Annuleren Walt Disney World arrangement

april 2017 aangepast in Algemeen
Mijn dochter zou heel graag volgend jaar in september naar Walt Disney World gaan. Zij gaat vanaf september verder studeren aan de hoge school, alleen is er tweede zit vanaf half augustus maar dit loopt ook door in september. Nu was mijn vraag kan je deze reis annuleren in geval van tweede zit, deze trip kost toch wel een aardige som geld vandaar dat dit zonde zou zijn dat ze dit bedrag volledig zou verliezen moest de reis niet kunnen doorgaan. Heeft er iemand ervaring mee met het annuleren van een reis naar Walt Disney World? Is er ook al iemand geweest in de maand juli, dit zou de beste maand zijn voor haar om te gaan maar dan wil ze liever niet gaan omdat het dan heel druk is. Groetjes Anja

Reacties

  • Hoi Anja,

    annuleren kan altijd, maar ik denk dat de kern van je vraag is of je dan de reissom vergoed krijgt?
    Dat hangt af van een eventuele annuleringsverzekering die je hebt (afgesloten).
    De voorwaarden van die annuleringsverzekering bepalen of afwezigheid vanwege studieverplichtingen een gedekte situatie is. Zonder meer informatie is dat op dit moment niet te zeggen.
  • Dank je voor je reactie, als ze zou boeken dan zouden we dit doen via hier en dit gaat eigenlijk via de uk maar ik weet niet of hier automatisch een annuleringsverzekering bij in zit en dan ook of deze werkelijk geldig is voor een reden als dit, want meestal is dit met annuleringen in geval van een overlijden of ziekenhuisopname maar niet voor tweede zit enz. Het gaat toch om een grote som geld en het zou zonde zijn dat je dan het hele bedrag kwijt bent. Alleen weet ze pas laat, tegen het einde van het schooljaar of ze een tweede zit heeft, hopelijk niet natuurlijk maar het blijft een gok, en het risico bestaat dan als je laat boekt bv. in juni dat de leuke aanbiedingen verdwenen zijn dan. Groetjes Anja
  • Hoi stitch,

    ik denk dat je het zelf al goed aanvoelt dat dit waarschijnlijk geen gedekt risico is bij een annuleringsverzekering.
    Lars kan ons vast meer vertellen over de mogelijkheden voor het afsluiten van een annuleringsverzekering bij boeken, bij welke maatschappij dat dan is en welke voorwaarden dan gelden (of waar je die kunt nalezen).
  • stitch zei:

    Mijn dochter zou heel graag volgend jaar in september naar Walt Disney World gaan. Zij gaat vanaf september verder studeren aan de hoge school, alleen is er tweede zit vanaf half augustus maar dit loopt ook door in september. Nu was mijn vraag kan je deze reis annuleren in geval van tweede zit, deze trip kost toch wel een aardige som geld vandaar dat dit zonde zou zijn dat ze dit bedrag volledig zou verliezen moest de reis niet kunnen doorgaan. Heeft er iemand ervaring mee met het annuleren van een reis naar Walt Disney World? Is er ook al iemand geweest in de maand juli, dit zou de beste maand zijn voor haar om te gaan maar dan wil ze liever niet gaan omdat het dan heel druk is. Groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Je kunt een arrangement voor Walt Disney World, geboekt via onze website (https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/verblijf-hotel-tickets-florida), eenvoudig annuleren, maar in alle gevallen zijn er kosten aan verbonden:

    Meer dan 56 dagen vóór aankomst: £50 per persoon (de aanbetaling)
    56-29 dagen: 30% van het totaalbedrag
    28-15 dagen: 40% van het totaalbedrag
    14-5 dagen: 50% van het totaalbedrag
    Minder dan 4 dagen: 100% van het totaalbedrag

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je wel voor de info. Groetjes Anja
  • Ik overweeg ernstig om naar Disneyworld te gaan komend jaar. Het enige probleem is dat ik nog niet precies weet wanneer mijn vriendin kan in verband met (her)tentamens en andere schooldata. Meestal haalt ze haar tentamens in één keer maar om daarop te gokken is ook gevaarlijk. Wij willen echt alleen buiten de schoolvakanties gaan i.v.m. de drukte en als je dan kijkt wanneer het veilig is qua school zou dat midden-januari (wanneer ze mogelijk wel een hertentamen heeft) of midden-september volgend jaar (wanneer ze mogelijk alsnog colleges heeft, ook al staan die nu nog niet ingepland). Of wij in januari zouden kunnen is vroeg in november bekend.

    Nu vind ik die actie met het dining plan via DiscoverTheMagic/Britse Disney zo interessant dat ik serieus overweeg nu te boeken voor midden-januari. Het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is als ze alsnog dat tentamen heeft. Is het dan nog wel annuleerbaar. Die 50-pond p.p. aan vooraf te betalen kosten schrijf ik indien nodig graag af en ik zou het 60 dagen voor de datum dat we zouden gaan (rond 20 januari) altijd wel weten. Ik kan alleen nergens zwart op wit vinden hoe het geregeld is en ik wil voorkomen dat ik dadelijk duizenden euros kwijt ben voor een reis die niet doorgaat.

