Jaarkaarten (algemene vragen)

17677787981

Reacties

  • Lars zei:

    Iemand toevallig al zijn kaart verlengd naar gold? Als je dat doet hoe krijg je de Photopass die erbij hoort?

    De PhotoPass+ kan opgehaald worden bij een PhotoPass punt in één van de parken (bijvoorbeeld Flora's Unique Boutique op Main Street).
    Dank Lars!
  • Ik zie dat de jaarkaarten nu voor iedereen te koop zijn!
  • Ik las ergens dat achter de schermen Disney bezig is met de nieuwe jaarkaarten om toch iets van een korting voor vrienden te realiseren. Iemand dit ook gehoord ?
  • augustus 2023 aangepast
    BREAKING: De nieuwe "Disneyland Pass" jaarkaarten Bronze, Silver en Gold zijn vanaf NU online beschikbaar voor iedereen via 👉 https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris
  • dotty03 zei:

    Ik las ergens dat achter de schermen Disney bezig is met de nieuwe jaarkaarten om toch iets van een korting voor vrienden te realiseren. Iemand dit ook gehoord ?

    Yepp, dat er waarschijnlijk wel iets gaat komen. Ik verwacht erg gelimiteerd en alleen voor het laagseizoen, en duurder dan voorheen. We gaan het zien!
  • CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    Ik las ergens dat achter de schermen Disney bezig is met de nieuwe jaarkaarten om toch iets van een korting voor vrienden te realiseren. Iemand dit ook gehoord ?

    Yepp, dat er waarschijnlijk wel iets gaat komen. Ik verwacht erg gelimiteerd en alleen voor het laagseizoen, en duurder dan voorheen. We gaan het zien!
    Alles is beter dan helemaal niks. Hopelijk is daar in januari al duidelijkheid over want dan ga ik erheen en zou ik hem moeten verlengen of niet. En het stukje vrienden meenemen voor een lager tarief is wel hetgeen wat voor mij heel belangrijk is.
  • dotty03 zei:

    CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    Ik las ergens dat achter de schermen Disney bezig is met de nieuwe jaarkaarten om toch iets van een korting voor vrienden te realiseren. Iemand dit ook gehoord ?

    Yepp, dat er waarschijnlijk wel iets gaat komen. Ik verwacht erg gelimiteerd en alleen voor het laagseizoen, en duurder dan voorheen. We gaan het zien!
    Alles is beter dan helemaal niks.
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Zal voor je duimen!
  • CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    CarmenV zei:

    dotty03 zei:

    Ik las ergens dat achter de schermen Disney bezig is met de nieuwe jaarkaarten om toch iets van een korting voor vrienden te realiseren. Iemand dit ook gehoord ?

    Yepp, dat er waarschijnlijk wel iets gaat komen. Ik verwacht erg gelimiteerd en alleen voor het laagseizoen, en duurder dan voorheen. We gaan het zien!
    Alles is beter dan helemaal niks.
    Daar ben ik het helemaal mee eens! Zal voor je duimen!
    Uiteraard alles is beter dan niets, echter:

    Als ze nou echt geluisterd hadden naar wat hun klanten belangrijk vonden, hadden ze ook niet na moeten denken over bepaalde reparaties achteraf.

    Ik weet er wel een paar hoor :
    - Dedicated entree terug
    - Privilege tickets conform oude voorwaarden (en ook niet lullig doen als je 1x vergeet te annuleren)
    - EMH
    - Silver weer oude hoeveelheid blockdagen

  • Serial zei:

    Uiteraard alles is beter dan niets, echter:

    Als ze nou echt geluisterd hadden naar wat hun klanten belangrijk vonden, hadden ze ook niet na moeten denken over bepaalde reparaties achteraf.

    Ik weet er wel een paar hoor :
    - Dedicated entree terug
    - Privilege tickets conform oude voorwaarden (en ook niet lullig doen als je 1x vergeet te annuleren)
    - EMH
    - Silver weer oude hoeveelheid blockdagen

