Maaltijdopties (halfpension / volpension)

1356717

Reacties

  • Goedendag,
    Wij gaan 17 December voor 4 dagen en 3 dagen naar DLP. Ik heb Volpension plus geboekt.
    Nu las ik ergens dat de vouchers op datum zijn, hoe zit dat precies?
    Krijg ik vouchers die ik in de periode dat ik er ben gewoon kan gebruiken, of zijn ze per dag?
    Wij komen pas wat later in de middag aan dus de eerste dag hebben wij geen lunch nodig, maar de laatste dag vertrekken wij wat later en dan willen wij wel gebruik maken van de lunchvoucher. Kan dit?
    En dan nog een vraag over waar je de lunchvouchers kan gebruiken (voor de plus-optie). Ik begrijp dat deze te verzilveren zijn bij bepaalde al la carte restaurants en alle buffetrestaurant maar mag ik deze ook gebruiken bij de (fastfood) counters in de parken?
    Alvast bedankt,
    Sandy Smit

  • Goedendag,
    Wij gaan 17 December voor 4 dagen en 3 dagen naar DLP. Ik heb Volpension plus geboekt.
    Nu las ik ergens dat de vouchers op datum zijn, hoe zit dat precies?
    Krijg ik vouchers die ik in de periode dat ik er ben gewoon kan gebruiken, of zijn ze per dag?
    Wij komen pas wat later in de middag aan dus de eerste dag hebben wij geen lunch nodig, maar de laatste dag vertrekken wij wat later en dan willen wij wel gebruik maken van de lunchvoucher. Kan dit?
    En dan nog een vraag over waar je de lunchvouchers kan gebruiken (voor de plus-optie). Ik begrijp dat deze te verzilveren zijn bij bepaalde al la carte restaurants en alle buffetrestaurant maar mag ik deze ook gebruiken bij de (fastfood) counters in de parken?
    Alvast bedankt,
    Sandy Smit
    Hoi Sandy,
    Dat kan inderdaad. De vouchers zijn geldig voor de gehele periode en je mag zelf bepalen hoe je ze inzet. Dat kan dus ook nog op de vertrekdag. De vouchers zijn hetzelfde voor lunch en diner, dus je kunt ze overal inleveren. Ze zijn ook geldig bij de counterservice restaurants, maar het meeste voordeel krijg je als je de lunch vouchers ook gebruikt bij de restaurants met buffetservice of tafelbediening.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi , wij gaan van 22-12 tnm 24-12 naar Disneyland en ben van plan om half pension plus bij te boeken . Vanaf welke dag is deze te gebruiken en kan deze gecombineerd worden met onze dreampass? .Ik bedoel mn krijg je ook nog je gratis drankje en de korting mocht je bij moeten betalen ?
  • Hoi , wij gaan van 22-12 tnm 24-12 naar Disneyland en ben van plan om half pension plus bij te boeken . Vanaf welke dag is deze te gebruiken en kan deze gecombineerd worden met onze dreampass? .Ik bedoel mn krijg je ook nog je gratis drankje en de korting mocht je bij moeten betalen ?

    Hoi gradje2011,

    De maaltijd vouchers zijn direct vanaf de aankomstdag te gebruiken binnen de duur van je verblijf. Je ontvangt één voucher per persoon, per nacht voor een 3-gangen lunch of diner. Dit kan niet worden gecombineerd met kortingen en privileges van een jaarkaart. Profiteer van de smakelijke winter aanbieding en ontvang gratis halfpension. Boek vóór 6 december en bereken je prijs hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-wintervoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • december 2015 aangepast

    Hoi , wij gaan van 22-12 tnm 24-12 naar Disneyland en ben van plan om half pension plus bij te boeken . Vanaf welke dag is deze te gebruiken en kan deze gecombineerd worden met onze dreampass? .Ik bedoel mn krijg je ook nog je gratis drankje en de korting mocht je bij moeten betalen ?

    Lars zei:

    Hoi gradje2011,

    De maaltijd vouchers zijn direct vanaf de aankomstdag te gebruiken binnen de duur van je verblijf. Je ontvangt één voucher per persoon, per nacht voor een 3-gangen lunch of diner. Dit kan niet worden gecombineerd met kortingen en privileges van een jaarkaart. Profiteer van de smakelijke winter aanbieding en ontvang gratis halfpension. Boek vóór 6 december en bereken je prijs hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-wintervoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars

    Hallo Lars , ik heb/had verblijf al geboekt met mijn dreampass,( davy crocket ranche) kan dus geen gebruik maken van de aanbieding .
    Is het uberhaupt nog aantrekkelijk om halfpension plus te kopen ( dreampass en shareholders pas in bezit )
    Kun je ook op 24-12 gebruik maken van de coupons ?

