Welk hotel? Tips gevraagd

2»

Reacties

  • Hoi @femke11 ,

    De partner hotels zijn goede opties als je de Disney hotels te prijzig vindt. Al deze hotels hebben gratis shuttlebussen naar de parken.

    Niet alle partner hotels doen mee aan de Shopping Service. Kyriad toevallig wel. Bekijk (en download) het overzicht van alle faciliteiten en diensten in zowel de Disney hotels, als de partner hotels in ons handige overzicht op deze pagina onder het kopje 'Hotels': https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris.

    Voor een eerste Disney bezoek zou ik adviseren om 3 dagen te gaan zodat je alles op het gemak kunt bekijken en ontdekken. Buiten het weekend wordt altijd aanbevolen, maar in ieder geval proberen buiten de Franse schoolvakanties en Franse feestdagen te gaan. Er zijn daarnaast twee seizoenen tijdens jullie verblijf te zien met het nodige extra entertainment:

    Festival van Piraten & Prinsessen (Disneyland Park): https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/seizoenen-paris/prinsessen-en-piraten-festival-paris
    Legends of the Force (Walt Disney Studios Park): https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/seizoenen-entertainment-paris/seizoenen-paris/season-of-the-force-paris

    Wat betreft late aankomst bij Kyriad is mij ook onbekend wat hier mee bedoelt wordt, aangezien hier nergens iets over staat in de officiële documentatie.

    Profiteer van onze aanbiedingen op 'room only' reserveringen op alle accommodaties in en rondom Disneyland Paris via de handige zoekmachine op deze pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/hotels-accommodatie-paris/overige-accommodatie-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • januari 2019 aangepast
    Hoi Femke11,

    Ben zelf nooit in Kyriad geweest, maar op expedia staat dat er een 24 uurs receptie is, dus kan je zo laat aankomen als je wil volgens mij, zolang je maar op de aankomstdag die je geboekt hebt komt (dus als je op 6 februari geboekd heb kan je niet op 5 februari om 01:15 aankomen, dan is je kamer nog niet vrij)

  • Bij Kyriad kun je gewoon 24u per dag aankomen. Dus als je pas om 22.00 incheckt is dat geen probleem.
  • Goedemorgen allemaal,
    Ik zal me even kort voorstellen: Exode moeder van 2 lieve kindjes. Een meisje van 7 maanden en een jongen van bijna 5 jaar. Ik woon samen met de allerliefste vrouw die gek is op Pixar films.
    We gaan komende zomer met de vouwwagen naar midden Frankrijk, tov Limoges hebben we een leuke, kleine familiecamping geboekt. Het is 900 kilometer vanaf onze woonplaats.
    Nu hebben we het plan opgevat om de reis in tweeen te hakken en waar kan je dan beter je tijd doorbrengen dan in Disney? Onze zoon heeft het Pixar virus ook en vindt momenteel Mickey Mouse ook erg grappig.

    We zitten ramvast aan het hoogseizoen, aangezien we in midden Nederland wonen, hebben we vakantie vanaf 22 juli. We vinden het altijd fijn om even thuis te zijn voor we op vakantie gaan dus we willen vanaf 27 juli op vakantie. We kijken naar 3 nachten Disney vanaf die datum. Zaterdag 27 juli is een zwarte zaterdag EN ik begrijp dat de weekenden extra druk zijn in het park. Dus leek ons vertrekken op zondag 28 juli een slimme (niet de normale spits rondom Parijs hopelijk). Maar als maandag handiger is, kan dat natuurlijk ook.