    Weten jullie hoe het zit? Is een van jullie ooit in die situatie geweest?
  • Ik overweeg ernstig om naar Disneyworld te gaan komend jaar. Het enige probleem is dat ik nog niet precies weet wanneer mijn vriendin kan in verband met (her)tentamens en andere schooldata. Meestal haalt ze haar tentamens in één keer maar om daarop te gokken is ook gevaarlijk. Wij willen echt alleen buiten de schoolvakanties gaan i.v.m. de drukte en als je dan kijkt wanneer het veilig is qua school zou dat midden-januari (wanneer ze mogelijk wel een hertentamen heeft) of midden-september volgend jaar (wanneer ze mogelijk alsnog colleges heeft, ook al staan die nu nog niet ingepland). Of wij in januari zouden kunnen is vroeg in november bekend.

    Nu vind ik die actie met het dining plan via DiscoverTheMagic/Britse Disney zo interessant dat ik serieus overweeg nu te boeken voor midden-januari. Het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is als ze alsnog dat tentamen heeft. Is het dan nog wel annuleerbaar. Die 50-pond p.p. aan vooraf te betalen kosten schrijf ik indien nodig graag af en ik zou het 60 dagen voor de datum dat we zouden gaan (rond 20 januari) altijd wel weten. Ik kan alleen nergens zwart op wit vinden hoe het geregeld is en ik wil voorkomen dat ik dadelijk duizenden euros kwijt ben voor een reis die niet doorgaat.

    Weten jullie hoe het zit? Is een van jullie ooit in die situatie geweest?

    Verzekering afsluiten? Ik heb zelf nooit een Disney vakantie moeten annuleren, maar neem wel altijd een verzekering want je weet het nooit..
  • Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering maar daar vallen dit soort voorzienbare zaken niet onder; het gaat er meer over of dit bij Disney zelf kostenloos te annuleren is
  • Ik overweeg ernstig om naar Disneyworld te gaan komend jaar. Het enige probleem is dat ik nog niet precies weet wanneer mijn vriendin kan in verband met (her)tentamens en andere schooldata. Meestal haalt ze haar tentamens in één keer maar om daarop te gokken is ook gevaarlijk. Wij willen echt alleen buiten de schoolvakanties gaan i.v.m. de drukte en als je dan kijkt wanneer het veilig is qua school zou dat midden-januari (wanneer ze mogelijk wel een hertentamen heeft) of midden-september volgend jaar (wanneer ze mogelijk alsnog colleges heeft, ook al staan die nu nog niet ingepland). Of wij in januari zouden kunnen is vroeg in november bekend.

    Nu vind ik die actie met het dining plan via DiscoverTheMagic/Britse Disney zo interessant dat ik serieus overweeg nu te boeken voor midden-januari. Het enige wat me eigenlijk tegenhoudt is als ze alsnog dat tentamen heeft. Is het dan nog wel annuleerbaar. Die 50-pond p.p. aan vooraf te betalen kosten schrijf ik indien nodig graag af en ik zou het 60 dagen voor de datum dat we zouden gaan (rond 20 januari) altijd wel weten. Ik kan alleen nergens zwart op wit vinden hoe het geregeld is en ik wil voorkomen dat ik dadelijk duizenden euros kwijt ben voor een reis die niet doorgaat.

    Weten jullie hoe het zit? Is een van jullie ooit in die situatie geweest?

    Hoi Dingdingding,

    Je kunt een arrangement voor Walt Disney World, geboekt via onze website (https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/verblijf-hotel-tickets-florida), eenvoudig annuleren, maar in alle gevallen zijn er kosten aan verbonden:

    Meer dan 56 dagen vóór aankomst: £50 per persoon (de aanbetaling)
    56-29 dagen: 30% van het totaalbedrag
    28-15 dagen: 40% van het totaalbedrag
    14-5 dagen: 50% van het totaalbedrag
    Minder dan 4 dagen: 100% van het totaalbedrag

    Groetjes,
    Lars
  • Dank voor de info! Indien je het zou verplaatsen in plaats van annuleren, zit het dining package er dan nog steeds bij? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan 26 januari t/m 6 februari, maar ik weet nog niet zeker of dat gaat en of een week eerder handiger zou zijn (mogelijk met nog wat dagen erbij); zit het dining package er dan nog steeds bij of wordt het dan gezien als een nieuwe boeking dus zonder dining package?
  • Dank voor de info! Indien je het zou verplaatsen in plaats van annuleren, zit het dining package er dan nog steeds bij? Ik zit bijvoorbeeld te denken aan 26 januari t/m 6 februari, maar ik weet nog niet zeker of dat gaat en of een week eerder handiger zou zijn (mogelijk met nog wat dagen erbij); zit het dining package er dan nog steeds bij of wordt het dan gezien als een nieuwe boeking dus zonder dining package?

    Hoi Dingdingding,

    Verplaatsen met Dining Plan is alleen mogelijk als je naar een nieuwe datum gaat die binnen de Dining Plan actieperiode valt. Momenteel is dat heel 2018, dus je kunt binnen dat jaar het arrangement verplaatsen met alle extra's via deze aanbieding: https://www.discoverthemagic.nl/walt-disney-world/aanbiedingen-walt-disney-world/aanbieding-disneyworld-gratis-disney-dining-plan.

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.