    Groetjes , Jolanda


  • Hallo Lars , ik heb/had verblijf al geboekt met mijn dreampass,( davy crocket ranche) kan dus geen gebruik maken van de aanbieding .
    Is het uberhaupt nog aantrekkelijk om halfpension plus te kopen ( dreampass en shareholders pas in bezit )
    Kun je ook op 24-12 gebruik maken van de coupons ?

    Groetjes , Jolanda

    Hoi Jolanda,

    Met de vouchers ontvang je 15% korting op de prijs in de restaurants ter plaatse. Leden van de Shareholders Club ontvangen dezelfde korting. Het voordeel ligt in dit geval voornamelijk in het feit dat alle maaltijden al zijn betaald vóór je aankomt. De vouchers zijn niet geldig op kerstavond en oudejaarsavond bij de restaurants die speciale menu's en prijzen hanteren (wel bij de counterservice restaurants).

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    Wat houdt de Pause Gourmande in bij halfpension plus ( waaruit kun je kiezen) ?Waar kan je deze vouchers inleveren?

    Groetjes Sabina
  • sh78 zei:

    Hallo Lars,
    Wat houdt de Pause Gourmande in bij halfpension plus ( waaruit kun je kiezen) ?Waar kan je deze vouchers inleveren?

    Groetjes Sabina

    Hoi Sabina,

    De 'Pause Gourmande' bestaat uit een tussendoortje met één snack en één koude of warme drank naar keuze bij alle counterservice restaurants in de parken. De voucher is geldig tussen 15:00 en 18:00 uur.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij hebben Inventions inmiddels gereserveerd. Stel dat we ook nog een keer bij Cafe Mickey willen lunchen/dineren zou een Half pension Plus dan voordeliger voor ons zijn?
    Ik begrijp dat je bij Inventions dan nog een gedeelte bijbetaald? Vast bedankt!
  • Wij hebben Inventions inmiddels gereserveerd. Stel dat we ook nog een keer bij Cafe Mickey willen lunchen/dineren zou een Half pension Plus dan voordeliger voor ons zijn?
    Ik begrijp dat je bij Inventions dan nog een gedeelte bijbetaald? Vast bedankt!

    Hoi michellex,

    Als je tijdens je verblijf wilt dineren in restaurants met buffetservice of tafelbediening, dan ben je altijd voordeliger uit met halfpension of volpension. Je krijgt immers 15% korting op de reguliere prijs ter plaatse + 1 frisdrank per persoon gratis en dan nog het gratis tussendoortje iedere dag. Als je kiest voor de Plus vouchers en je wilt dineren bij Inventions, dan betaal je het prijsverschil tussen de reguliere prijs ter plaatse en de waarde van de Plus voucher.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    sh78 zei:

    Hallo Lars,
    Wat houdt de Pause Gourmande in bij halfpension plus ( waaruit kun je kiezen) ?Waar kan je deze vouchers inleveren?

    Groetjes Sabina

    Hoi Sabina,

    De 'Pause Gourmande' bestaat uit een tussendoortje met één snack en één koude of warme drank naar keuze bij alle counterservice restaurants in de parken. De voucher is geldig tussen 15:00 en 18:00 uur.

    Groetjes,
    Lars
    Goedemorgen Lars,
    Bedankt voor de snelle reactie. Sorry, maar heb nog een vraagje over de Pause Gourmande. Wij komen op donderdagochtend aan. En hebben een 3 daags arrangement
    bij hotel Sequoia Lodge. Dus 2 lunch/diner vouchers en 2 Pause Gourmande vouchers. Nu is onze vraag of de Pause Gourmande vouchers op datum staan (de eerste 2 dagen van ons verblijf, de 2 laatste dagen van ons verblijf of zijn de 2 Pause Gourmande vouchers ons hele verblijf geldig)??? Voor ons zou het goed uitkomen als we ze de laatste dag in kunnen wisselen.

    Groetjes Sabina
  • sh78 zei:


    Goedemorgen Lars,
    Bedankt voor de snelle reactie. Sorry, maar heb nog een vraagje over de Pause Gourmande. Wij komen op donderdagochtend aan. En hebben een 3 daags arrangement
    bij hotel Sequoia Lodge. Dus 2 lunch/diner vouchers en 2 Pause Gourmande vouchers. Nu is onze vraag of de Pause Gourmande vouchers op datum staan (de eerste 2 dagen van ons verblijf, de 2 laatste dagen van ons verblijf of zijn de 2 Pause Gourmande vouchers ons hele verblijf geldig)??? Voor ons zou het goed uitkomen als we ze de laatste dag in kunnen wisselen.

    Groetjes Sabina

    Hoi Sabina,

    Geen probleem hoor. Stel gerust al je vragen! Daarvoor is DiscoverTheMagic.nl juist bedoelt.

