My Disney Experience account / app

mei 2017 aangepast in Algemeen
Hoi Lars,
Mijn dochter kan de boeking niet linken aan haar disneyacount, zij heeft vorige donderdag de reis geboekt is dit normaal dat het confirmationnummer niet erkend is? Binnen hoeveel tijd lukt dit normaal wel? Groetjes Anja
«1

Reacties

  • stitch zei:

    Hoi Lars,
    Mijn dochter kan de boeking niet linken aan haar disneyacount, zij heeft vorige donderdag de reis geboekt is dit normaal dat het confirmationnummer niet erkend is? Binnen hoeveel tijd lukt dit normaal wel? Groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Normaal gesproken moet de koppeling binnen 24 uur geactiveerd kunnen worden via de reserveringsbevestiging. Heeft zij de boeking gemaakt met hetzelfde mailadres als haar My Disney Experience account? Lukt het niet om de reservering te linken, stuur dan even een bericht naar disneytraveluk@disneyonline.com onder vermelding van het reserveringsnummer. Zij kunnen dit nakijken en verhelpen.

    Groetjes,
    Lars
  • Ze heeft hetzelfde mailadres gebruikt, maar als het morgen nog niet gaat dan gaat ze een bericht sturen(omdat het ergens stond dat het tot 7 dagen kon duren en morgen is eigenlijk de 7de dag). Groetjes Anja
  • stitch zei:

    Ze heeft hetzelfde mailadres gebruikt, maar als het morgen nog niet gaat dan gaat ze een bericht sturen(omdat het ergens stond dat het tot 7 dagen kon duren en morgen is eigenlijk de 7de dag). Groetjes Anja

    Hoi Anja,

    Laat ons even weten of het gelukt is.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik had hetzelfde probleem, na 14 dagen konden we nog niet inloggen. Van Walt Disney Travel UK kregen we geen duidelijkheid. Een telefoontje naar WDW heeft toen wel geholpen, we kregen telefonisch het Confirmation Number verstrekt en toen lukte het wel op in te loggen. Het Confirmation Number was heel anders dan het 'REFERENCE' nummer op de boekingsbevestiging en stond verder ook nergens.
  • Zal ik doen Lars.
    Dank je wel Maria-Anna voor je reactie. Welk nummer heb jij dan gebeld en dit is dan een betalend nummer veronderstel ik. Groetjes Anja
  • Hoi Lars, Ze heeft gisteren gebeld naar de UK en het was dan direct in orde. Groetjes Anja
  • stitch zei:

    Hoi Lars, Ze heeft gisteren gebeld naar de UK en het was dan direct in orde. Groetjes Anja

    Goed om te horen, Anja! Nu kan de voorpret beginnen.

    Groetjes,
    Lars
  • stitch zei:

    Zal ik doen Lars.
    Dank je wel Maria-Anna voor je reactie. Welk nummer heb jij dan gebeld en dit is dan een betalend nummer veronderstel ik. Groetjes Anja

    Goed dat het is opgelost
    Het was het algemeen telefoonnummer WDW, zij hebben doorverbonden.
  • Hallo Lars
    Ik heb kaarten besteld voor halloween en de christmas party. Die had ik in my disney experience gezet. Nu heb ik kennelijk op resaign gedrukt met de kerstparty kaarten. Zijn deze nu nog wel geldig want ik heb ze wel betaald en hoe krijg ik dat weer terug in my disney experience.

    Bedankt alvast
    Groetjes Astrid
  • Snap er geen snars van de experience app.
    Kan mijn resort reservation niet linken, zie nergen staan dat ik 200,— heb gekregen.
    Kan mijn dining plan er ook niet linken.
    Terwijl als ik inlog op de my experimence site wel mijn reis gegevens kan zien, tevens ook welke tickets ik heb.
    Maar ook hier niets te vinden over die 200,— en het dining plan.

    Het staat wel netjes vermeld in de bevestiging mail.

