Voorbereiding bezoek Walt Disney World

24567118

Reacties

  • Het dining plan is gekoppeld, maar kan nergens bij de reservering iets doorgeven. Zal kijken of ik binnenkort telefonisch kan reserveren en anders houdt het op :)
  • Het dining plan is gekoppeld, maar kan nergens bij de reservering iets doorgeven. Zal kijken of ik binnenkort telefonisch kan reserveren en anders houdt het op :)

    Dan zul je inderdaad even telefonisch contact op moeten nemen met Disney, want dit moet wel mogelijk zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Nog een vraag :)
    Is het mogelijk om 'los' een refillable mug te kopen voor je gehele verblijf? dus zonder dining plan?
  • Nog een vraag :)
    Is het mogelijk om 'los' een refillable mug te kopen voor je gehele verblijf? dus zonder dining plan?

    Hoi Stefan-89,

    Jazeker! De refillable mugs zijn ook los verkrijgbaar in de restaurants van alle Disney resort hotels.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben ook een reservering bij Cinderella's Royal Table en betalen deze ook met 2 Table Service Credits. Op mijn reservering staat het volgende:

    Advance Payment
    Because this reservation requires an advance payment, a credit card guarantee allows you to hold the reservation and pay upon arrival using your Dining Plan. Your credit card will only be charged the cancellation fee if your party does not arrive for the reservation.

    Als het goed is wordt er dus niet afgeschreven van je creditcard maar wordt deze informatie alleen gebruikt om de reservering te kunnen maken...
  • Bij staat het volgende aangegeven:
    Reservation Payment Method
    Advance payment is required to reserve Fairytale Dining Dinner at Cinderella's Royal Table.
    Credit Card Advance Payment
    $211.33 will be charged to your credit card (including tax and gratuity).

    En op de confirmation pagina:
    Advance Payment
    Fairytale Dining Dinner at Cinderella's Royal Table
    $211.33 advance payment is required to hold this reservation using a credit card
  • Is je Magic Your Way package (met dining plan) gekoppeld aan je MyDisney account? Bij mij wel en we hebben een reservering en er is echt niets van de creditcard afgeschreven. Anders idd even bellen. Is ook geen probleem, ze zijn altijd uiterst vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon :)
  • januari 2018 aangepast
    Bij mijn reservering staat het volgende:
    Room Type: Standard View
    Location: Epcot® Resort Area
    MYW Pkg + Dining
    2018 Disney Dining Plan Table Service Meal - Child (TBX), 2018 Disney Dining Plan Table Service Meal - Adult (TBX), 2018 Disney Dining Plan 1 Quick Service Meal (TBX)

    Ik denk dat het goed staat, maar je weet maar nooit.
  • Ja, dat staat er bij mij ook dus daar ligt het niet aan...
  • Hallo,

    Hoe lang duurt het doorgaans dat je je boeking kan koppelen aan de My Disney Experience?
    Ik heb wat gelezen dat dit tot 30 dagen kan duren?

    En hoe zit t met de rest betaling?, krijg je straks in de My Disney Experience een betaal optie?
    (Interessant om de Pondkoers n beetje in de gaten te houden ;))
  • Hallo,

    Hoe lang duurt het doorgaans dat je je boeking kan koppelen aan de My Disney Experience?
    Ik heb wat gelezen dat dit tot 30 dagen kan duren?

    En hoe zit t met de rest betaling?, krijg je straks in de My Disney Experience een betaal optie?
    (Interessant om de Pondkoers n beetje in de gaten te houden ;))

    Hoi Stefan-89,

    Doorgaans is de koppeling binnen enkele dagen gemaakt na het ontvangen van de factuur (per mail). Mocht het na een tijdje nog niet lukken, stuur dan een bericht naar het mailadres op de factuur. Per mail ontvang je tevens informatie over het betalen van het restant bedrag. Dit gaat via een beveiligde online omgeving, maar staat los van My Disney Experience.

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel :)
    Hmm oke in m'n bevestigings mail staat dat het tot 30 dagen kan duren voordat je de koppeling kan maken.
    En dat je daar dan bericht van krijgt.

    Hoe je kunt betalen heb ik ook terug gevonden.

    Heb wel ff naar Amerika gebeld om navraag te doen. Maar ze gaven aan de reservering niet te kunnen vinden en verzochten om contact op te nemen met de touroperator..

    Maar even de 30 dagen afwachten dan..
  • Dankjewel :)
    Hmm oke in m'n bevestigings mail staat dat het tot 30 dagen kan duren voordat je de koppeling kan maken.
    En dat je daar dan bericht van krijgt.

    Hoe je kunt betalen heb ik ook terug gevonden.

    Heb wel ff naar Amerika gebeld om navraag te doen. Maar ze gaven aan de reservering niet te kunnen vinden en verzochten om contact op te nemen met de touroperator..

    Maar even de 30 dagen afwachten dan..