    Alle maaltijdvouchers, ook die van de Pause Gourmande, zijn geldig tijdens je gehele verblijf. Hoe je deze verdeelt, mag je zelf bepalen. Zo kun je inderdaad de tussendoortjes ook op de laatste dag gebruiken.

    Profiteer van onze speciale aanbiedingen voor een voordelig verblijf in de magie, inclusief maaltijdformules en Magische Extra's: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris. Mocht je vragen hebben of hulp nodig hebben bij je boeking, dan kun je ons altijd een bericht sturen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hi Lars,

    Wij gaan eind januari naar Disney en verblijven in het New Port Bay hotel. We hebben de halfpension plus maaltijdoptie gekozen. Is het dan ook mogelijk om bij de restaurants in andere hotels te eten? Zelf hebben we namelijk erg goede ervaringen met het Manhattan restaurant in hotel New York. En hoe zit het met de restaurants in de parken zelf, sluiten deze ook wanneer de parken sluiten of blijven deze langer open?

    Verder willen we ook graag weten of het ook mogelijk is om buiten de vooraf vastgestelde menu's te eten en het verschil bij te betalen.

    Met vriendelijke groet,
    Maxime
  • Hi Lars,

    Wij gaan eind januari naar Disney en verblijven in het New Port Bay hotel. We hebben de halfpension plus maaltijdoptie gekozen. Is het dan ook mogelijk om bij de restaurants in andere hotels te eten? Zelf hebben we namelijk erg goede ervaringen met het Manhattan restaurant in hotel New York. En hoe zit het met de restaurants in de parken zelf, sluiten deze ook wanneer de parken sluiten of blijven deze langer open?

    Verder willen we ook graag weten of het ook mogelijk is om buiten de vooraf vastgestelde menu's te eten en het verschil bij te betalen.

    Met vriendelijke groet,
    Maxime

    Hoi Maxime,

    Met de Plus maaltijdvouchers mag je in alle restaurants dineren, ook in de restaurants van de Disney hotels waar je niet verblijft. De restaurants in de parken hanteren wisselende openingstijden afhankelijk van de verwachte drukte, periode en sluitingstijd van het desbetreffende park. In de meeste gevallen kun je tot 30 minuten vóór parksluiting een tafel reserveren in de populaire restaurants. De actuele openingstijden van de restaurants zijn op te vragen via de restaurant reserveringslijn: Het wordt aanbevolen om deze restaurants tijdig te reserveren: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Met de Plus vouchers kun je ook gerechten á la carte bestellen die normaal onder de Premium variant vallen, maar je zult dan het verschil in prijs moeten bijbetalen. In de meeste gevallen is het echter voordeliger om te kiezen voor de Plus menu's omdat je daar de hoogste 'korting' op krijgt. Als je moet bijbetalen wordt er namelijk gerekend met de prijs van de voucher (die al 15% lager is dan de prijs ter plaatse). De korting, die je krijgt omdat je maaltijdvouchers hebt aangeschaft, wordt dan in principe teniet gedaan bij een Premium gerecht met een Plus voucher.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo hier!
    Weten jullie of de vouchers voor het eten op naam zijn?
    Wij hebben namelijk 2x4 vouchers per dag en dat voor 2 dagen (volpension). Ik zit er aan te denken om kennissen van ons mee te nemen met eten. En dat met de vouchers te betalen. Kan dat?
  • Imora zei:

    Hallo hier!
    Weten jullie of de vouchers voor het eten op naam zijn?
    Wij hebben namelijk 2x4 vouchers per dag en dat voor 2 dagen (volpension). Ik zit er aan te denken om kennissen van ons mee te nemen met eten. En dat met de vouchers te betalen. Kan dat?

    Hoi Imora,

    De maaltijdvouchers kunnen door iedereen worden gebruikt, dit hoeft niet perse de persoon te zijn die ze heeft geboekt. Je kunt ze dus voor je kennissen gebruiken.

    Groetjes,
    Lars
  • Wie heeft er ervaring met de optie vol of halfvol.wij willen gaan voor de plusoptie
  • paulus zei:

    Wie heeft er ervaring met de optie vol of halfvol.wij willen gaan voor de plusoptie

    Hoi Paulus,

    Ik heb zelf ervaring met de Plus maaltijdformule en gebruik volpension vrijwel bij ieder verblijf. Met de Plus variant kun je vrijwel overal dineren, waaronder de uitstekende tafelservice restaurants als Walt's Restaurant, Blue Lagoon Restaurant, Silver Spur en Bistrot Chez Remy. Daarnaast zijn ook de vernieuwde all-you-can-eat buffetrestaurants Plaza Gardens en Agrabah Café aanraders voor onbeperkt eten en drinken.. Om maximaal te profiteren van volpension zul je echter zowel voor de lunch, als voor het diner een 3-gangen menu moeten pakken, dus jullie moeten goede eters zijn. Krijg je dat niet op, dan zou ik voor halfpension gaan en de vouchers gebruiken voor een uitgebreid diner. Bij alle varianten krijg je 1 gratis frisdrank bij iedere maaltijd en een gratis tussendoortje (bestaande uit 1 snack en 1 koude of warme drank). Alle informatie hebben we hier verzameld: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Goedendag,

    Ik zie de laatste tijd regelmatig de opties halfpension of vol pension voorbij komen.