    Het hele idee van de nieuwe jaarkaarten is om het veel minder aantrekkelijk te maken. Er waren veel te veel jaarkaarthouders en Disney verdiende een stuk minder op deze bezoekers, dan op mensen die losse tickets of arrangementen boeken. Alle Disney resorts volgen nu het voorbeeld dat na covid in de VS al is ingezet: duurdere jaarkaarten, uitgeklede voordelen.
  • Ik heb jaarkaarten gekocht maar ik zal toch minstens 3x 3 dagen moeten gaan om het eruit te halen. We hadden eerst cheyenne geboekt met tickets, 3 dagen 939 euro, toen kwamen de nieuwe jaarkaarten en hebben e ons verblijf geannuleerd. Op de meeste boeking sites stond cheyenne aan 1700 euro vr 3 nachten, dus we keken naar dream castle waar we vroeger altijd gingen , die hebben we dan 1200 euro betaald. Parking moet je daar tegenwoordig xtra betalen aan 15 euro per dag en ontbijt is op plastic bordjes. Het was zeker een goed ontbijt maar niet zo goed als de Disney hotels. Het is natuurlijk hoog seizoen maar dan nog, vroeger had je het bij 2xdisney bezoeken eruit omdat de andere hotels veel goedkoper waren. Nu maken ze de arrangementen zo aantrekkelijk dat je alles op een rijtje moet zetten vooraleer je jaarkaarten koopt. Zeker omdat er minder voordelen zijn.
  • Ja wij gaan nog steeds kijken wat goedkoper is: room only/offsite of 1 persoonsarrangement. Als dat laatste goedkoper is, dan maar 1 iemand met tickets, haha! Heb al 2 dagen gehad op m'n nieuwe pas en nog 8 gepland, en dan is het pas midden oktober. Denk dat ik 'm er wel uithaal, haha!

    Maar wel logisch dat je nu vaker moet gaan om de kaart eruit te halen. Daarom was de oude Infinity ook zo goedkoop!
  • Hallo Lars, een vraag:

    Mijn dochter heeft vorige week een jaarkaart gekocht in het park. Ze had een dagticket en wilde deze inwisselen voor een jaarkaart. Voorheen werd het bedrag van de dagpas dan in mindering gebracht op de jaarpas. Volgens de dame aan het loket geldt deze regeling echter niet meer. Weet jij of dit wel klopt? Op de Disney site kan ik niets terugvinden hierover. Dank voor je antwoord!
  • jososs zei:

    Hallo Lars, een vraag:

    Mijn dochter heeft vorige week een jaarkaart gekocht in het park. Ze had een dagticket en wilde deze inwisselen voor een jaarkaart. Voorheen werd het bedrag van de dagpas dan in mindering gebracht op de jaarpas. Volgens de dame aan het loket geldt deze regeling echter niet meer. Weet jij of dit wel klopt? Op de Disney site kan ik niets terugvinden hierover. Dank voor je antwoord!

    Dat is vreemd. Wij hebben niets gehoord over een wijziging in de mogelijkheid om een dagkaart te gebruiken als upgrade naar een jaarkaart. Ik zal dit navragen bij mijn contactpersoon in Parijs. Zodra ik een reactie krijg, laat ik dat hier weten.
  • Dankjewl
    Lars zei:

    jososs zei:

    Hallo Lars, een vraag:

    Mijn dochter heeft vorige week een jaarkaart gekocht in het park. Ze had een dagticket en wilde deze inwisselen voor een jaarkaart. Voorheen werd het bedrag van de dagpas dan in mindering gebracht op de jaarpas. Volgens de dame aan het loket geldt deze regeling echter niet meer. Weet jij of dit wel klopt? Op de Disney site kan ik niets terugvinden hierover. Dank voor je antwoord!

    Dat is vreemd. Wij hebben niets gehoord over een wijziging in de mogelijkheid om een dagkaart te gebruiken als upgrade naar een jaarkaart. Ik zal dit navragen bij mijn contactpersoon in Parijs. Zodra ik een reactie krijg, laat ik dat hier weten.
    Lars zei:

    jososs zei:

    Hallo Lars, een vraag:

    Mijn dochter heeft vorige week een jaarkaart gekocht in het park. Ze had een dagticket en wilde deze inwisselen voor een jaarkaart. Voorheen werd het bedrag van de dagpas dan in mindering gebracht op de jaarpas. Volgens de dame aan het loket geldt deze regeling echter niet meer. Weet jij of dit wel klopt? Op de Disney site kan ik niets terugvinden hierover. Dank voor je antwoord!

    Dat is vreemd. Wij hebben niets gehoord over een wijziging in de mogelijkheid om een dagkaart te gebruiken als upgrade naar een jaarkaart. Ik zal dit navragen bij mijn contactpersoon in Parijs. Zodra ik een reactie krijg, laat ik dat hier weten.
    Dankjewel. Ze had een dagkaart gekocht ivm reserveren maar wel met de intentie hem om te zetten naar een jaarpas. Dit viel dus (financieel) even tegen.
  • Heb van meerdere mensen al gehoord dat dat niet meer kan inderdaad. Erg jammer dat ze daar niet voor gewaarschuwd hebben.
  • 30 september is het zover, laatste shine bright show! Verwachten jullie nog iets speciaals omdat het de laatste keer is?groetjes
  • 30 september is het zover, laatste shine bright show! Verwachten jullie nog iets speciaals omdat het de laatste keer is?groetjes

