Jaarkaart verlengen

april 2016 aangepast in Tickets & Jaarkaarten
Mijn (Fantasy) Jaarkaart loopt binnenkort (halverwege Augustus) af, en omdat ik niet in de gelegenheid ben om naar Parijs af te reizen, wil ik graag via de post verlengen. Ik heb hierover twee kleine vragen:
Ten eerste, hoe ver van tevoren is handig om m'n formulier per post op te sturen? Ik ga begin Juli op vakantie, dus is het handig om het daarvoor te doen of kan het best tot halverwege/eind Juli wachten? En wanneer ben ik dan 'te laat'?
Ten tweede, omdat ik eigenlijk verplicht ben met credit card te betalen (enige optie), maar ik die zelf niet heb: Kan ik betalen met iemand anders (in dit geval mijn vaders) credit card? En moet ik daar nog iets bijzonders voor doen?
Alvast bedankt voor de hulp! Smile
«13456789

Reacties

  • MaxH zei:


    Mijn (Fantasy) Jaarkaart loopt binnenkort (halverwege Augustus) af, en omdat ik niet in de gelegenheid ben om naar Parijs af te reizen, wil ik graag via de post verlengen. Ik heb hierover twee kleine vragen:
    Ten eerste, hoe ver van tevoren is handig om m'n formulier per post op te sturen? Ik ga begin Juli op vakantie, dus is het handig om het daarvoor te doen of kan het best tot halverwege/eind Juli wachten? En wanneer ben ik dan 'te laat'?
    Ten tweede, omdat ik eigenlijk verplicht ben met credit card te betalen (enige optie), maar ik die zelf niet heb: Kan ik betalen met iemand anders (in dit geval mijn vaders) credit card? En moet ik daar nog iets bijzonders voor doen?
    Alvast bedankt voor de hulp! Smile

    Hoi MaxH,
    Als je per post wilt verlengen, dan wordt het aanbevolen om dit 2 maanden vóór de vervaldatum van de jaarkaart te doen om veilig te zitten. Normaal gesproken duurt het 4-6 weken, maar ik zou je willen aanraden om daar 8 weken van te maken. In dit geval zit je met het probleem dat het huidige 'bon de commande' formulier slechts geldig is t/m 30 juni. Vanaf juli komt er weer een nieuw formulier. Aangezien je jaarkaart pas midden augustus vervalt en je officieel pas 1 maand vóór de vervaldatum kunt verlengen, gaat dat niet met het huidige formulier. De geldigheid is immers verlopen vanaf het moment dat je mag gaan verlengen. De enigste optie is om te wachten tot het nieuwe formulier digitaal verkrijgbaar is (begin juli) en daarna alle benodigde documenten z.s.m. op te sturen naar Disney.
    Er kan met iedere willekeurige creditcard worden betaald. Daar hoef je verder niets bijzonders voor te doen, naast een kopie van de vóór- en achterzijde van de creditcard mee te sturen (zie stappenplan voor het aanvragen van een jaarkaart op de Jaarkaarten pagina welke documenten per post meegezonden moeten worden).
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi MaxH,
    Als je per post wilt verlengen, dan wordt het aanbevolen om dit 2 maanden vóór de vervaldatum van de jaarkaart te doen om veilig te zitten. Normaal gesproken duurt het 4-6 weken, maar ik zou je willen aanraden om daar 8 weken van te maken. In dit geval zit je met het probleem dat het huidige 'bon de commande' formulier slechts geldig is t/m 30 juni. Vanaf juli komt er weer een nieuw formulier. Aangezien je jaarkaart pas midden augustus vervalt en je officieel pas 1 maand vóór de vervaldatum kunt verlengen, gaat dat niet met het huidige formulier. De geldigheid is immers verlopen vanaf het moment dat je mag gaan verlengen. De enigste optie is om te wachten tot het nieuwe formulier digitaal verkrijgbaar is (begin juli) en daarna alle benodigde documenten z.s.m. op te sturen naar Disney.
    Er kan met iedere willekeurige creditcard worden betaald. Daar hoef je verder niets bijzonders voor te doen, naast een kopie van de vóór- en achterzijde van de creditcard mee te sturen (zie stappenplan voor het aanvragen van een jaarkaart op de Jaarkaarten pagina welke documenten per post meegezonden moeten worden).
    Groetjes,
    Lars

