele jaar verbouwen.
    Nu heeft het restaurant Manhattan mijn absolute voorkeur. Restaurant Parkside Diner trekt mij persoonlijk gewoon minder aan.
    Beide restaurants worden ook voor het ontbijt gebruikt. Heb je enig idee of ik voor het ontbijt zelf mag kiezen voor restaurant Manhattan? Of kan ik dat ergens kenbaar maken of kun jet gewoon naar het restaurant van je keuze gaan?
  • JePe zei:


    Hallo Lars,
    Dank voor je snelle reactie en complimenten voor je fraaie website!
    Aantal jaren geleden verbleven we een paar dagen in Disneyland Hotel. Wat een geweldige ervaring was dat. Maar alles erbij geteld kostte het wel een aardige duit. Het is momenteel ruim boven mijn budget, maar ik zou er graag nog eens gaan eten. Ik ga zeker de restaurant reserveringslijn bellen. Ik wist niet dat je als niet-hotel-gast ook gewoon in een Disney hotel kunt eten. Is er ook ergens terug te vinden wat de buffetten in de verschillende restaurants tegenwoordig kosten?
    Voor wat betreft mijn hotel keuze wordt het waarschijnlijk New York omdat ze Newport Bay dit hele jaar verbouwen.
    Nu heeft het restaurant Manhattan mijn absolute voorkeur. Restaurant Parkside Diner trekt mij persoonlijk gewoon minder aan.
    Beide restaurants worden ook voor het ontbijt gebruikt. Heb je enig idee of ik voor het ontbijt zelf mag kiezen voor restaurant Manhattan? Of kan ik dat ergens kenbaar maken of kun jet gewoon naar het restaurant van je keuze gaan?

    Dank voor de complimenten, JePe!
    Er is helaas geen actuele lijst met prijzen voor de restaurants van de Disney hotels. Voor een indicatie kun je kijken op de Restaurant Menus pagina van DLRPMagic.com: http://www.dlrpmagic.com/planning/dining/restaurant-menus/. Deze prijzen zijn indicatief en kunnen verschillen met wat je daadwerkelijk moet betalen in het resort.
    Voor het ontbijt ben je afhankelijk van de cast member die je doorverwijst naar één van de restaurants. Uiteraard kun je hem of haar kenbaar maken dat je het liefst ontbijt in Manhattan Restaurant, maar dit is echter geen garantie dat je ook daadwerkelijk daar mag ontbijten. Voor diner in het restaurant kun je uiteraard wel aangeven dat je bij Manhattan wilt eten via de Disney restaurant reserveringslijn.
    Groetjes,
    Lars
  • Volgens mij was ik vorig jaar zo,n 60 euro boor buffet inventions kwijt, savonds met characters
  • Vriendelijk dank voor jullie reacties. Drie dagen Hotel New York en de Diner-Show La Légende de Buffalo Bill zijn geboekt. Via de Disney restaurant reserveringslijn heb ik begrepen dat restaurants binnen 60 dagen voor aankomst pas gereserveerd kunnen worden. Dus dat staat in de agenda. Prijs ligt inderdaad rond de 60 euro, maar tegenwoordig kun je Half Pension (of Vol Pension) lunch/diner vouchers bijboeken. Deze zijn er in meerdere varianten/prijsklasse. Ik heb Premium Half Pension bijgeboekt, waardoor we zowel kunnen eten bij Restaurant Inventions alsook de Buffalo Bill Dinershow kunnen bijwonen. We kijken er naar uit.
    Via Disney vernam ik ook de openingstijden van het zwembad van hotel New York, dat is van 07:00 tot 21:45 uur. Informatie waar iemand anders misschien weer iets aan heeft.
    Hier kun je veel info vinden over restaurants: http://www.dlrpmagic.com/planning/dining/restaurant-menus/
  • Hallo allemaal,
    weet iemand welke figuren je tijdens het dinner bij inventions kan verwachten?
    Zijn dat speciale figuren die niet op het park rondlopen of gewoon mickey en donald?
    twijfel namelijk of het de moeite waard is om hier te gaan eten wat het prijsverschil betreft met een ander buffetrestaurant.
    groetjes,
    esther

  • Hallo allemaal,
    weet iemand welke figuren je tijdens het dinner bij inventions kan verwachten?
    Zijn dat speciale figuren die niet op het park rondlopen of gewoon mickey en donald?
    twijfel namelijk of het de moeite waard is om hier te gaan eten wat het prijsverschil betreft met een ander buffetrestaurant.
    groetjes,
    esther
    Hoi Esther,
    Bij Inventions zijn zowel reguliere figuren, als zeldzame figuren te zien. Met name tijdens de brunch op zondag zijn er speciale figuren of reguliere figuren in speciale pakjes te zien. Daarnaast is het buffet zelf vele malen uitgebreider en luxer dan bijvoorbeeld Café Mickey en heb je uitzicht over het Disneyland Park.
    Groetjes,
    Lars

