Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

mei 2016 aangepast in Praktische Informatie
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje over het aanvragen/verkrijgen van een EAC.
Ik heb zelf een behoorlijk heftige vorm van de ziekte van Crohn en hierdoor moet ik vaak het toilet bezoeken.
Dit is lastig als je ergens in een rij staat en eruit moet omdat je naar de wc moet, als ik aandrang heb dan moet ik ook echt.
Ik moet dan de rij uit en ben dus mijn plek kwijt en kan daarna weer achteraan sluiten.
Nu krijg ik al jaren zonder problemen van mijn internist een doktersverklaring als we naar Disneyland gaan, hiermee kan ik dan ook een EAC halen, welke ik alleen gebruik als de wachttijd langer is dan 30 minuten.
Nu gaat een kennis van ons binnenkort ook met zijn gezin naar Disney, maar hij heeft best erg rugklachten en als hij lang moet staan/slenteren krijgt hij uitstraling van pijn en uitval in zijn benen.
Voor pijn slikt hij tramadol en daarmee is het redelijk uit te houden, maar de pijn en uitval blijft na lang staan.
Nu had hij zijn huisarts gebeld met de vraag of die een doktersverklaring kon schrijven, maar hij kreeg als antwoord dat ze dat niet mogen en dus ook niet doen.
Nu is mijn vraag, is er een andere manier om toch een EAC te krijgen, heb je persé een brief van een arts nodig?
Toch vreemd dat de ene arts/specialist zonder problemen een verklaring schrijft en de ander zegt dat ze dit niet mogen doen.
Hoop dat iemand een antwoord heeft,
Groetjes
Nicole
«13456731

Reacties

  • Hoi Nicole,
    ja, je hebt echt een doktersverklaring of gehandicaptenparkeerkaart nodig. Tijdens ons laatste bezoek (eind februari) merkte ik dat de cast members daar steeds strenger in worden. Waar ik twee jaar geleden met precies dezelfde verklaring (die mijn arts iedere keer weer ondertekent en stempelt i.v.m. de niet-ouder-dan-drie-maanden-regeling) zonder problemen een EAC kreeg voor het hele gezin moest ik in februari "praten" als Brugman om datzelfde gedaan te krijgen. Als argument werd nu gesteld dat uit de brief niet duidelijk bleek dat het een permanente handicap betreft en ik daarom een EAC kreeg voor mijzelf en één begeleider (hetzij mijn vrouw, hetzij één van onze kinderen (acht en twee jaar oud)).
    Ik snap de redenering maar iedere cast member kan zich voorstellen dat het heel moeilijk is om bij een attractie waar je niet zittend kunt wachten (en dat zijn er tot mijn verbazing heel veel) met één kind in de rij te staan terwijl ik met de ander "ergens" moet wachten waar ik wel kan zitten om zo samen in de attractie te kunnen.
    Maar goed - ja, je hebt dus echt die verklaring nodig OF een gehandicaptenparkeerkaart.
  • Bedankt Hugo voor je antwoord.
    Vorig jaar was ik samen met een vriendin van mij en onze dochters van 10 jaar in Disney en toen kreeg ik ook een EAC en mocht dan maar 1 begeleider per keer meenemen. Nu is het zo dat mijn vriendin niet in de snellere attracties en achtbanen durfde en zodoende moest ik iedere keer 2 x, want mocht per keer maar 1 kind meenemen. Ik baalde vreselijk, want achtbanen vind ik erg leuk, maar steeds 2x achter elkaar gaat je ook tegenstaan. En ga maar eens 2x achter elkaar in de Nemo dan ben je echt kotsmisselijk als je eruit komt, pffff. Buiten dat is het ook leuker om de attracties samen te beleven en niet iedere keer opgesplitst te worden.
    Ik geef het door aan onze kennis en hopelijk lukt het hem nog een doktersverklaring te krijgen.