    Ok dan wacht ik dat even af Smile. Bedankt voor de hulp!
  • MaxH zei:


    Ok dan wacht ik dat even af Smile. Bedankt voor de hulp!

    Graag gedaan!
  • Ik snap iets niet………………………………..aanbevolen wordt om 2 maanden vóór vervaldatum -per post- te verlengen, terwijl je pas 1 maand vóór aflopen van je jaarkaart mag verlengen ???????????????
    Groetjes, Fred

  • Ik snap iets niet………………………………..aanbevolen wordt om 2 maanden vóór vervaldatum -per post- te verlengen, terwijl je pas 1 maand vóór aflopen van je jaarkaart mag verlengen ???????????????
    Groetjes, Fred

    Scherp, Fred! Goed gezien. Dat is inderdaad niet mogelijk. Ik heb het verkeerd geformuleerd. Verlenging met post duurt gemiddeld 4-6 weken, maar er kan beter met 8 weken (2 maanden) rekening gehouden worden. Mochten er mensen niet in de gelegenheid zijn om in de gehele maand voor de vervaldatum te verlengen in het resort, maar wel snel na de vervaldatum weer een bezoek willen brengen, die moeten rekening houden met de 'verwerkingstijd' van BPA en de Franse post. Dat bedoelde ik te zeggen. Goed dat je dit even aangeeft!
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi forumleden,
    Disney heeft de voorwaarden om te verlengen aangepast. Er is nu een ruimere periode beschikbaar om te verlengen. Eerst kon een verlenging alleen worden geregeld in de gehele maand vóór de vervaldatum, nu is die periode 2 maanden vóór de vervaldatum (bij BPA of per post). Bij een verlenging via internet kan dat ook nog in de 30 dagen ná de vervaldatum, waarbij de aanbieding 6 maanden extra gratis bij een betaalde verlenging ook nog geldig is. Hiervoor is een persoonlijke code nodig. Deze voorwaarden gelden voor momenteel voor jaarkaarten met een vervaldatum t/m 31 maart 2015. Er wordt verwacht dat deze regels ook gaan gelden voor jaarkaarten die vanaf 1 mei worden aangeschaft, maar dat is nog niet door Disney bevestigd.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars, goed nieuws dat er nu ruimer verlengd kan worden, maar hoe kan ik via internet verlengen? Ik kan het op dit moment even nergens terugvinden?
  • RogerM zei:


    Hallo Lars, goed nieuws dat er nu ruimer verlengd kan worden, maar hoe kan ik via internet verlengen? Ik kan het op dit moment even nergens terugvinden?

    Hoi Roger,
    Verlengen via internet kan alleen als je van Disney een code ontvangt. Alleen op uitnodiging dus. Normaal gesproken ontvangen alleen Franse jaarkaarthouders een dergelijke code, maar onlangs kreeg ik zelf een mail waarin stond dat ik binnenkort kan verlengen met een code. Ik heb die code echter nog niet ontvangen, dus ik heb geen ervaring met een online verlenging. Zodra ik de code krijg, dan zal ik laten weten wat de procedure is.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey Lars, ik heb een vraag een vriend van mij heeft een kaart met zijn 3 stempels en zijn abbo loopt 29 mei af.
    jammer genoeg kan hij niet na het park, maar ik ga de 25ste april. kan ik zijn spullen niet meenemen en bij het passport annuel laten verlengen? dat is toch het zelfde als dat ik het opstuur? of denk ik nu verkeerd? hoor het graag
  • tha_dj zei:


