Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1246731

Reacties

  • Hoi desidinges,
    Er komt geen aantekening op de jaarkaart - je tante krijgt gewoon een EAC of DPC bij het kopen van de jaarkaart.
    Volgens mij kun je de toegangskaart bij alle reguliere kassa's halen (Lars - dat kun jij vast met zekerheid zeggen) maar je kunt dan dus geen gebruik maken van de Extra Magical Hours: het begeleidersticket is een regulier toegangsbewijs.

  • Mijn tante gaat aanstaande vrijdag voor het eerst een jaarkaart aanschaffen. Zij zit in de rolstoel, dus waarschijnlijk krijgt zij een vermelding op haar jaarkaart? En die priority card vragen we dan ook meteen aan bij BPA? Ze is gewoon in het bezit van de invalidenkaart. Sorry, maar door alle verhalen zie ik het goede antwoord niet meer.
    En voor haar begeleider moeten we dan een kaart halen bij de kassa's aan de kant van salon mickey toch?
    Hoi desidinges,
    Hugo heeft het eerste deel van je vraag al beantwoord ;-)
    De gratis toegangskaart voor de begeleider is alleen verkrijgbaar bij een loket van Guest Relations (klantenservice). Bij het Disneyland Park zit dit loket inderdaad rechts van Salon Mickey. Bij het Walt Disney Studios Park is dit eveneens gelegen aan de rechterzijde van de ingang. Deze kaart dient iedere dag afgehaald te worden op vertoon van een actuele doktersverklaring in het Engels of Frans.
    Groetjes,
    Lars
  • Zoals altijd, bedankt voor je antwoord lars!! En Hugo ook bedankt. We gaan het nog even bij mijn tante aangeven.
  • Hallo,
    Een aantal weken geleden heeft onze zoon de officiële diagnose ADHD gekregen... Tijdens ons laatste bezoek aan dlp hadden we mensen gesproken die een kindje met autisme hadden. Zij vertelden toen over een easy acces kaart. Mijn zoon heeft dit geregistreerd en toen hij zijn diagnose hoorde vroeg hij meteen of hij nu ook zo'n kaart zou krijgen... (ieder nadeel heeft zijn voordeel. .. ???? )
    We hebben van de huisarts een ondertekende brief ontvangen waarin (in het Engels) staat dat hij ADHD heeft. Verder niks. Is dit voldoende? Of zou er nog meer informatie in moeten staan?
    Ik hoor het graag van jullie. ..
    Groetjes, Mildred
  • Hoi mildredvg,
    Wat zeer zeker helpt is als in de brief staat waar jullie zoom precies last van heeft. ADHD is misschien niet bij iedere CM even bekend en dus helpt het als in de brief staat dat hij a.g.v. zijn ADHD iets niet of niet goed kan waarbij een EAC of DPC zou helpen. En dan nog is het afhankelijk van de CM die je treft, dus garanties zijn er (helaas) nooit.
  • Dankjewel voor je snelle reactie!
    Ik ga de huisarts vragen of hij inderdaad een opsomming kan maken waar zoonlief last van heeft (nou ja... Hij heeft de minste last ????. .. mensen in de omgeving hebben vooral last. ..)
  • Hallo,
    Ik had een vraagje,
    Als je voor zo'n kaart in aanmerking komt,
    Mag er dan altijd een begeleider gratis mee naar binnen?
    Ik hoor het graag.
    Groetjes Patricia
  • Hoi Patricia,
    Een mindervalide bezoeker van Disneyland Parijs mag 1 volwassen begeleider gratis mee naar binnen nemen voor iedere dag van het verblijf. De minder valide bezoeker dient dan met de begeleider iedere dag een dagkaart af te halen bij een loket van Guest Relations.
    Dat betekent dus dat je geen gebruik kunt maken van de Extra Magic Hours - want de gewone dagkaarten zijn pas vanaf 10:00 uur geldig en je die dagkaart iedere dag opnieuw moet gaan ophalen.
  • Hey Hugo,
    Begrijp ik het goed dat als je een DCP hebt, je een volwassen begeleider gratis mag meebrengen? Dus ook als je geen europese gehandicaptenkaart hebt?
    Als dit zo is, heb ik eigenlijk steeds een jaarkaart teveel gekocht...
    Groetjes!
  • Voor ik (weer Laugh ) iets zeg wat officieel niet blijkt te kloppen, laat ik Lars even het officiële standpunt vermelden. Dat voorkomt onduidelijkheid.