  • Hallo,
    Ik ga binnen een dikke week naar Disneyland maar heb ook ernstige rugklachten waarvoor ik wel in behandeling ben, Lang recht staan is bij mij ook een groot probleem, Maar het is de eerste keer dat ik naar Disney ga sinds de problemen begonnen zijn, zou ik in aanmerking komen? en hoe werkt zoiets dan? Is een brief van de huisarts voldoende en moet ik hem dan vragen om hem in het Frans of Engels te schrijven? + Waar moet ik hem dan indienen of moet dit op voorhand?
    Alvast bedankt!
  • Hoi CiCi,
    Die verklaring mag niet ouder zijn dan drie maanden, moet in het Engels of Frans zijn en moet persoonlijk zijn (duidelijk op jou betrekking hebben). Als uit de verklaring niet blijkt dat je medische situatie permanent is ("in behandeling zijn" zou wijzen op iets dat mogelijk ook weer over kan gaan) kan dat een andere EAC opleveren (bijvoorbeeld voor één begeleider). Heb je een jaarkaart dan moet je die verklaring laten zien in het Bureau Passport Annuel. Anders kun je ook bij City Hall terecht. Volgens mij kan dat alleen persoonlijk, dus pas als je in het park bent.
    Zelfs als alles klopt ligt het er nog maar aan welke cast member je treft - tenminste dat is mijn ervaring.
  • Bedankt voor de reactie Hugo,
    Ik ga alleen met mijn vriend dus één begeleider is voor ons goed genoeg, is het aantal begeleiders het enige verschil tussen de twee pasjes?
    Bedankt!
  • Cici zei:


    Hallo,
    Ik ga binnen een dikke week naar Disneyland maar heb ook ernstige rugklachten waarvoor ik wel in behandeling ben, Lang recht staan is bij mij ook een groot probleem, Maar het is de eerste keer dat ik naar Disney ga sinds de problemen begonnen zijn, zou ik in aanmerking komen? en hoe werkt zoiets dan? Is een brief van de huisarts voldoende en moet ik hem dan vragen om hem in het Frans of Engels te schrijven? + Waar moet ik hem dan indienen of moet dit op voorhand?
    Alvast bedankt!

    Hoi hoi,
    Afgelopen woensdag zijn wij thuis gekomen van 3 heerlijke dagen in Disney. Ik had zelf weer een doktersverklaring gekregen van mijn internist ivm de ziekte van Crohn. Mijn vriend kreeg van zijn huisarts geen verklaring ivm ernstige rugklachten, de huisarts zei dat hij dit niet meer mag geven en dan dit bij wet geregeld is.
    Deze keer had ik geluk en mocht ik 4 personen meenemen op mijn kaart en konden we dus met zijn 5en tegelijk in een attractie. We waren met 8 personen, 2 gezinnen met in 1 gezin een kind van 2 jaar. Wij splitsten nu de groep steeds op en konden er steeds 2 personen bij het jongere kind blijven als de andere 5 in de attractie gingen, in ronde 2 bleven er dan weer 2 andere bij het jonge kind en kon de rest in de attractie. Dit was voor ons zo ideaal.
    Je zou kunnen proberen of jouw huisarts wel een verklaring wil/mag schrijven, ben benieuwd. De verklaring moet wel in het Engels of Frans. Met deze verklaring ga je dan naar City Hall in het Disneylandpark en daar krijg je dan je EAC kaart. Met deze kaart kun je dan in de meeste attracties via de uitgang naar binnen.
    Laat je even weten of je huisarts mee werkt? Alvast heel veel plezier in Disney.
    Groetjes
    Nicole
  • Bedankt Nicole!
    Dan ga ik hem morgen eventjes bellen, ik laat je zeker iets weten!
    Fingers crossed!
    Groetjes
    Cici
  • Hallo,
    Heb net met de dokter gebeld, hij wil een attest voorschrijven maar enkel in het nederlands... Kan ik hier iets mee doen??
