Handige tips

Goedenavond,
Geen idee of deze topic al bestaat.. Maaaar ik ben een beetje op zoek naar tips en tricks…
Ik vertrek de 3de week van Nov eindelijk weer naar Disney voor de 3de keer. Dit ga ik samen doen met mn vriend,(na lang zeuren) die helemaal niet zn Disney fan is als ik. De laatste x was ik hier 5 jaar geleden. Dus verwacht dat er best wel het een en ander is veranderd! Nu vroeg ik mij af wat een beetje ervaren do'&dont's zijn!
Alvast bedankt voor jullie reacties. En mijn complimenten voor deze mooie site!
Groetjes.Kiss

Reacties

  • Hey,
    Don'ts in Disneyland???? Die zijn er eigenlijk niet.... haha maar als je inderdaad iemand bij je hebt die niet echt Disneyfan is, sla dan vooral de fotomomenten over. Deze kosten erg veel tijd! Wat betreft de attracties in het Disneyland Park: eigenlijk gewoon alles doen! In het Studios park zal hij qua shows de stuntshow en cinemagique wel kunnen waarderen. Ook hier geld: gewoon lekker in alle attracties gaan ;) genieten doe je samen. Als jij geniet, geniet hij mee met jou. En wellicht loopt ie na een paar uur al met Mickey oren op zn hoofd!
  • Wat ook werkt bij iemand die niet zo gek is van Disney is de attracties bekijken qua soort.... is hij wel dol op achtbanen? Dan zijn Big Thunder Mountain, Indiana Jones et le Temple du Péril, Space Mountain, Rock 'n' Roller Coaster Starring Aerosmith en Crush's Coaster aanraders. Zo kun je de attracties allemaal indelen in types - en daar je planning/bezoek op afstemmen.
    Een don't die ik inmiddels heb geleerd: plannen is leuk, maar de werkelijkheid is vaak anders. Een attractie die tijdelijk gesloten is of een wachtrij die enorm meevalt: voor je het weet kom je tijd tekort of heb je tijd over. Maak je er niet druk om, want je kunt er toch niets aan doen...
    En zoals RogerM zegt - grote kans dat je vriend (deels door jouw enthousiasme) vanzelf wel het Disneygevoel krijgt!
  • hihi Ja ik ben hem nu al een beetje enthousiast aan het maken. Beetje vertellen wie wie is enz enz..
    Wat adviseren jullie qua eten en drinken.. we willen graag ontbijten met de Disney figuren maar is dan de lunch leuker en of is het leuker om de wild west show te doen (die ik aardig prijzig vind). Wat zijn jullie favo restaurantjes/gerechtjes! wat zijn de beste plekjes om te staan bij de grote parade.. raden jullie de magic hours aan?! en wat is jullie ervaring qua drukte vanaf 16 nov…
    Alvast bedankt voor al jullie leuke reacties!!
  • Ik heb geen ervaring met ontbijten en lunchen met karakters. Maar wat betreft de restaurants ga ik meestal naar de counterrestaurants. Ik vind The Luckey Nugget Saloon erg goed.
    Voor de parade raad ik aan om bij restaurant Bella Notte te gaan staan. Hier kont de parade als eerste langs en kun je dus al snel verder naar andere attracties tereijl het relatief rustig is.
    Ik was vorig jaar de laatste week van november daar en naar het weekend toe werd het steeds drukker. Dit jaar ben ik er waarschijnlijk van 18 t/m 20 november. De weekenden van het kerstseizoen zijn altijd erg druk.
  • Oke die tips ga ik dan opschrijven! Wij zijn nog niet kindervakantie gebonden dus gaan lekker door de weeks!!
    Thnx Roger! en qua hotels?! Je betaald sowieso al bijna 100 euro meer voor een hotel met magic hour toegang. is dat het waard?
  • Hoi Denise,
    je gaat niet in de allerdrukste periode dus je zou kunnen overwegen de EMH niet te kiezen. Maar als het "maar" €100 is en je hebt geen last van ochtendhumeur (als je toch pas om negen uur je bed uitkomt heeft het weinig zin) dan zou ik het zeker doen - het is tijdens de EMH echt rustiger en je kunt dan alvast een aantal attracties doen voor het park open gaat voor iedereen. Bovendien kun je aan het eind van de EMH ook al bij/richting de attractie gaan waar je daarna in wilt - dat is dus ook nog een voordeel!
    Qua parade heeft RogerM een goede tip. Wil je echter niet het risico lopen dat je tegen de achterkant van de figuren aankijkt omdat ze aan de overkant lopen, ga dan voor het Bureau Passeport Annuel staan - daar heeft de route maar één kant waar publiek staat en dus kijken/lopen bijna alle figuren aan die kant. Qua tijd scheelt dat ongeveer drie minuten (de parade komt daar drie minuten later langs dan bij Bella Notte) dus je hebt daarna nog altijd een voordeel t.o.v. de mensen die verderop de route staan te wachten.
    Qua restaurants ligt e.e.a. natuurlijk ook aan je eigen voorkeuren. Wij proberen vaak het "soort" eten af te wisselen: de ene dag pizza/pasta (Bella Notte, Colonel Hathi’s Pizza Outpost, Buzz Lightyear’s Pizza Planet Restaurant), de volgende dag rijst met kip of wraps (Fuente del Oro Restaurante of Restaurant Hakuna Matata). Je hoeft zeker geen week friet met hamburgers te eten!
  • Ik overnacht altijd in een Premiere Classe hotel, spotgoedkoop, schoon en dichtbij (10 minuutjes rijden. En in combinatie met een jaarkaart ben je dan heel voordelig uit. Ik heb een Fantasykaart en daarmee kun je gebruik maken van de EMH en gratis parkeren op de grote parkeerplaats of voor €2,50 in de Vinci Parking naast Disney village (dichterbij) Jaarkaarten kun je met korting kopen via bijvoorbeeld www.dlp-tickets.nl (daar ik ik ze vandaan) of je moet ze aan de deur willen kopen of afspreken met iemand die er dan ook is om korting te keijgen (misschien dus wel met mij)
    Met een jaarkaart heb je ook heel veel kortingen: souvenirs, restaurants, of als je naar de Wild West Show wilt gaan krijg je hier ook korting op!