    In het verleden heb ik eigenlijk altijd alleen een hotel geboekt gehad met ontbijt en voor de lunch en het avondmaal at ik dan gewoonlijk in de counterservice restaurants. Ik weet dat er bij een boeking via de reserveringslijn wel vaak werd gevraagd of ik de maaltijden wou bijboeken, maar heb hier nooit gebruik van gemaakt.

    Voor mij is het onduidelijk hoe dit systeem werkt en in elkaar zit. Ik heb de informatie op de site hier omtrent gelezen en begrijp daaruit dat je kunt kiezen uit 3 verschillende half- of volpension formules.

    Wat ik mij vooral afvraag is, is dit voordeliger dan wanneer je losse maaltijden haalt??

    Wat is het verschil tussen volpension en half pension?

    Zit er ook verschil in de maaltijden tussen volpension en half pension??

    Waar zijn de vouchers die je krijgt te gebruiken??

    Ik ben meestal niet zo'n grote eter en neem meestal losse dingen in plaats dan menu's, is het dan wel rendabel om vouchers te nemen??

    Zijn deze vouchers geldig voor een bepaald menu of kan je zelf kiezen wat je neemt voor de vouchers??

    Maakt het uit wanneer je de vouchers inlevert?? Mag dit bij de lunch of bij het diner zijn??

    Kan je de vouchers ook de ene dag gebruiken als lunch en de andere dag als diner??

    Hoe zit het als je vouchers hebt met de duurdere restaurants bv de restaurant met tafelbediening??

    Stel ik kies voor half of volpension en ik ga bv eten bij auberge de cendrillon en ik heb ook een dream jaarkaart hoe gaat dat dan in zijn werk??

    Welke van de opties standaard, plus of premium kan je het beste nemen en wat is het voordeligste??

    groetjes Birgitte

  • Hoi Birgitte,

    dat zijn wel heel veel vragen.... ik zal proberen om er een aantal te beantwoorden:
    - verschil tussen volpension en half pension is één maaltijd: bij volpension krijg je ontbijt, lunch en diner, bij halfpension ontbijt en diner;
    - de voucher heeft een bepaalde geldwaarde: het maakt niets uit wat je daarvoor kiest. Kies je iets dat minder waard is dan je voucher dan krijg je geen geld terug, is de rekening meer dan je voucher waard is dan moet je bijbetalen;
    - je mag zelf kiezen wat je eet;
    - als je in een duurder restaurant eet moet je dus bijbetalen.

    Ik denk dat Lars ook nog wel wat aanvullingen heeft....
  • Goedendag,

    Ik zie de laatste tijd regelmatig de opties halfpension of vol pension voorbij komen.

    In het verleden heb ik eigenlijk altijd alleen een hotel geboekt gehad met ontbijt en voor de lunch en het avondmaal at ik dan gewoonlijk in de counterservice restaurants. Ik weet dat er bij een boeking via de reserveringslijn wel vaak werd gevraagd of ik de maaltijden wou bijboeken, maar heb hier nooit gebruik van gemaakt.

    Voor mij is het onduidelijk hoe dit systeem werkt en in elkaar zit. Ik heb de informatie op de site hier omtrent gelezen en begrijp daaruit dat je kunt kiezen uit 3 verschillende half- of volpension formules.

    Wat ik mij vooral afvraag is, is dit voordeliger dan wanneer je losse maaltijden haalt??

    Wat is het verschil tussen volpension en half pension?

    Zit er ook verschil in de maaltijden tussen volpension en half pension??

    Waar zijn de vouchers die je krijgt te gebruiken??

    Ik ben meestal niet zo'n grote eter en neem meestal losse dingen in plaats dan menu's, is het dan wel rendabel om vouchers te nemen??

    Zijn deze vouchers geldig voor een bepaald menu of kan je zelf kiezen wat je neemt voor de vouchers??

    Maakt het uit wanneer je de vouchers inlevert?? Mag dit bij de lunch of bij het diner zijn??

    Kan je de vouchers ook de ene dag gebruiken als lunch en de andere dag als diner??

    Hoe zit het als je vouchers hebt met de duurdere restaurants bv de restaurant met tafelbediening??

