Disney's Halloween Festival

Er is al wat bekend hoe Halloween 2017 in Parijs er uit gaat zien want op de site verwijzen ze nog steeds naar 2016

en op een ander forum waren al geruchten dat er geen pre parade zou zijn ivm 25 jaar bestaan
Ik hoop dat ze Halloween niet weer gaan uitkleden zoals een aantal jaren terug,want ze waren de afgelopen jaren het weer lekker aan het opbouwen .
Daarom hebben wij juist nu geboekt voor deze periode
«13

Reacties

  • Er is nog geen officieel bericht over het programma van het Halloweenseizoen.
    Zodra dat bekend is zal Lars dat vast hier communiceren.

    Ik ben het trouwens met je eens, ik heb de geruchten ook gelezen (geen aparte Halloweenparade en geen shows op het Castle Stage maar wel "iets" in het Chaparrel Theater) en zo voelt het wel alsof er weinig overblijft van het Halloweengevoel (los dan van de uiterlijke aankleding).
  • hopen dat ze de aankleding niet ingetogen wordt want de laatste keer dat wij er waren was dat het geval maar dat is al weer jaren gelden het jaar nadat de pumpkin mannen en vrouwen waren aan geschaft
  • Zou me niet verbazen als de shows van Castle Stage worden weggehaald vanwege 25e verjaardag. Volgens de "planning" gaan ze door tot 3 november. Pre-parade zal was wel door gaan (hoop ik) maar misschien wel gewoon wat minder vaak vanwege de shows... Gok dat het afwachten wordt tot het officieel bericht van DLP :)
  • Zou me niet verbazen als de shows van Castle Stage worden weggehaald vanwege 25e verjaardag. Volgens de "planning" gaan ze door tot 3 november. Pre-parade zal was wel door gaan (hoop ik) maar misschien wel gewoon wat minder vaak vanwege de shows... Gok dat het afwachten wordt tot het officieel bericht van DLP :)

    De 25 jarig shows zijn ook nog in het kerstseizoen te zien.
  • Laten we hopen dat DLP snel communiceert over de exacte plannen!
  • Lars,

    ik zag je Facebookbericht waarin je vermeldt dat er een Halloweenparade komt èn een show op het Royal Castle Stage. Supernieuws, want alle geruchten leken te wijzen op het ontbreken van beide.
  • Hugo zei:

    Lars,

    ik zag je Facebookbericht waarin je vermeldt dat er een Halloweenparade komt èn een show op het Royal Castle Stage. Supernieuws, want alle geruchten leken te wijzen op het ontbreken van beide.

    Die informatie komt van de Disney website, maar lijkt voor dit jaar niet helemaal te kloppen. De Villains show op de Royal Castle Stage gaat sowieso niet door in verband met de twee shows voor de 25e verjaardag (Mickey presents Happy Anniversary Disneyland Paris & The Starlit Princess Waltz). De laatste geruchten hebben het over een nieuwe Villains show in het Chaparral Theater (tussen The Forest of Enchantment en Frozen Sing-along in), maar of de Halloween parade doorgaat is nog onzeker. Aangezien Disney dit zelf nog altijd op de website heeft staan, hanteren wij dezelfde informatie.

    Groetjes,
    Lars
  • Hugo zei:

    Lars,

    ik zag je Facebookbericht waarin je vermeldt dat er een Halloweenparade komt èn een show op het Royal Castle Stage. Supernieuws, want alle geruchten leken te wijzen op het ontbreken van beide.

    Lars zei:

    Hugo zei:

    Lars,

    ik zag je Facebookbericht waarin je vermeldt dat er een Halloweenparade komt èn een show op het Royal Castle Stage. Supernieuws, want alle geruchten leken te wijzen op het ontbreken van beide.

    Die informatie komt van de Disney website, maar lijkt voor dit jaar niet helemaal te kloppen. De Villains show op de Royal Castle Stage gaat sowieso niet door in verband met de twee shows voor de 25e verjaardag (Mickey presents Happy Anniversary Disneyland Paris & The Starlit Princess Waltz). De laatste geruchten hebben het over een nieuwe Villains show in het Chaparral Theater (tussen The Forest of Enchantment en Frozen Sing-along in), maar of de Halloween parade doorgaat is nog onzeker. Aangezien Disney dit zelf nog altijd op de website heeft staan, hanteren wij dezelfde informatie.