    Groetjes Cici
  • Cici,
    de voorwaarden zijn heel duidelijk: engels of frans. Je zou de verklaring van je dokter zelf kunnen vertalen en hem dan nogmaals vragen die te ondertekenen. Ik heb weleens een nederlandse of vlaamse castmember gesproken maar omdat die brief ook in het systeem wordt opgenomen (en dus voor alle (ook niet nederlandssprekende) castmembers te begrijpen moet zijn) denk ik dat je toch problemen krijgt als je met alleen een nederlandse versie naar een cast member stapt.
  • Hugo zei:


    Cici,
    de voorwaarden zijn heel duidelijk: engels of frans. Je zou de verklaring van je dokter zelf kunnen vertalen en hem dan nogmaals vragen die te ondertekenen. Ik heb weleens een nederlandse of vlaamse castmember gesproken maar omdat die brief ook in het systeem wordt opgenomen (en dus voor alle (ook niet nederlandssprekende) castmembers te begrijpen moet zijn) denk ik dat je toch problemen krijgt als je met alleen een nederlandse versie naar een cast member stapt.

    Denk dat het maar net is wie je treft daar. Toen ik er vorige week was stond er naast mij een Nederlands gezin met alleen een Nederlandse verklaring en toevallig troffen die ook een erg vriendelijke cast member die met de verklaring naar haar Nederlandse collega liep de toevallig aanwezig was. Natuurlijk moet je dit maar net treffen en ook moet er maar net een Nederlands sprekende cast member aanwezig zijn.
    Officieel hoeven ze dit niet te doen, in de voorwaarden staat idd duidelijk dat de verklaring in het Frans of Engels moet zijn.
    Hoezo wordt de doktersverklaring in het systeem opgenomen Hugo? Ik ben nu 2x met een doktersverklaring in Disney geweest en heb daarmee een EAC gehaald, beide keren werd deze alleen ingekeken en kreeg ik hem meteen terug. Wel werd er een aantekening met pen opgezet, maar hij werd niet ingenomen of ingescand.
  • Misschien ligt het aan het feit dat wij een jaarkaart hebben, maar het nummer van de EAC wordt in het systeem genoteerd met daarbij een samenvatting van de brief. Dat kon ik op het scherm zien - de datum van je bezoek wordt genoteerd met daarbij wat er is besproken/afgesproken. Ik zag zelfs de email staan die ik thuis had gestuurd naar de Nederlandstalige klantenservice.
  • Ik heb de verklaring toch in het engels gekregen :) !! Nu maar hopen dat het geaccepteerd wordt!
    Kunnen ze het nog weigeren als je een doktersverklaring bij hebt?
    En allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes
    Cici
  • CiCi,
    Weigeren kan altijd maar als de brief duidelijk is zou ik me niet al teveel zorgen maken. Heel veel plezier en heel weinig pijn gewenst!
  • Hoi CiCi,
    hoe is het gegaan met de engelstalige doktersverklaring? Heb je inderdaad een EAC gekregen?
  • Hallo !
    Ik heb een easy pass gekregen waardoor ik via de andere ingangen kon maar geen voorrang kreeg, maar ik heb hem niet nodig gehad :) Het was jammer genoeg erg slecht weer maar hierdoor is ook 10min het langste dat we moesten aanschuiven. Bedankt allemaal
  • Hallo,
    Ik ga einde juni voor een week naar disneyland met m'n man en 2 kleine kinderen. Einde mei gingen we ook maar toen werd het al snel duidelijk dat we het niet gingen redden zonder hulpmiddel om nog eens een week te komen. M'n man heeft MS en kan wel nog gewoon stappen maar een hele dag lukt niet meer. We hebben al een EAC maar nu vroegen we ons af: we zouden een kleine opvouwbare scootmobiel willen kopen zodat we die in de auto kunnen meenemen en hij deze is disneyland kan gebruiken. Nu was mijn vraag: mag je met zo'n scootmobiel gewoon binnen in disney of heb je hiervoor ook nog eens een apart attest nodig. Hij heeft bv geen gehandicaptenkaart voor in de auto omdat hij nog normaal kan stappen (maar dus niet een hele dag). Die kunnen we dus niet tonen.