    Nee, gewoon de reguliere voorstellingen, maar waarschijnlijk met meer cast en veel fans voor een extra leuke sfeer, net als op de laatste dag van het eerste seizoen.
  • Lars zei:

    30 september is het zover, laatste shine bright show! Verwachten jullie nog iets speciaals omdat het de laatste keer is?groetjes

    Nee, gewoon de reguliere voorstellingen, maar waarschijnlijk met meer cast en veel fans voor een extra leuke sfeer, net als op de laatste dag van het eerste seizoen.
    Thanks! Denk dat ik het dan oversla. We gaan het weekend ervoor al maar wilde misschien nogmaals de laatste dag meemaken.
    Thanks!
  • jososs zei:

    Dankjewel. Ze had een dagkaart gekocht ivm reserveren maar wel met de intentie hem om te zetten naar een jaarpas. Dit viel dus (financieel) even tegen.

    CarmenV zei:

    Heb van meerdere mensen al gehoord dat dat niet meer kan inderdaad. Erg jammer dat ze daar niet voor gewaarschuwd hebben.

    Ter info: We hebben inderdaad de bevestiging gekregen dat tickets sinds de introductie van de nieuwe jaarkaarten niet meer gebruikt kunnen worden als upgrade naar een jaarkaart. Dit is helaas door Disney niet gecommuniceerd, zoals Carmen al aangeeft. Erg vervelend, want zonder waarschuwing gaan mensen nu uit van onjuiste informatie.

  • Lars zei:

    jososs zei:

    Dankjewel. Ze had een dagkaart gekocht ivm reserveren maar wel met de intentie hem om te zetten naar een jaarpas. Dit viel dus (financieel) even tegen.

    CarmenV zei:

    Heb van meerdere mensen al gehoord dat dat niet meer kan inderdaad. Erg jammer dat ze daar niet voor gewaarschuwd hebben.

    Ter info: We hebben inderdaad de bevestiging gekregen dat tickets sinds de introductie van de nieuwe jaarkaarten niet meer gebruikt kunnen worden als upgrade naar een jaarkaart. Dit is helaas door Disney niet gecommuniceerd, zoals Carmen al aangeeft. Erg vervelend, want zonder waarschuwing gaan mensen nu uit van onjuiste informatie.

    Bedankt voor het informeren Lars. Balen dit, we gingen er vanuit dat upgraden mogelijk was maar hadden beter moeten checken. Het is zo lastig tegenwoordig met het reserveren. Je wilt niet het risico lopen dat je niet binnen kunt en kiest dan voor een dagticket met het idee deze te upgraden naar een jaarpas. Maar helaas, het is niet anders.
  • jososs zei:

    Bedankt voor het informeren Lars. Balen dit, we gingen er vanuit dat upgraden mogelijk was maar hadden beter moeten checken. Het is zo lastig tegenwoordig met het reserveren. Je wilt niet het risico lopen dat je niet binnen kunt en kiest dan voor een dagticket met het idee deze te upgraden naar een jaarpas. Maar helaas, het is niet anders.

    Ik zou even een mail naar de klantenservice sturen (dlp.guest.communication@disneylandparis.com) en uitleggen wat de situatie is. Dat jullie in de veronderstelling waren dat een dagkaart kon worden gebruikt voor een upgrade naar een jaarkaart. Stuur het ticketnummer en jaarkaartnummer mee en dan zien wat ze zeggen en of ze nog iets voor jullie kunnen betekenen. Niet geschoten is altijd mis.
  • Lars zei:

    Mocht iemand er nog iets aan hebben;
    Bovenstaande een poosje geleden nog gedaan en Disney geeft inderdaad aan dat upgraden niet meer mogelijk is. Helaas ook geen coulance mogelijk. Balen maar er zijn ergere dingen 😏.

  • Ik heb even een paar vragen waar jullie vast een antwoord op hebben :)

    Last-minute willen we morgen vertrekken en toch weer jaarpassen aanschaffen.
    Volgens mij hebben we met de EuroDisneyclub recht op 15% korting, klopt dit? En zo ja, krijgen we die alleen ter plekke of kan dit ook online?
    Als het (vandaag) online kan dan mag ik gelijk de volgende dag binnen toch? Mits gereserveerd dan.
    Als we ter plekke gaan, dan is neem ik aan parkeren voor eigen kosten die dag?
    En ik kan jaarkaarten kopen van 12.00 tot 18.00, klopt dit?