    Groetjes,
    Lars
    Lijkt er op dat de Parade er toch niet gaat komen want op de officiële site is deze nu verwijderd bij he Halloween overzicht waarin terug geblikt wordt naar 2016

    Vraag me ook af als ze dit schrappen hoe de decoratie er in de mainstreet er uit gaan zien zal me niet verbazen dat deze ook achterwege blijft

    mocht dit ook het geval zijn dan mag disneyland zich gaan afvragen of ze de mensen niet misleiden het hele jaar laten terugblikken op de activiteiten van vorig jaar en dan straks een groot deel niet van waarmaken:

    Terwijl de meeste mensen ruim van te voren dit plannen en boeken .

    De vraag is dan ook hoe gaan ze dit met de kerst periode doen

    Niks is nog officieel maar als lijkt toch soberder te gaan worden want op dit moment nog steeds geen promo materiaal en blijft het angstvallig stil Hopelijk vallen we niet terug naar mijn laatste Halloween bezoek van 2011 toen had de decoratie en entertainment een dieptepunt bereikt omtrent maar toen hadden we wel nog twee shows de royal stage en op het oud podium voor het kasteel.

    Denk toch me weemoed terug aan de Halloween periodes voor 2011 veel entertainment decoraties en veel Halloween karakters

    Juist dit is waarop Disney zich kan onderscheiden van de andere grote parken

  • Hoi @andrebouw ,

    Die informatie is inderdaad sinds vandaag weggehaald. Het lijkt erop dat de Halloween parade dit jaar niet te zien zal zijn en dat is erg jammer. Ze willen blijkbaar de focus op de 25e verjaardag houden, maar dan vraag ik me af wat er dan nog van Halloween overblijft? We zullen het persbericht van Disney afwachten, dan weten we definitief meer.

    Groetjes,
    Lars
  • augustus 2017 aangepast
    Gisteren dus eindelijk wat meer informatie en waar we al bang voor waren gaat gebeuren geen parade.
    Maar het lijkt er ook op dat de decoratie dus grotendeels in frontierland gaat komen dus de aankleding van de mainstreet zal waarschijnlijk achterwege blijven.
    Ook mis ik een aantal Villains op de lijst dr fracilier en jack skelligton maar kan me niet indenken dat zij achterwege blijven

    lijkt toch heelveel op 6 jaar gelden toen het ook zo was uigekleed alleen was het show gehalte nog redelijk goed
  • Hoi allemaal,

    Disney heeft inmiddels in een persbericht bekendgemaakt wat het entertainment zal zijn tijdens Disney's Halloween Festival 2017. Er komt een nieuwe show/parade op Main Street en een street party in Frontierland. Mickey's Halloween Celebration en It's Good to be Bad with the Disney Villains keert vanwege de 25e verjaardag niet terug. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-halloween-festival-2017-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Is er al iets bekend in verband met de halloweenparty dit jaar? Deze viel vorig jaar ook erg tegen, weinig shows en entertainment de hoofd show op het castle stage podium was toen dezelfde it's god to be bad show met de disney villains als de show die overdag te zien was, erg jammer had gehoopt dat Halloween dit jaar ook extra speciaal zou worden in verband met de 25e verjaardag maar lijkt toch een beetje tegen te vallen.

    Tot wanneer zijn de shows van Mickey en de princessen eigenlijk te zien in verband met het 25 jarig jubileum, jammer dat deze met Halloween lijken door te gaan. Had dan een grote nieuwe jubileum show gemaakt met de disney Villains, het kerstseizoen wordt dit jaar toch ook helemaal anders Halloween is een seizoen dat steeds minder lijkt te worden jammer want is toch wel populair en de halloweenparty is elk jaar volledig uitverkocht maar valt ook steeds meer tegen, kan me voorstellen dat bezoekers fan op een gegeven moment gaan wegblijven. De shows met de halloweenparty zijn ook vaak 2 jaar achter elkaar hetzelfde en vorig jaar amper nieuwe dingen tijdens halloweenparty, ga dit jaar nog een keer kijken, maar heb mijn twijfels of ik volgend jaar Halloween nog wel wil gaan, valt steeds meer en meer tegen, daarnaast wordt alles fors duurder maar er komt weinig voor terug.

    Het viel me eigenlijk nog mee, dat ik een jaarkaart korting heb gekregen op mijn ticket voor de halloweenparty, aangezien er sprake was dat dit niet het geval zou zijn.