    Alvast bedankt voor de info (oh ja, een rolstoel is geen optie omdat we ook nog een buddy bijhebben voor ons jongste kind van 1. IK moet dus die buggy duwen en kan ook niet nog eens een rolstoel duwen)
  • Heeft iemand hier ervaring met het aanvragen van een dpc in Disney? Ik zit zelf in een rolstoel en ga met mijn man en 2 kids naar Disney.
    In geval van nood kan ik een stukje lopen of enkele treden nemen maar niet te veel en te vaak op een dag.
    Ik bezit een europeesche invalidenparkeerkaart, is dat dan voldoende of moet er ook nog een verklaring mee?
    Mijn kinderen zijn te klein om alleen achter te blijven en ik heb mijn man echt nodig als begeleider vandaar dat het echt een dpc moet zijn en geen eac. Ook vraag ik me af of je nog wel in alle attracties mag met een dpc, ik kan er dus wel zelfstandig uit en dan een klein stukje lopen.
    Ik ben al wel eens eerder geweest maar toen was er volgens mij gewoon maar 1 soort kaart.
    Ik hoop dat iemand hier meer over weet
    Madammeke
  • Hoi Madammeke,
    volgens de voorwaarden moet een europese invalidenparkeerkaart voldoende zijn (dus die moet je dan niet in de auto laten liggen Smile). Of je een eac of dpc krijgt weet ik niet - dat verschil is me nog steeds onduidelijk. Ook het aantal personen dat op de kaart staat staat zou ik niet durven voorspellen. Maar volgens mij komt dat wel goed. In ieder geval alvast heel veel plezier!
  • Gisteren een verschrikking meegemaakt op Bureau passeport annuel. We gingen voor verlenging jaarkaarten en dus ook de ene groene EAC kaart. We hadden dezelfde doktersverklaring bij als een jaar geleden alleen natuurlijk met recente datum op. Er staat zeer duidelijk op wat de aandoening is, dat het permanent is etc etc. Afgestempeld door een dokter.
    Ze wilden m'n groene EAC pass dus niet meer verlengen tot een weerom een groene (4 begeleiders mogen mee). Ik kreeg enkel een oranje met slechts 1 begeleider. Nu heb ik 2 kindjes (4 en 1). Ik vroeg: en hoe moet ik nu met m'n 2 kinderen tegelijk op 1 attractie. 'Dat kan niet' zeggen ze. Ik vroeg waarom ik geen groene kaart meer kreeg gezien aan m'n gezondheid (spijtig genoeg) niets gewijzigd is. Antwoord van CM ' we aanvaarden alleen nog officiële gehandicaptenkaarten'. Ik vroeg om deze regels dan op papier te zien want dat is het eerste wat ik ervan hoor. Na lang aandringen zegt CM me 'die hebben we niet op papier'. Ik vroeg een supervisor te spreken. Ik heb daar 2 uur!!! met m'n 2 kleine kinderen zitten wachten op supervisor die nooit is komen opdagen. Omdat ik het na 2 uur wel gehad had nam ik de oranje kaart mee en heb ik bij elke attractie moeten bedelen om 2 kinderen tegelijk mogen mee te nemen.
    Ik begrijp niets meer van deze regels!!!! Ok als ze voor iedereen hetzelfde zijn leg ik me erbij neer. Maar nu is het gewoon willekeur troef! Nu zit ik met een oranje kaart opgescheept voor een jaar waar 'temporary handicap, illness' opstaat terwijl dit helemaal niet het geval is. Hij is blijvend. Ik verplaatst me bovendien in een scootmobiel. Het was dus niet dat ik er vrolijk fluitend kwam binnengewandeld.
