Voorbereiding bezoek Walt Disney World

14142444647121

Reacties

  • Hoi Lars,

    Dat nieuws van die jaarkaarten wist ik nog niet. Lastig allemaal zeg en toch wel spannend om te boeken voor 2022, ook al is het tot 7 dagen van te voren annuleren. Ik moet nog uitzoeken hoe dat bij de vliegmaatschappijen zit.

    Gr. Bas

  • En dat doe je dan weer via de experience app

    Ja, park reserveringen kunnen via de MDE app worden vastgelegd.
  • Ik ga even een zijstraatje in.

    Weten jullie mischien ook een prachtig mooi groene omgeving in of omgeving Orlando waar je eventueel kunt overnachten
    En dan wel echt district Orlando
  • Ik ga even een zijstraatje in.

    Weten jullie mischien ook een prachtig mooi groene omgeving in of omgeving Orlando waar je eventueel kunt overnachten
    En dan wel echt district Orlando

    Dat durf ik je niet te zeggen. Wij gaan alleen naar Disney World als we in Florida zijn.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedemiddag,

    wij zijn van plan volgend jaar een kleine 2 weken naar WDW te gaan, oorspronkelijke plan was in de meivakantie van de kinderen, maar het begint erop te lijken dat mijn vrouw geen vrij krijgt voor die periode.
    Het zal dan in de zomervakantie worden.
    Nu vraag ik me af of er iemand is met ervaring in die periode, met name qua klimaat/warmte/vochtigheid en drukte in de parken. Is dit te doen met twee kinderen van 5 en 7 of is dit te heftig voor ze?
    Wat zijn anderen dingen waar ik voor die periode rekening mee moet houden of andere tips.

    Groetjes Remco

  • Goedemiddag,

    wij zijn van plan volgend jaar een kleine 2 weken naar WDW te gaan, oorspronkelijke plan was in de meivakantie van de kinderen, maar het begint erop te lijken dat mijn vrouw geen vrij krijgt voor die periode.
    Het zal dan in de zomervakantie worden.
    Nu vraag ik me af of er iemand is met ervaring in die periode, met name qua klimaat/warmte/vochtigheid en drukte in de parken. Is dit te doen met twee kinderen van 5 en 7 of is dit te heftig voor ze?
    Wat zijn anderen dingen waar ik voor die periode rekening mee moet houden of andere tips.

    Groetjes Remco

    Hoi Remco, de temperatuur in de zomer kan ik niets over zeggen. Ben altijd in mei of in najaar geweest. Maar de leeftijd van de kids heb ik wel eerste hand ervaring mee. Onze kids waren 6 en 7 toen we gingen voor bijna twee weken. Ze hebben het prima vol gehouden en liepen bij ons stiekem bijna 10 km per dag!!! Door de parken af te wisselen met de zwembaden en de twee aquaparken was het goed te doen. Ik zou minder lopen natuurlijk wel aanraden maar het is bij ons geen probleem geweest. Goed plannen zodat de wachttijden meevallen helpt voor het moraal van de kids;-)
  • Ik heb net m'n reservering voor 2022 gelinked in my disney experience app maar ik kan geen parken reserveren nadat ik ben uitgechecked. We verblijven de eerste 6 dagen in een disney park en daarna offsite. Ik heb het 14 dagen ticket incl bij m'n reservering voor Carribean Beach Resort maar hoe kan ik nu toch ook al de parken reserveren voorbij checkout datum?
  • Ik heb net m'n reservering voor 2022 gelinked in my disney experience app maar ik kan geen parken reserveren nadat ik ben uitgechecked. We verblijven de eerste 6 dagen in een disney park en daarna offsite. Ik heb het 14 dagen ticket incl bij m'n reservering voor Carribean Beach Resort maar hoe kan ik nu toch ook al de parken reserveren voorbij checkout datum?

    Goede vraag, TiggerSA. Voor hotelgasten, losse tickets en jaarkaarthouders zijn aparte groepen gemaakt met wisselende beschikbaarheid als het gaat om park reserveringen. Zijn de plekken vol of heb je geen mogelijkheid om dagen te selecteren? Neem dan even contact opnemen met de klantenservice via disneytraveluk@disneyonline.com. Zij kunnen dit voor je bekijken.