    Groetjes Birgitte
  • Hoi @Birgitte ,

    Halloween zal dit jaar anders verlopen dan normaal in verband met de shows voor de 25e verjaardag. Hierdoor kan Mickey's Halloween Celebration en It's Good to be Bad with the Disney Villains niet worden vertoond. Ter vervanging komt er een nieuwe parade met Disney schurken op Main Street en een nieuwe street party met Goofy in Fronierland. Deze blijven t/m 5 november te zien, daarna start het uitgebreide kerstseizoen met maar liefst 4 nieuwe shows. Meer informatie over kerst in beide parken: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-betoverende-kerst-2017-disneyland-paris. Er is helaas nog geen informatie bekendgemaakt over het entertainment tijdens de Halloween Party dit jaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi lars

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Weet jij misschien ook tot wanneer de shows mickeys annivarsery en de starlit princesses waltz te zien zijn. Dacht ergens gelezen te hebben dat deze tot 3 november te zien waren of lopen deze langer door??

    Groetjes birgitte
  • Hoi lars

    Bedankt voor je snelle reactie.

    Weet jij misschien ook tot wanneer de shows mickeys annivarsery en de starlit princesses waltz te zien zijn. Dacht ergens gelezen te hebben dat deze tot 3 november te zien waren of lopen deze langer door??

    Groetjes birgitte

    Hoi Birgitte,

    Volgens de huidige informatie lopen deze shows door t/m het einde van het Halloween seizoen (5 november). Dit kan nog veranderen, aangezien The Starlit Princess Waltz ook eerst tijdens het kerstseizoen zou blijven, maar dat is last minute weer gewijzigd.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,

    Even een vraag ivm Halloween , wij zouden 30/9 gaan maar ik zie dat het pas 01/10 start. Ik veronderstel dat de decoratie er dan reeds hangt. Raden jullie toch beter aan te wachten tot de zondag, of maakt het niet echt uit? De zondag zien we minder zitten daar het maandag school en werken is. De reden dat wij dat weekend zouden gaan is omdat we via mijn werk goedkopere tickets kunnen kopen en maar geldig zijn tot 11/10. Het weekend daarop lukt me helaas niet .

    Alvast bedankt voor de info
  • Qua decoratie mag je ervan uitgaan dat het meeste (zo niet alles) er inderdaad wel hangt, maar voor het entertainment ben je op 30/9 nog aangewezen op (niet aangekondigde) soft-openings. De geplande shows/optredens zijn inderdaad pas vanaf 1-10 te zien.
  • hij lijkt er op dat de alle decoratie alleen in frontierland is te zien dit jaar waarschijnlijk wel een overdaad aan deco want in de mainstreet en central plaza zal er niks zijn dit jaar toch echt wel terleurstellend en de reden hiervoor is eigenlijk ongegrond want de kerst periode lijkt juist groter uitgepakt te gaan worden .

    Heel jammer dit was juist waarom we 6 jaar gelden hebben gezegd voorlopig geen halloween in disney meer maar dit jaar is het nog erger dan toen want toen was er minimale aankleding in de mainstreet en en central plaza

    mijn inziens doet disney voor dit jaar feitelijk aan misleiding door pas kort van te voren dit aan te geven maar in de maanden daarvoor wel de indruk te wekken dat het net zoals afgelopen jaren zou zijn omdat ze dit seizoen wel aanprijzen met verwijzing wat er allemaal was in de 2016.

    Jammer dat we het toch moeten doen met de aankleding van het 25 jarig bestaan die opzich wel aardig is maar waar je naar een aantal keer wel hebt dat saai is maar dat komt vooral door de kleurstelling
  • Hoi @andrebouw ,

    Dat is correct. Alle Halloween decoratie zal dit jaar exclusief in Frontierland te zien zijn, omdat het oranje van Halloween niet matcht met het blauwe van de 25e verjaardag. Met kerst is dit geen probleem, aangezien die kleuren niet met elkaar vloeken. De focus dit jaar is inderdaad het kerstseizoen. Volgend jaar krijgt ook Halloween een flinke impuls, net als kerst dit jaar.

    Groetjes,
    Lars
  • Dank je voor de reacties , we gaan het nog een jaartje uitstellen dan maar voor Halloween.
  • Iemand enig idee of dit jaar de Sneeuwwitje popcorn potten terug verkrijgbaar zullen zijn? Deze waren in de vorm van een appel met een 'eng' gezicht op. Vorig jaar hadden ze die, maar waren heel snel uitverkocht :(
  • Iemand enig idee of dit jaar de Sneeuwwitje popcorn potten terug verkrijgbaar zullen zijn? Deze waren in de vorm van een appel met een 'eng' gezicht op. Vorig jaar hadden ze die, maar waren heel snel uitverkocht :(