  • Hey Hugo,
    Begrijp ik het goed dat als je een DCP hebt, je een volwassen begeleider gratis mag meebrengen? Dus ook als je geen europese gehandicaptenkaart hebt?
    Als dit zo is, heb ik eigenlijk steeds een jaarkaart teveel gekocht...
    Groetjes!
    Hoi TiggerSA,
    Om gebruik te kunnen maken van de gratis dagkaart voor een begeleider, dien je een originele schriftelijke verklaring, opgesteld in het Frans of Engels, ondertekend en gestempeld door een arts en minder dan 3 maanden oud, kunnen overleggen bij een kantoor van Guest Relations. Deze kaart dien je iedere dag opnieuw aan te vragen en zoals Hugo al aangeeft, is het niet mogelijk om gebruik te maken van de Extra Magic Hours. Je zult hier dus iedere ochtend voor in de rij moeten gaan staan.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Ik heb al een DPC en m'n echtgenoot heeft een jaarpaspoort maar dan was dat jaarpaspoort eigenlijk niet nodig?? Had ons heel wat geld kunnen besparen dan (al 4 jaar op rij)
    Groetjes!

  • Hoi Lars,
    Ik heb al een DPC en m'n echtgenoot heeft een jaarpaspoort maar dan was dat jaarpaspoort eigenlijk niet nodig?? Had ons heel wat geld kunnen besparen dan (al 4 jaar op rij)
    Groetjes!
    Hoi TiggerSA,
    Wellicht een tip om dit tijdens jullie volgende bezoek even na te vragen. Een DPC kan naar mijn weten ook gekoppeld worden aan een jaarkaart, maar of een begeleider dan ook iedere dag gratis naar binnen mag, is mij niet bekend. De informatie die ik heb is namelijk alleen van toepassing op een 'los' bezoek (dagbezoek of arrangement), niet in combinatie met een jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo allemaal,
    Dus als ik het goed begrijp.
    Bijvoorbeeld :
    Als je een Europese invalidekaart bezit., maar gewoon kan lopen.
    Alleen niet te ver en niet te lang staan.
    Kan er een gratis begeleider altijd gratis mee?
    Als je bijvoorbeeld zwanger bent en een doketers verklaring hebt.
    Dat je niet te lang kan staan en lopen vanwege je bekken.
    Heb je dan ook recht op een gratis begeleiding?
    Groetjes Patricia

  • Hallo allemaal,
    Dus als ik het goed begrijp.
    Bijvoorbeeld :
    Als je een Europese invalidekaart bezit., maar gewoon kan lopen.
    Alleen niet te ver en niet te lang staan.
    Kan er een gratis begeleider altijd gratis mee?
    Als je bijvoorbeeld zwanger bent en een doketers verklaring hebt.
    Dat je niet te lang kan staan en lopen vanwege je bekken.
    Heb je dan ook recht op een gratis begeleiding?
    Groetjes Patricia
    Hoi Patricia (en TiggerSA),
    Om verwarring te voorkomen in een toch al ingewikkelde materie, heb ik mijn contactpersoon in Parijs gevraagd om duidelijkheid te geven over de gratis kaart voor een begeleider. Zodra ik bericht krijg, zal ik de reactie hier posten. Ik verwacht tegen het einde van deze week bericht te krijgen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Alvast bedankt voor de moeite.
    We wachten het antwoord af.
    Groetjes Patricia
  • Hoi Patrica en TiggerSA,
    Inmiddels heb ik officieel bericht ontvangen:
    "Indien de mindervalide persoon een officiële gehandicapte kaart heeft kan er 1 volwassene begeleider gratis mee naar het park. Zelfs indien de mindervalide persoon een jaarkaart heeft dan kan er een begeleider mee. Het gratis kaartje voor de begeleider is te verkrijgen aan de kassa."
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Dus alleen als je Europees gehandicapte parkeerkaart hebt.
    Dus niet met een dokter verklaring?
    Heb je recht op een gratis begeleider?
    Als ik zo goed begrepen heb?
    Groetjes Patricia
  • Hoi Lars,
    Ik heb wel een DPC maar geen officiële gehandicaptenkaart dus dan kan er geen gratis begeleider mee als ik je uitleg goed begrijp....
    Groetjes!