  • hihi Ja ik ben hem nu al een beetje enthousiast aan het maken. Beetje vertellen wie wie is enz enz..
    Wat adviseren jullie qua eten en drinken.. we willen graag ontbijten met de Disney figuren maar is dan de lunch leuker en of is het leuker om de wild west show te doen (die ik aardig prijzig vind). Wat zijn jullie favo restaurantjes/gerechtjes! wat zijn de beste plekjes om te staan bij de grote parade.. raden jullie de magic hours aan?! en wat is jullie ervaring qua drukte vanaf 16 nov…
    Alvast bedankt voor al jullie leuke reacties!!
    Hoi Denise,
    Het ligt er natuurlijk aan wat jullie budget is. Wij (tevens twee volwassenen) dineren altijd in een restaurant met buffetservice of tafelbediening. Dit is doorgaans rustiger en romantischer dan een druk counterservice restaurant. De keuze is ook vele malen groter en je hoeft niet constant fastfood te nuttigen. Onze favorieten: Blue Lagoon Restaurant (in de Pirates of the Caribbean attractie), Walt's Restaurant (met deels uitzicht over Main Street), Silver Spur (voor heerlijke vleesgerechten in een mooie cowboy sfeer) of Bistrot Chez Remy (het nieuwe restaurant van Ratatouille in het Walt Disney Studios Park). Als het gaat om buffetservice, dan zijn Plaza Gardens of Agrabah Cafe (prachtige 1001 nacht sfeer) aanraders.
    Het is duurder dan counterservice, maar voor enkel volwassenen is dit absoluut aan te bevelen. Daarnaast geef je aan dat je vriend niet zo'n grote Disney fan is. Een goede maaltijd in een mooi sfeervol restaurant is de kans om hem te laten zien dat er niet alleen fastfood te vinden is, maar ook een 'candle light dinner'. Lekker uiteten met een geliefde vind iedereen leuk :) Tip: Profiteer van de half- of volpension maaltijdopties en bespaar tot 15% op de prijzen in de restaurants ter plaatse. Meer informatie over de verschillende maaltijdopties: http://bit.ly/1mXerAk.
    Hou je van een lekkere BBQ-achtige maaltijd, dan is de Buffalo Bill's Wild West Show een must-do. Tijdens deze 1,5 durende dinnershow (de grootste Disney dinnershow ter wereld), krijg je een 3-gangen menu en onbeperkt drinken + een cowboyhoed. Als je vriend niet blij wordt van onbeperkt bier drinken, allerlei soorten vlees, slaan met het bestek en lekker kabaal maken, dan weet ik het ook niet meer ;-) De interactieve show heeft niet alleen Disney figuren, maar verteld ook het verhaal van de Amerikanen met cowboys, indianen, paardenraces en bizons. Meer informatie over Buffalo Bill's Wild West Show: http://bit.ly/1baVIsC,
    Wat betreft dineren met de Disney figuren: Als je aan een bepaald budget vastzit, dan is Cafe Mickey aan te raden met lunch of diner (3-gangen menu) in Disney Village. Normale gerechten voor een vriendelijke prijs. Restaurant Inventions in het Disneyland Hotel heeft echter een prachtige locatie (met uitzicht over het Disneyland Park), het grootste en meest uitgebreide all-you-can-eat buffet en doorgaans speciale Disney figuren. Het is een stuk duurder, maar je krijgt er ook heel wat voor terug. Meer informatie over maaltijden met de Disney figuren: http://bit.ly/1oWoASd.
    Groetjes,
    Lars
  • Heren, een vraag nog? We zitten te kijken voor die jaarkaart. Maar nu zie ik korting in Disney Hotels van 35%… is dit gelijk voor mijn eerste bezoek of pas voor het bezoek daarna?!
    groetjes!
  • Hoi Denise,
    om gebruik te maken van die korting moet je in principe het nummer van je jaarkaart (kunnen) doorgeven. Dus dat gaat moeilijk als je je jaarkaart (nog) niet hebt.