    Hey Lars, ik heb een vraag een vriend van mij heeft een kaart met zijn 3 stempels en zijn abbo loopt 29 mei af.
    jammer genoeg kan hij niet na het park, maar ik ga de 25ste april. kan ik zijn spullen niet meenemen en bij het passport annuel laten verlengen? dat is toch het zelfde als dat ik het opstuur? of denk ik nu verkeerd? hoor het graag

    Hoi tha_dj,
    Dat is helaas niet mogelijk. Alleen de jaarkaarthouder zelf kan zijn/haar jaarkaart fysiek verlengen bij Bureau Passeport Annuel. Als je vriend niet in de gelegenheid is om zelf naar Disney te gaan, dan zal hij per post moeten verlengen. Dit is mogelijk vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    De jaarkaarten van mijn man en mijn dochter lopen op 24-07-'15 af. Wij gaan op 2-8-'15 naar Disneyland. Is het mogelijk om de jaarkaarten op 2-8-'15 te verlengen voor 1,5 jaar of moeten we de jaarkaarten voor die aanbieding toch opsturen?
    Magiesche groet,
    Gerda de Wit

  • Hallo Lars,
    De jaarkaarten van mijn man en mijn dochter lopen op 24-07-'15 af. Wij gaan op 2-8-'15 naar Disneyland. Is het mogelijk om de jaarkaarten op 2-8-'15 te verlengen voor 1,5 jaar of moeten we de jaarkaarten voor die aanbieding toch opsturen?
    Magiesche groet,
    Gerda de Wit

    Hoi Gerda,
    De '6 maanden extra gratis' aanbieding voor jaarkaarthouders is alleen geldig als je in de twee maanden vóór de vervaldatum gaat verlengen. Ná de vervaldatum kun je nog steeds verlengen, maar enkel met een reguliere geldigheid van 12 maanden. Als de jaarkaart in juli verloopt en jullie gaan pas in augustus, dan zal de verlenging per post geregeld moeten worden om die 6 maanden extra gratis te ontvangen.
    Verlengen per post duurt een aantal weken, naar gelang de drukte bij Bureau Passeport Annuel. In jullie geval zou ik de documenten volgende week versturen (precies 2 maanden vóór de vervaldatum) om er zeker van te zijn dat de jaarkaart op tijd aankomt.
    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel voor je antwoord Lars, Ik zie inmiddels dat het ook mogelijk is/wordt om per internet te verlengen. Dat zou helemaal super zijn. Ik vind het zelf best een gok om op te sturen omdat we ook al een week na de afgelopen datum al naar Disney gaan. Ik ben eigenlijk veel te bang dat de nieuwe jaarkaarten niet op tijd binnen zijn. Weet jij of er een telefoonnummer is dat ik zou kunnen bellen om evt te vragen of wij een code kunnen krijgen om via internet te verlengen?
    En dan heb ik gelijk nog een vraag ik weet dat je als je een jaarkaart koopt dat je pas na een maand stempels kan sparen. maar hoe werkt dat bij verlenging van je jaarpas. Moet je dan weer een maand wachten of kun je dan wel gelijk vanaf de dag van verlenging stempels sparen?
    Groetjes Gerda

  • Dank je wel voor je antwoord Lars, Ik zie inmiddels dat het ook mogelijk is/wordt om per internet te verlengen. Dat zou helemaal super zijn. Ik vind het zelf best een gok om op te sturen omdat we ook al een week na de afgelopen datum al naar Disney gaan. Ik ben eigenlijk veel te bang dat de nieuwe jaarkaarten niet op tijd binnen zijn. Weet jij of er een telefoonnummer is dat ik zou kunnen bellen om evt te vragen of wij een code kunnen krijgen om via internet te verlengen?
    En dan heb ik gelijk nog een vraag ik weet dat je als je een jaarkaart koopt dat je pas na een maand stempels kan sparen. maar hoe werkt dat bij verlenging van je jaarpas. Moet je dan weer een maand wachten of kun je dan wel gelijk vanaf de dag van verlenging stempels sparen?
    Groetjes Gerda

