Gratis Dining Plan aanbieding Walt Disney World

1101112131416»

Reacties

  • Aahh nou begin ik toch te twijfelen. Ik had eigenlijk gezegd volgend jaar niet naar Disney World te gaan, maar nu zie ik dat ik voor ongeveer dezelfde prijs kan boeken als m'n vakantie afgelopen januari, maar nu met diningplan i.p.v quick service diningplan.
    Ik begin nu toch weer te twijfelen hahaha
  • Dave077 zei:

    Hmmmmm, ben vanmorgen erg snel geweest met boeken (zat er uiteindelijk ook heel erg vroeg in) maar was druk aan het werk en heb niet heel veel verschillende smaken van termijnen en zo vergeleken. Nu lees ik dat anderen met soortgelijke datums hele goede deals aangeboden kregen en wil ik nog eens checken of daar niet ook iets beters bij zit voor ons. Ik moet sowieso de datums nog aanpassen tzt omdat ik de vakanties nog niet exact weet (scholen in Zuid NL hebben de extra week die aan de meivakantie vast komt nog niet bepaald, meestal nemen ze het advies van de rijksoverheid over maar zeker is dat niet.). Kan ik straks zelfstandig dingen aanpassen of kan dat alleen via de helpdesk?

    Aanpassingen moeten altijd via de Disney reserveringslijn, dat gaat niet online.
  • 19 april aangepast
    Ik boekte gisteren voor de paasvakantie 2025. Nu merk ik dat wanneer ik zou verzetten naar de zomervakantie ik voor dezelfde prijs in Caribbean beach resort kan verblijven met het quick service dining plan ipv nu in POP met de credit voor 1 gratis quick service maaltijd. Dilemma! Voorbije zomer gingen we naar Universal en qua weer was dat helemaal niet ideaal. Ook sloten rollercoasters wel erg vaak van zodra er in een radius van x-aantal km onweer was. Deze bleven dan ook erg lang en vaak toe.
    Hanteert Disney dezelfde regels qua sluiten van attracties bij onweer?
  • Ik boekte gisteren voor de paasvakantie 2025. Nu merk ik dat wanneer ik zou verzetten naar de zomervakantie ik voor dezelfde prijs in Caribbean beach resort kan verblijven met het quick service dining plan ipv nu in POP met de credit voor 1 gratis quick service maaltijd. Dilemma! Voorbije zomer gingen we naar Universal en qua weer was dat helemaal niet ideaal. Ook sloten rollercoasters wel erg vaak van zodra er in een radius van x-aantal km onweer was.
    Hanteert Disney dezelfde regels qua sluiten van attracties bij onweer?

    Ja, vaker sluitingen wegens weersomstandigheden tijdens de zomer. Dit in verband met de veiligheid. Voorjaar is qua weer een veel betere periode. Rustiger, niet zo drukkend warm en minder kans op zware (onweers)buien waardoor veel attracties sluiten.
  • Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.
  • Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Het is *altijd* druk in WDW ;-) In juli en begin augustus zijn vrijwel alle scholen in de VS vrij, dus dan blijft het constant druk, ondanks het minder stabiele weer. Wij gaan zelf meestal in het voorjaar of najaar.
  • Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Dining acties gelden niet tussen 5 en 23 april. Dus reken dat het dan druk zal zijn.
  • Ja daar reken ik idd op. We komen aan op 5 april (nog net in de dining actie dus). Ik ben even terug gaan kijken naar wanneer Pasen viel toen we laatst daar waren. En blijkt nu dat de situatie toen gelijkaardig was. Pasen viel laat (op onze retourdag) en we waren er 2 weken ervoor. Dat zou nu ook zo zijn. De crowds vielen toen eigenlijk best nog wel mee. Ik had ze toen erger verwacht. De eerste week was minder druk dan de week die eindigde met pasen (logisch). Dus ik ga ervan uit dat ik gelijkaardige drukte mag verwachten. Het weer was toen wel zalig vergeleken met het weer in juli (dit jaar).
  • Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Ik twijfelde ook om te boeken maar ik ga het toch niet doen. Omdat wij ook vakantie hebben ofwel tijdens de Paasvakantie of wel zomer (21 juli - 15 aug).
    De zomer is voor ons geen optie meer. Vorige zomer waren wij deze periode in Miami en de Caraïben en het waar was voor ons persoonlijk veel te drukkend warm. Als er dan ook veel attracties uren stil niet operationeel zijn.

    Paasvakantie is ook duurder en zal ook super druk zijn.

    Ik denk / vrees dat ik nog enkele jaren geduld moet hebben tot dat mijn tieners in hoger onderwijs zitten en we dan in voor- of najaar kunnen gaan buiten de vakanties.
  • https://plandisney.disney.go.com/question/european-possible-buy-day-magic-tickets-im-not-uk-irish-486405/

    Ok, ik zie nu een bericht van Disney van 2 jaar geleden dat je niet kunt boeken buiten de UK als Nederlander. Ik begrijp er echt geen snars van.
  • https://plandisney.disney.go.com/question/european-possible-buy-day-magic-tickets-im-not-uk-irish-486405/

    Ok, ik zie nu een bericht van Disney van 2 jaar geleden dat je niet kunt boeken buiten de UK als Nederlander. Ik begrijp er echt geen snars van.