  • Hoi Lars,
    Bedankt voor je reactie.
    Dus alleen als je Europees gehandicapte parkeerkaart hebt.
    Dus niet met een dokter verklaring?
    Heb je recht op een gratis begeleider?
    Als ik zo goed begrepen heb?
    Groetjes Patricia

    Hoi Lars,
    Ik heb wel een DPC maar geen officiële gehandicaptenkaart dus dan kan er geen gratis begeleider mee als ik je uitleg goed begrijp....
    Groetjes!
    Hoi Patricia en TiggerSA,
    Dat is correct. Op basis van de informatie uit Parijs heb je alleen recht op een gratis toegangsticket voor een begeleider als je een officiële gehandicapte kaart hebt, ongeacht of je al een EAC of DPC hebt.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Bedankt voor de informatie.
    Groetjes Patricia
  • hallo Lars,
    zijn de regels veranderd pas geleden? Ik heb namelijk het volgende antwoord gekregen op een e-mail in maart 2015
    We thank you for your e-mail and your interest in Disneyland® Paris.
    Disabled guests have 10% discount on the full rate. To benefit reduced-price entry to the Disney Parks, you must purchase your admission tickets upon your arrival on site.
    You must either go to the Donald Desk ( open till 1.30pm ) or the Guest Relation Window which are both located at the main entrances to the Disney Parks.
    You can obtain a free admission ticket ( for one helper ) by presenting a disability card or one of the following documents:
    European disabled parking badge or medical certificate issued less than 3 months ago signed and stamped by the doctor, certifying the disability and stating whether or not they need to be accompanied by a third party in order to get around.
    The rest of the party will pay full rate.
    Ik heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik voor de toegang in de magische uren,( is het minder druk) toch voor iedereen een jaarkaart heb aangeschaft.
    groetjes,

  • hallo Lars,
    zijn de regels veranderd pas geleden? Ik heb namelijk het volgende antwoord gekregen op een e-mail in maart 2015
    We thank you for your e-mail and your interest in Disneyland® Paris.
    Disabled guests have 10% discount on the full rate. To benefit reduced-price entry to the Disney Parks, you must purchase your admission tickets upon your arrival on site.
    You must either go to the Donald Desk ( open till 1.30pm ) or the Guest Relation Window which are both located at the main entrances to the Disney Parks.
    You can obtain a free admission ticket ( for one helper ) by presenting a disability card or one of the following documents:
    European disabled parking badge or medical certificate issued less than 3 months ago signed and stamped by the doctor, certifying the disability and stating whether or not they need to be accompanied by a third party in order to get around.
    The rest of the party will pay full rate.
    Ik heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik voor de toegang in de magische uren,( is het minder druk) toch voor iedereen een jaarkaart heb aangeschaft.
    groetjes,
    Hoi Esther,
    Ik zou je niet durven zeggen of de regels recent zijn veranderd. De informatie die ik gekregen heb, komt rechtstreeks van de afdeling voor mindervalide bezoekers van Disney. Het is hiermee de meest actuele informatie en in principe leidend op dit moment.
    Groetjes,
    Lars
  • Bedankt voor het antwoord Lars.
    Deze mail kwam ook van Disney van de mindervalide afdeling.
    Ik ga in augustus weer die kant op en zou dit keer een begeleider meenemen die geen jaarkaart heeft,
    we gaan toch nog even langs de guest relations en zien wel hoe ze daar ter plekke met de regels omgaan.
    groeten,
    esther