    Heeft iemand een idee waar ik me toe kan richten - schriftelijk - om dit aan te kaarten want ik vind het gewoon geen systeem zo. 1 jaar kan het wel, ander jaar niet. Probleem is ook dat ik 2 dagen met enkel m'n kinderen geweest ben en dus niemand ander bij had om het andere kind mee in de gewone rij mee te nemen. Maar ook daar hadden ze geen oren voor.
    Ik denk dat ik een slechtgezinde CM had want het begon al toen ik m'n attest in het engels afgaf 'moet ik dit nu laten vertalen....' Ze zei dit in het frans tegen een andere CM terwijl het heel basis engels was. Maar zefls dat begreep ze niet. Ze haalde er een engelstalige CM bij die haar duidelijk maakte dat het een blijvende handicap was. Maar zelfs dat mocht haar niet overtuigen. Moet zeggen dat dit ons tripje naar DLP behoorlijk verziekt heeft Frown
  • Hoi TiggerSA,
    Allereerst: wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt gehad bij het BPA. Ik denk dat je zeer zeker gelijk hebt met je stelling dat het heel erg afhangt van de CM die je treft. Ik heb zelf ook een EAC en een jaarkaart en daarbij had ik ook soms geen enkel probleem en soms lange discussies en Frans onder-ons-gemompel tussen verschillende CM's.
    Ik denk dat je her beste een mail kunt sturen aan de Nederlandse klantenservice van Disney (dat heb ik zelf ook gedaan). Stuur een scan van je brief mee en vraag waarom deze niet voldoende is voor een groene EAC. Met dat antwoord kun je vervolgens (hopelijk) de volgende keer alsnog een CM overtuigen. Als je aan alle voorwaarden voldoet zou dat geen probleem moeten zijn. In mijn geval werd me per email verteld dat mijn brief niet duidelijk genoeg was mbt de niet-blijvendheid van mijn handicap (oftewel: een CM kon niet opmaken uit de brief dat mijn aandoening permanent is). Ik hoop dat je bij de klantenservice beter behandeld wordt!
    Mailadres: DLP.CLIENTENSERVICE@disney.com

  • Gisteren een verschrikking meegemaakt op Bureau passeport annuel. We gingen voor verlenging jaarkaarten en dus ook de ene groene EAC kaart. We hadden dezelfde doktersverklaring bij als een jaar geleden alleen natuurlijk met recente datum op. Er staat zeer duidelijk op wat de aandoening is, dat het permanent is etc etc. Afgestempeld door een dokter.
    Ze wilden m'n groene EAC pass dus niet meer verlengen tot een weerom een groene (4 begeleiders mogen mee). Ik kreeg enkel een oranje met slechts 1 begeleider. Nu heb ik 2 kindjes (4 en 1). Ik vroeg: en hoe moet ik nu met m'n 2 kinderen tegelijk op 1 attractie. 'Dat kan niet' zeggen ze. Ik vroeg waarom ik geen groene kaart meer kreeg gezien aan m'n gezondheid (spijtig genoeg) niets gewijzigd is. Antwoord van CM ' we aanvaarden alleen nog officiële gehandicaptenkaarten'. Ik vroeg om deze regels dan op papier te zien want dat is het eerste wat ik ervan hoor. Na lang aandringen zegt CM me 'die hebben we niet op papier'. Ik vroeg een supervisor te spreken. Ik heb daar 2 uur!!! met m'n 2 kleine kinderen zitten wachten op supervisor die nooit is komen opdagen. Omdat ik het na 2 uur wel gehad had nam ik de oranje kaart mee en heb ik bij elke attractie moeten bedelen om 2 kinderen tegelijk mogen mee te nemen.