    Boekingen kunnen worden gemaakt door alle Europeanen, maar enkel via partners van The Walt Disney Travel Company uit Ierland (waar DiscoverTheMagic.nl onder valt via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world). Wij bieden deze tickets en verblijven al vele jaren aan zonder problemen en gaan zelf ook altijd naar WDW via dit boekingssysteem.
  • Lars zei:

    https://plandisney.disney.go.com/question/european-possible-buy-day-magic-tickets-im-not-uk-irish-486405/

    Ok, ik zie nu een bericht van Disney van 2 jaar geleden dat je niet kunt boeken buiten de UK als Nederlander. Ik begrijp er echt geen snars van.

    Boekingen kunnen worden gemaakt door alle Europeanen, maar enkel via partners van The Walt Disney Travel Company uit Ierland (waar DiscoverTheMagic.nl onder valt via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world). Wij bieden deze tickets en verblijven al vele jaren aan zonder problemen en gaan zelf ook altijd naar WDW via dit boekingssysteem.
    Maar de Disney.co.uk website is zelf toch ook onderdeel van The Walt Disney Travel Company uit Ierland? Uiteindelijk zet je travel agent de boeking ook door naar Disney zelf dus daar zal geen onderscheid in zitten neem ik aan. Lijkt er meer op dat ze zeggen dat het niet mag maar het uiteindelijk wel gedogen.
  • Maar de Disney.co.uk website is zelf toch ook onderdeel van The Walt Disney Travel Company uit Ierland? Uiteindelijk zet je travel agent de boeking ook door naar Disney zelf dus daar zal geen onderscheid in zitten neem ik aan. Lijkt er meer op dat ze zeggen dat het niet mag maar het uiteindelijk wel gedogen.

    Disney.co.uk is niet het boekingssysteem, dat is Disneyholidays.ie. Beide websites vallen onder een ander bedrijf. De .co.uk is van Disney uit de VS en .ie is van The Walt Disney Travel Company uit het VK en Ierland. Verschillende websites, verschillende voorwaarden.
  • mieke zei:

    Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Ik twijfelde ook om te boeken maar ik ga het toch niet doen. Omdat wij ook vakantie hebben ofwel tijdens de Paasvakantie of wel zomer (21 juli - 15 aug).
    De zomer is voor ons geen optie meer. Vorige zomer waren wij deze periode in Miami en de Caraïben en het waar was voor ons persoonlijk veel te drukkend warm. Als er dan ook veel attracties uren stil niet operationeel zijn.

    Paasvakantie is ook duurder en zal ook super druk zijn.

    Ik denk / vrees dat ik nog enkele jaren geduld moet hebben tot dat mijn tieners in hoger onderwijs zitten en we dan in voor- of najaar kunnen gaan buiten de vakanties.
    Ik heb voorlopig wel geboekt maar vrees hetzelfde. Mijn idee is nu om vanaf 23 april naar Disney te gaan, dan zou de drukte heel snel moeten slinken. Ik wil echter vliegen op de 18e of 19e en dan eerst zelf naar Universal gaan en daar Volcano Bay doen. In mijn (beetje) ervaring zijn de zwemparken op dit soort drukke dagen wat rustiger dan de pretparken omdat de meeste daggasten toch echt daarheen gaan. Ik probeer dus gewoon beetje te breken met hun 'route' en zo de drukte een beetje te ontlopen
  • 19 april aangepast
    Lars zei:

    Disney.co.uk is niet het boekingssysteem, dat is Disneyholidays.ie. Beide websites vallen onder een ander bedrijf. De .co.uk is van Disney uit de VS en .ie is van The Walt Disney Travel Company uit het VK en Ierland. Verschillende websites, verschillende voorwaarden.

    Ok, dus als je via de Ierste website boekt kun je gewoon in Euro betalen en kun je Nederland selecteren en gewoon betalen maar Disney zelf zegt dus dat het niet kan, ook al kan je Nederland invullen dat is toch gek?
  • Dave077 zei:

    mieke zei:

    Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Ik twijfelde ook om te boeken maar ik ga het toch niet doen. Omdat wij ook vakantie hebben ofwel tijdens de Paasvakantie of wel zomer (21 juli - 15 aug).
    De zomer is voor ons geen optie meer. Vorige zomer waren wij deze periode in Miami en de Caraïben en het waar was voor ons persoonlijk veel te drukkend warm. Als er dan ook veel attracties uren stil niet operationeel zijn.

    Paasvakantie is ook duurder en zal ook super druk zijn.