    Hoi Gerda,
    Verlengen via internet is alleen mogelijk als je van Disney een code ontvangt. Zonder deze code is het niet mogelijk om dit via internet te doen. De enigste twee overige opties zijn dan: 1) verlengen in het resort bij Bureau Passeport Annuel of 2) verlengen via de post. Verlengen kan sinds kort vanaf 2 maanden vóór de vervaldatum (dit was eerst slechts één maand), zodat er ruim voldoende tijd is om de nieuwe jaarkaarten te ontvangen. Bureau Passeport Annuel is helaas niet telefonisch bereikbaar.
    Bij een verlenging ga je in feite een nieuw contract aan met Disney (het oude abonnement verloopt immers automatisch). Hierbij zijn alle beperking weer opnieuw van kracht. In de eerste maand mag er geen korting worden gegeven en kun je niet sparen voor stempels.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    ik heb gelezen dat je de jaarkaarten met een half jaar kunt verlengen. Ik zie dat daar een formulier voor is, maar wat zijn de kosten van die verlenging? En is het het handigst om dit formulier thuis in te vullen en mee te nemen naar Bureau Annuel aangezien we naar Disney gaan de week voor het einde van de jaarkaart.
    Alavst bedankt,
    gr. Karin

  • Hallo Lars,
    ik heb gelezen dat je de jaarkaarten met een half jaar kunt verlengen. Ik zie dat daar een formulier voor is, maar wat zijn de kosten van die verlenging? En is het het handigst om dit formulier thuis in te vullen en mee te nemen naar Bureau Annuel aangezien we naar Disney gaan de week voor het einde van de jaarkaart.
    Alavst bedankt,
    gr. Karin
    Hoi Karin,
    Een jaarkaart met een half jaar verlengen is niet mogelijk. Bij een betaalde verlenging ontvang je echter 6 maanden extra gratis van Disney. Dat zijn dus 18 maanden voor de prijs van 12 maanden. Deze aanbieding is geldig als er in de twee maanden vóór de vervaldatum wordt verlengd.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik kan mijn jaarkaart, met de nieuwe regels vanaf deze maand verlengen.
    Hij loopt namelijk af op 24 augustus.
    Nu ga ik hem verlengen via post omdat ik pas in september en oktober terug keer in DLP.
    Ik heb een volle stempelkaart, hoe moet ik dit nu doen met het invullen van het verleng formulier?
    Het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk na de uitleg bij de formulieren.
    Alvast bedankt..
    groetjes Myriam

  • Hoi Lars,
    Ik kan mijn jaarkaart, met de nieuwe regels vanaf deze maand verlengen.
    Hij loopt namelijk af op 24 augustus.
    Nu ga ik hem verlengen via post omdat ik pas in september en oktober terug keer in DLP.
    Ik heb een volle stempelkaart, hoe moet ik dit nu doen met het invullen van het verleng formulier?
    Het is mij namelijk nog niet helemaal duidelijk na de uitleg bij de formulieren.
    Alvast bedankt..
    groetjes Myriam
    Hoi Myriam,
    Bij het verlengen van een jaarkaart met een vol parrainage formulier, mag je de gegevens over de betaling overslaan. Bij 1 zet je een streep door het vakje 'Montant du Passeport choisi' (of noteer €0,-) waar normaal de prijs van de jaarkaart komt te staan. Bij 2 doe je hetzelfde waarbij je tevens een streep zet (of noteer €0,-) bij 'TOTAL À PAYER'. De datum en handtekening in dit gedeelte moet je wel invullen. Vak 3 kun je helemaal leeg laten, aangezien dit alleen over de betaling gaat. Vervolgens stuur je het de ingevulde documenten (bon de commande renewal & bon parrainage) + een kopie van je identiteitsbewijs naar het opgegeven adres. Mocht je een nieuwe foto op de jaarkaart willen, dan zul je ook een nieuwe pasfoto moet meesturen, anders gebruiken ze de huidige foto die in hun systeem staat.
    Groetjes,
    Lars
  • Is het mogelijk om op een blokdag te gaan naar Disney doormiddel van upgraden en jaarpas te verlengen hebben nu een fanatasy jaarpas
    Mvg
    pieterjan