    Stel ik kies voor half of volpension en ik ga bv eten bij auberge de cendrillon en ik heb ook een dream jaarkaart hoe gaat dat dan in zijn werk??

    Welke van de opties standaard, plus of premium kan je het beste nemen en wat is het voordeligste??

    groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    - Door een maaltijdformule aan te schaffen bespaar je tot 15% op de prijs van de maaltijden in de restaurants ter plaatse. Het meeste voordeel haal je als je dineert in restaurants met buffetservice en/of tafelbediening. Ga je doorgaans alleen naar counterservice restaurants, dan is het voordeel minder groot.
    - Bij halfpension ontvang je: ontbijt + tussendoortje (bestaande uit 1 snack en 1 koude of warme drank naar keuze) + 3-gangen lunch of diner met 1 gratis frisdrank naar keuze. Bij volpension ontvang je een extra maaltijdvoucher, waardoor je zowel lunch als diner kunt nemen.
    - Er zijn geen verschillen in maaltijden tussen halfpension en volpension.
    - Waar je de vouchers kunt gebruiken is afhankelijk van welk type maaltijdformule je neemt. Je hebt de keuze uit Standaard, Plus en Premium. Met de Standaard variant kun je alleen dineren in de counterservice en buffetservice restaurants van de parken. Met de Plus kun je daarnaast ook dineren in vrijwel alle restaurants met tafelbediening, inclusief Café Mickey voor maaltijden met de Disney figuren, terwijl je met de Premium variant ook kunt dineren bij Auberge de Cendrillon, Inventions, California Grill en de Buffalo Bill's Wild West Show. Bekijk de lijst met buffetservice en tafelservice restaurants per type maaltijdformule (counterservice is overal bij inbegrepen): http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris
    - Alleen met de Premium variant mag je kiezen uit alle gerechten op de menukaart. Bij Standaard en Plus zit je vast aan bepaalde menu's (met verschillende keuzes per gang). Bekijk de menu's van alle restaurants: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris
    - De vouchers zijn geldig voor je gehele verblijf, maar je mag zelf bepalen wanneer je ze gebruikt en voor welke maaltijd je ze gebruikt. Zo kun je er ook voor kiezen om met halfpension twee maaltijdvouchers te gebruiken op één dag (bijvoorbeeld als uitgebreide lunch én voor diner) of de ene dag als lunch en de andere dag als diner. Je ontvangt de vouchers per persoon, per nacht, dus de laatste dag van je verblijf is niet inbegrepen (met uitzondering van het ontbijt).
    - Met de Plus variant kun je ook dineren in restaurants met tafelbediening en heb je de keuze uit enkele vaste menu's.
    - Korting op korting is niet mogelijk. Ga je bijvoorbeeld met de Plus vouchers dineren bij Auberge de Cendrillon (Premium locatie), dan dien je het verschil in prijs bij te betalen. Extra korting op het te betalen bedrag met een jaarkaart is dan niet mogelijk, aangezien de vouchers al korting hebben t.o.v. de prijs ter plaatse.
    - Als ik naar mezelf kijk, dan neem ik altijd de Plus maaltijdformule aangezien ik graag dineer in restaurants met tafelbediening. Wil je alleen bij counterservice of buffetservice restaurants dineren, dan wordt Standaard aanbevolen. Premium is alleen aan te bevelen als je zowel Auberge of Inventions, als de Buffalo Bill's Wild West Show wilt doen tijdens je verblijf.

    Profiteer van onze gratis halfpension aanbieding en ontvang de vouchers (naar gelang de hotelkeuze) gratis: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-lentevoordeel-nl.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars en Hugo,

    Bedankt voor de reacties.

    Normaal boek ik alleen het hotel met ontbijt. Nu wil ik wat langer gaan naar disneyland en om dan telkens in de counterservice restaurant te eten lijkt me op een gegeven moment ook tegen werken.

    Als ik het goed begrijp uit de reacties dan zou je als je bijvoorbeeld half pension neemt met de plus formule 35 per nacht betalen en dan kan ik deze vouchers 1 x per dag gebruiken en maakt het niet uit of dat nu smiddags of savonds is??

    Ik ben aan het overwegen om 1x te eten bij auberge de cendrilon en ik zou graag de Buffalo bill wild west show ook een keer gaan bekijken. Ook cafe Mickey lijkt me leuk om een keer te doen. Nu kan ik bij halfpension de vouchers inleveren en worden deze in mindering gebracht bij auberge de cendrillon en bij de Buffalo bill wild west show. Is dit dan nog goedkoper dan de jaarkaart korting??

    Bij de prijzen die op de site staan gelden die voor iedereen of is daar voor jaarkaart houders ook een andere prijs voor??

    Bij halfpension kan ik dus ook 2 vouchers op 1 dag gebruiken zowel voor de lunch als voor het avondmaal?? Staan deze niet op datum??

