Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1356731

Reacties

  • Gisteren was het eindelijk mijn daguitstap naar Disneyland Parijs. Ik kreeg de Disability Card zonder enige problemen bij Studio Services en ik heb voor de rest echt een geweldige dag gehad. Alle cast members waren super vriendelijk en behulpzaam waardoor ik ondanks mijn gezondheidsproblemen ook enorm van de dag hebben kunnen genieten. Het is met grote voorsprong de gelukkigste dag sinds ik chronisch ziek ben geworden!!
    Ik had ook wel geluk dat het een zeer rustige dag was, waardoor de castmembers zo vriendelijk waren om bij de parade en bij Disney dreams mijn beide vriendinnen bij mij te laten (normaal mag daar maar 1 begeleider mee).
    Misschien nog wel een tip: blijkbaar moet je bij Pirates en It's a small world op voorhand langsgaan als je een Disability card hebt en dan krijg je een kaartje met een uur om later terug te keren. Dat is wel handig om te weten ;).
    De toegang voor mensen met een disability card is bij bijna alle attracties via de uitgang. Het staat ook aangegeven met plakkaatjes met een rolstoel op, maar daarn moesten we soms wel een beetje naar zoeken en de peilen waren niet altijd even duidelijk.
    Disneyland is ook heel gemakkelijk om in rond te rijden met de rolstoel. Zowat alles is vlak of voorzien van schuine randen zodat je geen enkel probleem hebt.
  • Hoi Farailde,
    ondanks de verrassende openingstijden van de restaurants heb je in ieder geval dus wel genoten. Goed om te horen dat het ook helemaal goed kan gaan met de EAC/DPC's! Het is en blijft mensenwerk - maar jij hebt in ieder geval genoten!
  • Absoluut! Ik heb zo hard genoten, dat de verrassende openingstijden totaal in het niets vielen tov het plezier dat ik vrijdag beleefde! :D Ik zou morgen teruggaan als het niet zo duur was en ik nu niet ziek was van de inspanning ;)
  • Hallo,
    Ik ga in juni, op de terugweg van vakantie, 1 dagje naar DLP met mijn vriend en zoontje van dan 2,5. Ik ben dan ook zo'n 27 weken zwanger. Heeft het zin om zo'n EAC te halen of begrijp ik het goed dat mijn zoontje (of vriend) dan niet via de uitgang mee mag? Dan heeft het toch weinig zin?
    Ook lees ik in de info folder dat je weliswaar via de.uitgang naar binnen kunt maar geen voorrang op de wachtrij krijgt. Hoe werkt dit dan?
    Wel gek dat je kinderen onder de drie jaar ook meetellen als begeleider..?
    Alvast bedankt!
  • Hoi jingle,
    met een EAC is het vooraf niet duidelijk hoeveel personen mee mogen via de speciale ingang. Maar gezien het feit dat je zoontje van 2,5 niet alleen in de wachtrij kan, zou het me niets verbazen als je een EAC voor jullie 3-en krijgt. Let wel: die is dus niet meer voor de parade, maar wel voor Disney Dreams!.
    Afhankelijk van het aantal personen op de EAC werkt het als volgt:
    - bij een EAC voor minder dan het aantal personen waarmee je in de attractie wilt gaan de anderen in de reguliere wachtrij. Jij gaat via de uitgang en wacht totdat zij bij het instappunt zijn. Daar "sluit" jij aan en zo gaan jullie met z'n allen tegelijk in de attractie.
    - bij een EAC voor het hele gezelschap: jullie gaan allemaal via de uitgang naar binnen. Afhankelijk van hoeveel andere EAC-/DPC-gebruikers daar ook al wachten duurt het een minuut of vijf tot tien voor je aan de beurt bent. Je krijgt dus geen voorrang in de zin van dat je meteen kunt instappen, maar bij een reguliere wachttijd van 60 minuten hoef je ook geen 60 minuten te wachten.
    En kinderen worden niet zozeer gezien als begeleiders, maar er wordt wel gekeken of hun leeftijd dusdanig is dat ze zelf in de rij kunnen staan of alleen ergens kunnen wachten.
    Afsluitend: het heeft dus zeker zin om een EAC te halen als jij op dat moment dusdanig zwanger bent dat lang wachten niet prettig of medisch niet verantwoord is ("last hebben van je zwangerschap" vind ik zo naar klinken). Hou er echter ook rekening mee dat er attracties zijn waar je juist vanwege je zwangerschap niet in mag. Welke dat zijn kun je per attractie bij de ingang bekijken.
  • Bedankt voor je reactie Hugo. Dan gaan we het zeker proberen. Mocht ons zoontje dan door een vervelende medewerker wel als extra begeleider worden gezien dan gaan we maar in de gewone rij staan. Ik hoop dat dit tegen die tijd nog lukt.
    Dat ik niet overal in kan neem ik voor lief maar iemand zal toch ook bij onze kleine uk moeten blijven. Smile
  • Hallo,