    Alvast weer bedankt voor de antwoorden!

  • Meara zei:

    Ik heb even een paar vragen waar jullie vast een antwoord op hebben :)

    Last-minute willen we morgen vertrekken en toch weer jaarpassen aanschaffen.
    Volgens mij hebben we met de EuroDisneyclub recht op 15% korting, klopt dit? En zo ja, krijgen we die alleen ter plekke of kan dit ook online?
    Als het (vandaag) online kan dan mag ik gelijk de volgende dag binnen toch? Mits gereserveerd dan.
    Als we ter plekke gaan, dan is neem ik aan parkeren voor eigen kosten die dag?
    En ik kan jaarkaarten kopen van 12.00 tot 18.00, klopt dit?

    Alvast weer bedankt voor de antwoorden!

    Hoi Meara,

    De Shareholders Club korting is alleen ter plaatse beschikbaar bij een loket van BPA (naast de ingang van de Studios). Het is ons helaas onduidelijk of de parkeerkosten achteraf nog "gedeclareerd" kunnen worden, maar het valt altijd te proberen. De loketten voor jaarkaarten zijn van 12:00 tot 17:00 uur open. Goede reis en veel plezier!

    Groetjes,
    Lars
  • Thanks, dat gaat helemaal goed komen dan.
    Ik heb al wel ontdekt dat ik met de Shareholderspas een parkeerticket van 12 euro kan kopen. Dat scheelt ook alweer.
  • Meara zei:

    Thanks, dat gaat helemaal goed komen dan.
    Ik heb al wel ontdekt dat ik met de Shareholderspas een parkeerticket van 12 euro kan kopen. Dat scheelt ook alweer.

    Ja dat klopt, hebben wij in maart ook gedaan.
  • Hallo, ik ben al aan het uitpluizen gegaan, maar kom er niet helemaal uit. Wij hebben nog een Flex jaarpas die tot 20 mei geldig is.
    Nu kan ik alleen niet goed vinden wat de blockdagen zijn voor deze pas (met name in mei). Is dat ergens te vinden?
    (ik mis die oude papieren kalendertjes ;))
  • Hallo, ik ben al aan het uitpluizen gegaan, maar kom er niet helemaal uit. Wij hebben nog een Flex jaarpas die tot 20 mei geldig is.
    Nu kan ik alleen niet goed vinden wat de blockdagen zijn voor deze pas (met name in mei). Is dat ergens te vinden?
    (ik mis die oude papieren kalendertjes ;))

    De blockdagen van de oude jaarkaarten zijn voor nu bekend t/m maart 2024 en hier te bekijken: https://www.disneylandparis.com/nl-nl/jaarpas/carwash/. De volgende maanden worden later bekend gemaakt.
  • Hoi allen, wij willen na een aantal jaar zonder, toch weer jaarkaarten aanschaffen.

    Eind maart gaan wij met familie naar Davy Crocket, 2 blokhutten. Wij willen dit boeken exclusief 2 volwassenen (wij dus), vervolgens voor ons online 2 jaarkaarten aanschaffen, ter plekke ons dan bijschrijven in de blokhut (+ toeristenbelasting), en ter plaatse dan direct gebruik maken van onze jaarkaart (zonder reservering) met de toegestane toegang vanwege het slapen in Davy Crocket.

    Heb ik bovenstaande zo juist? Kunnen we het op deze manier doen? Zijn er nog andere dingen waar we op moeten letten?
  • Hoi allen, wij willen na een aantal jaar zonder, toch weer jaarkaarten aanschaffen.

    Eind maart gaan wij met familie naar Davy Crocket, 2 blokhutten. Wij willen dit boeken exclusief 2 volwassenen (wij dus), vervolgens voor ons online 2 jaarkaarten aanschaffen, ter plekke ons dan bijschrijven in de blokhut (+ toeristenbelasting), en ter plaatse dan direct gebruik maken van onze jaarkaart (zonder reservering) met de toegestane toegang vanwege het slapen in Davy Crocket.

    Heb ik bovenstaande zo juist? Kunnen we het op deze manier doen? Zijn er nog andere dingen waar we op moeten letten?

    Dat is correct mits het geen blockdagen zijn voor de jaarkaart. Ook met een verblijf in de Disney hotels blijft een blockdag namelijk van kracht. Boek het reguliere verblijf voor de rest met vroegboekvoordeel hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-vroegboekvoordeel-nl. Bestel vervolgens de Disneyland Pass jaarkaarten hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/jaarkaarten-paris. Deze worden dan direct gekoppeld aan je Disney account in de Disneyland Paris app.
Log In of Registreer om te reageren.