  • Hallo allemaal,
    weet iemand welke figuren je tijdens het dinner bij inventions kan verwachten?
    Zijn dat speciale figuren die niet op het park rondlopen of gewoon mickey en donald?
    twijfel namelijk of het de moeite waard is om hier te gaan eten wat het prijsverschil betreft met een ander buffetrestaurant.
    groetjes,
    esther
    Hoi Esther,
    Bij Inventions zijn zowel reguliere figuren, als zeldzame figuren te zien. Met name tijdens de brunch op zondag zijn er speciale figuren of reguliere figuren in speciale pakjes te zien. Daarnaast is het buffet zelf vele malen uitgebreider en luxer dan bijvoorbeeld Café Mickey en heb je uitzicht over het Disneyland Park.
    Groetjes,
    Lars
    bedankt voor het antwoord Lars, is de brunch van zondag meer richting een ontbijtbuffet of lijkt het meer op het buffet van het dinner?
    weet jij toevallig of de extra hoge prijzen (boven de 100,- pp) ook gehanteerd worden op 26,27,28 december of vallen die dagen onder het gewone tarief van rond de 60,- pp
    groetjes,
    esther

  • bedankt voor het antwoord Lars, is de brunch van zondag meer richting een ontbijtbuffet of lijkt het meer op het buffet van het dinner?
    weet jij toevallig of de extra hoge prijzen (boven de 100,- pp) ook gehanteerd worden op 26,27,28 december of vallen die dagen onder het gewone tarief van rond de 60,- pp
    groetjes,
    esther
    Graag gedaan, Esther. De brunch, lunch en diner hebben allemaal hetzelfde uitgebreide buffet. De hogere prijzen zijn alleen van toepassing op kerstavond en oudejaarsavond. Op de overige dagen is het reguliere tarief van toepassing.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik het hier goed zet!
    Wij willen eind januari Disney bezoeken en willen graag voor de eerste keer gebruik maken van Inventions.
    Nu zie ik dat het tijdelijk op een andere locatie is. Zal dit heel anders zijn dan wat het normaal is? Dus misschien minder? Het is best
    een hoop geld dus zou het anders zonde vinden als het bijvoorbeeld minder is. We gaan met ons zoontje van 5 jaar.
    Als het goed is zijn hier ook wat Disney figuren aanwezig...
    Hoop dat het de moeite waard is!

    Misschien weten jullie hier meer over?

    Vast bedankt!
  • Hoi,

    Ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik het hier goed zet!
    Wij willen eind januari Disney bezoeken en willen graag voor de eerste keer gebruik maken van Inventions.
    Nu zie ik dat het tijdelijk op een andere locatie is. Zal dit heel anders zijn dan wat het normaal is? Dus misschien minder? Het is best
    een hoop geld dus zou het anders zonde vinden als het bijvoorbeeld minder is. We gaan met ons zoontje van 5 jaar.
    Als het goed is zijn hier ook wat Disney figuren aanwezig...
    Hoop dat het de moeite waard is!

    Misschien weten jullie hier meer over?

    Vast bedankt!

    Hoi michellex,

    Welkom op ons forum! Als restaurant Inventions in onderhoud is, wordt het buffet met Disney figuren verplaatst naar het naastgelegen California Grill. Het buffet en de Disney figuren zijn precies hetzelfde als bij Inventions.

    Groetjes,
    Lars
  • Top! Dan gaan wij dat snel reserveren! Bedankt voor je snelle reactie Lars!
  • Top! Dan gaan wij dat snel reserveren! Bedankt voor je snelle reactie Lars!

    Graag gedaan! Goede reis en veel plezier alvast!

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo

    Het weekend van 6 tot 8 mei ga ik naar Disney. Nu wil ik samen met mijn moeder 1x dineren in het restaurant Inventions. Hierbij hebben wij de vraag wanneer de gunstigste tijd is om te reserveren voor het diner? Wij willen het liefst zo rustig mogelijk dineren, ook al begrijp ik dat dit een zeer geliefd restuarant is!

    Groetjes

    Vivianne
  • Hallo

    Het weekend van 6 tot 8 mei ga ik naar Disney. Nu wil ik samen met mijn moeder 1x dineren in het restaurant Inventions. Hierbij hebben wij de vraag wanneer de gunstigste tijd is om te reserveren voor het diner? Wij willen het liefst zo rustig mogelijk dineren, ook al begrijp ik dat dit een zeer geliefd restuarant is!