    Ik had op paasmaandag het genoegen om m'n EAC om te ruilen tot een priority card. Maar een echt genoegen was het niet. Ik vertelde al van onze verschrikking in september toen ik met het medische attest een nieuwe priority card ging aanvragen en ik enkel een EAC kreeg terwijl m'n handicap nog altijd identiek is als de vorige jaren en permanent.
    Ik had dus nu eerst een mailtje naar de klantendienst van disney gestuurd met m'n medisch attest met de vraag of dit nu volstond voor een priority card. Zij zeiden van wel.
    Toen ik op paasmaandag bij BPA aankwam viel ik bijna van m'n scootmobiel Surprised Ik denk dat er 100 man stond aan te schuiven. NIET NORMAAL. Ik ging gelukkig via de gehandicapteningang binnen maar ook daar duurde het 1.5 uur vooraleer het mijn beurt was. Het was er chaos binnen. Nog nooit gezien. Enfin, om een lang verhaal kort te maken. Ze deden wéér moeilijk. Ik toonde het medisch attest en de CM liep weg naar ...... dezelfde CM die het ons in september onmogelijk maakte om een priority card te krijgen. Ik zag de bui al hangen. Ik zag de CM duidelijk nee knikken en de andere CM kwam terug met de melding dat een EAC voor een jaar toch ook goed was....eeuuuh nee! Want dan kan ik geen 2 kinderen tegelijk meenemen en ook geen parade. Ik zei toen dat ik mailde naar de klantendienst en dat zij me lieten weten dat het in orde was en een nota maakte in m'n dossier. GELUKKIG had ik een print-out mee van deze mail. Ze nam alles mee naar achter en 15 minuten later kwam ze terug....geen probleem 'u krijgt een priority card'. Ik ben er vrij zeker van dat zonder deze e-mail weerom een probleem was. Ik krijg er echt iets van....waarom nu geen duidelijk regels zodat je niet telkens moet 'hopen'.
    Met de priority card hebben we een super verblijf gehad! Einde juni zijn we er weer.
  • Je hebt gelijk, dat zou eigenlijk niet mogen. Ik heb zelf geen problemen gehad, maar had wel stress ervoor omdat ik al gehoord had dat het soms zo kan lopen als bij jou. En dat verpest het eerste stuk van je dag toch een beetje.
    Disneyland staat voor een 'happy place' dus dan zou je eigenlijk niet gestresst mogen zijn over wat ze daar gaan zeggen.
    En wauw! 1,5 uur al aanschuiven :o Blij dat ik op een rustige dag geweest ben!
  • Hoi TiggerSA,
    fijn om te horen dat het uiteindelijk wel goedgekomen is maar jammer dat het niet in één keer meteen goed kon gaan. Wij gaan over twee weken en ik heb de emails van de Nederlandse klantenservice ook al uitgeprint klaar liggen, evenals de opnieuw getekende doktersverklaring. We gaan zelfs een dagje eerder zodat we op zondagmiddag dit kunnen regelen en dan een week heerlijk kunnen genieten van de parken! Ik zal hier nog even melden hoe e.e.a. is verlopen.
  • Hallo allemaal,
    Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is met de DPC-perikelen. Afgelopen maandag stonden we om 10:05 in het BPA. Het was gelukkig erg rustig dus we waren meteen aan de beurt. Na het lezen van de brief van mijn dokter zei CM Eva in het Frans tegen haar collega: "dat wordt dus een rode kaart" (EAC) en vroeg me hoe lang we zouden blijven. Mijn email met de Nederlandse klantenservice kon ze natuurlijk niet lezen. Ik heb haar vriendelijk gevraagd in het systeem te kijken en toen kregen we meteen een DPC voor vier personen voor de duur van onze jaarkaart. Al met al zijn we denk ik 10 minuten binnen geweest. Wat een opluchting dat we daar tot februari 2016 geen zorgen meer over hebben.
    Mailen met de Nederlandse klantenservice heeft dus zeker nut!
  • Hey Hugo,
    Fijn te horen dat het in orde is gekomen maar net zoals bij mezelf dus enkel maar na vermelding naar contact klantendienst Disney. Zou toch niet mogen hé. Maar ja, het is niet anders. Ik heb er alvast van geleerd dat vanaf nu bij elke nieuwe aanvraag ik eerst m'n medisch attest naar de klantendienst stuur...
  • Ik lees zojuist op een ander forum dat het beleid m.b.t. EAC/DPC weer gewijzigd is. Er zou nu een brief van de arts EN een gehandicaptenparkeerkaart nodig zijn.
    Is er iemand die hier meer over weet? Er zijn natuurlijk heel veel mensen die wel een brief hebben maar geen parkeerkaart (geen auto, geen noodzaak)?
  • Hugo zei:


    Ik lees zojuist op een ander forum dat het beleid m.b.t. EAC/DPC weer gewijzigd is. Er zou nu een brief van de arts EN een gehandicaptenparkeerkaart nodig zijn.
    Is er iemand die hier meer over weet? Er zijn natuurlijk heel veel mensen die wel een brief hebben maar geen parkeerkaart (geen auto, geen noodzaak)?