    Groetjes,
    Lars
  • april 2021 aangepast
    Ok bedankt Lars, doe ik! Lijkt me straf moesten de plekken nu al vol zijn. Wellicht schort er ergens iets of mis ik iets. Ik maakte ze voor alle veiligheid want ik ben natuurlijk hoopvol dat het tegen dan niet meer nodig is om nog parkreserveringen te maken.
  • Goedemiddag,

    wij zijn van plan volgend jaar een kleine 2 weken naar WDW te gaan, oorspronkelijke plan was in de meivakantie van de kinderen, maar het begint erop te lijken dat mijn vrouw geen vrij krijgt voor die periode.
    Het zal dan in de zomervakantie worden.
    Nu vraag ik me af of er iemand is met ervaring in die periode, met name qua klimaat/warmte/vochtigheid en drukte in de parken. Is dit te doen met twee kinderen van 5 en 7 of is dit te heftig voor ze?
    Wat zijn anderen dingen waar ik voor die periode rekening mee moet houden of andere tips.

    Groetjes Remco

    ben 2 x in de aug geweest, ook vanwege schoolgaande kinderen.
    vond de drukte nog meevallen, had het veel erger verwacht, met goed gebruik maken van fp was het goed te doen.
    ik kan hier niet goed tegen de warmte, maar dat ging ook goed. Daar heb je overal airco of wachtrijen in de schaduw.
    goed insmeren, veel drinken en af en toe een rustmoment. Of vroeg naar de parken, smiddags naar hotel en aan het einde van de middag weer naar de parken terug.
  • Ik durf echt niet boeken voor 2022. Zolang je gevaccineerd bent, geen probleem. Maar ik heb 2 kinderen van 10 en 12. Gaan zij tegen dan gevaccineerd zijn of niet?
    Of wat gaan de gevolgen zijn voor de niet -gevaccineerden ?
  • mieke zei:

    Ik durf echt niet boeken voor 2022. Zolang je gevaccineerd bent, geen probleem. Maar ik heb 2 kinderen van 10 en 12. Gaan zij tegen dan gevaccineerd zijn of niet?
    Of wat gaan de gevolgen zijn voor de niet -gevaccineerden ?

    Daarom kan er nu zonder zorgen geboekt worden met enkel een aanbetaling en gegarandeerd geld terug tot 7 dagen vóór aankomst (mits je vóór 31 augustus boekt). In juli krijgen alle volwassenen in NL de mogelijkheid om een vaccinatie te krijgen. Daarna volgen de kinderen, dus dat is vóór het einde van het jaar geregeld.
  • Weet niet of dat in België even vlot gaat gaan maar wij boekten toch ook al hoor. Zowel verblijf On-site als off-site maar alles idd annuleerbaar. Risico loop je dan ook niet m.i.
  • Hoi allemaal,
    Ik was hier laatst ook al even met een aantal vragen, maar ik heb inmiddels weer een nieuwe ;-)
    Eerst keken we alleen naar Caribbean Beach Resort, maar inmiddels is ons oog ook gevallen op Port Orleans Riverside (wanneer deze uiteraard zou openen voor boekingen). Is iemand van jullie daar weleens geweest en wat zijn de ervaringen? Ben ik erg benieuwd naar! :-)
  • Hoi @Lise ,

    Zowel Caribbean Beach, als de beide Port Orleans resorts zijn vergelijkbaar als het gaat om de grootte en spreiding van het resort, alsmede het aanbod in restaurants. Echter, Caribbean Beach is onlangs compleet gerenoveerd met nieuwe kamers, nieuwe restaurants en bars én de aansluiting op de Disney Skyliner, waardoor dit resort de voorkeur heeft. Qua indeling van de kamers e.d. zijn ze vergelijkbaar, al is Caribbean Beach dus nieuwer.