    Ik kan ook kiezen voor de premium formule dat is voordeliger voor de Buffalo bill show en bij auberge de cendrillon, maar ja op de overige dagen betaal ik wel meer voor de maaltijden als ik 1x per dag bij een counterservice restaurant ga eten en 1x per dag met tafelbediening.

    Buffetservice restaurant vallen voor mij af om dat ik alleen reis en het niet fijn vind om mijn spullen te moeten laten liggen op het moment dat ik het eten ga opscheppen.

    groetjes Birgitte
  • Goedendag,

    Inmiddels ben ik met de reserveringslijn aan het bellen geweest om eens te informeren hoe het zit qua prijzen in verband met het hotel en met de optie halfpension.

    De persoon die ik aan de lijn had via de disneyreserveringslijn in Belgie vertelde mij dat het voordeliger was om gebruik te maken van de 10 procent jaarkaart korting bij een dream jaarkaart dan 35 euro per nacht te betalen voor een halfpension plus formule.

    Nu overweeg ik om 1x per dag te gaan eten in de restaurants met tafelbediening en zij vertelde mij ook dat als je bv. gaat eten bij cafe Mickey dat de menu's tussen de 35,99 en de 45,99 kosten en dat je met een jaarkaart met 10 procent voordeliger uit bent dan met de halfpension plus formule.

    Hier hoor ik juist dat het wel voordeliger is, maar door de disneyreserveringslijn wordt dit juist tegen gesproken.

    Zij vertelde ook dat voor gasten zonder jaarkaart het verschil groter is en eigenlijk deze actie voor jaarkaarthouders niet relevant is.

    Ook werd er gezegd dat als je de optie halfpension plus neemt dat de vouchers niet gebruikt konden worden in de counterservice restaurants.

    Ik ben aan het overwegen omdat ik een langere periode wil gaan naar disneyland om niet elke dag, maar toch de meeste dagen gebruik te maken van de restaurants met tafelbediening.

    Auberge de cendrillon en de Buffalo bil wild west show wil ik ook beide een keertje doen in deze periode. Ook cafe Mickey lijkt me leuk om een keertje te doen.

    Zijn de vouchers eventueel ook te gebruiken in de village bij de restaurant of alleen in de studios en het disneylandpark??

    Ik begrijp dat je kunt kiezen met een voucher uit bv een vastgesteld menu, hoe gaat dit eventueel in zijn werk??

    Op het moment twijfel ik nog meer of ik nu wel of geen halfpension moet nemen.

    Meestal boek ik de restaurants die ik wil doen bij aankomst in het park bij de city hall omdat ik niet heel graag telefoneer en zeker niet in het frans of het engels. Kan ik deze ook boeken via het hotel bij het inchecken??

    De reserveringslijn medewerker zij dat je 6 dagen voor je aankomst kan bellen om je plaatsen te reserveren en dat met Halloween alles heel snel vol zit. Zou het nog mogelijk zijn om te reserveren bij aankomst in het disneyhotel om de eerste dag alle reserveringen in orde te brengen?? De eerste en de tweede dag wil ik hier geen gebruik van maken. Ik zou dan pas vanaf de derde dag dat ik daar ben er pas gebruik van maken.

    Je kan de vouchers vrij gebruiken, de dag dat je vertrekt is daar niet bijgerekend, maar zou ik eventueel de vouchers de laatste dag van mijn verblijf wel kunnen gebruiken??

    sorry voor opnieuw het lange bericht, maar twijfel nu alleen maar meer of ik dit wel of niet moet doen.

    Groetjes Birgitte

  • mei 2016 aangepast
    Ik weet niet wanneer je wil gaan maar op de nederlandse site (http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/aanbiedingen-paris/aanbieding-disneyland-lentevoordeel-nl) welke je gewoon mag boeken vanuit belgie heb je de maaltijdvouchers gratis. voor de maand october + 25% korting op je verblijf.
  • Ik wil eind oktober / begin november gaan, maar heb een dream jaarkaart. Voor mij zou room only voordeliger uitkomen.
  • Dat is idd soms waar.
  • Goedendag,

    Inmiddels ben ik met de reserveringslijn aan het bellen geweest om eens te informeren hoe het zit qua prijzen in verband met het hotel en met de optie halfpension.

    De persoon die ik aan de lijn had via de disneyreserveringslijn in Belgie vertelde mij dat het voordeliger was om gebruik te maken van de 10 procent jaarkaart korting bij een dream jaarkaart dan 35 euro per nacht te betalen voor een halfpension plus formule.

    Nu overweeg ik om 1x per dag te gaan eten in de restaurants met tafelbediening en zij vertelde mij ook dat als je bv. gaat eten bij cafe Mickey dat de menu's tussen de 35,99 en de 45,99 kosten en dat je met een jaarkaart met 10 procent voordeliger uit bent dan met de halfpension plus formule.

