Restaurants reserveren

maart 2015 aangepast in Praktische Informatie
Ik weet dat er overal aangeraden wordt om restaurants te reserveren, maar hoe serieuze is dit?
Normaal vinden wij het leuk om ter plekke per dag te bekijken waar we gaan eten, maar dit lijkt dan geen optie?
Het gaat ons met name om buffets (standaard optie) in de periode van 9 t/m 12 mei.
Is er overigens verschil (in drukte) tussen lunch of diner?
«13456713

Reacties

  • Arne zei:


    Ik weet dat er overal aangeraden wordt om restaurants te reserveren, maar hoe serieuze is dit?
    Normaal vinden wij het leuk om ter plekke per dag te bekijken waar we gaan eten, maar dit lijkt dan geen optie?
    Het gaat ons met name om buffets (standaard optie) in de periode van 9 t/m 12 mei.
    Is er overigens verschil (in drukte) tussen lunch of diner?

    Hoi Arne,
    Het wordt zeker aanbevolen om restaurants te reserveren, met name in drukke periodes, zoals tijdens (school)vakanties of in het weekend. De eerste twee dagen van jullie verblijf valt nog in de meivakantie voor zowel Nederland, als Frankrijk en is tevens een weekend. Verwacht dus grote drukte. Op dergelijke dagen zijn de populaire restaurants vrij snel volgeboekt. Let op: Agrabah Cafe (buffet restaurant) is tijdens jullie bezoek gesloten. Blijft over: Plaza Gardens, Buzz Lightyear Pizza Planet (beiden Disneyland Park) en Restaurant des Stars (Walt Disney Studios Park) van de buffet restaurants in de parken.
    Het diner is doorgaans drukker dan de lunch, met uitzondering van Bistrot Chez Remy. Dit nieuwe restaurant in het Ratatouille gebied is de hele dag door druk en zeer populair. Ik zou dus absoluut willen adviseren om nu al te reserveren voor de restaurants tijdens jullie trip door te bellen naar: 0033 (0)1 60 30 40 50.
    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,
    Genoemd als standaard restaurant optie "Buzz Lightyear Pizza Planet" op de Disney website wordt echter deze niet genoemd, maar "Billy Bob's Country Western Saloon" ??
    Groet,
    Arne
  • Arne zei:


    Hi Lars,
    Genoemd als standaard restaurant optie "Buzz Lightyear Pizza Planet" op de Disney website wordt echter deze niet genoemd, maar "Billy Bob's Country Western Saloon" ??
    Groet,
    Arne

    Hoi Arne,
    Buzz Lightyear Pizza Planet valt inderdaad niet onder de maaltijdoptie Standaard. Ik gaf alleen aan wat de buffet restaurants zijn in de parken, puur ter informatie. Aangezien dit er weinig zijn en jullie in een druk weekend naar Disney gaan, bevestigt dit de noodzaak om te reserveren.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    ik ga met mijn broertje naar Disneyland in September. Hij is licht autistisch.
    Hij wil heel graag bij Pirates restaurant (Blue Lagoon) eten, maar wil aan een specifiek tafeltje dineren waar we altijd langsvaren.
    Is dit mogelijk? Kan ik dit bij een reservering doorgeven? Is van tevoren telefonisch reserveren mogelijk?
    Vind het niet leuk om bij het restaurant zelf te moeten uitleggen waarom dat specifieke tafeltje zo belangrijk is uit angst dat ze er geen begrip voor zullen hebben.
    Iemand die misschien kan helpen?

  • Hallo,
    ik ga met mijn broertje naar Disneyland in September. Hij is licht autistisch.
    Hij wil heel graag bij Pirates restaurant (Blue Lagoon) eten, maar wil aan een specifiek tafeltje dineren waar we altijd langsvaren.
    Is dit mogelijk? Kan ik dit bij een reservering doorgeven? Is van tevoren telefonisch reserveren mogelijk?
    Vind het niet leuk om bij het restaurant zelf te moeten uitleggen waarom dat specifieke tafeltje zo belangrijk is uit angst dat ze er geen begrip voor zullen hebben.
    Iemand die misschien kan helpen?
    Hoi stigchelg,
    Op voorhand reserveren van een restaurant met tafelbediening (zoals Blue Lagoon) of buffetservice wordt altijd aanbevolen. Ik zou je niet durven zeggen of de medewerkers van de restaurant reserveringslijn een tafelvoorkeur op de reservering kunnen vermelden, maar dit zou ik ze gewoon even voorleggen. Bel hiervoor naar: 0033 (0)1 60 30 40 50.
    Groetjes,
    Lars
  • Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik ga binnenkort reserveren.
    Heeft er iemand een idee wat de beste (tafel) plaats in Bistro Remy is.
    Is dat tussen de grote borden of achterin waar je de attractie-karretjes misschien voorbij ziet komen?
    Groetjes Robine

  • Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik ga binnenkort reserveren.
    Heeft er iemand een idee wat de beste (tafel) plaats in Bistro Remy is.
    Is dat tussen de grote borden of achterin waar je de attractie-karretjes misschien voorbij ziet komen?
    Groetjes Robine
    Hoi Robine,
    Ik heb inmiddels 3 keer gegeten bij Bistrot Chez Remy en alle keren op verschillende plaatsen gezeten. Het uitstapplatform van de attractie is vrij donker, dus je ziet de karretjes nauwelijks. De meest ideale plaatsen zijn in het midden (bij de borden) of in de zijvleugel met uitzicht over het plein.
    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb net gebeld om te reserveren voor Buzz Lightyear's pizza planet restaurant volgende week. Volgens de medewerker die ik aan de lijn kreeg is dit een walk in restaurant waar je niet kan reserveren. Volgens de site van Disneyland kan dit wel. Had ik een slecht geinformeerde medewerker en moet ik het opnieuw proberen of is de informatie op de site niet up to date en is het aangepast?

  • Ik heb net gebeld om te reserveren voor Buzz Lightyear's pizza planet restaurant volgende week. Volgens de medewerker die ik aan de lijn kreeg is dit een walk in restaurant waar je niet kan reserveren. Volgens de site van Disneyland kan dit wel. Had ik een slecht geinformeerde medewerker en moet ik het opnieuw proberen of is de informatie op de site niet up to date en is het aangepast?
    Hoi darkSideOfPink,
    Dit is inderdaad gewijzigd. Buzz Lightyear's Pizza Planet Restaurant heeft een grote capaciteit en is minder populair dan andere buffetservice restaurants zoals Plaza Gardens en Agrabah Cafe. Er is altijd plaats. Je kunt hier gewoon binnenlopen zonder te reserveren.
    Groetjes,
    Lars
  • Top! Bedankt voor de info!
  • Ik heb zojuist gebeld met de reserveringslijn. Die vertelde mij dat voor bovenstaande restaurants niet via hun gereserveerd kon worden?? Is er voor deze restaurants een ander nummer.?
  • diddeke zei:

    Ik heb zojuist gebeld met de reserveringslijn. Die vertelde mij dat voor bovenstaande restaurants niet via hun gereserveerd kon worden?? Is er voor deze restaurants een ander nummer.?

    Hoi diddeke,

    Voor Rainforest Cafe kan inderdaad niet gereserveerd worden. Dit is een 'walk-in' restaurant. Voor Plaza Gardens in het Disneyland Park kun je wel reserveren. Vreemd dat de medewerker aangaf dat hier niet voor gereserveerd kan worden. Dit moet gewoon mogelijk zijn via de restaurant reserveringslijn en wordt zelfs door Disney aanbevolen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedenavond,

    ook ik heb even een vraagje wat betreft reserveren.
    Een vriendin en ik gaan volgende week (14 t/m 16 dec) naar Disney. Wij overnachten bij Davy Crockett en hebben met halfpension geboekt en krijgen dus vouchers voor diner (of lunch maar wij willen ze als diner gebruiken). Nu weet ik dat het verstandig is om van te voren te reserveren maar zowel mijn vriendin als ik willen graag eerst weten wat voor restaurant het is en wat er zoal op het menu staat voor we willen reserveren. Zijn de menu's ergens te vinden? Of zouden we voor deze periode niet echt hoeven reserveren?
    En dat telefoonnummer wat je dan moet bellen, welke taal spreken ze aan die lijn? Want ik spreek geen Frans haha.

    Groetjes Linda
  • Goedenavond,

    ook ik heb even een vraagje wat betreft reserveren.
    Een vriendin en ik gaan volgende week (14 t/m 16 dec) naar Disney. Wij overnachten bij Davy Crockett en hebben met halfpension geboekt en krijgen dus vouchers voor diner (of lunch maar wij willen ze als diner gebruiken). Nu weet ik dat het verstandig is om van te voren te reserveren maar zowel mijn vriendin als ik willen graag eerst weten wat voor restaurant het is en wat er zoal op het menu staat voor we willen reserveren. Zijn de menu's ergens te vinden? Of zouden we voor deze periode niet echt hoeven reserveren?
    En dat telefoonnummer wat je dan moet bellen, welke taal spreken ze aan die lijn? Want ik spreek geen Frans haha.

