Tips voor WDW

Ik ben een reis naar WDW aan het plannen voor begin 2017. Ik ben benieuwd of iemand tips heeft qua eten in de verschillende parken. Ik ben van plan om 5 dagen de parken te bezoeken (zonder hopper functie) en misschien zijn er nog meer handige tips.

Ik hoor ze in elk geval graag!

Reacties

  • Helaas geen tips, ik ga er in oktober voor het eerst naar toe :)
    Wij hebben een hotel aan de I-Drive en gaan vanaf daar Disney bezoeken.
    Nu zie ik dat je een Memory Maker kunt kopen.. Maar deze vind ik behoorlijk aan de prijs.
    Heeft hier iemand ervaringen mee? Zijn de wachtrijen om met de Disney figuren bijv. net zo lang als in Parijs, en worden de foto's automatisch opgeslagen op je Magic Band.
    Heeft WDW daarnaast ook de mogelijkheid om enkele foto's gewoon los te kopen, dat je ze eerst kunt 'keuren'.

    En als je met twee personen bent, is het dan raadzaam om voor beide een memory maker te kopen of heb je er aan eentje ook genoeg? (omdat je vaak toch samen in het bakje zit voor de foto).

  • Toen ik voor het eerst mijn vakantie naar WDW ging plannen werd ik overspoeld met informatie. Ik wist eigenlijk niet zo goed waar ik moest beginnen.
    Ik ben daarom een blog beginnen met tips en tricks om het zo wat makkelijker te maken voor anderen. Ik ben nog maar net begonnen maar misschien heb je er wat aan: https://pretparkavonturen.wordpress.com/

    Belangrijks is om je fastpasses goed in te plannen en optijd Dining reservations te maken!


    Wat betreft de memory maker daar heb je er maar een van nodig. Je kunt namelijk meerdere magic bands koppelen aan deze memory maker.
  • Dankjewel voor de tips!
  • Graag gedaan. Ik zag dat je trouwens een tip voor het eten in wdw. Ik ben gek op eten dus tips heb ik wel ;)

    Probeer om een reservering voor be our guest in wdw te krijgen (echt 180 dagen van te voren boeken als je in een hotel van disney slaapt anders gewoon honderd keer checken vanaf het moment dat je kunt reserveren)
    Vraag om in de west wing te eten als je aan komt bij het restaurant. Dat is de zaal met de roos en het schilderij van het beest.

    Andere tip is om weg van de hectiek van een park te gaan en in een van de restaurants in de hotels te gaan eten. The Wave (contemporary resort) is een goed restaurant en vaak is deze op de dag zelf nog beschikbaar, hoewel reserveren wel aan te raden is. Is ook op loopafstand van MK wat het ook gemakkelijk maakt.

    Een character diner of breakfast is ook erg leuk, zelfs zonder kinderen.


  • Super! Ik hoor inderdaad goede dingen over Be our guest. We overnachten in Kissimmee maar zodra we fastpasses en reserveringen kunnen regelen gaan we aan de slag!
  • Dan is de tip dus volhouden voor be our guest. Gewoon wanneer je een loos momentje hebt kijken of er toevallig een plekje vrij is en dat een paar keer per dag of week net zo lang tot er een plekje vrij is. Er zijn altijd mensen die hun reservering annuleren. 
  • Bedankt voor jullie tips!

    Vraagje: Hoe Essentieel is het dat je FastPassen van te voren reserveert? En hoeveel 'kans' heb je nog op een FastPass bij de top attracties?

    Zit namelijk zo, we hebben bij onze reis via het Reisbureau tickets bijgeboekt. Maar deze komen pas 7 dagen voor vertrek beschikbaar.
    Reisbureau zegt niks te kunnen doen. Annuleren kost 50% van de ticketprijs, zodat we ze elders kunnen aanschaffen (beetje te veel van het goede...)
  • Bedankt voor jullie tips!

    Vraagje: Hoe Essentieel is het dat je FastPassen van te voren reserveert? En hoeveel 'kans' heb je nog op een FastPass bij de top attracties?