    Hier hoor ik juist dat het wel voordeliger is, maar door de disneyreserveringslijn wordt dit juist tegen gesproken.

    Zij vertelde ook dat voor gasten zonder jaarkaart het verschil groter is en eigenlijk deze actie voor jaarkaarthouders niet relevant is.

    Ook werd er gezegd dat als je de optie halfpension plus neemt dat de vouchers niet gebruikt konden worden in de counterservice restaurants.

    Ik ben aan het overwegen omdat ik een langere periode wil gaan naar disneyland om niet elke dag, maar toch de meeste dagen gebruik te maken van de restaurants met tafelbediening.

    Auberge de cendrillon en de Buffalo bil wild west show wil ik ook beide een keertje doen in deze periode. Ook cafe Mickey lijkt me leuk om een keertje te doen.

    Zijn de vouchers eventueel ook te gebruiken in de village bij de restaurant of alleen in de studios en het disneylandpark??

    Ik begrijp dat je kunt kiezen met een voucher uit bv een vastgesteld menu, hoe gaat dit eventueel in zijn werk??

    Op het moment twijfel ik nog meer of ik nu wel of geen halfpension moet nemen.

    Meestal boek ik de restaurants die ik wil doen bij aankomst in het park bij de city hall omdat ik niet heel graag telefoneer en zeker niet in het frans of het engels. Kan ik deze ook boeken via het hotel bij het inchecken??

    De reserveringslijn medewerker zij dat je 6 dagen voor je aankomst kan bellen om je plaatsen te reserveren en dat met Halloween alles heel snel vol zit. Zou het nog mogelijk zijn om te reserveren bij aankomst in het disneyhotel om de eerste dag alle reserveringen in orde te brengen?? De eerste en de tweede dag wil ik hier geen gebruik van maken. Ik zou dan pas vanaf de derde dag dat ik daar ben er pas gebruik van maken.

    Je kan de vouchers vrij gebruiken, de dag dat je vertrekt is daar niet bijgerekend, maar zou ik eventueel de vouchers de laatste dag van mijn verblijf wel kunnen gebruiken??

    sorry voor opnieuw het lange bericht, maar twijfel nu alleen maar meer of ik dit wel of niet moet doen.

    Groetjes Birgitte

    Hoi Birgitte,

    Wij helpen je graag met al deze vragen, stel ze gerust!

    Vreemd dat de reserveringslijn aangeeft dat de jaarkaartkorting in restaurants altijd voordeliger is dan de maaltijdformules. Voor counterservice restaurants klopt dat inderdaad, maar dat gaat niet op voor restaurants met buffetservice en tafelservice. Bij de duurdere menu's die onder de Plus maaltijdformule vallen is het voordeel vrijwel altijd groter dan de 10% korting met een jaarkaart (10% korting op het menu van €45,99 = €41,39, terwijl je slechts €35 betaald bij Plus). Daarnaast krijg je met de vouchers bij iedere maaltijd één frisdrank geheel gratis én een gratis tussendoortje (bestaande uit 1 snack en 1 koude of warme drank naar keuze per persoon, per nacht) dat in de middag genuttigd kan worden. Met een jaarkaart dien je daar gewoon voor te betalen en ben je sowieso duurder uit.

    Een maaltijdvoucher is in principe een geldig betaalmiddel met een bepaalde waarde. Ook al zou je met een Plus voucher gaan dineren in een counterservice restaurant, dan kun je daar toch mee betalen. Uiteraard wordt dat niet aanbevolen omdat de waarde van de Plus voucher veel hoger is dan een menu in een counterservice restaurant. Je krijgt hier geen geld voor terug.

    De vouchers zijn ook te gebruiken in de restaurants van het Disney hotel waar je verblijft en in bepaalde restaurants in Disney Village. De Plus variant is bijvoorbeeld geldig bij Annette's Diner, Café Mickey, The Steakhouse en La Grange (Billy Bob's). Bekijk de lijst met alle buffetservice en tafelservice restaurants per maaltijdformule hier: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris.

    Op de menukaart van alle restaurants staan bij de verschillende menu's pictogrammen van de maaltijdformules Standaard, Plus of Premium. Zo kun je direct zien uit welke menu's je kunt kiezen. Per menu zijn er meestal 3 of meer keuzes per gang (voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht). Bekijk de menu's van de restaurants die je van plan bent te bezoeken hier en ontdek welke menu's je kunt kiezen: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris.

    Het reserveren van restaurants kan vanaf 60 dagen vóór aankomst door te bellen naar de restaurant reserveringslijn, bij City Hall (Disneyland Park), Studio Services (Walt Disney Studios Park) en tijdens het inchecken of bij de conciërge van je Disney hotel. Voor de populaire restaurants wordt het echter aanbevolen om dit op voorhand te doen. Zeker tijdens schoolvakanties en weekenden zijn de meesten snel volgeboekt.