  • Heren, een vraag nog? We zitten te kijken voor die jaarkaart. Maar nu zie ik korting in Disney Hotels van 35%… is dit gelijk voor mijn eerste bezoek of pas voor het bezoek daarna?!
    groetjes!
    Hoi Denise,
    Zoals Hugo al aangeeft, kun je pas boeken met jaarkaartkorting als je deze in je bezit hebt. De korting die jaarkaarthouders ontvangen op overnachtingen in de Disney hotels is overigens niet altijd voordeliger. In sommige gevallen zijn complete arrangementen voordeliger. Vergelijk dus altijd de prijzen via onze Aanbiedingen-pagina: http://www.discoverthemagic.nl/aanbiedingen/.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Wij gaan begin september een weekend naar DLP. We hebben een accommodatie geboekt bij Vacansoleil, le chene gris. Ik ben op zoek naar tips voor het parkeren, kun je ergens gratis parkeren? Omdat wij niet in een hotel of appartement zitten van DLP hebben we dus ook geen gratis parkeren. Daarom ben ik benieuwd of iemand mij hier een tip voor kan geven. We willen 3 dagen het park op, dus zou fijn zijn als dit gratis kan.
  • hi Riego65,

    Gratis parkeren kan bij het park bijna nergens, enige mogelijkheid die ik kan bedenken is bij Val d'Europe parkeren, en dan met de trein 1 halte naar DLP. Ik weet alleen niet wat dat kost, en of je daar op zit te wachten na een dagje park

    grz

    MJ
  • Ik weet niet of je al toegangskaarten hebt voor iedereen, het is een optie om (evt voor 1 persoon) een jaarkaart (minstens Fantasy) te nemen, dan is het parkeren gratis en krijg je nog korting bij de restaurant en souveniertjes ook. Alleen het parkeren is voor 3 dagen al 60 euro, dus met toegang erbij heb je die kaart er zeker uit.
  • riego65 zei:

    Hallo,

    Wij gaan begin september een weekend naar DLP. We hebben een accommodatie geboekt bij Vacansoleil, le chene gris. Ik ben op zoek naar tips voor het parkeren, kun je ergens gratis parkeren? Omdat wij niet in een hotel of appartement zitten van DLP hebben we dus ook geen gratis parkeren. Daarom ben ik benieuwd of iemand mij hier een tip voor kan geven. We willen 3 dagen het park op, dus zou fijn zijn als dit gratis kan.

    Hoi riego65,

    Gratis parkeren is alleen mogelijk als je een verblijf boekt in één van de Disney hotels of partner hotels waarbij er shuttlebussen beschikbaar zijn van en naar de parken. darkSideOfPink geeft hier een hele goede tip. Schaf voor één persoon een Fantasy (of Dream) jaarkaart aan en je kunt het hele jaar gratis parkeren. Daarnaast ontvang je korting in winkels en restaurants die je voor het hele gezelschap kunt gebruiken, waardoor je de prijs van die ene jaarkaart er al uithaalt. Mochten jullie van plan zijn na het bezoek in september binnen een jaar nóg een keer naar Disney te gaan, dan zou ik willen adviseren om voor alle reisgenoten een jaarkaart aan te schaffen. Meer informatie en mogelijkheid om jaarkaarten te reserveren als E-voucher: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Ik heb me na een tijdje rondneuzen op dit forum toch maar eens aangemeld. Voornamelijk vanwege de vraag die ik heb.

