Aandelen Euro Disney S.C.A.

juni 2016 aangepast in Algemeen
hoi lars,
Ik zie dat je als aandeelhouder en het bijbehorende membership korting kan krijgen op jaarkaarten. Geldt dit ook als ik voor alleen mij en mijn partner een pas wil kopen? Of alleen met vijf tegelijk. Ik zag ook dat ik dan in het park tussen negen en twaalf een koffiemomentje kan doen. Heb jij hier ervaring mee? Ik neem aan dat jij je gewoon bij de bank hebt gemeld voor de aandelen?
Groet,
Patrick
«13456711

Reacties


  • hoi lars,
    Ik zie dat je als aandeelhouder en het bijbehorende membership korting kan krijgen op jaarkaarten. Geldt dit ook als ik voor alleen mij en mijn partner een pas wil kopen? Of alleen met vijf tegelijk. Ik zag ook dat ik dan in het park tussen negen en twaalf een koffiemomentje kan doen. Heb jij hier ervaring mee? Ik neem aan dat jij je gewoon bij de bank hebt gemeld voor de aandelen?
    Groet,
    Patrick

    Hoi Patrick,
    Leden van de Shareholders Club krijgen altijd 15% korting op de aanschaf van een jaarkaart. Je hoeft er niet direct 5 aan te schaffen. Heb die optie alleen vermeld omdat dit de enigste twee kortingen zijn (20% familiekorting en 15% aandeelhouderskorting) die je mag combineren.
    Ik maak zelf vrijwel iedere trip gebruik van Salon Mickey om even wat te drinken en een snack te eten. Zeker aan te raden om eens langs te gaan. Er hangen veel schilderijen van Walt Disney en andere referenties naar de beginjaren van zijn leven en Disneyland in het algemeen.
    Mijn eigen bank handelt niet in aandelen op de Parijse beurs, dus ik heb een gratis account aangemaakt bij Binck en het via hun verder geregeld. Via het digitale systeem koop je dan de aandelen en vraag je voor een schriftelijke bevestiging. Let goed op de juiste code voor de aandelen (zie http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/). Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • je moet dus eigenlijk een rekening openen op binck?

  • je moet dus eigenlijk een rekening openen op binck?

    Als je huidige bank geen mogelijkheid biedt om aandelen op de beurs in Parijs (Euronext Paris) te kopen, dan zal je inderdaad een gratis rekening moeten openen bij Binck. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Zit bij de ING Bank, maar die handelen niet in aandelen 'Euro Disney S.C.A.'. Heel makkelijk bij Binck een rekening openen en de aandelen kopen.
  • heb ook ing en abn amro maar volgens mij heeft abn ze ook niet.
    bink is wel betrouwbaar dus zit niet graag weer ergens aan vast.
    de aandelen stonden gister maar 3,66 is wel het moment om te kopen.

  • heb ook ing en abn amro maar volgens mij heeft abn ze ook niet.
    bink is wel betrouwbaar dus zit niet graag weer ergens aan vast.
    de aandelen stonden gister maar 3,66 is wel het moment om te kopen.

    Ja, absoluut! Met die economische crisis staan alle aandelen laag, dus als mensen aan het bekijken zijn om aandelen 'Euro Disney S.C.A.' te kopen, dan is nu het moment!
  • Aandelen staan erg laag nu. Ik ga ze deze week aanschaffen. Neem er meer dan twintig. Is het lidmaatschap van de shareholdersclub gratis. Tevens is het ook een leuk aantal. Twintig met twintig jarig bestaan. Kan ik tevens de korting op de jaarkaart meepakken als we in september de onze gaan verlengen. Moeten we nog ergens op letten met aankopen lars?

  • Aandelen staan erg laag nu. Ik ga ze deze week aanschaffen. Neem er meer dan twintig. Is het lidmaatschap van de shareholdersclub gratis. Tevens is het ook een leuk aantal. Twintig met twintig jarig bestaan. Kan ik tevens de korting op de jaarkaart meepakken als we in september de onze gaan verlengen. Moeten we nog ergens op letten met aankopen lars?