    Maar je wilt natuurlijk dat alles werk op die app
  • Hoi @thomastol ,

    Als je reservering via de My Disney Experience website is gelinkt, dan moet dit ook in de app te zien zijn. De app haalt immers de informatie via de website. Zo niet, log dan uit, verwijder de app en installeer 'm opnieuw. De giftcard ontvang je als fysieke Disney Gift Card ter plaatse, dus dat klopt dat dit niet in je account staat vermeld, wel op de boekingsbevestiging. Ook Memory Maker wordt pas geactiveerd als je de eerste foto aan je account linkt, dus dat zie je nu niet. Hetzelfde geldt voor Dining Plan. Pas op het moment als de eerste credit wordt afgeschreven, verschijnt dit in je account.

    Groetjes,
    Lars
  • Bij de tickets afdeling op deze app
    Staat 14 day ultimate ticket( with memory maker for adult tickets only.
    Houd dit in dat mijn zoon 8 jaar en dochter 11 jaar dan geen foto’s gratis krijgen.
    Moet ik hier voor dan nog een extra bestellen
  • Hoi @thomastol ,

    Nee hoor. Alle reisgenoten uit dezelfde arrangement hebben toegang tot Memory Maker, ook de kinderen. Zolang iedereen van de reservering aan elkaar gekoppeld is via My Disney Experience, kan iedereen foto's laten maken.

    Groetjes,
    Lars
  • In de app staat ook ergens Link to account
    Als je daar op drukt zie je staan link dinning link photo link tickets and passes link memory maker

    Wat houd dit in
    Heb je dit nodig want alles wat je reserveert staat super netjes genoteerd onder het kopje my plans
  • januari 2020 aangepast
    Hoi @thomastol ,

    Dat is alleen voor gasten die een los verblijf of een los ticket willen koppelen. Gasten met een compleet arrangement hebben alles al correct in de app staan, inclusief hotel, tickets en Dining Plan. Daar hoef je dus verder niets mee te doen.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Vraagje. Ik heb in mijn Disney account het Disney hotel gelinkt, daarna de 21 daagse tickets toegevoegd. De magic bands stonden er nog in van 2018. Nu heb ik gekeken of ik fastpasses kon reserveren, maar hij geeft nu aan dat ik dat maar tot 30 vooruit kan boeken, terwijl dit eigenlijk 60 dagen(plus de dagen van het verblijf) zou moeten zijn. Wat zie ik over het hoofd?
    Moet ik eerst inchecken in het hotel, voordat ik die 60 dagen zie?

    Groet, Albert
  • Hoi @Birdy ,

    In sommige gevallen linkt een losse hotelreservering niet op de juiste manier in My Disney Experience. Neem hiervoor even contact op met de Disney klantenservice door te bellen naar +44 800 16 90 730. Zij kunnen dit bekijken en in orde maken.

    Groetjes,
    Lars
  • Ok, ga ik doen.
    Bedankt!
  • Hi all,

    Ik heb een vraag betreffende het aan elkaar linken van het reisgezelschap. Dient iedereen een apart Disney account te hebben? En is één iemand dan de hoofdboeker? Misschien zie ik het ingewikkelder in dan dat het is haha.
  • Hoi @iBud ,

    Niet iedereen hoeft een Disney account te hebben, maar dat kan wel. De hoofdboeker is in principe voldoende. Er kunnen vervolgens personen worden toegevoegd met of zonder een Disney account.

    Groetjes,
    Lars

  • Lees net dat de my experience behoorlijk op de schop gaat. Maar wel in positieve zin
  • Lees net dat de my experience behoorlijk op de schop gaat. Maar wel in positieve zin

    heb ik ook gelezen, blijkbaar ga je via de app kunnen binnen gaan maar wat met kinderen die nog geen smartphone hebben?
  • Hoi @thomastol en @mieke ,

    Dat is correct. Disney is van plan My Disney Experience uit te breiden waarbij ook toegang tot de parken via de app mogelijk wordt. Per gezelschap is één smartphone nodig om tickets van iedereen te laten scannen, dus niet alle bezoekers worden verplicht een telefoon te hebben.