    Uiteraard is dit voor iedereen weer anders en Port Orleans heeft een prachtige omgeving, maar - voor ons althans - heeft Caribbean beach meer voordelen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Lise ,

    Zowel Caribbean Beach, als de beide Port Orleans resorts zijn vergelijkbaar als het gaat om de grootte en spreiding van het resort, alsmede het aanbod in restaurants. Echter, Caribbean Beach is onlangs compleet gerenoveerd met nieuwe kamers, nieuwe restaurants en bars én de aansluiting op de Disney Skyliner, waardoor dit resort de voorkeur heeft. Qua indeling van de kamers e.d. zijn ze vergelijkbaar, al is Caribbean Beach dus nieuwer.

    Uiteraard is dit voor iedereen weer anders en Port Orleans heeft een prachtige omgeving, maar - voor ons althans - heeft Caribbean beach meer voordelen.

    Groetjes,
    Lars

    Hi Lars,
    Ik dacht wel gelezen/gezien te hebben dat de Port Orleans Riverside kamers ook gerenoveerd zijn (in 2019?). Of bedoel je met Caribbean Beach dat dit met de kamers gewoon nét even weer iets nieuwer is?
    Dank in ieder geval voor je bericht :-)
  • Lise zei:


    Hi Lars,
    Ik dacht wel gelezen/gezien te hebben dat de Port Orleans Riverside kamers ook gerenoveerd zijn (in 2019?). Of bedoel je met Caribbean Beach dat dit met de kamers gewoon nét even weer iets nieuwer is?
    Dank in ieder geval voor je bericht :-)

    Graag gedaan, Lise! Dat klopt, maar dat is alleen een 'soft refurb' waarbij het design van de kamers niet is gewijzigd. Enkel de bestaande elementen werden hierbij vernieuwd. Bij Cabibbean Beach zijn de kamers echter volledig gewijzigd qua thema waardoor ze nieuwer zijn.
  • Vandaag geboekt via de link op deze site voor nov 2022 ?
    Het plannen kan weer beginnen?
  • Vandaag geboekt via de link op deze site voor nov 2022 ?
    Het plannen kan weer beginnen?

    Super leuk en dank voor de steun. De voorpret kan beginnen!
  • Lars zei:

    mieke zei:

    Ik durf echt niet boeken voor 2022. Zolang je gevaccineerd bent, geen probleem. Maar ik heb 2 kinderen van 10 en 12. Gaan zij tegen dan gevaccineerd zijn of niet?
    Of wat gaan de gevolgen zijn voor de niet -gevaccineerden ?

    Daarom kan er nu zonder zorgen geboekt worden met enkel een aanbetaling en gegarandeerd geld terug tot 7 dagen vóór aankomst (mits je vóór 31 augustus boekt). In juli krijgen alle volwassenen in NL de mogelijkheid om een vaccinatie te krijgen. Daarna volgen de kinderen, dus dat is vóór het einde van het jaar geregeld.
    Hallo Lars,

    Ik ben van België en hier worden de kinderen onder de 12 jaar sowieso niet gevaccineerd.
    En ik heb een zoon jonger dan 12 jaar.
    Dus is het voor ons moeilijker om een reis naar Amerika te boeken omdat we nog niet weten wat de regels gaan zijn rond mensen die niet gevaccineerd zijn.
    Want een test moet minder dan 48 u negatief zijn momenteel / of gaan er quarantaineregels zijn als je toekomt?

    Ik heb ook geen zin meer om een reis vast te leggen / helemaal te regelen en dan alles te annuleren wat ik vorig jaar moest doen... ik heb ook maanden bezig geweest om het geld te recuperen van de vliegtickets.

    Maar hopelijk vlug duidelijkheid zodat ik ook terug kan starten met plannen :-)
  • mieke zei:

    Hallo Lars,

    Ik ben van België en hier worden de kinderen onder de 12 jaar sowieso niet gevaccineerd.
    En ik heb een zoon jonger dan 12 jaar.
    Dus is het voor ons moeilijker om een reis naar Amerika te boeken omdat we nog niet weten wat de regels gaan zijn rond mensen die niet gevaccineerd zijn.
    Want een test moet minder dan 48 u negatief zijn momenteel / of gaan er quarantaineregels zijn als je toekomt?

    Ik heb ook geen zin meer om een reis vast te leggen / helemaal te regelen en dan alles te annuleren wat ik vorig jaar moest doen... ik heb ook maanden bezig geweest om het geld te recuperen van de vliegtickets.