    Je hoeft niet speciaal ergens op te letten, als je maar de 'juiste' aandelen koopt (ISIN: FR0010540740) via Euronext Paris. Verder volg je de aanwijzigingen op de Aandelen pagina (http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/) om lid te worden van de Shareholders Club.
  • Thanx voor de informatie Lars. Komt helemaal goed.
  • Zijn er verder nog andere kosten aan verbonden, of is het alleen die 3,50 euro per aandeel. Of zijn er bij Binck nog andere (blijvende) kosten voor de bankrekening of andere dingen?
  • ga morgen ff langs amrobank las op dlrpforum dat iemand ze via amro heeft gekocht.
  • Michel zei:


    Zijn er verder nog andere kosten aan verbonden, of is het alleen die 3,50 euro per aandeel. Of zijn er bij Binck nog andere (blijvende) kosten voor de bankrekening of andere dingen?

    Hoi Michel,
    Er zijn geen blijvende kosten bij Binck, alleen betaal je wel orderkosten bij het plaatsen van je aankoop voor de aandelen. Het exacte bedrag weet ik zo niet, maar het zal geen hoog bedrag zijn. Verder betaal je dus geen extra kosten.
    Groetjes,
    Lars
  • Gisteren bij abn amro geweest. De aandelen xijn aan te kopen via hen. Je opent een effectenrekenimg en geeft isin nummer door en aantal. Dexe worden dan meteen aangekocht. Na inkoop ontvang je binnen twee dagen demschriftelijke bevestiging van de aankoop.
  • heb de papieren voor effectenrekening te openen gister op de post gedaan, en dan kan ik van de week kopen, ff bellen en dan gewlijk vragen om schriftelijk bewijs
  • zojuist 40 aandelen gekocht.
    jammer dat ik een week moest wachten door het opsturen van alle papieren, 10 cent per aandeel meer betyaalt dan dat ze vorige week stonden maar ja.
    heb er 20 nodig en als de prijzen weer omhoog gaan verkoop ik de andere 20 weer.
    nu wachten op de bevestiging om om te sturen voor shareholderspas.
  • nou formulier is ingevuld kopie gemaakt van bewijs abn amro dus morgen op de post.
    ben benieuwd.
    die 6 weken wachten zijn niet erg ga toch pas 7 en 8 okt, terug.

  • nou formulier is ingevuld kopie gemaakt van bewijs abn amro dus morgen op de post.
    ben benieuwd.
    die 6 weken wachten zijn niet erg ga toch pas 7 en 8 okt, terug.

    Goed om te horen! Over een paar weken de trotse eigenaar van de Shareholders Club Card. Geniet er lekker van met de voordelen en kortingen tijdens je volgende trip.
  • Hoi Lars
    Ik las op de site dat er in de toekomst 2 verschillende aandeelhouderpasjes komen.
    Is er al iets meer over bekend bv hoeveel aandelen je nodig hebt om de pas te krijgen met de meeste kortingen enz
    Groeten
    Sebas
  • sebas zei:


    Hoi Lars
    Ik las op de site dat er in de toekomst 2 verschillende aandeelhouderpasjes komen.
    Is er al iets meer over bekend bv hoeveel aandelen je nodig hebt om de pas te krijgen met de meeste kortingen enz
    Groeten
    Sebas