    Hoi Stefan,

    Als de koppeling nog niet is gemaakt, dan staat het inderdaad nog niet in het Amerikaanse systeem. Je kunt ook contact opnemen met The Walt Disney Travel Company zelf. Zij regelen de koppeling.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben op zoek naar wat advies / tips :)

    Eind deze maand hebben wij de mogelijkheid om restaurants in Disney World te reserveren.
    We willen sowieso naar Be Our Guest.

    Qua eten zijn we vooral op zoek naar 'Amerikaans' zeg maar, dus een stukje vlees met bijv. friet of groente of gebakken aardappelen of id.
    (in elk geval geen pasta's of aziatisch eten).
    Liefste gaan we tot prijsklasse '$$', maar bij uitzondering mag dat ook een keer '$$$' zijn.
    Een buffet restaurant willen we ook zeker een keer doen.

    Character dining kan een keer, maar is geen 'must' voor ons.

    Nu is de vraag dus, welke restaurants zijn aanraders, en moet je zeker reserveren (anders is er geen plaats meer)?

  • Hoeveel fastpasses mag/kan je reserveren via je fastpass+?
  • Hoeveel fastpasses mag/kan je reserveren via je fastpass+?

    Hoi Natascha,

    Je kunt er 3 reserveren per dag (voor één park).
    Als je op t resort verblijft 60 dagen van te voren, daarbuiten 30 dagen van te voren.
    Moet je wel een geldig toegangsticket gekoppeld hebben aan je account.

    Als je de 3 fastpassen gebruikt hebt, kun je 1 nieuwe reserveren.
    Als je die gebruikt hebt, weer 1 nieuwe enz. enz. (tot de dag om is, of de passen op zijn).
  • Ik ben op zoek naar wat advies / tips :)

    Eind deze maand hebben wij de mogelijkheid om restaurants in Disney World te reserveren.
    We willen sowieso naar Be Our Guest.

    Qua eten zijn we vooral op zoek naar 'Amerikaans' zeg maar, dus een stukje vlees met bijv. friet of groente of gebakken aardappelen of id.
    (in elk geval geen pasta's of aziatisch eten).
    Liefste gaan we tot prijsklasse '$$', maar bij uitzondering mag dat ook een keer '$$$' zijn.
    Een buffet restaurant willen we ook zeker een keer doen.

    Character dining kan een keer, maar is geen 'must' voor ons.

    Nu is de vraag dus, welke restaurants zijn aanraders, en moet je zeker reserveren (anders is er geen plaats meer)?

    Hoi Stefan,

    Wees er snel bij met Be Our Guest (op de minuut op dag 60 naar de website of app gaan om direct te reserveren). In Magic Kingdom hebben wij heerlijk gegeten bij Skipper's Canteen. Met name in Disney's Hollywood Studios liggen twee echter Amerikaanse restaurants: Prime Time 50's en Sci-Fi Dine In. Hier krijg je heerlijke traditionele gerechten in een authentieke sfeer. Wij zaten op het Dining Plan, dus hebben veel character dining gedaan. Tiffins in Disney's Animal Kingdom is misschien wel het beste restaurant in WDW, maar ook erg prijzig. T-Rex Restaurant in Disney Springs is ook een aanrader (populair, dus wees er snel bij).

    Groetjes,
    Lars
  • Dankjewel voor de tip :)
    Als ik t goed heb, kun je op 'dag 190' voor aankomst, meteen voor je hele verblijf reserveren?
    Of is dit alleen op 'dag 60' met FastPass?

    Weet je toevallig waar dit kan op de My Disney Experience site?
    Ik zie wel de 'gewone' reserveringsmogelijkheid, maar waar vind ik de '190 dagen' mogelijkheid?
  • Dankjewel voor de tip :)
    Als ik t goed heb, kun je op 'dag 190' voor aankomst, meteen voor je hele verblijf reserveren?
    Of is dit alleen op 'dag 60' met FastPass?

    Weet je toevallig waar dit kan op de My Disney Experience site?
    Ik zie wel de 'gewone' reserveringsmogelijkheid, maar waar vind ik de '190 dagen' mogelijkheid?

    Hoi Stefan,

    Excuus! Dat kan inderdaad vanaf 190 dagen vóór aankomst. Ik was in de war met de 60 dagen 'window' voor FastPass+. Reserveren is mogelijk via de My Disney Experience app of website onder 'My Plans' / 'Reserve Dining'. Het kan ook door het restaurant in de app of website op te zoeken en vervolgens reserveren.

    Groetjes,
    Lars
  • Even voor mijn duidelijkheid :)
    Wij komen aan op 1 november.
    Kan ik dan de Dining reserveren vanaf 25 april (190 dagen voor aankomst van de eerste dag).
    Of kan ik reserveren vanaf 5 mei (180 dagen voor aankomst van de eerste dag) en op die dag de 'eerste 10 dagen' reserveren. dus 180 dagen + 10 dagen = 190 dagen.

    dus op 5 mei kan ik 1 t/m 10 november reserveren
    op 6 mei 11 november
    op 7 mei 12 november

    enz.