  • Is het mogelijk om op een blokdag te gaan naar Disney doormiddel van upgraden en jaarpas te verlengen hebben nu een fanatasy jaarpas
    Mvg
    pieterjan
    Hoi pieterjan,
    Het is niet mogelijk om op een blockdag een jaarkaart te upgraden naar een 'hogere' variant, tenzij je een dagkaart koopt. Om te verlengen heb je namelijk toegang nodig tot het Disneyland Park voor Bureau Passeport Annuel. De prijs van deze dagkaart kan niet afgetrokken worden bij een upgrade. Tip: Als je verblijft in een Disney hotel, krijg je ook op een blockdag van een Fantasy jaarkaart, toegang tot de parken op vertoon van de Disney Hotel Easy Pass. Op die manier is het wel mogelijk om te upgraden.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    20 juli loopt het abonnement van mijn vriend af en nu is er een kans dat we hem niet kunnen meenemen voor die tijd om zijn abonnement te verlengen (en dus de 6 maanden extra te krijgen). Omdat er een grote kans is dat we ook in augustus willen gaan, zodat hij wel meekan, is het niet handig zijn abonnement per post te verlengen, i.v.m. te grote kans zijn nieuwe abonnement op tijd te ontvangen.
    Nu weet ik dat er een tijdje gold dat je een maand na het aflopen je abonnement nog kon verlengen, alleen moest je dan wel een dagkaartje betalen. Geldt dit nog of is het niet meer van toepassing?
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Burtonized

  • Hoi Lars,
    20 juli loopt het abonnement van mijn vriend af en nu is er een kans dat we hem niet kunnen meenemen voor die tijd om zijn abonnement te verlengen (en dus de 6 maanden extra te krijgen). Omdat er een grote kans is dat we ook in augustus willen gaan, zodat hij wel meekan, is het niet handig zijn abonnement per post te verlengen, i.v.m. te grote kans zijn nieuwe abonnement op tijd te ontvangen.
    Nu weet ik dat er een tijdje gold dat je een maand na het aflopen je abonnement nog kon verlengen, alleen moest je dan wel een dagkaartje betalen. Geldt dit nog of is het niet meer van toepassing?
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Burtonized
    Hoi Burtonized,
    Dat is helaas niet mogelijk. Alleen als je in de twee maanden vóór de vervaldatum verlengt, ontvang je 6 maanden extra gratis. Ná de vervaldatum vervalt deze aanbieding en verleng je 'regulier' voor 12 maanden. Persoonlijk heb ik vorige maand ook via de post mijn verlenging geregeld en ik had mijn nieuwe jaarkaart na 2,5 week binnen. Het ligt er dus maar aan wanneer jullie in augustus van plan zijn naar Disney te gaan. Is dat eind augustus, dan zou ik nu per post verlengen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo, ook ik heb weer even een vraagje: Moet ik bij een verlenging per post ook pasfoto's meesturen of is dat niet nodig?

  • Hallo, ook ik heb weer even een vraagje: Moet ik bij een verlenging per post ook pasfoto's meesturen of is dat niet nodig?
    Hoi tinian,
    Dat is in principe niet nodig. Disney gebruikt de pasfoto die al in hun systeem staat. Als je echter zelf een nieuwe foto op de jaarkaart wilt, dan kun je altijd een nieuwe pasfoto meesturen, maar dat is dus optioneel.
    Groetjes,
    Lars
  • Dank je voor de snelle reactie Lars, Morgen kunnen de aanvragen de deur uit, joepie!