    Hoi Sebas,
    Op dit moment zijn ze bij Euro Disney S.C.A. aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn om twee niveau's in te voeren voor lidmaatschap van de Shareholders Club. Details zijn echter nog niet bekend. De 'nieuwe' kaart zal naar alle waarschijnlijkheid een soort van 'Gold Membership' worden waar je een hoger aantal aandelen voor in bezit moet hebben. Zodra er meer informatie beschikbaar komt, lees je het hier op DiscoverTheMagic.nl.
    Groetjes,
    Lars
  • heb email ontvangen dat het membersship is goedgekeurd.
    en dat ik binnen enkele weken het pasje ontvang.
  • Jammer dat het kopen van de aandelen ontzettend snel gaat, maar dat je vervolgens weken moet wachten op de Shareholders Club Card.
    Gaat mij niet meer lukken, ga op 14 juli 5 jaarkaarten halen. Ach dan maar op zoek naar stempelverzamelaars! Smile
  • Zojuist de stukken de deur uit gedaan per mail voor de aanmelding bij de shareholdersclub. Ga over twee maanden naar dlpr en wil dan de korting gebruiken voor mijn jaarkaart. Dit jaar weer de dream kaart. Slapen dan ook castle club eerste keer. Ben benieuwd.
  • Hoi lars,
    Ik heb afgelopen zaterdag een mail gezonden met de stukken voor de aanmelding van de shoreholdersclub. In mijn mail verzocht om een bevestiging van ontvangst. Weet je of dit relatief lang duurt voor er reactie komt? ik heb immers nog geen bevestiging ontvangen. Nu weet ik niet wat de procedure daar in is. Of ze uberhaupt wel een antwoord zenden als je dat vraag. Weet jij dat toevallig?

  • Hoi lars,
    Ik heb afgelopen zaterdag een mail gezonden met de stukken voor de aanmelding van de shoreholdersclub. In mijn mail verzocht om een bevestiging van ontvangst. Weet je of dit relatief lang duurt voor er reactie komt? ik heb immers nog geen bevestiging ontvangen. Nu weet ik niet wat de procedure daar in is. Of ze uberhaupt wel een antwoord zenden als je dat vraag. Weet jij dat toevallig?

    Hoi beastfan,
    De reactie per mail is doorgaans binnen 5 werkdagen. Mocht je al eerder antwoord willen, dan kun je altijd bellen naar de Shareholders Club voor direct contact. Het telefoonnummer staat op de Aandelen pagina. Succes!
    Groetjes,
    Lars
  • Ik was gisteren te snel. Vandaag een mail gekregen waarin bevestigd wordt dat alles goed is en heb al de codes gekregen voor het inoggen op de website van de shareholdersclub. Volgens de mail zou de pas er binnen enkele weken zijn. Kunnen ik en mijn partner mooi de korting op de dreampas meenemen in september. Dankzij deze site ben ik op het aandelen verhaal gekomen. Thanx lars.

  • Ik was gisteren te snel. Vandaag een mail gekregen waarin bevestigd wordt dat alles goed is en heb al de codes gekregen voor het inoggen op de website van de shareholdersclub. Volgens de mail zou de pas er binnen enkele weken zijn. Kunnen ik en mijn partner mooi de korting op de dreampas meenemen in september. Dankzij deze site ben ik op het aandelen verhaal gekomen. Thanx lars.

    Graag gedaan, beastfan! Goed om te horen dat Disney snel reageert en bedankt voor je compliment. Veel plezier alvast!
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ga volgende week bij mijn bank 20 aandelen kopen. Maar ik heb enkele vragen ivm het registeren om shareholder lid te worden.
    Als ik op de website kies voor become a member, kies ik vervolgens online membership form. Ik vul alles correct in en kies vervolgens validate. Nu hoe zorg ik ervoor dat het bewijs dat ik krijg van mijn bank dat ik aandelen heb van disney aankomt bij de shareholder club? Ik kan dit document niet toevoegen op de website en ze hebben dit nodig zodat ik mijn shareholder club card ontvang.
  • Homer80 zei:


    Ik ga volgende week bij mijn bank 20 aandelen kopen. Maar ik heb enkele vragen ivm het registeren om shareholder lid te worden.
    Als ik op de website kies voor become a member, kies ik vervolgens online membership form. Ik vul alles correct in en kies vervolgens validate. Nu hoe zorg ik ervoor dat het bewijs dat ik krijg van mijn bank dat ik aandelen heb van disney aankomt bij de shareholder club? Ik kan dit document niet toevoegen op de website en ze hebben dit nodig zodat ik mijn shareholder club card ontvang.