    Maar hopelijk vlug duidelijkheid zodat ik ook terug kan starten met plannen :-)

    Dat is begrijpelijk, Mieke! Zodra er meer duidelijkheid is vanuit België inzake de vaccinaties, kan er weer gepland worden.

    Groetjes en fijn weekend,
    Lars
  • Vorig jaar mei zouden we naar Animal Kingdom lodge gaan, maar met veel verdriet moeten annuleren. We zijn nu aan het kijken voor de meivakantie 2022. Klopt het dat nog niet alle hotels te boeken zijn? Waar kan ik een overzicht vinden van de hotels die we op dit moment kunnen reserveren? Onze voorkeur gaat uit naar Animal Kingdom, Carribean Beach of Polynesian.
  • Hoi @Melissa_Disney ,

    Dat klopt. Alleen de hotels waar openingsdata van bekend zijn kunnen momenteel geboekt worden. Bekijk hier het overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/overzicht-disney-resort-hotels-open-walt-disney-world. Met onze huidige vroegboekvoordeel aanbieding kun je nu boeien en tot 7 dagen vóór vertrek gratis annuleren of wijzigen (bijvoorbeeld naar een ander hotel dat nu nog niet beschikbaar is) via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-korting

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zijn ook nog aan het twijfelen voor mei 2022. Wat ons eigenlijk een beetje tegenhoudt zijn de vluchten. Zijn er forumleden die ook al een vlucht geboekt hebben (als dat al mogelijk is, meestal een jaar van te voren toch?). En zouden jullie dan kiezen voor een Nederlandse maatschappij of zou het niet uit maken qua annulering? Ik vlieg het liefst rechtstreeks vanuit Europa zonder overstap in Amerika. We zijn al een keer vanaf Frankfurt en Londen gevlogen. Pff…toch nog wat lastig, maar ik weet niet goed wat wijsheid is met de vluchten. Meteen boeken zodra ze beschikbaar zijn of uitstellen en er op gokken dat er een paar maanden voor vertrek nog genoeg vluchten beschikbaar zijn en meer zekerheid hebben ivm covid-19.

    Verder nog de vraag of er forumleden weleens in december (Holidayseason) zijn geweest. Hoe was dat, ook qua weer.

    Alvast bedankt!
  • Lars zei:

    Hoi @Melissa_Disney ,

    Dat klopt. Alleen de hotels waar openingsdata van bekend zijn kunnen momenteel geboekt worden. Bekijk hier het overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/nieuws/overzicht-disney-resort-hotels-open-walt-disney-world. Met onze huidige vroegboekvoordeel aanbieding kun je nu boeien en tot 7 dagen vóór vertrek gratis annuleren of wijzigen (bijvoorbeeld naar een ander hotel dat nu nog niet beschikbaar is) via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-korting

    Groetjes,
    Lars

    Bedankt @Lars . Hou je dan wel het voordeel en de gratis memorymaker als je op een later moment wijzigt naar een ander hotel?

  • Bedankt @Lars . Hou je dan wel het voordeel en de gratis memorymaker als je op een later moment wijzigt naar een ander hotel?

    Graag gedaan! Ja, in WDW staat het verblijf (hotel) los van de toegang (Ultimate Tickets met gratis Memory Maker), dus een wijziging naar een ander hotel heeft geen invloed op de huidige ticket aanbieding (14 dagen voor de prijs van 7 dagen).

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @BEwdw ,

    Het advies wat vaak wordt gegeven qua vluchten is wachten tot 6-9 maanden vóór vertrek als alle maatschappijen hun vluchten aanbieden en dan een keuze maken. Voor een verblijf in mei zou je dan vanaf einde zomer (september) het beste kunnen kijken. Wij vliegen eigenlijk altijd met Delta (KLM) met overstap in Atlanta (of andere Amerikaanse stad) en dat gaat iedere keer prima. Erg tevreden over deze maatschappij.

    Wij gaan meestal in oktober (Halloween) of november (Kerst). Als je vroeg in het kerstseizoen gaat (begin november), dan zijn de temperaturen nog lekker om ook aan het zwembad te liggen en naar de waterparken te gaan (20-25 graden). Een trui of vest is pas laat in de avond nodig. In december wordt het toch wat frisser/koeler (15-20 graden), met name in de avond. Als zwemmen belangrijk is, hou daar dan rekening mee.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    Dank voor je snelle reactie.