    Zit namelijk zo, we hebben bij onze reis via het Reisbureau tickets bijgeboekt. Maar deze komen pas 7 dagen voor vertrek beschikbaar.
    Reisbureau zegt niks te kunnen doen. Annuleren kost 50% van de ticketprijs, zodat we ze elders kunnen aanschaffen (beetje te veel van het goede...)

    Hoi Stefan-89,

    Ja dat is heel essentieel. Gasten van de Disney hotels kunnen dit vanaf 60 dagen vóór aankomst regelen. Gasten met reguliere tickets kunnen dat vanaf 30 dagen vóór aankomst. Disney houdt enkele FastPasses beschikbaar voor de dag zelf, maar het overgrote deel is 'pre-booked'. Het kan dus zijn dat de topattracties al 'volgeboekt' zijn en je alleen op de dag zelf nog kunt kijken of er plek is. Dit kan via de My Disney Experience app/website worden geregeld, maar je zult hier de codes van de tickets moeten hebben. Vreemd dat de tickets pas zo laat beschikbaar komen. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/diensten-services-florida/disney-fastpass-plus-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • juli 2016 aangepast
    Bedankt voor je antwoord Lars,
    We zien wel... is in elk geval erg jammer dat het reisbureau dit niet kan regelen. Bij boeken wel zo afgesproken, en duidelijk aangegeven dat we de tickets 30 dagen van te voren nodig hebben, zou allemaal goed komen..
    Maar natuurlijk staat dat nergens genoteerd als 'bewijs'. Als ik dat had geweten....
    Scheelt misschien dat we in een wat rustigere periode gaan (begin oktober).

    Volgende vraag :)
    Ik wil een Memory Maker aanschaffen. deze wordt dan gekoppeld aan je My Disney Experience account.
    Ik wil dan aldaar een MagicBand aanschaffen.
    Kunnen ze dat dan daar allemaal aan elkaar koppelen? Entree kaartje en de Memory Maker?

    En ik meen ergens gehoord te hebben dat met zo'n Memory Maker automatisch je foto's en video's van attracties worden opgeslagen, omdat ze dan kunnen 'meten' waar je zit, zodat je altijd de juiste foto hebt?
  • Bedankt voor je antwoord Lars,
    We zien wel... is in elk geval erg jammer dat het reisbureau dit niet kan regelen. Bij boeken wel zo afgesproken, en duidelijk aangegeven dat we de tickets 30 dagen van te voren nodig hebben, zou allemaal goed komen..
    Maar natuurlijk staat dat nergens genoteerd als 'bewijs'. Als ik dat had geweten....
    Scheelt misschien dat we in een wat rustigere periode gaan (begin oktober).

    Volgende vraag :)
    Ik wil een Memory Maker aanschaffen. deze wordt dan gekoppeld aan je My Disney Experience account.
    Ik wil dan aldaar een MagicBand aanschaffen.
    Kunnen ze dat dan daar allemaal aan elkaar koppelen? Entree kaartje en de Memory Maker?

    En ik meen ergens gehoord te hebben dat met zo'n Memory Maker automatisch je foto's en video's van attracties worden opgeslagen, omdat ze dan kunnen 'meten' waar je zit, zodat je altijd de juiste foto hebt?

    Hoi Stefan-89,

    Ook de Memory Maker wordt na aanschaf aan je MagicBand toegevoegd, zodat je alleen je armband tegen het kastje van de PhotoPass fotografen hoeft te houden nadat de foto's zijn gemaakt. Werkt snel en makkelijk. Hetzelfde geldt voor de entreetickets. Dit kan ter plaatse tijdens het inchecken worden geregeld.

    In attracties met fotosysteem worden de foto's inderdaad automatisch aan je account toegevoegd terwijl je van de rit geniet. Je hoeft achteraf dus niet nog een keer langs een medewerker om dit te laten toevoegen (zoals in Parijs). De attracties in Walt Disney World zijn namelijk voorzien van sensoren die door je MagicBand precies weten in welk karretje/bootje je zit en de bijbehorende foto wordt toegevoegd aan je account.