    Hoi Homer80,
    Op onze Aandelen pagina (http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/) staat precies vermeld hoe de aanmelding bij de Shareholders Club in z'n werk gaat. Nadat u het formulier online heeft ingevuld, print u deze uit en stuurt u deze per mail, fax of post naar de Shareholders Club inclusief een bewijs dat u de aandelen in uw bezit heeft. Vraag uw bank om een schriftelijke verklaring waar u een kopie van maakt, aangezien een online overzicht niet wordt geaccepteerd. Het adres van de Shareholders Club vind u op de Aandelen pagina. Nadat u de documenten heeft verzonden, ontvangt u na ongeveer 6 weken uw Shareholders Club Card thuis in de brievenbus.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Homer80 zei:


    Ik ga volgende week bij mijn bank 20 aandelen kopen. Maar ik heb enkele vragen ivm het registeren om shareholder lid te worden.
    Als ik op de website kies voor become a member, kies ik vervolgens online membership form. Ik vul alles correct in en kies vervolgens validate. Nu hoe zorg ik ervoor dat het bewijs dat ik krijg van mijn bank dat ik aandelen heb van disney aankomt bij de shareholder club? Ik kan dit document niet toevoegen op de website en ze hebben dit nodig zodat ik mijn shareholder club card ontvang.

    Hoi Homer80,
    Op onze Aandelen pagina (http://www.discoverthemagic.nl/aandelen/) staat precies vermeld hoe de aanmelding bij de Shareholders Club in z'n werk gaat. Nadat u het formulier online heeft ingevuld, print u deze uit en stuurt u deze per mail, fax of post naar de Shareholders Club inclusief een bewijs dat u de aandelen in uw bezit heeft. Vraag uw bank om een schriftelijke verklaring waar u een kopie van maakt, aangezien een online overzicht niet wordt geaccepteerd. Het adres van de Shareholders Club vind u op de Aandelen pagina. Nadat u de documenten heeft verzonden, ontvangt u na ongeveer 6 weken uw Shareholders Club Card thuis in de brievenbus.
    Groetjes,
    Lars
    Hallo Lars
    Ik ga de aandelen kopen via een effectenrekening die ik afsluit bij mijn bank. Vervolgens kan ik zelf online de aandelen via deze rekening kopen. Is het dan ook mogelijk dat de bank mij een schriftelijk attest geeft dat ik deze aandelen bezit? Want ik dacht gewoon een print screen te nemen van de aandelen dat ik ze in mijn bezit heb.
  • Homer80 zei:


    Hallo Lars
    Ik ga de aandelen kopen via een effectenrekening die ik afsluit bij mijn bank. Vervolgens kan ik zelf online de aandelen via deze rekening kopen. Is het dan ook mogelijk dat de bank mij een schriftelijk attest geeft dat ik deze aandelen bezit? Want ik dacht gewoon een print screen te nemen van de aandelen dat ik ze in mijn bezit heb.

    Nee, een screenshot (of een andere vorm van 'digitaal' bewijs) wordt niet geaccepteerd. Vraag bij de bank voor een schriftelijke bevestiging en maak hiervan een kopie. Stuur dit document mee met het uitgeprinte aanmeldformulier voor een succesvolle afhandeling.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Homer80 zei:


    Hallo Lars
    Ik ga de aandelen kopen via een effectenrekening die ik afsluit bij mijn bank. Vervolgens kan ik zelf online de aandelen via deze rekening kopen. Is het dan ook mogelijk dat de bank mij een schriftelijk attest geeft dat ik deze aandelen bezit? Want ik dacht gewoon een print screen te nemen van de aandelen dat ik ze in mijn bezit heb.

    Nee, een screenshot (of een andere vorm van 'digitaal' bewijs) wordt niet geaccepteerd. Vraag bij de bank voor een schriftelijke bevestiging en maak hiervan een kopie. Stuur dit document mee met het uitgeprinte aanmeldformulier voor een succesvolle afhandeling.
    Groetjes,
    Lars
    Oké dat weet ik dan ook al. Sorry voor de vele vragen maar het is nieuw voor mij en ik wil zeker zijn dat het juist is. Nu nog een paar vragen;
    Het schriftelijk bewijs van de bank mag dit in het Nederlands of moet dit Frans of Engels zijn?
    Het uitgeprinte aanmeldformulier dat ik invul op de website moet ik gewoon afdrukken ipv op validate te drukken?
    Mvg
    Carlo
Log In of Registreer om te reageren.