    Groetjes

    Vivianne

    Hoi Vivianne,

    Inventions kent eigenlijk geen 'rustige' tijden als het gaat om diner. Het restaurant is zeer populair, mede door de hoge bezettingsgraad van het Disneyland Hotel het hele jaar door. Een lunch (en brunch op zondag) is doorgaans wat rustiger, dus mocht dat een belangrijke wens zijn, dan zou ik kiezen voor een lunch of brunch.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi allemaal,

    In mei ga ik weer naar Disneyland alleen is mijn situatie verandert sinds ik de laatste keer geweest was in 2013. Ik heb nu twee kindjes die in mei 1 en 2 jaar zijn. Nu vroeg ik me af hoe het gaat als we naar een buffet restaurant gaan. Ik zie overal dat de prijs is vanaf 3. Zijn ze gratis? Of zijn er andere kosten of regels? Kan iemand mij helpen ik kan het nergens vinden.

    Bedankt!

    Groeten,

    Tine
  • Hoi Tine,

    Kinderen jonger dan 3 jaar zijn inderdaad gratis. Sterker nog, afhankelijk van de CM wordt zelfs voor onze zoon van 4 soms niets extra berekend.
  • april 2016 aangepast
    Hoi Hugo,

    Bedankt voor het antwoord! Wat aardig van de CM. Wie weet hebben we massaal met ons nichtje van 4 die ook mee gaat.

    Groeten,

    Tine
  • Hallo Disney fans,

    Heeft iemand soms het nieuwe schema van de invention brunch op zondag in het Disney hotel.
    Het oude schema is t/m september, dus neem aan dat er al wel een nieuw schema moet zijn.
    Wij hebben nog een aantal thema's waar we graag naar toe willen en kunnen dan onze planning voor het bezoek aan Disney voor de komende tijd gaan maken.

    Groetjes,

    Karin
  • Wat zouden jullie doen met een 4 en 6 jarige naar inventions of Buffalo bill's wild west show vind het zo lastig kiezen.
  • hoi kussiez_anne,


    Hangt een beetje van het geslacht af denk ik, jongens van die leeftijd zullen de wild west show al leuk kunnen vinden, meisjes denk ik niet zo.
    Vooral voor de 4 jarige is Inventions denk ik toch wel leuker.

    grz

    MJ
  • Het zijn beide paarden gekken! Mijn jongste heeft iets heel speciaals met dieren kan het niet omschrijven maar laatst liep ze op de manage weg met een grote echt niet de rustigste fries iedereen stond versteld. Zijn beide dames zit meer dat alles engels is en z dat niet begrijpen.
  • Het zijn beide paarden gekken! Mijn jongste heeft iets heel speciaals met dieren kan het niet omschrijven maar laatst liep ze op de manage weg met een grote echt niet de rustigste fries iedereen stond versteld. Zijn beide dames zit meer dat alles engels is en z dat niet begrijpen.

    Hoi kussiez_anne,

    In dat geval zou ik kiezen voor de Buffalo Bill's Wild West Show. De show zit vol met dieren en leuke interactieve gedeeltes. Daarnaast zijn ook de Disney figuren te zien tijdens de show en te ontmoeten in de Saloon vóór de show.

    Groetjes,
    Lars
  • Super bedankt, hoelang duurt de show ongeveer?
  • Super bedankt, hoelang duurt de show ongeveer?

    De show duurt 1,5 uur, maar er is ook een preshow in de Saloon, dus zorg dat je zeker 30 minuten vóór aanvang binnen bent. Meer informatie, video en tickets: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/shows-paris/buffalo-bills-wild-west-show-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Waar kun je de thema's van de zondagse brunches terugvinden van inventions?
  • Waar kun je de thema's van de zondagse brunches terugvinden van inventions?

    Hoi viefve97,

    Helaas worden de thema's van de brunches bij Inventions door Disney niet op voorhand bekend gemaakt.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Wie heeft er ervaringen met het eten in dit restaurant? Ben benieuwd wat ik hier kan verwachten met het diner met disneyfiguren, Bij cafe Mickey hebben we 2 keer gegeten en beide keren waren er maar een stuk of 4 verschillende figuren. Hoe is dat hier?
  • En is er nog een verschil met lunch/diner of de brunch op zondag.
    Krijg je hier met een jaarkaart korting?
  • Hallo,
    Wie heeft er ervaringen met het eten in dit restaurant? Ben benieuwd wat ik hier kan verwachten met het diner met disneyfiguren, Bij cafe Mickey hebben we 2 keer gegeten en beide keren waren er maar een stuk of 4 verschillende figuren. Hoe is dat hier?

    Hoi natasjamvkoen,

    Bij alle restaurants met Disney figuren zijn er rond de 4 figuren die aan tafel komen, zo ook bij Inventions. Het verschil met Café Mickey is de locatie (uitzicht over het Disneyland Park) en het zeer uitgebreide all-you-can-eat buffet.

    En is er nog een verschil met lunch/diner of de brunch op zondag.
    Krijg je hier met een jaarkaart korting?

    Lunch en diner is hetzelfde. Bij de brunch op zondag zijn er meer figuren en doorgaans in speciale pakjes. De brunch is dan ook duurder en kost momenteel €79 per persoon.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.