    Groetjes Linda

    Hoi Linda,

    Op dit moment zijn wij hard bezig om de menu's van alle restaurants op onze website te plaatsen. Voorlopig kun je terecht bij DLP Guide: http://www.dlpguide.com/planning/dining/restaurant-menus/. Bij de restaurants reserveringslijn kun je kiezen voor de optie Frans of Engels. Restaurants met buffetservice en tafelbediening zou ik zeker reserveren.

    Groetjes,
    Lars
  • Beste forumleden,

    Goed nieuws! Vanaf nu zijn de menu's van vrijwel alle restaurants in de Disney parken, Disney hotels en Disney Village te downloaden via DiscoverTheMagic.nl: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris. Ideaal om de gerechten en maaltijden te bekijken nog vóór je voet zet in de parken.

    Profiteer daarnaast van onze gratis halfpension aanbieding voor een smakelijk verblijf in de magie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-wintervoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Eten kinderen mee van hetzelfde all you can eat buffet bij Plaza restaurant en Agrabah !
  • Eten kinderen mee van hetzelfde all you can eat buffet bij Plaza restaurant en Agrabah !

    Hoi gradje2011,

    Het buffet bij Plaza Gardens en Agrabah Cafe is voor iedereen toegankelijk, zowel voor volwassenen, als voor kinderen. Er is tevens een extra buffetgedeelte voor kinderen beschikbaar in alle buffetrestaurants met gerechten die kinderen altijd lekker vinden.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Eten kinderen mee van hetzelfde all you can eat buffet bij Plaza restaurant en Agrabah !

    Hoi gradje2011,

    Het buffet bij Plaza Gardens en Agrabah Cafe is voor iedereen toegankelijk, zowel voor volwassenen, als voor kinderen. Er is tevens een extra buffetgedeelte voor kinderen beschikbaar in alle buffetrestaurants met gerechten die kinderen altijd lekker vinden.

    Groetjes,
    Lars
    Dank je wel voor je reactie Lars .
    Zijn de menukaarten ook kn het Engels in te zien?
    Ik heb gekeken op de link die jij op 12-12 hebt geplaatst maar zie alleen maar Franse menukaarten

    Groeten , Jolanda

  • Dank je wel voor je reactie Lars .
    Zijn de menukaarten ook kn het Engels in te zien?
    Ik heb gekeken op de link die jij op 12-12 hebt geplaatst maar zie alleen maar Franse menukaarten

    Groeten , Jolanda

    Hoi Jolanda,

    Bij de meeste menu's staan de gerechten zowel in het Frans, als in het Engels, maar bij de buffetservice restaurants worden de gerechten niet genoemd, alleen de drankkaart. Voor de all-you-can-eat restaurants zijn geen afzonderlijke menukaarten beschikbaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Dank je wel voor je reactie Lars .
    Zijn de menukaarten ook kn het Engels in te zien?
    Ik heb gekeken op de link die jij op 12-12 hebt geplaatst maar zie alleen maar Franse menukaarten

    Groeten , Jolanda

    Hoi Jolanda,

    Bij de meeste menu's staan de gerechten zowel in het Frans, als in het Engels, maar bij de buffetservice restaurants worden de gerechten niet genoemd, alleen de drankkaart. Voor de all-you-can-eat restaurants zijn geen afzonderlijke menukaarten beschikbaar.

    Groetjes,
    Lars
    Hoi Lars,

    Ik weet niet wat ik vekeerd doe maar zie bijv bij Walt's en Sliverspur alleen maar de Franse menukaart zonder Engels bijschrift .

    Groetjes , Jolanda

  • Hoi Lars,

    Ik weet niet wat ik vekeerd doe maar zie bijv bij Walt's en Sliverspur alleen maar de Franse menukaart zonder Engels bijschrift .

    Groetjes , Jolanda

    Je doet niets verkeerd, Jolanda ;-) Bij de restaurants met tafelbediening zijn er aparte menu's per taal en die heeft Disney momenteel alleen digitaal in het Frans beschikbaar. Bij de counterservice restaurants zijn de menu's tweetalig.