  • Dank je voor de snelle reactie Lars, Morgen kunnen de aanvragen de deur uit, joepie!
    Goed om te horen, tinian! Graag gedaan. Fijne zondag nog.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Wat kunnen we doen als we de jaarkaart nog niet hebben ontvangen per post? 24 juni opgestuurd, 4 juli is af geschreven van creditcard.
    Zondag 26/7 gaan we al richting DLP...Wij hebben wel al onze jaarkaarten, alleen onze zoon's jaarkaart verloopt 26/7, dus hadden we per post de verlenging aangevraagd.
    Kan ik ook ergens heen bellen? Theoretisch kan het een dezer dagen worden ontvangen, maar we krijgen het langzamerhand wel beetje zenuwen ervan. Je zou het net zien dat je maandag de post krijgt....Embarassed
  • Ik heb een vraag over het verlengen van mijn 6 jaarkaarten die tot 18 augustus geldig zijn.
    Ik ga 18 augustus bij het park verlengen maar 2 van de 6 gezinsleden gaan niet mee hoe moet ik die van hen verlengen om aan de gezins korting te komen?
    Had eens gelezen dat je ook gespreid kon betalen maar kan dat nergens meer terug lezen.

  • Hoi Lars,
    Wat kunnen we doen als we de jaarkaart nog niet hebben ontvangen per post? 24 juni opgestuurd, 4 juli is af geschreven van creditcard.
    Zondag 26/7 gaan we al richting DLP...Wij hebben wel al onze jaarkaarten, alleen onze zoon's jaarkaart verloopt 26/7, dus hadden we per post de verlenging aangevraagd.
    Kan ik ook ergens heen bellen? Theoretisch kan het een dezer dagen worden ontvangen, maar we krijgen het langzamerhand wel beetje zenuwen ervan. Je zou het net zien dat je maandag de post krijgt....Embarassed
    Hoi sam,
    Een maand is een krappe tijd om een jaarkaart per post te verlengen, zeker tijdens het zomerseizoen waardoor het drukker is bij Bureau Passeport Annuel. Stuur even een mailtje naar de Nederlandse klantenservice via dlp.clientenservice@disney.com en leg de situatie aan hun uit. Wellicht is het mogelijk dat de jaarkaart klaar wordt gelegd bij een loket van Guest Relations op 26 juli.
    Groetjes,
    Lars

  • Ik heb een vraag over het verlengen van mijn 6 jaarkaarten die tot 18 augustus geldig zijn.
    Ik ga 18 augustus bij het park verlengen maar 2 van de 6 gezinsleden gaan niet mee hoe moet ik die van hen verlengen om aan de gezins korting te komen?
    Had eens gelezen dat je ook gespreid kon betalen maar kan dat nergens meer terug lezen.
    Hoi Brigitte,
    Bij een aanschaf of een verlenging dient de jaarkaarthouder zelf aanwezig te zijn. Het is niet mogelijk om voor iemand anders ter plaatse te verlengen, dit kan verder alleen per post. Om te kunnen profiteren van de familiekorting dienen alle jaarkaarten tegelijk verlengd te worden. Via de post duurt het normaal 2-4 weken voordat je de jaarkaarten thuis ontvangt. Als je op 18 augustus al een bezoek wilt brengen, dan wordt dat erg krap, tenzij het bezoek alleen in het teken staat van de verlenging. In dat geval zou ik alle jaarkaarten gewoon per post verlengen en later naar Disney gaan. Zeker tijdens de zomerperiode is de verwerkingstijd van Bureau Passeport Annuel namelijk langer dan normaal.
    Gespreid betalen is alleen mogelijk voor inwoners van Frankrijk met een Frans bankrekeningnummer (automatisch incasso per maand). Deze service is helaas niet beschikbaar voor internationale gasten.
    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.