Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1101113151631

Reacties

  • Quickie zei:

    Hugo

    Ik heb een verklaring int Frans getekend van een arts mee waarop dit staat en wat hij heeft

    Gr

    Staat er ook een stempel op van de praktijk?? Hier kan de CM over gaan zeuren. Wij waren dat een keer vergeten en toen kregen we alleen voor dat verblijf een groene kaart ipv gekoppeld aan de jaarkaart, en moesten we dus de keer daarna weer naar BPA.

    Grz

    MJ
  • Je moet inderdaad wel voldoen aan de voorwaarden:
    - verklaring niet ouder dan 3 maanden
    - getekend èn gestempeld door arts
    - in Engels of Frans (dat gaf je al aan).
  • oktober 2018 aangepast
    Hugo zei:

    Je moet inderdaad wel voldoen aan de voorwaarden:
    - verklaring niet ouder dan 3 maanden
    - getekend èn gestempeld door arts
    - in Engels of Frans (dat gaf je al aan).

    - Het is opgesteld op 8/09/2018
    - Het in in het Frans en zegt wat hij heeft en dat hij moeite heeft met in de rij te staan
    - Het is afgestempeld en ook getekend

  • Dan denk ik dat alles gaat goed komen!
  • Bedankt voor het toevoegen op dit forum, heb al veel info kunnen vinden.

    Wij zijn dit jaar voor het eerst in Disney geweest en de kinderen (en wij ?) vonden het geweldig.

    Onze zoon heeft een groene kaart gekregen voor het verblijf en omdat wij een gezin met 4 kinderen zijn, mochten we allemaal met hem mee via de speciale ingangen.

    Nu denken wij eraan om een jaarkaart aan te schaffen en voor hem dus de groene kaart. Zal daar ook op komen te staan dat hij 5 mensen mee mag nemen?

    En dan nog een vraag over de gratis begeleiders ticket. Is de groene kaart voldoende om een gratis dagkaart op te halen bij de kassa of moet je dan bij ieder bezoek weer een brief bij de arts gaan vragen?

    Bedankt voor de info!
  • Hoi Disney_4,

    Ervaring leert dat er geen zekerheden zijn voor de toepassing van de regels mbt de EAC en/of DPC.

    Je zult, als de brief van je arts duidelijk genoeg is, een groene kaart krijgen. Volgens de officiële Toegankelijkheidgids van Disneyland Paris (https://www.discoverthemagic.nl/content/downloads/disneyland-paris/dlp-toegankelijkheidsgids-2.pdf) is die voor maximaal 4 begeleiders, waaronder tenminste één valide volwassene. Dat zou betekenen dat je geen groene kaart krijgt voor 5 begeleiders.

    Voor de begeleiderskaart geldt dat bij bepaalde beperkingen een symbool op je groene kaart komt waardoor je alleen je groene kaart hoeft te laten zien bij het ophalen van de begeleiderskaart. Dat hangt dus af van de beperking van je zoon. Let wel: die begeleiderskaart geldt niet voor alle aandoeningen.
  • Bedankt voor de reactie. Vwb de begleiderskaart denk ik dat we gewoon voor allemaal een jaarkaart kopen. Vind zonde van de tijd als je iedere keer weer in de rij moet voor begleiderskaart en de kans bestaat dat je hem dan niet krijgt.

    Het is duidelijk dat het ligt aan de medewerker die je helpt. Dit keer kregen we dus een groene kaart voor 5 extra personen maar dat kan volgende keer dus weer anders zijn.
  • Hoi,

    Helaas, maar waar, worden sommige regels door sommige castmembers net even anders uitgelegd. Persoonlijk denk ik dat het een verstandig besluit is om voor zekerheid te kiezen en voor iedereen een jaarkaart te kopen. Dat hebben wij zelf ook gedaan :)
  • Hoi allemaal.

    Ik heb al veel gelezen over dit onderwerp maar aangezien wij 19 november weer naar disney gaan zou ik graag even willen checken of er nog dingen veranderd zijn.
    Ik heb Fibromyalgie en kan hierdoor niet lang staan vanwege mijn pijn en vermoeidheidsklachten. Mijn reumatoloog heeft een medische verklaring in het Engels aan mij gegeven zodat ik voor de EAC of DPC kaart in aanmerking kom. En samen met een internationale verklaring voor mijn voorgeschreven oxycodon pijnstiller hoop ik zo dat ik een van deze krijg. Nu is mijn vraag: kan deze gekoppeld worden aan het jaarabonnement dat ik al heb? Of moet ik toch elke 3 maanden een verklaring voorleggen? En kan je in welk geval dan ook altijd een begeleiderskaart erbij krijgen? Of is dit afhankelijk van welke kaart je krijgt? En is er een maximaal aantal dagen achter elkaar dat je een begeleiderskaart kan krijgen?