    Groetjes,
    Lars
  • Nog een laatste vraag , kijken ze bij de restaurants met tafelbediening naar de totaal wwarde aan bonnen die je inlevert?
    Ben dus van plan om halfpension plus te nemen en de waarde van die bonnen wordt van de rekening afgehouden ?
  • Nog een laatste vraag , kijken ze bij de restaurants met tafelbediening naar de totaal wwarde aan bonnen die je inlevert?
    Ben dus van plan om halfpension plus te nemen en de waarde van die bonnen wordt van de rekening afgehouden ?

    Hoi Jolanda,

    Nee, bij de restaurants die onder de Plus variant vallen kun je gewoon dineren zonder verdere kosten. Je ontvangt tevens één frisdrank per persoon gratis. Er wordt alleen naar de waarde van de bon gekeken als je een menu (of restaurant) uitkiest dat niet onder de Plus variant valt. De Buffalo Bill's Wild West Show en maaltijden met de prinsessen bij Auberge de Cendrillon vallen bijvoorbeeld onder de Premium variant. Je kunt ook in deze restaurants dineren met de Plus vouchers, maar je betaald dan het verschil per persoon bij.

    Via de huidige wintervoordeel aanbieding zit halfpension overigens al bij de prijs inbegrepen. Ik kijk graag mee naar de beste aanbieding voor jullie verblijf, inclusief halfpension Plus. Stuur hiervoor even een email naar info@discoverthemagic.nl of een privébericht via het forum of Facebook en ik kijk graag met je mee.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi forumleden,

    Voor de mensen die op zoek zijn naar de menu's in de restaurants op oudejaarsavond, download het complete overzicht via de Restaurant menu's pagina: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars
    Weet jij waar ik de openingstijden van de restaurants voor februari kan vinden? Ik vind enkel tot en met december.
    Alvast bedankt
    Groetjes, Tinne
  • Hoi Lars
    Weet jij waar ik de openingstijden van de restaurants voor februari kan vinden? Ik vind enkel tot en met december.
    Alvast bedankt
    Groetjes, Tinne

    Hoi Tinne,

    De sluitingen van de restaurants zijn op dit moment t/m december bekendgemaakt. Zodra Disney ons de informatie geeft voor de volgende maanden, dan plaatsen wij die in de kalender met openingstijden: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/openingstijden-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    We willen binnenkort gaan reserveren voor het diner. Maar we zijn nog aan het twijfelen tussen Inventions en Auberge de Cendrillon. Onze dochtertjes zijn 4 en 6 jaar oud. Welk restaurant is beter qua eten???? En zit er bij Auberge de Cendrillon ook een gratis frisdrank bij ( buiten de welkomstcocktail om)?

    Met vriendelijke groet,
    Sabina Hooijmans
  • sh78 zei:

    Hallo,
    We willen binnenkort gaan reserveren voor het diner. Maar we zijn nog aan het twijfelen tussen Inventions en Auberge de Cendrillon. Onze dochtertjes zijn 4 en 6 jaar oud. Welk restaurant is beter qua eten???? En zit er bij Auberge de Cendrillon ook een gratis frisdrank bij ( buiten de welkomstcocktail om)?

    Met vriendelijke groet,
    Sabina Hooijmans

    Hoi Sabine,

    Bij de prijs van een diner bij Auberge de Cendrillon zit één cocktail inbegrepen voor volwassenen en één frisdrank voor kinderen. Beide restaurants serveren hoogwaardige gerechten, waarbij Inventions meer keuze heeft doordat dit het meest uitgebreide buffetrestaurant is in het hele resort. Als de kinderen lastige eters zijn, dan zou ik Inventions aanbevelen. De prinsessen zijn echter alleen te zien bij Auberge de Cendrillon. Als de koninklijke dames een hoge prioriteit hebben, dan heeft Auberge de voorkeur. Bij Inventions zijn wisselende figuren te zien, maar geen prinsessen.

    Download en bekijk de menu's van beide restaurants hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Super mooie en informatieve site. Echt top!!!
    Ik heb vanmorgen gereserveerd voor Inventions en Hunters Grill. Nu maar hopen dat de reservering goed is gegaan.

    Groetjes Sabina
  • sh78 zei:

    Hallo Lars,
    Heel erg bedankt voor je snelle reactie. Super mooie en informatieve site. Echt top!!!
    Ik heb vanmorgen gereserveerd voor Inventions en Hunters Grill. Nu maar hopen dat de reservering goed is gegaan.

    Groetjes Sabina

    Hoi Sabrina,

    Dank voor de complimenten en goed om te horen dat alles gelukt is. Veel plezier alvast met de voorpret en een goede reis naar de magie!

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.