    Groetjes,
    Lars
  • Overigens zou ik altijd gaan voor de parkhopper-optie. Zo kun je 's middags nog even een afkoelende duik nemen in een zwempark of 's morgens Studio's doen, 's middags shoppen en 's avonds River of Lights in Animal Kingdom (om maar een dwarsstraat te noemen). Wij vonden niet alle vijf parken dagvullend. Eten deden wij ook vaak (na de typhoon Lagoon/Blizzard Beach-duik) buiten de Disney-poorten (met drie kinderen scheelt dat me net iets te veel ;) )

    Ik weet niet of je nog pretpark-tickets moet aanschaffen, wij hebben ze bij attractions-direct.ie vandaan. De Orlando-freedom ticket en kregen Memory Maker er gratis bij ;)
  • Swets zei:

    Overigens zou ik altijd gaan voor de parkhopper-optie. Zo kun je 's middags nog even een afkoelende duik nemen in een zwempark of 's morgens Studio's doen, 's middags shoppen en 's avonds River of Lights in Animal Kingdom (om maar een dwarsstraat te noemen). Wij vonden niet alle vijf parken dagvullend. Eten deden wij ook vaak (na de typhoon Lagoon/Blizzard Beach-duik) buiten de Disney-poorten (met drie kinderen scheelt dat me net iets te veel ;) )

    Ik weet niet of je nog pretpark-tickets moet aanschaffen, wij hebben ze bij attractions-direct.ie vandaan. De Orlando-freedom ticket en kregen Memory Maker er gratis bij ;)

    Dankjewel voor deze tip, ze hebben inderdaad aantrekkelijke aanbiedingrn. Heb je te tickets ook gewoon thuis gestuurd gekregen en hoe lang duurde de verzending ongeveer?
  • Dankjewel voor al jullie tips!!!
  • Ik heb gisteren mijn 14 days Ultimate tocket gekocht via disneyholidays.co.uk. Deze site ook via Discover the magic aangeraden en bleek ook voordeliger te zijn!

    Binnen een uur kreeg ik het e-ticket dat in DidneyWorld ingewisseld moet worden voor de echte tickets en daarcontvang ik ook de (gratis inbegrepen) memory maker

    Met alle ontvangen gegevens kun je direct inloggen op de My Disney Experience app, waar je van te voren reserveringen en fastpass + attracties kunt regelen.
  • RogerM zei:

    Ik heb gisteren mijn 14 days Ultimate tocket gekocht via disneyholidays.co.uk. Deze site ook via Discover the magic aangeraden en bleek ook voordeliger te zijn!

    Binnen een uur kreeg ik het e-ticket dat in DidneyWorld ingewisseld moet worden voor de echte tickets en daarcontvang ik ook de (gratis inbegrepen) memory maker

    Met alle ontvangen gegevens kun je direct inloggen op de My Disney Experience app, waar je van te voren reserveringen en fastpass + attracties kunt regelen.

    Ter aanvulling: Wij werken samen met verschillende partners voor voordelige WDW tickets en verzamelen die op één pagina. The Walt Disney World Travel Company (disneyholidays) is daar inderdaad één van. Boek tickets via deze pagina en wij ontvangen daar commissie over: http://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida.
  • december 2016 aangepast
    Aanvulling voor het gebruik van FastPassen.
    Ik heb veel gezeik gehad met het reisbureau om de tickets op tijd te krijgen.
    Heb er nog heel goed gebruik van kunnen maken door mensen die annuleren.
    Kwam alleen op de laatste dag pas achter een hele mooi strategie.
    Kost wel wat meer moeite en heel veel batterij van je telefoon...
    Maar als je blijft zoeken en beschikbare fastpassen opvragen kun je een hele mooi lijst hebben.

    Laatste dag dat wij er waren was MK tot 12 uur open.
    Had die dag voor de avond Fastpassen gereserveerd bij Space en Splash mountain en bij de 7 dwarfs.

    Deze dag gestart in Epcot.
    Even kijken of hier nog iets leuks beschikbaar is voor de Fastpass...
    Frozen was beschikbaar en die gepakt! (Passen van MK in de avond daarmee dus geannuleerd)
    In de wachtrij van Frozen de volgende gereserveerd. Tower of Terror in Hollywood Studios + Rock n Rollercoaster.

    We hadden nog een kaartje gekregen van eerder de week omdat TestTrack eruit lag.. Deze konden we nog gebruiken dus deze ingezet voor Soarin
    daarna nog single riders voor TestTrack gehad...