    KLM/Delta zijn we ook 2 keer mee naar Orlando geweest en was ook prima, maar wij vinden een overstap in Europa net wat fijner. Ieder z’n voorkeur natuurlijk ?!

    Als je zo op internet leest, wordt het Dining Plan ook nog niet terugverwacht in 2022, maar als de Free Dining wel terug zou komen en je hebt al geboekt voor 2022, is dat dan gratis aan te passen, zodat het er toch bij zit? Hoe deden jullie dat wua eten in WDW. Wij hebben namelijk altijd met Free Dining Plan geboekt.

    Ik weet eigenlijk ook de reden niet, waarom de giftcard er na september niet meer bij zit?? Dat was ook altijd mooi meegenomen!

    Groeten,

    Bas
  • Hoi @BEwdw ,

    Graag gedaan! Uiteraard ieder z'n voorkeur. Dan is Londen denk ik handiger aangezien je toch 'die kant op moet'. Vanuit Amsterdam of Brussel eerst naar Frankfurt en dan door naar de VS voelt voor ons altijd zo van 'je gaat eerst de verkeerde kant op, alvorens je naar de VS gaat' ;-)

    Het Dining Plan wordt wel degelijk terug verwacht. Disney geeft dit zelfs expliciet aan voor alle boekingen die nu worden gemaakt met een popup dat het Dining Plan weer terug komt zodra dit mogelijk is. Voor 2022 zeker. De verwachting is in ieder geval vanaf 1 oktober 2021 bij de start van de 50e verjaardag. Ze kunnen het nu niet bieden vanwege de capaciteitslimieten in zowel de parken, als de restaurants. Tegen die tijd zullen dergelijke restricties niet meer gelden, gezien het vaccinatie tempo in de VS

    Of de Free Dining aanbieding terugkeert, is de vraag. Voorlopig niet en sowieso niet vóórdat het Dining Plan zelf weer beschikbaar is. Als je vóór 31 augustus 2021 boekt via https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/verblijf-hotel-tickets-florida voor alle aankomsten t/m 31 december 2022, dan profiteer je van gratis wijzigen, ook naar een andere aanbieding als deze later wordt aangeboden. Als door de wijziging het totaalbedrag kleiner wordt, dan krijg je het verschil terugbetaald. Wordt het totaalbedrag hoger, dan betaal je enkel het verschil bij, zonder 'boete'.

    Wij nemen altijd het Dining Plan, of het nu aangeboden wordt als Free Dining of los. We vinden het gewoon erg handig en zijn goede eters. Bij de Free Dining aanbieding upgraden we altijd naar het reguliere Dining Plan. Momenteel is er geen giftcard aanbiedingen beschikbaar voor 2022.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    De keer dat we vanuit Frankfurt vlogen, zijn we eerst naar Dusseldorf gegaan. Daar een overnachting. En van Dusseldorf naar Frankfurt gevlogen. Parkeren in Dusseldorf was toen ook goedkoper dan bij Schiphol. Maar goed, ligt er misschien ook aan waar je in Nederland woont, of dit een goede optie is.

    Ik zag de pop-up inderdaad verschijnen. Dus als ik het goed begrijp zou ik kosteloos kunnen wijzigen naar Dining Plan (evt het Free Dining Plan) als dat weer beschikbaar is. Klopt het, dat als je dan voor 31 augustus boekt, je kan wijzigen tot 31 december 2022? En niet voor 31 augustus gewijzigd moet hebben?

    Ik dacht eigenlijk ook dat de afgelopen keer ons park ticket pas werd geactiveerd, toen we voor de eerste keer een park bezochten. Dus dat ben ik nu nog aan het uitzoeken, als we bijvoorbeeld 16 nachten gaan, om zeker de volle 14 dagen te benutten.

    Zijn er ondertussen al veel forumleden die geboekt hebben voor 2022? Ben ik wel benieuwd naar ?!

    Gr. Bas
Log In of Registreer om te reageren.