    Goede vraag, Hugo, waarbij ik het antwoord helaas verschuldigd moet blijven. Ik heb deze vraag neergelegd bij mijn contactpersoon in Parijs. Zodra ik bericht krijg, zal ik hier de reactie plaatsen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:


    Ik lees zojuist op een ander forum dat het beleid m.b.t. EAC/DPC weer gewijzigd is. Er zou nu een brief van de arts EN een gehandicaptenparkeerkaart nodig zijn.
    Is er iemand die hier meer over weet? Er zijn natuurlijk heel veel mensen die wel een brief hebben maar geen parkeerkaart (geen auto, geen noodzaak)?

    Hoi Hugo,
    Inmiddels heb ik bericht terug met deze informatie. Dit komt overeen met de informatie uit de toegankelijkheidsgids en nu dus door Disney bevestigd.
    Benodigde documenten voor een Priority Card:
    Voor inwoners van Frankrijk: invaliditeitskaart, voorrangkaart, attest dat je moeilijk kunt
    blijven staan, oorlogsinvalidenkaart, Europese parkeerkaart.
    Voor niet-inwoners van Frankrijk: invaliditeitskaart, Europese parkeerkaart of medische
    verklaring die aangeeft dat de persoon een beperking heeft (originele verklaring,
    opgesteld in het Frans of Engels, ondertekend en gestempeld door een arts en minder
    dan 3 maanden oud).
    Benodigde documenten voor een Easy Access Card:
    Medische verklaring dat de betreffende persoon een invaliderende ziekte of een
    tijdelijke beperking heeft (bijv. gipsverband) of zwanger is (originele verklaring,
    opgesteld in het Frans of Engels, ondertekend en gestempeld door een arts en minder
    dan 3 maanden oud.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    bedankt voor het navragen en terugkoppelen. De procedures en regels rondom EAC/DPC blijven onduidelijk, maar fijn dat jij (voor dit moment) deze informatie hebt weten te achterhalen!
  • Nog even een vraagje hoor. Ik heb dus wel een in het engels opgestelde verklaring van de verloskundige dat ik zwanger ben. Deze is ook ondertekend alleen had ze niks om mee te stempelen.. en nu?
    P.s. het is inmiddels wel overduidelijk dat ik zwanger ben en over 2 weken zul je dit alleen nog maar meer kunnen zien. Zijn ze dan wat coulanter?
  • Hoi jingle,
    je zou denken dat als je zwangerschap goed duidelijk is, het geen probleem mag zijn. Zo heeft mijn vrouw ooit (zo'n 3,5 jaar geleden) een EAC gekregen toen ze overduidelijk zwanger was. Maar de regels zijn heel duidelijk: de brief moet ondertekend en gestempeld zijn.
    Heeft je verloskundigenpraktijk geen briefpapier, declaratieformulieren, desnoods een factuursjabloon waar gegevens op staan?
    Nogmaals: je zou geen problemen verwachten maar CM's hebben me al eerder negatief verrast...
  • Hoi jingle,
    Ik heb dezelfde ervaringen dan Hugo. Hangt zo erg af van de CM die voor je zit. Ik zat met een gelijkaardig probleem dat de dokter die m'n attest ging ondertekenen geen officieel briefpapier had en het dus gewoon op een blanco wit blad ging tekenen. Met dat blad (+stempel) ging ik naar BPA en kreeg geen DPC.
    Bij thuiskomst maakte ik zelf een officieel uitziend briefpapier voor de dokter en liet het terug ondertekenen en afstempelen...toen liep het wél goed. (Dokter was meteen blij met een hoofding voor z'n dokterspraktijk :-) )
    Als je écht zeker wil zijn, zou ik opnieuw laten ondertekenen maar dan door je huisarts ofzo (die zal wellicht wél een stempel hebben) en neem dan beide attseten mee.
    Je kan het er natuurlijk ook gewoon op wagen. Als je zichtbaar zwanger bent, is de kans reeël dat het wel lukt.
    Succes!
  • Bedankt voor jullie reacties. Ze heeft het op een bijna wit papier geschreven. Als ik thuis even knutsel krijg ik wel een officieel uitziende brief op briefpapier maar hoe ziet zo'n stempel eruit? Kan ik anders zelf een datumstempel aan schaffen?
  • Ik bedoelde niet direct dat je zelf een stempel ofzo moest gaan zetten maar eerder een brief ineen knutselen met zelf de tekst erop en een mooie hoofding. Dan door je huisarts laten ondertekenen én stempelen. Hier kan je wellicht snel en makkelijk bij terecht. Bij een verloskundige zal dat al wat moeilijker zijn.
  • Ik persoonlijk zou zelf niets in mekaar knutselen ;)
    Gelijk hierboven vermeld, vraag het gewoon aan je dokter, dat is ook een officiële arts (hoeft niet persé van verloskundige zelf).
    Je dokter is een erkende arts, die mag zo'n brief opstellen en ondertekenen.
    (een psycholoog bijvoorbeeld is niet goed, want deze is geen erkende arts, een psychiater wel)
  • Ik zou inderdaad niets zelf in elkaar knutselen. Mijn huisarts heeft geen officieel (voorbedrukt) briefpapier maar wel een stempel en gekleurde adresstickers. Ik denk dat minder fraai maar wel echt altijd beter werkt dan heel fraai maar nep.
    En anders hoop ik dat je buik voor zich spreekt :)
  • Nou ik heb een officiële brief met stempel en ondertekend. Hoop dat het genoeg is. Hoop ook dat dus niet mijn vriend steeds in de gewone rij moet gaan staan met onze zoon en ik via de uitgang op hen moet wachten. Waar moet ik de eac nou precies aanvragen? Ik begrijp city hall maar waar zit die precies?
    We gaan volgende week donderdag. Ik zal laten weten hoe het ging met het aanvragen van de kaart.
  • Hoi jingle,
    City Hall zit links aan Town Square: dus als je het Walt Disney Park inkomt, onder het treinstation door, en dan aan je linkerhand. Succes volgende week!