    Ik denk / vrees dat ik nog enkele jaren geduld moet hebben tot dat mijn tieners in hoger onderwijs zitten en we dan in voor- of najaar kunnen gaan buiten de vakanties.
    Ik heb voorlopig wel geboekt maar vrees hetzelfde. Mijn idee is nu om vanaf 23 april naar Disney te gaan, dan zou de drukte heel snel moeten slinken. Ik wil echter vliegen op de 18e of 19e en dan eerst zelf naar Universal gaan en daar Volcano Bay doen. In mijn (beetje) ervaring zijn de zwemparken op dit soort drukke dagen wat rustiger dan de pretparken omdat de meeste daggasten toch echt daarheen gaan. Ik probeer dus gewoon beetje te breken met hun 'route' en zo de drukte een beetje te ontlopen
    Volgens mij las ik iets op de Facebook groepen dat de waterparken dan juist druk zijn, iets met blockdagen en dan wel naar de waterparken kunnen.
  • 19 april aangepast
    Dave077 zei:

    mieke zei:

    Qua drukte vrees ik een beetje voor April. Omdat Pasen zo laat valt zou spring break mogelijks ook opschuiven naar de eerste 2/3 weken van april. (normaal in maart) We zitten er nu van 5 april tem 19 april. Met Pasen op 20 april. Ik denk dat juli wellicht rustiger is. Maar de afweging van het weer speelt ook wel mee.

    Ik twijfelde ook om te boeken maar ik ga het toch niet doen. Omdat wij ook vakantie hebben ofwel tijdens de Paasvakantie of wel zomer (21 juli - 15 aug).
    De zomer is voor ons geen optie meer. Vorige zomer waren wij deze periode in Miami en de Caraïben en het waar was voor ons persoonlijk veel te drukkend warm. Als er dan ook veel attracties uren stil niet operationeel zijn.

    Paasvakantie is ook duurder en zal ook super druk zijn.

    Ik denk / vrees dat ik nog enkele jaren geduld moet hebben tot dat mijn tieners in hoger onderwijs zitten en we dan in voor- of najaar kunnen gaan buiten de vakanties.
    Ik heb voorlopig wel geboekt maar vrees hetzelfde. Mijn idee is nu om vanaf 23 april naar Disney te gaan, dan zou de drukte heel snel moeten slinken. Ik wil echter vliegen op de 18e of 19e en dan eerst zelf naar Universal gaan en daar Volcano Bay doen. In mijn (beetje) ervaring zijn de zwemparken op dit soort drukke dagen wat rustiger dan de pretparken omdat de meeste daggasten toch echt daarheen gaan. Ik probeer dus gewoon beetje te breken met hun 'route' en zo de drukte een beetje te ontlopen
    Ik denk dat de drukte misschien voor jou nog zal meevallen. De mei vakantie is beter.
    In België hebben we de Paasvakantie en die valt volgend jaar van 5 april tot 20 april 2025.
  • Ok, dus als je via de Ierste website boekt kun je gewoon in Euro betalen en kun je Nederland selecteren en gewoon betalen maar Disney zelf zegt dus dat het niet kan, ook al kan je Nederland invullen dat is toch gek?

    Daarom: "Boekingen kunnen worden gemaakt door alle Europeanen, maar enkel via partners van The Walt Disney Travel Company uit Ierland (waar DiscoverTheMagic.nl onder valt via: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world)".

    Het wordt enkel via partners toegestaan. Als dit niet zou mogen, waarom hebben ze dan al jaren een partnerschap met ons? Wij bieden specifiek WDW boekingen aan voor Nederlanders en Belgen in samenwerking met Disney uit Ierland.

    Mocht je niet via Ierland willen boeken, dan kan het ook via de Europese (EU) website van Disney zonder free dining, zonder het 14-dagen ticket, zonder korting en zonder Memory Maker.
  • 19 april aangepast
    Dus je zegt eigenlijk dat je niet bij Disney zelf kunt boeken alleen via een travel partner? Dat lijkt me toch niet logisch. Ik heb gewoon bij Disney zelf geboekt, Ierland geselecteerd en daarna Nederland geselecteerd. Volgens mij kunnen jullie die dan weer koppelen binnen 30 dagen om provisie te krijgen als het goed is.
  • Dus je zegt eigenlijk dat je niet bij Disney zelf kunt boeken alleen via een travel partner? Dat lijkt me toch niet logisch. Ik heb gewoon bij Disney zelf geboekt, Ierland geselecteerd en daarna Nederland geselecteerd. Volgens mij kunnen jullie die dan weer koppelen binnen 30 dagen om provisie te krijgen als het goed is.

    Nee, een boeking kan niet naderhand aan een partner worden gekoppeld. Via onze links kunnen ze zien dat de boeking afkomstig is van een officiële partner. Boek je direct dan kan dat niet worden geverifieerd. Het zal waarschijnlijk geen problemen voor jullie opleveren ter plaatse.

  • ah dat is jammer, ik weet dat het bij de cruises wel kan, in ieder geval bij de Amerikaanse agents.
  • https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/pricing-payments/index_nl.htm

    Hier nog een interessant stuk over dat prijsdiscriminatie binnen de EU verboden is. Dat is wellicht de reden dat Disney Europeanen toelaat de Ierlands tarieven te boeken aangezien Ierland anders dan de UK bij Europa hoort.
Log In of Registreer om te reageren.