    Ik begrijp niets meer van deze regels!!!! Ok als ze voor iedereen hetzelfde zijn leg ik me erbij neer. Maar nu is het gewoon willekeur troef! Nu zit ik met een oranje kaart opgescheept voor een jaar waar 'temporary handicap, illness' opstaat terwijl dit helemaal niet het geval is. Hij is blijvend. Ik verplaatst me bovendien in een scootmobiel. Het was dus niet dat ik er vrolijk fluitend kwam binnengewandeld.
    Heeft iemand een idee waar ik me toe kan richten - schriftelijk - om dit aan te kaarten want ik vind het gewoon geen systeem zo. 1 jaar kan het wel, ander jaar niet. Probleem is ook dat ik 2 dagen met enkel m'n kinderen geweest ben en dus niemand ander bij had om het andere kind mee in de gewone rij mee te nemen. Maar ook daar hadden ze geen oren voor.
    Ik denk dat ik een slechtgezinde CM had want het begon al toen ik m'n attest in het engels afgaf 'moet ik dit nu laten vertalen....' Ze zei dit in het frans tegen een andere CM terwijl het heel basis engels was. Maar zefls dat begreep ze niet. Ze haalde er een engelstalige CM bij die haar duidelijk maakte dat het een blijvende handicap was. Maar zelfs dat mocht haar niet overtuigen. Moet zeggen dat dit ons tripje naar DLP behoorlijk verziekt heeft Frown

    Hoi TiggerSA,
    Erg vervelend om te horen en inderdaad zeer verwarrend allemaal! Heel erg raar dat 'deze regel' blijkbaar nergens op papier staat, maar dat die dus wel geldig is. Ons is die regel van de verplichte gehandicaptenkaart namelijk niet bekend. Niet dat wij altijd even adequaat op de hoogte worden gehouden van wijzigingen door Disney (helaas!), maar toch. Zoals Hugo al aangeeft, adviseer ik je om direct de Nederlandse klantenservice te mailen via dlp.clientenservice@disney.com. Leg hier je hele verhaal uit en hopelijk komen zij met een passende oplossing. Laat ons even weten wat ze als reactie terugsturen, want ook wij zijn hier heel benieuwd naar. Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • Heb vandaag gemailed. Zal jullie laten weten wat het antwoord is. Het mailadres lijkt niet meteen nederlandstalig maar ik neem aan dat het het juist is.
  • Ja, ik heb er lang op moeten wachten maar na 3 weken kreeg ik eindelijk antwoord:
    Voor een speciale toegang tot de attracties geven wij twee verschillende kaarten uit:
    "De Easy Acces Card voor personen die een tijdelijke handicap of invaliderende ziekte hebben. Gasten dienen een originele medische verklaring in het Frans of Engels te overleggen van minder dan drie maanden oud, voorzien van handtekening en stempel van de arts. Eén begeleider is toegestaan per kaarthouder.
    De Disabled Priority Card is bestemd voor gasten die een blijvend handicap hebben en in bezit zijn van een Europe invalidenparkeerkaart of een medische verklaring waarop aangifte wordt gedaan van het handicap (in het Frans of Engels). De verklaring moet minder dan drie maanden oud zijn en voorzien zijn van een handtekening en stempel van de arts. Toegestane aantal begeleiders per kaarthouder: 1 valide volwassene met maximaal 4 begeleiders.
    Na uw dossier onderzocht te hebben met de betreffende afdeling, blijkt dat u een Easy Access Card heeft gekregen omdat uit uw medische verklaring niet expliciet blijkt dat u een blijvend handicap heeft. Mocht uw arts een verklaring opstellen waarop vermeld staat dat u een blijvend handicap heeft, dan kan u tijdens een volgend bezoek alsnog aanspraak maken op een Priorty kaart"
    Het straffe is dat er op mijn attets wel degelijk staat dat mijn situatie permanent is en niet zal verbeteren! Wanneer ik terug mailde kreeg ik het antwoord dat er stond 'my medical condition is permanent' en dit had moeten zijn 'my HANDICAP is permanent'.