    Alvast bedankt voor de info!
  • Als je een jaarkaart hebt, krijg je (als je die krijgt) een EAC/DPC voor de duur van je jaarkaart.
    Voor zover ik weet is de begeleiderskaart alleen als je een invalidenparkeerkaart hebt. En daar is geen maximum aan.
  • Hugo zei:

    Als je een jaarkaart hebt, krijg je (als je die krijgt) een EAC/DPC voor de duur van je jaarkaart.
    Voor zover ik weet is de begeleiderskaart alleen als je een invalidenparkeerkaart hebt. En daar is geen maximum aan.

    Wat EAC betreft weet ik niet of je recht hebt op begeleiderskaart. Geen ervaring mee...

    Maar als je DPC hebt, heb je wel recht op ticket voor begeleider. Wel moet je om in aanmerking te komen voor een gratis ticket een doktersverklaring hebben dat minder dan 3 maand oud is...
  • november 2018 aangepast
    Hoi allemaal, zijn de regels voor het verkrijgen van een DPC verscherpt? Ik ben al een aantal keer naar Disneyland Parijs geweest (laatste keer vorig jaar december), en kreeg tot dan toe altijd een DPC bij het tonen van mijn invalidenparkeerkaart.

  • Nee, die zijn al een tijdje niet meer gewijzigd.
  • Afgelopen weekend naar Disney geweest.
    Vrijdagochtend direct bij binnenkomst (08.30 uur) doorgelopen naar de City Hall en binnen 5 minuten stonden we weer buiten met de groene priority card. Later op de dag stond er een wachtrij tot aan de tunneltjes onder het station.

    Onze zoon heeft een autistische stoornis.We waren goed voorbereid en hadden een verklaring van een arts bij ons.
    Echter op het moment dat we de Autipas van de Nederlandse vereniging voor Autisme neerlegden, was dat al voldoende voor de CM en hoefde hij de doktersverklaring niet te zien.

    Met de pas hebben we ondanks de drukte op zaterdag en zondag toch alle attracties en shows kunnen doen.

    Johan
  • Fijn dat de DPC jullie zo goed geholpen heeft!
  • Kan je echt nergens anders priority card halen dan in City Hall?
    Deze zomer gaan we met vrienden naar Disneyland en hun zoon zal ook een priority card moeten halen.
    Heb je met priority card voorrang bij Cityhall of moet je de gewone rij doen?
    Want wij komen maar toe in station rond 9 u dus halen nooit 8u30.
    Onze zoon heeft ook een priority card maar verbonden aan zijn jaarkaart.
  • Dat kan ook bij Guest/Studio Services in het Walt Disney Studios Park (rechts op Front Lot).
    Ik denk niet dat je voorrang krijgt met één DPC om een andere DPC op te halen.
  • Dacht ik wel.
    Misschien in Studio's korte wachttijden.
  • Hallo

    Ik heb een vraagje, ik heb een invalideparkeerkaart.
    Maar hoe doen jullie dit, met het aanvragen van een dpc/eac want de parkeerkaart ligt voor de ruit in de auto op de parkeerplaats.

    Ik hoor het graag

    Gr Lisanne
  • Die moet je dan één keer meenemen.
  • Hugo zei:

    Die moet je dan één keer meenemen.

    En ook iedere keer voor een begeleiderskaart te halen, of kan dit ook met bv een kopie?
  • Dat kan volgens mij met de DPC, daar krijg je dan een aparte stempel op.
  • mieke zei:

    Kan je echt nergens anders priority card halen dan in City Hall?
    Deze zomer gaan we met vrienden naar Disneyland en hun zoon zal ook een priority card moeten halen.
    Heb je met priority card voorrang bij Cityhall of moet je de gewone rij doen?
    Want wij komen maar toe in station rond 9 u dus halen nooit 8u30.
    Onze zoon heeft ook een priority card maar verbonden aan zijn jaarkaart.

    Ik weet ook niet of het in City Hall geldig, maar wij zijn per toeval de vorige keer er achter gekomen dat de kaart wel geldig is in counter restaurants. Er is een kassa met een bordje met de bekende rolstoel tekening bij één kasssa, daar mag je op vertoon van je kaart bestellen.

    grz

    MJ
  • mcjas zei:

    mieke zei:

    Kan je echt nergens anders priority card halen dan in City Hall?
    Deze zomer gaan we met vrienden naar Disneyland en hun zoon zal ook een priority card moeten halen.
    Heb je met priority card voorrang bij Cityhall of moet je de gewone rij doen?
    Want wij komen maar toe in station rond 9 u dus halen nooit 8u30.
    Onze zoon heeft ook een priority card maar verbonden aan zijn jaarkaart.

    Ik weet ook niet of het in City Hall geldig, maar wij zijn per toeval de vorige keer er achter gekomen dat de kaart wel geldig is in counter restaurants. Er is een kassa met een bordje met de bekende rolstoel tekening bij één kasssa, daar mag je op vertoon van je kaart bestellen.

    grz

    MJ
    Ja dat weet ik. Als er veel volk is maken we er gebruik van.