    Op internet zie ik wel eens lijstjes met welke films je gezien moet hebben voordat je naar Disney world gaat.
    Ik ga eind oktober voor de tweede keer in mijn leven naar DLP. De eerste keer was ik 8 jaar en daar kan ik me dus helemaal niks meer van herinneren. Ik wil goed voorbereid naar DLP gaan om er zo veel mogelijk van te kunnen genieten.

    Dus uiteindelijk mijn vraag:
    Welke films moet je echt gezien hebben om alles uit je DLP experience te kunnen halen?

    Alvast bedankt!
  • Hallo,

    Ik heb me na een tijdje rondneuzen op dit forum toch maar eens aangemeld. Voornamelijk vanwege de vraag die ik heb.

    Op internet zie ik wel eens lijstjes met welke films je gezien moet hebben voordat je naar Disney world gaat.
    Ik ga eind oktober voor de tweede keer in mijn leven naar DLP. De eerste keer was ik 8 jaar en daar kan ik me dus helemaal niks meer van herinneren. Ik wil goed voorbereid naar DLP gaan om er zo veel mogelijk van te kunnen genieten.

    Dus uiteindelijk mijn vraag:
    Welke films moet je echt gezien hebben om alles uit je DLP experience te kunnen halen?

    Alvast bedankt!

    Hoi Marionnrt,

    Welkom op het forum! Ook al ken je de meeste Disney films niet, dan nog kun je optimaal genieten in Disneyland Parijs. Je gaat eind oktober naar Disney en dan profiteer je van het Halloween Festival met speciaal entertainment, zoals de Halloween parade, de show met de Disney schurken en meet & greets met de figuren in speciale outfits. Bekijk hier alle foto's & video's om je alvast voor te bereiden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-halloween-festival-2016-disneyland-paris.

    Moet je daar perse een bepaalde film voor gezien hebben? Nee. In de grote parade en de avondshow Disney Dreams! komen heel veel verschillende films (van klassiek tot recent) voor, waarvan je er altijd wel eentje herkend. Bekijk onze pagina's over Disney Magic on Parade! (http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/parades-paris/disney-magic-on-parade-paris) en Disney Dreams! (http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/entertainment-paris/shows-paris/disney-dreams-paris) om alle films/figuren te zien die hierin voorkomen. Ken je er een aantal niet, bekijk deze films dan vóór je vertrekt, maar echt noodzakelijk is het niet.

    Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik die graag. Alvast een goede reis en heel veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Nadat ik vorig jaar naar WDW geweest ben, al twee cruises met Disney gedaan hebt en al diverse keren in DLP geweest ben, wil ik nu een Dream jaarkaart voor Parijs aanschaffen.
    Volgens de gegevens zou ik ook korting krijgen op de Halloweenavond. Hoe krijg ik die korting? Met andere woorden, hoe moet ik de ticket voor deze avond aanvragen.

    Gr.
    Ruud
  • Hoi Lars,

    Nadat ik vorig jaar naar WDW geweest ben, al twee cruises met Disney gedaan hebt en al diverse keren in DLP geweest ben, wil ik nu een Dream jaarkaart voor Parijs aanschaffen.
    Volgens de gegevens zou ik ook korting krijgen op de Halloweenavond. Hoe krijg ik die korting? Met andere woorden, hoe moet ik de ticket voor deze avond aanvragen.

    Gr.
    Ruud

    Hoi Ruud,

    Jaarkaarthouders kunnen tickets voor Disney's Halloween Party met korting aanschaffen aan de kassa's van de parken of door de reserveringslijn te bellen. Als jullie niet vóór de avondhappening in Disney zijn om kaartjes ter plaatse met korting te halen, dan zou ik de reserveringslijn bellen aangezien deze avond ieder jaar uitverkocht is.

    Om de jaarkaarten online te bestellen, klik je hier om in het officiële Disney boekingssysteem te komen: http://bit.ly/2cMVIqp. Klik vervolgens op 'Boek nu' onder het kopje 'Jaarpaspoorten' en klik daarna op het tabblad 'Jaarpaspoorten' om de jaarkaarten te bestellen.

    Groetjes,
    Lars
  • Leuke (budget)tips, nieuws en weetjes vind je ook op mijn blog: https://disneylandparistrips.wordpress.com/. Neem eens een kijkje en stuur zeker een berichtje via de contactpagina als je een vraag hebt die in onze Q&A kan.
Log In of Registreer om te reageren.