    Dit is ergens een beetje belachelijk en volgens mij verstoppen ze zich erachter omdat ze niet willen toegeven dat ze eigenlijk wel een fout maakte. Ik mailde nog terug met de uitdrukkelijke vraag dat wanneer ik het attest laat aanpassen (maw 1 woord vervang) ik dan wel een groene kaart terug zou krijgen....ik kreeg antwoord meer Frown
  • Hoi TiggerSA,
    wat een onzin om zo'n futiliteit qua woordkeuze. Een CM moet de hele brief lezen en in die context de term handicap of medische situatie interpreteren.
    Desalniettemin: ik heb mijn brief wel gewijzigd n.a.v. jouw berichtje en in de engelse en franse versie de term "medische situatie" gewijzigd in "handicap". Dus wat dat betreft: bedankt voor je berichtje!
  • Dat vind ik ook maar ja....wat kan je er aan doen hé. Ik kreeg bovendien nog antwoord dat het in orde zou zijn als ik dat ene woord veranderde. Wat een klucht. Heb al niet veel zin meer om te gaan eigenlijk...
    Hugo, laat je weten of het met je woordje 'handicap' wel lukt? Wink
  • Hoi TiggerSA,
    dat zal ik zeker doen. Zoals het nu gepland is gaan we rond 20 februari volgend jaar verlengen dus daarna zal ik dat hier laten weten.
  • Dus als ik het antwoord goed lees heb ik aan mijn europeesche invalidenparkeerkaart voldoende en heb ik niet ook nog een aanvullende artsenverklaring nodig? En dan zou ik dus een dpc krijgen? Of zie ik iets verkeerd? Wil daar nl niet komen te staan met mijn twee kids en niet als gezin bij elkaar kunnen blijven.
    madammeke
  • Hoi madammeke,
    als er één conclusie getrokken mag worden uit het goed lezen van deze thread dan is het (helaas) dat er niets zeker is m.b.t. EAC/DPC. Het hangt heel erg af van de CM die je tegenover je treft, je persoonlijke situatie, de documentatie die je meeneemt etc.
    Als je de kans hebt om je arts een engelse of franse verklaring te laten tekenen zou ik dat zeker doen. Zo verklein je de kans op discussies of verkeerde interpretatie van jouw situatie.
    In de ideale wereld heb je echter gelijk: (ik citeer even van de Disney-site): Voor gasten uit andere landen invalidenkaart, Europese gehandicaptenparkeerkaart of een: originele medische verklaring, waarin uw beperking wordt bevestigd, opgesteld in het Frans of Engels, niet ouder dan drie maanden en voorzien van een handtekening en stempel en l van uw arts.
  • Hallo Hugo, dank je wel voor je duidelijke antwoord ik zal zeker mijn arts nog even vragen om een verklaring te ondertekenen en die is daar gelukkig niet moeilijk in. Even voor alle zekerheid, ik heb de discussie hier goed gevolgd maar wil gewoon graag zeker weten dat ik het niet verkeerd doe, in die verklaring moet dus staan wat mijn aandoening exact is en dat het permanent is? Of moet er ook exact instaan wat ik wel en niet kan?
    Groetjes Madamneke
    Ps alvast sorry als ik te veel vraag of dingen vraag die misschien al duidelijk zouden moeten zijn.
  • Hoi madammeke,
    ik weet niet of een CM uit de benaming van je aandoening kan opmaken wat je wel of niet kunt. Ik zou dus zeker je beperkingen (niet lang lopen, niet lang staan, niet lang zitten etc) benoemen in die brief en wat er gebeurt als je dat toch moet doen (tenminste zo heb ik het gedaan: ik kan niet lang staan en als ik dat toch moet dan.......). Zo voorkom je aannames die in jouw geval mogelijk toch anders zijn.
Log In of Registreer om te reageren.