    Bij bureau van jaarkaarten kan je ook gebruik maken van je groene kaart. Ga toch proberen bij cityhall ook.
  • Gezien de parrainage afgeschaft is, kan mijn man zijn abonnement niet meer verlengen.
    Mijn kinderen en ik hebben wel onze stempels om onze jaarkaart te verlengen.
    We gaan dus voor mijn man iedere dag achter een ticket moeten als begeleider van een persoon met groene kaart.
    Wij mogen met onze jaarkaart binnen via de vip ingang. Mag mijn man als begeleider dit ook of moeten we dan telkens de gewone ingang nemen?
    En mag je met ticket begeleider gebruik maken van de EMH?
  • Hoi @mieke ,

    De begeleider mag ook mee via de speciale ingang zolang jullie samen naar binnen gaan. Geef dit even aan bij de cast member aan het poortje. Hetzelfde geldt voor Extra Magic Time. Ook dit is mogelijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Onze zoon heeft ook een groene kaart. Mijn zoon en ik kunnen verlengen met de parrainage. Maar ook bij ons hebben we helaas geen stempels voor verlenging voor mijn man kunnen sparen. Maar begrijp ik nu goed dat mijn man als begeleider van mijn zoon kosteloos het park in kan?
  • pluisje zei:

    Onze zoon heeft ook een groene kaart. Mijn zoon en ik kunnen verlengen met de parrainage. Maar ook bij ons hebben we helaas geen stempels voor verlenging voor mijn man kunnen sparen. Maar begrijp ik nu goed dat mijn man als begeleider van mijn zoon kosteloos het park in kan?

    Ja wij hebben altijd gekozen om voor iedereen jaarkaart te nemen maar eigenlijk kan je gratis ticket halen begeleider met groene kaart. Nadeel is dat je iedere dag moet aanschuiven aan de kassa. Je moet wel gehandicaptenkaart of doktersattest minder dan 3 maand oud telkens tonen aan kassa.

  • mieke zei:

    pluisje zei:

    Onze zoon heeft ook een groene kaart. Mijn zoon en ik kunnen verlengen met de parrainage. Maar ook bij ons hebben we helaas geen stempels voor verlenging voor mijn man kunnen sparen. Maar begrijp ik nu goed dat mijn man als begeleider van mijn zoon kosteloos het park in kan?

    Ja wij hebben altijd gekozen om voor iedereen jaarkaart te nemen maar eigenlijk kan je gratis ticket halen begeleider met groene kaart. Nadeel is dat je iedere dag moet aanschuiven aan de kassa. Je moet wel gehandicaptenkaart of doktersattest minder dan 3 maand oud telkens tonen aan kassa.

    Onze zoon heeft een groene kaart voor de duur van de jaarkaart. Bij verlenging van zijn jaarkaart zullen we zijn groene kaart ook moeten verlengen. Moeten we dan weer een nieuwe medische verklaring laten zien die niet ouder dan 3 maanden is? Hij heeft hem gekregen vanwege zijn autisme.

    Als we voor hem een nieuwe groene kaart hebben voor de duur van 6 maanden. Moeten we dan toch elke keer bij de kassa(voor een gratis begeleidsterskaart) een recente medische verklaring tonen? Volstaat de groene kaart van onze zoon dan niet?
  • pluisje zei:

    mieke zei:

    pluisje zei:

    Onze zoon heeft ook een groene kaart. Mijn zoon en ik kunnen verlengen met de parrainage. Maar ook bij ons hebben we helaas geen stempels voor verlenging voor mijn man kunnen sparen. Maar begrijp ik nu goed dat mijn man als begeleider van mijn zoon kosteloos het park in kan?

    Ja wij hebben altijd gekozen om voor iedereen jaarkaart te nemen maar eigenlijk kan je gratis ticket halen begeleider met groene kaart. Nadeel is dat je iedere dag moet aanschuiven aan de kassa. Je moet wel gehandicaptenkaart of doktersattest minder dan 3 maand oud telkens tonen aan kassa.

    Onze zoon heeft een groene kaart voor de duur van de jaarkaart. Bij verlenging van zijn jaarkaart zullen we zijn groene kaart ook moeten verlengen. Moeten we dan weer een nieuwe medische verklaring laten zien die niet ouder dan 3 maanden is? Hij heeft hem gekregen vanwege zijn autisme.

    Als we voor hem een nieuwe groene kaart hebben voor de duur van 6 maanden. Moeten we dan toch elke keer bij de kassa(voor een gratis begeleidsterskaart) een recente medische verklaring tonen? Volstaat de groene kaart van onze zoon dan niet?
    Als je jaarkaart moet verlengen, moet je inderdaad terug een medisch attest hebben dat minder dan 3 maand oud is.
    Of een auti-pas. Of een europese gehandicaptenkaart. Als je in België verhoogde kinderbijslag krijgt, kan je gratis een Europese gehandicaptenkaart aanvragen (5 jaar geldig). En dit is voor Disney ook voldoende. Dan heb je geen medisch attest meer nodig.

    Ik ben nog maar één keer achter ticket geweest voor begeleider en had toen medisch attest.
    Volgens moet volgens de regels van Disney moet je altijd medisch attest of Autipas of Europese gehandicaptenkaart hebben voor gratis ticket.
Log In of Registreer om te reageren.