  • Bedankt voor het antwoord Lars.
    Deze mail kwam ook van Disney van de mindervalide afdeling.
    Ik ga in augustus weer die kant op en zou dit keer een begeleider meenemen die geen jaarkaart heeft,
    we gaan toch nog even langs de guest relations en zien wel hoe ze daar ter plekke met de regels omgaan.
    groeten,
    esther
    Hoi Esther,
    Het is allemaal wat verwarrend. De ene keer is de officiële informatie dit en maanden later weer dat. Ons advies is dan ook om vlak vóór vertrek de laatste stand van zaken op te vragen bij de klantenservice van Disney en dit antwoord op papier mee te nemen als bewijs. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Laat even weten hoe het gegaan is.
    Groetjes,
    Lars
  • Beste,
    Wij zouden graag met ons 4 naar disneyland willen komen. Echter is onze oudste zoon (7jaar) autistisch en ADHD. We zouden dus graag zo'n Disabled Priority pass willen aanvragen met brief van de kinderneuroloog. Nu is echter mijn vraag moet ons ander zoontje 4 jaar dan gewoon id rij aanschuiven of kan hij met mij en matti mee?
    Bedankt

  • Beste,
    Wij zouden graag met ons 4 naar disneyland willen komen. Echter is onze oudste zoon (7jaar) autistisch en ADHD. We zouden dus graag zo'n Disabled Priority pass willen aanvragen met brief van de kinderneuroloog. Nu is echter mijn vraag moet ons ander zoontje 4 jaar dan gewoon id rij aanschuiven of kan hij met mij en matti mee?
    Bedankt
    Hoi Heidi,
    Met een Priority Card mogen maximaal 4 begeleiders mee, waarvan er minimaal één 18 jaar of ouder moet zijn. In totaal mag je dus met maximaal 5 personen (inclusief de 'mindervalide' persoon) gebruik maken van de Priority Card. Download de Toegankelijkheidsgids via onze Diensten-pagina (onder het eerste kopje 'Informatie') met alle informatie voor mindervalide bezoekers: http://bit.ly/1g9FXXB.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik ben nu zwanger, Afgelopen weekend was ik in Disneyland, ik heb van mn verloskundige een zwangerschapsverklaring gekregen. Ik ging netjes naar de City Hall om een "tijdelijke invalide kaart" te halen. Maar omdat ik een jaarkaart heb, kon de City Hall mij niet helpen, Ik moest naar Bureau Passport Annuel. Zij hebben mij een pas gegeven die langer geldig is.
    Ik voelde me af en toe wel wat bezwaard, maar het werkt fantastisch.

  • Ik ben nu zwanger, Afgelopen weekend was ik in Disneyland, ik heb van mn verloskundige een zwangerschapsverklaring gekregen. Ik ging netjes naar de City Hall om een "tijdelijke invalide kaart" te halen. Maar omdat ik een jaarkaart heb, kon de City Hall mij niet helpen, Ik moest naar Bureau Passport Annuel. Zij hebben mij een pas gegeven die langer geldig is.
    Ik voelde me af en toe wel wat bezwaard, maar het werkt fantastisch.
    Hoi Tess,
    Dank voor je feedback! Goed om te weten dat jaarkaarthouders dit bij Bureau Passeport Annuel moeten regelen.
    Groetjes,
    Lars

  • Ik ben nu zwanger, Afgelopen weekend was ik in Disneyland, ik heb van mn verloskundige een zwangerschapsverklaring gekregen. Ik ging netjes naar de City Hall om een "tijdelijke invalide kaart" te halen. Maar omdat ik een jaarkaart heb, kon de City Hall mij niet helpen, Ik moest naar Bureau Passport Annuel. Zij hebben mij een pas gegeven die langer geldig is.
    Ik voelde me af en toe wel wat bezwaard, maar het werkt fantastisch.
    Hoi Tess,
    Dank voor je feedback! Goed om te weten dat jaarkaarthouders dit bij Bureau Passeport Annuel moeten regelen.
    Groetjes,
    Lars
    Graag gedaan :)
Log In of Registreer om te reageren.