  • Hoi jingle,
    City Hall zit links aan Town Square: dus als je het Walt Disney Park inkomt, onder het treinstation door, en dan aan je linkerhand. Succes volgende week!
    @ Hugo: City Hall in het Disneyland Park ;-)
    @ jingle: In beide parken kunnen dergelijke kaarten aangevraagd worden. Disneyland Park: City Hall (Town Square) of Walt Disney Studios Park: Studio Services (Front Lot). Bekijk de exacte locaties op de plattegrond van onze Diensten pagina: http://www.discoverthemagic.nl/diensten/
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars - ja, die ja :) Dat krijg je als je vier dingen tegelijk probeert te doen Wink
  • Bedankt Lars! Raakte al in de war. :) We hebben maar een miniticket voor 1 park dus goed dat het bij allebei kan. Die city hall is duidelijk te herkennen neem ik aan? Sorry voor al mijn vragen!
  • Oh en nog 1 vraagje. Ik heb geen ticket voor mijn zoontje van 2 omdat hij gratis os. Maar is dit nou een probleem bij de entree? Heb ik alsnog een soort van ticket voor hem nodig ook al is hij gratis?

  • Bedankt Lars! Raakte al in de war. :) We hebben maar een miniticket voor 1 park dus goed dat het bij allebei kan. Die city hall is duidelijk te herkennen neem ik aan? Sorry voor al mijn vragen!
    Hoi jingle,
    City Hall is heel goed te herkennen, je kunt er moeilijk omheen. Bekijk hier een foto: https://dlrpfan.files.wordpress.com/2015/06/city-hall.jpg

    Oh en nog 1 vraagje. Ik heb geen ticket voor mijn zoontje van 2 omdat hij gratis os. Maar is dit nou een probleem bij de entree? Heb ik alsnog een soort van ticket voor hem nodig ook al is hij gratis?
    Kinderen tot 3 jaar mogen gratis naar binnen en hebben geen ticket of 'bewijs' nodig. Het kan zijn dat de cast member bij de ingang vraagt naar de geboortedatum, als er wordt getwijfeld over de leeftijd, maar dit is slechts incidenteel. Je zoontje heeft geen ticket nodig.
    Groetjes,
    Lars
  • Mijn tante gaat aanstaande vrijdag voor het eerst een jaarkaart aanschaffen. Zij zit in de rolstoel, dus waarschijnlijk krijgt zij een vermelding op haar jaarkaart? En die priority card vragen we dan ook meteen aan bij BPA? Ze is gewoon in het bezit van de invalidenkaart. Sorry, maar door alle verhalen zie ik het goede antwoord niet meer.
    En voor haar begeleider moeten we dan een kaart halen bij de kassa's aan de kant van salon mickey toch?
Log In of Registreer om te reageren.