    Daarna door naar de studios, en daar na gebruik van de 2e fastpass nog een fastpass voor great movie ride gepakt.. Tijdstip was daar, maar hij lag eruit. Dus een gratis fastpass voor Hollywood studios bij elke attractie... Nog maar een keer Tower of Terror.

    in de wachtrij van de Tower een Fastpass gepakt voor Space Mountain n uurtje later.
    Dus door naar Magic Kingdom
    Space Mountain gedaan. In de wachtrij... Space Mountain was weer beschikbaar voor een kwartiertje later. Dus die 2x gedaan.
    Opnieuw in de wachrij Fastpass gepakt voor Splash Mountain.
    Volgende Fastpass was Pirates of the Carribean
    Volgende Fastpass was voor Peter Pans Flight
    Volgende Fastpass was voor Haunted Mansion
    Laatste Fastpass nog voor Ariel Grotto (ofzo) gepakt..

    Hoe heb ik dit gedaan?
    FastPass boeken, evt. van je favoriete attractie, ookal is dat 3 uur verder.
    En dan blijven refreshen en beschikbare passen ophalen op de app.
    De attractie die je gekozen hebt staat dan bovenaan, dan zie je meteen of er daarbij een eerder tijdstip beschikbaar is.. Zo niet kun je makkelijk het lijstje afgaan om te kijken of er iets anders leuks beschikbaar is..
    De nieuwe komt beschikbaar zodra je de 'oude' gescand hebt bij het betreden van de FastPass wachtrij. :)

    Kost meer moeite en heel veel batterij maar heeft voor ons wel optimale FastPass besteding geleid.. Helaas pas op de laatste dag.


    Als je niet op het resort verblijft... Uber is een heel betaalbare optie voor terug te komen naar de I-Drive.. Ca. 12 tot 15 dollar

  • Zijn de parken in Orlando zonder fastpassen niet te doen? Is het druk? wat zijn de gemiddelde wachttijden?
  • maart 2017 aangepast
    Fastpass is zeer aan te bevelen om te gebruiken (als je niet op het resort zit kun je 30 dagen van te voren Fastpass reserveren en wel op t resort 60 dagen van te voren) je kunt er 3 per dag reserveren op voorhand allemaal in t zelfde park.

    Druk? Tja als je de top 10 van best bezochte parken ter wereld bekijkt staat Magic kingdom op 1
    De andere 3 parken staan er ook allemaal in. Maar over t algemeen zijn ze goed ingesteld op drukte hoor. Ik heb het wachten niet als lang ervaren mede door slim te plannen en gebruik te maken van touringplans (betaalde site waar je een dag planning kunt maken en op aan kunt geven welke attracties je wilt doen en in welke volgorde)

    Als je de wachttijden wilt weten kun je de walt Disney world app downloaden dan kun je het gewoon zien (vanaf ca 3 uur smiddags nl tijd)

  • Gaat er binnenkort iemand naar Walt Disney World die mij een nieuwe hoodie (trui met muts) wil meebrengen?
    De mijne is helaas versleten en verzendkosten vanuit USA zijn helaas enorm hoog.
  • Hallo, ik ben al meerdere malen in WDW geweest en nu ga ik met kleindochter van 1 jaar. Parijs vond ze prachtig dus gaan we nu een stapje verder. We gaan 1 dag naar Magic Kingdom en over de tweede dag twijfel ik. Welk park is het leukste voor de kleintjes ? Het is alweer even geleden dat ik er was en er veranderd veel in een paar jaar. Graag hoor ik van jullie. Groetjes, Jennie
  • Hallo, ik ben al meerdere malen in WDW geweest en nu ga ik met kleindochter van 1 jaar. Parijs vond ze prachtig dus gaan we nu een stapje verder. We gaan 1 dag naar Magic Kingdom en over de tweede dag twijfel ik. Welk park is het leukste voor de kleintjes ? Het is alweer even geleden dat ik er was en er veranderd veel in een paar jaar. Graag hoor ik van jullie. Groetjes, Jennie