    Alle vouchers zijn geldig tijdens je gehele verblijf en je mag zelf bepalen hoe en wanneer je ze inlevert. Dat kan dus ook op de laatste dag zijn. Als je bijvoorbeeld de eerste twee dagen geen gebruik maakt van de vouchers, dan kun je de volgende dagen zowel lunch of diner met de vouchers doen. Je hebt zelf de vrijheid om dit naar eigen inzicht in te delen.

    Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik die graag.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    ik lees net hier boven dat je 60 dagen voor aankomst kunt reserveren voor de restauranten nu gaan wij 18 t/m 23 september.
    Kan ik dan 18 juli reserveren voor 18 t/m 22 september of pas op 22 september?

    Groetjes
    Jutta
  • Hoi Lars,
    ik lees net hier boven dat je 60 dagen voor aankomst kunt reserveren voor de restauranten nu gaan wij 18 t/m 23 september.
    Kan ik dan 18 juli reserveren voor 18 t/m 22 september of pas op 22 september?

    Groetjes
    Jutta

    Hoi Jutta,

    Als je voor je gehele verblijf van 18 t/m 22 september wilt reserveren, dan kan dat pas vanaf 22 juli. Meer informatie: http://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,

    bedankt voor je antwoord.

    Momenteel heb ik even het een en ander bekeken en inderdaad ben ik met de optie halfpension plus goedkoper uit dan met de jaarkaart korting. Zit er aan te denken om deze er toch eens bij te nemen en te kijken hoe het mij bevalt.

    Inmiddels heb ik ook een selectie gemaakt van de restaurants die ik zeker wil doen.

    De bedoeling is om als hotel de golden forest te boeken bij sequoia lodge.

    De restaurants die ik wil doen zijn : auberge de cendrillon, bistrot chez remy, bleu lagoon, cafe Mickey en walt's.

    Normaal zou ik 7 nachten willen gaan dus heb ook zeven vouchers. Nu heb ik nog 2 vouchers over en kan ik nog zien wat ik daar mee doe.

    Wat ik mij nu af vraag is hoe zit het als ik bij auberge de cendrillon ga eten. Op de site zag ik dat het 69,00 euro kost om daar te gaan eten. Als ik daar mijn voucher gebruik hoeveel gaat er dan van dit bedrag af?? is dat de waarde van de voucher en in mijn geval dan 35,00 euro??

    Graag zou ik ook de Buffalo bil wild west show willen doen. Nu kan ik deze erbij boeken in mijn arrangement. Wat zou goedkoper en voordeliger zijn?? de show boeken als onderdeel van mijn arrangement of gewoon bij aankomst in het park de show zelf boeken en eventueel een voucher gebruiken??

    Hoe werkt het eigenlijk met de vouchers?? als je het restaurant hebt gereserveerd en je wordt naar de tafel gebracht dan is het gewoon de voucher afgeven??

    Stel dat ik bij cafe Mickey ga eten, dan ben ik duurder uit dan de waarde van mijn voucher betaal ik dan daar het verschil ook bij??

    Hoe zit het en hoe werkt het als ik bv. in mijn hotel sequoia lodge zou willen eten met de voucher?? Moet ik dit ook reserveren? HOe zit dit met de maaltijden? Kan ik deze menu's ook ergens terugvinden?

    HOe zit het met het reserveren van de restaurants die ik wil doen tijdens mijn verblijf. persoonlijk reserveer ik deze het liefst op de dag van aankomst dat zou 30 oktober zijn. Ik denk dat het dan vakantieperiode is. Zou het nog haalbaar zijn om op 30 oktober de bovengenoemde restaurants nog te boeken van 1 november tot en met 6 november??

    Ik vind het lastig reserveren op voorhand aangezien ik niet weet hoe het zit qua tijden van de shows en parades. De dagen dat het Halloween programma er is kan ik kijken naar de weken of dagen voor mijn verblijf, maar vanaf 2 november is Halloween voorbij en hoe het dan eruit gaat zien qua entertainment gaat pas net voor mijn vertrek bekend zijn denk ik. Ook wil ik heel graag kijken om op 3 en 5 november naar het mickeys magical fireworks te gaan s'avonds. op vrijdag 4 november zou ik dan de Buffalo bill show willen doen om 18.30 uur.

    Sorry voor weer een lang bericht en de vele vragen, maar ga graag goed voorbereid op vakantie dat ik ook weet hoe het zit en ik moet nu nog boeken dan weet ik ook als ik de optie erbij neem hoe en wat.

    Groetjes Birgitte


Log In of Registreer om te reageren.