    Voor fastpass geldt volgens mij hetzelfde. die kun je 60 dagen voor aankomst reserveren + 14 dagen daarna als ik t goed heb?
  • Even voor mijn duidelijkheid :)
    Wij komen aan op 1 november.
    Kan ik dan de Dining reserveren vanaf 25 april (190 dagen voor aankomst van de eerste dag).
    Of kan ik reserveren vanaf 5 mei (180 dagen voor aankomst van de eerste dag) en op die dag de 'eerste 10 dagen' reserveren. dus 180 dagen + 10 dagen = 190 dagen.

    dus op 5 mei kan ik 1 t/m 10 november reserveren
    op 6 mei 11 november
    op 7 mei 12 november

    enz.


    Voor fastpass geldt volgens mij hetzelfde. die kun je 60 dagen voor aankomst reserveren + 14 dagen daarna als ik t goed heb?

    Hoi Stefan,

    Gasten van een Disney resort hotel kunnen vanaf 180 dagen vóór aankomst tot 10 dagen vooruit reserveren als het gaat om restaurants. Dit kan in jullie geval vanaf 5 mei. Voor FastPass+ is dat inderdaad vanaf 60 dagen vóór aankomst voor het gehele verblijf.

    Groetjes,
    Lars
  • “Your Magical Extras

    We hope you like your travel pack. With Disney luggage tags, discount vouchers and a handy guidebook it's designed to help make your holiday even more special. “

    Kan het zijn dat ik deze niet ga ontvangen omdat we in Nederland wonen?
  • “Your Magical Extras

    We hope you like your travel pack. With Disney luggage tags, discount vouchers and a handy guidebook it's designed to help make your holiday even more special. “

    Kan het zijn dat ik deze niet ga ontvangen omdat we in Nederland wonen?

    Hoi Natascha,

    Die ontvang je inderdaad niet. Dat is alleen voor lokale reserveringen. Je hebt er ook weinig aan aangezien die discount vouchers internationaal niet geldig zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedemiddag,

    toch nog een vraagje.. we verblijven van 7 mei tot 19 mei in world disney. Hoeveel dagen krijgen we dan het dining plan? Is dat 12 of 13 dagen (telt de check-out dag mee?)
  • Goedemiddag,

    toch nog een vraagje.. we verblijven van 7 mei tot 19 mei in world disney. Hoeveel dagen krijgen we dan het dining plan? Is dat 12 of 13 dagen (telt de check-out dag mee?)

    Hoi Natascha,

    Net als in Disneyland Paris wordt het Disney Dining Plan in Walt Disney World berekend per nacht. Voor 13 dagen verblijf is er dan 12 keer Dining Plan per persoon. Je mag zelf bepalen wanneer je tijdens het verblijf de credits opmaakt. Deze vervallen pas op de vertrekdag om 00:00 uur. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/disney-dining-plan-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • Heeft iemand nog tips voor vervoer naar een van de malls? Ik wil sowieso naar een apple winkel, dus millenia of the florida mall zijn beiden opties. Iemand ervaring met deze 2?
  • Heeft iemand nog tips voor vervoer naar een van de malls? Ik wil sowieso naar een apple winkel, dus millenia of the florida mall zijn beiden opties. Iemand ervaring met deze 2?

    Uber installeren en gebruiken.
    Werkte voor ons de vorige keer super om van Disney naar de I-drive te komen.
    Koste vanaf Disney naar de I-Drive tussen de 10 en 15 dollar per enkele reis.

  • Heeft iemand nog tips voor vervoer naar een van de malls? Ik wil sowieso naar een apple winkel, dus millenia of the florida mall zijn beiden opties. Iemand ervaring met deze 2?

    Uber installeren en gebruiken.
    Werkte voor ons de vorige keer super om van Disney naar de I-drive te komen.
    Koste vanaf Disney naar de I-Drive tussen de 10 en 15 dollar per enkele reis.

  • Hallo nog even een vraagje wat niet direct met Disney World te maken heeft, maar wel om er te komen :)

    Wij vertrekken op 1 november naar Orlando.
    Mijn huidige ESTA verloopt begin september.

    Wanneer kan ik een nieuwe ESTA aanvragen? kan dat bij wijze van spreken nu al? of pas als de huidige verlopen is?
  • Hallo nog even een vraagje wat niet direct met Disney World te maken heeft, maar wel om er te komen :)

    Wij vertrekken op 1 november naar Orlando.
    Mijn huidige ESTA verloopt begin september.

    Wanneer kan ik een nieuwe ESTA aanvragen? kan dat bij wijze van spreken nu al? of pas als de huidige verlopen is?

    Hoi Stefan.

    Goede vraag. Ik zou het gewoon nu al proberen. Als je bijvoorbeeld een nieuw paspoort krijgt, dan zul je ook al tijdens de geldigheid van het huidige visum een nieuwe moeten aanvragen. Mocht het niet lukken, dan is er nog niets aan de hand, aangezien het slechts enkele dagen duurt voordat een ESTA wordt goedgekeurd.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.