    Daarnaast blijft het reguliere toegangssysteem met MagicBands en Key to the World Cards bestaan, al verdwijnen de gratis MagicBands bij een verblijf in de Disney hotels. Hotelgasten krijgen echter korting op de aanschaf van een MagicBand. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/reservering-toegang-parken-disneyland-paris-disney-world.

    Groetjes,
    Lars
  • Zou je dan ook via mde betalende magic bands kunnen kopen die je dan net als eerst bij inchecken krijgt ?
    Zou wel handig zijn, want als je dan de.eerste dag naar het park gaat is je magic band al geregeld.
  • Zou je dan ook via mde betalende magic bands kunnen kopen die je dan net als eerst bij inchecken krijgt ?
    Zou wel handig zijn, want als je dan de.eerste dag naar het park gaat is je magic band al geregeld.

    Als het goed is zou je de Magic Bands inderdaad via MDE moeten kunnen kopen. Wellicht niet vanuit de app, maar wel vanuit de MDE website. Dat zou je even moeten checken.

    Groetjes,
    Lars
  • Ik heb sinds voorjaar 2020, vier 21-daagse tickets gelinkt in “my disney experience”. Vorig jaar konden we dus niet, maar de tickets zijn verlengt tot 16 september van dit jaar. Helaas gaan we dit jaar ook nog niet, maar kunnen wij de oude tickets inwisselen bij de website waarbij we deze gekocht hebben en krijgen dan de nieuwe tickets opgestuurd voor 2022.

    Nu is mijn vraag, of ik de al gelinkte oude tickets kan verwijderen? Of gaat dit straks vanzelf als ik komend jaar de nieuwe tickets toevoeg? Ik zie nu alleen de optie om ze aan een ander persoon te koppelen. (Reassign)

    Alvast dank voor het antwoordt.
  • Hoi @Birdy ,

    De tickets verdwijnen automatisch als de geldigheid is verlopen. Het handmatig verwijderen van tickets in MDE vóór de vervaldatum is alleen mogelijk door met de Disney klantenservice te bellen. Zodra je de nieuwe tickets hebt ontvangen, kun je deze aan MDE linken en optioneel met Disney bellen om de oude te verwijderen.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Zou je dan ook via mde betalende magic bands kunnen kopen die je dan net als eerst bij inchecken krijgt ?
    Zou wel handig zijn, want als je dan de.eerste dag naar het park gaat is je magic band al geregeld.

    Als het goed is zou je de Magic Bands inderdaad via MDE moeten kunnen kopen. Wellicht niet vanuit de app, maar wel vanuit de MDE website. Dat zou je even moeten checken.

    Groetjes,
    Lars
    Even een aanvulling.
    Je kan via pre order magic bands met korting bestellen.
    Bij ons ging het eerst niet via MDE, werd steeds naar disneystore gestuurd.
    Via de chatfunctie in de app een link ontvangen.
    Daarmee lukte het wel.
    Ze verzenden niet buite Amerika. Maar ze zijn op te halen bij check in desk in resort.
  • Goed om te horen, @boogschutter . Thanks voor het delen!
  • Wij hebben gisteren geboekt voor 2022 april, verblijf Wilderness Lodge. Probeerde nu ook de magicbands te bestellen, maar zowel via de MDE app als website werd ik doorgelinkt naar een website met de meest gestelde vragen over magicbands. Via de chatfunctie gevraagd, echter die geven aan dat dit niet meer kan en werd aangeraden ze ter plekke te kopen. Kreeg wel een link naar shopdisney.com waar je ze inderdaad kan kopen, maar niet kan verschepen naar Nederland. De dame op de chat gaf aan dat het hotel ze waarschijnlijk niet zo lang bewaard. Schaf ze dus maar ter plekke aan denk ik, tenzij iemand nog een goede tip heeft hoe ik ze toch met korting kan bestellen?
Log In of Registreer om te reageren.