    Hoi erik2012,

    Naast Magic Kingdom zou ik dan kiezen voor Disney's Animal Kingdom. Hele kleine kinderen hebben denk ik meer aan een 'dierentuin', dan aan de voornamelijk grotere attracties in Epcot of Disney's Hollywood Studios.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi, wij gaan 22 feb as naar WDW voor 1 dag, hebben nog geen tickets gekocht. Ik weet het, het is kort. Maar daarom willen we alles goed van te voren voorbereiden om er het maximale uit te halen. Ik heb nog 2 vragen waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen:

    1. Bestaat er een dagticket incl dining plan? En waar kan ik deze het beste boeken?
    2. Klopt het dat het park tot 20 uur open is en heb je voor de avondopening een aparte ticket nodig?

    Alvast bedankt voor de reactie.

    Groetjes,
    Charlotte
  • Hoo @Charlotte ,

    Hierbij de antwoorden:

    1) Nee, Dining Plan en alle andere extra's zijn alleen beschikbaar voor gasten van de Disney hotels (dus met verblijf)
    2) Op 22 februari zijn dit de openingstijden van de parken: 09:00 tot 20:00 uur (Magic Kingdom, Disney's Hollywood Studios en Disney's Animal Kingdom), 09:00 tot 21:00 uur (Epcot). Er is geen apart ticket nodig voor de avond. De reguliere tickets geven de hele dag toegang.

    Bestel de E-tickets eenvoudig online via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @Lars

    Heb toch nog wat vragen.... :-)

    Voor zover ik kan zien is er geen mogelijkheid is er geen mogelijkheid om 1 nacht een Disney hotel te boeken toch?

    En als we vooraf de tickets kopen hoeven we niet in de rij te wachten aldaar?Tot hoe kort van te voren kunnen e de kaartjes online aanschaffen? Dezelfde ochtend nog?

    En kunnen we dan ook direct al de de fast pass attracties toevoegen of kan dat alleen als je een Magic Band hebt? Wat is jouw ervaring met de fast pass? Kun je echt maar 3 attracties doen op een dag? Of kun je na de eerste ingezet te hebben de 4e attracties alweer aanmelden.

    Heel wat vragen, maar is voor ons de eerste keer.... en jullie weten zoveel :-)

    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Charlotte

  • Hoi @Charlotte ,

    Een losse overnachting in de Disney hotels (of omliggende accommodatie) kan geboekt worden via onze handige zoekmachine op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/hotels-accommodatie-florida/overige-accommodatie-florida.

    Alle toegangstickets die je via ons besteld ontvang je als E-tickets zodat je ze direct kunt koppelen aan je My Disney Experience account. Aangezien bezoekers met losse tickets vanaf 30 dagen vóór aankomst FastPass+ reserveringen kunnen maken, wordt het aanbevolen om deze net vóór die 30 dagen grens aan te schaffen via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/tickets-florida. Wacht je tot de dag vóór aankomst (niet mogelijk op dezelfde dag, tenzij je graag de volle prijs wilt betalen aan de kassa), dan zijn alle populaire attracties al volgeboekt en zul je overal in de standby rij moeten staan. Zeker voor een kort bezoek wordt dat niet aanbevolen.

    Belangrijk om rekening te houden bij het maken van FastPass+ reserveringen, is dat je de 3 attracties die je op voorhand per dag (in één park) kunt maken zo vroeg mogelijk in de dag vastlegt. Nadat de 3 reserveringen die dag zijn verstreken, kun je namelijk via de app nieuwe FastPasses aanvragen. Doorgaans zullen dit niet de topattracties meer zijn, want die zijn dan al reeds volgeboekt. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/praktische-informatie-florida/diensten-services-florida/disney-fastpass-plus-florida.

    Groetjes,
    Lars
  • Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie. We gaan as zaterdag al, dus die 30 dagen gaan helaas niet meer op :-(
    Hopen dat er nog iets beschikbaar is met de FastPass.

    Groetjes,
    Charlotte
  • Hoi @Charlotte ,

    Graag gedaan! Oei, zaterdag al? Dan zou ik adviseren om zo snel mogelijk de tickets aan te schaffen zodat je kunt kijken welke FastPasses nog over zijn voor komend weekend.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.