    Hoi rozemacaron,

    Goede vraag! Ik heb dit item nog niet voorbij zien komen, wel de nieuwe oranje Mickey popcorn 'trommels' uit de Amerikaanse parken. Bekijk de nieuwe merchandise van dit jaar hier: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneys-halloween-festival-2017-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Iemand enig idee of dit jaar de Sneeuwwitje popcorn potten terug verkrijgbaar zullen zijn? Deze waren in de vorm van een appel met een 'eng' gezicht op. Vorig jaar hadden ze die, maar waren heel snel uitverkocht :(

    Ik heb ze nog niet gezien. Ben al zelf uitgebreid alle winkeltjes aan het scannen voot bepaalde items, maar die heb ik helaas nog niet gezien.
  • Hoi allemaal,

    De 'Poison Apple Mug' met popcorn in de parken is tijdelijk uitverkocht. Dezelfde mok als cocktail is wel nog beschikbaar bij Billy Bob's in Disney Village.

    Groetjes,
    Lars
  • Nu ging ik mijn man verassen met het vieren van de halloween nacht in disney (hij is onverwachts thuis van het werk). Gisteren kijk ik voor tickets maar omdat ik mijn visa niet bij de hand had kon ik niet meteen bestellen, nu kijk ik zo net.... Wat een dikke vette pech. Alle tickets reeds de deur uit!!! Er zijn toch geen mensen op het forum die ook maar heel toevallig 2 tickets voor de halloween night over hebben? Zou jullie eeuwig dankbaar zijn.
  • Hoi Lars,

    Enig idee wanneer de kaartjes voor de halloweennacht 2019 te koop zijn? En maakt het nog uit of je wel of geen jaarkaart hebt?

    Groetjes Inge
  • Hoi @Egni ,

    Tickets voor Disney's Halloween Party 2019 zullen deze zomer in de verkoop gaan via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/tickets-paris. Jaarkaarthouders krijgen korting via de Disney reserveringslijn of bij aanschaf ter plaatse.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi @Egni ,

    Volgens ED92 start de verkoop op 9 april.

    Ticket on sale April 9! https://t.co/usifP2dXw5

    — ED92 (@ED92live) 28 maart 2019

  • We hebben Halloween tickets gekocht (voor 31 okt) en gaan voor het eerst Halloween in Disneyland vieren (na 2 jaar achter elkaar in NYC) ..erg benieuwd.

    Vraagje: hoe gaat dat met dat soort evenementen, dus gesloten avonden waar je een apart ticket moet hebben?
    Hoe krijgen ze iedereen uit het park die geen ticket heeft? Werken ze met bandjes?
    Want volgens mij overlapt het wel, dat er nog reguliere bezoekers zijn om 17u als de halloween bezoekers binnen mogen. Zelfde verhaal voor nieuwjaar of speciale "AP" avonden.

    Ben eigenlijk benieuwd hoe ze dat aanpakken, ik weet vroeger toen er "extra magic hours' waren, kon je tot het kasteel wandelen en daar was dan een soort checkpoint waar werd bepaald of je toegang had tot de rest van het park..

    Tijdens het telefonisch bestellen kreeg ik nog de volgende nuttige tips:

    Je kunt met het ticket vanaf 17u naar binnen, belangrijk daarbij is dat er geen 're-entry' is, dus je kunt niet even in de Village of studios iets gaan eten om dan later terug het park in te gaan. Zal wellicht zijn om misbruik of doorverkoop te voorkomen.
    Best dus om te eten voordat je gaat, of natuurlijk in het park zelf.

    Verder de algemene tips zoals kleding die wel of niet is toegestaan, voor volwassene de enige kans om verkleed naar binnen te mogen zolang je je gezond verstand gebruikt, ik vat het samen als alles wat gevaarlijk of onfatsoenlijk is (wapens, kleding tot op de grond, ongepaste afbeeldingen/teksten etc )..

    Ik ben zelf niet zo'n verkleed persoon, ook niet met Carnaval, maar op zich is het wel leuk om iets te doen, ben benieuwd of er in DLP wat te vinden gaat zijn, voordat het halloween is gaan we begin en midden oktober toevallig nog 2x al denk ik dat ergens anders (online) iets bestellen een stuk goedkoper gaat zijn.
  • Hoi Macamba,

    Bij de eerdere avonden met aparte tickets waar ik ben geweest werd het hele park “schoongeveegd” door iedereen het park uit te laten gaan en daarna via een apart gecreëerde ingang iedereen met een polsbandje weer naar binnen te laten.
Log In of Registreer om te reageren.