    Wat de vraag is? Nou ja zoals zovelen: welk hotel? We hebben nogal specifideke eisen:
    - de vouwwagen laten we het liefst achter de auto hangen, maar afkoppelen zou kunnen. Bij Davy Crockett Ranch mogen geen aanhangwagens etc op het parkeerterrein dus die viel al af. (en ik lees nogal negatieve dingen over de bedden). Veilig parkeren met een volgeladen auto en vouwwagen is een harde eis.
    - We willen niet met de eigen auto naar het park rijden, dus een shuttlebusje is een must.
    - Ons dochtertje is tegen die tijd net 1 jaar, ze zal nog een middagdut doen en die laten we haar het liefst in het hotel doen. Dan is het leuk als er wat entertainment in en om het hotel voor ons zoontje van dan 5,5 jaar is. Een speeltuin buiten, wellicht een zwembad.
    - Eigenlijk willen we 'maar' 2 volle dagen het park in. De derde dag gaan we vroeg in de ochtend beginnen aan de 500 kilometer naar de camping en de aankomstdag moeten we of heeeeeel vroeg in de ochtend in de auto om het park in te kunnen of we kunnen wellicht 1 a 2 uurtjes in het park in.

    De keuzes:
    Hotel Cheyenne, al is het het zwembad gesloten als wij er zijn. Binnen en buitenspelen, extra Magic time en eventueel lopen naar park. Dat kunnen we of via de Belgische site doen waarmij we rond de € 1000 voor 3 nachten en 4 dagen park uitkomen. Zonder ontbijt. Of via de Nederlandse site, maar dat is meteen rond de € 1300 en ik vraag me af of halfpension voor ons handig is.
    Hotel Sante Fe, zie Cheyenne maar ik begreep dat daar geen buitenspeel plaats is.

    Voor beide geldt dat ik wisselende verhalen over de bedden lees. Wij willen iig een babybed en 2x 2 persoonsbedden. Stel dat ons kindjes lastig slapen, kunnen we ons onderverdelen over de bedden.

    Newport en Sequoia zijn meteen een stuk duurder, is het het prijsverschil waard?

    Wij vinden de grootste pre van de Disney hotels de extra Magic time, dan kunnen we vroeg het park in en na de lunch een siesta in het hotel en daarna weer terug het park in.

    MAAR de partner hotels hebben duidelijk grotere kamers Vienna bijvoorbeeld met een stapelbed en die hebben behoorlijk wat entertainment. Qua prijs maakt het weinig uit tov Sante Fe en Cheyenne. Als ik ze los boek en kaarten ook los kom ik ook rond de € 1000 uit maar dan wel met ontbijt erbij.

    Ik twijfel vooral omdat wij dus op 1 dag 1 a 2 keer op en neer zullen gaan tussen park en hotel. Misschien dat 1 van de 2 wel 's avonds nog even met ons zoontje gaat. Gevoelsmatig zijn de Dinsey hotels dan handiger. En zoals gezegd de extra magic time.

    Wat een verhaal he...sorry. Hopelijk kunnen jullie ons een beetje een richting geven door al jullie ervaring. Bedankt alvast.
  • Sorry, ik bedoel dat het zwembad van Sequoia dicht is tot 31-07.
  • Exode zei:

    Sorry, ik bedoel dat het zwembad van Sequoia dicht is tot 31-07.

    Hallo Exode,

    Ik zou de Davy Crockett Ranch aanraden. Die heeft twee slaapkamers, twee badkamers en een aparte huiskamer. Dus als de kleintjes op tijd naar bed gaan, dan kan je zelf nog lekker nababbelen in de huiskamer. Ook Villages Nature Paris heeft geschikte huisjes/apartementen (duurder als de Davy Crockett Ranch). Het grote voordeel is, is dat je met je eigen auto naar het park kunt/moet rijden en dan ben je niet afhankelijk van de shuttlebussen. Dat is met een kinderwagen, buggy en twee kids toch minder handig.

    Wij gaan in november naar Villages Nature Paris, om dezelfde reden. Dan is onze jongste net 1 jaar en de oudste 2,5 jaar. De andere optie was dus ook de Davy Crockett. Alleen had Villages Nature Paris een leuke aanbieding. ;)
    Wij zullen overdag eigenlijk nooit teruggaan naar het hotel. Onze kids kunnen heel goed tukken in hun buggy.

    M.v.g.

    Saskia
  • Exode zei:

    Sorry, ik bedoel dat het zwembad van Sequoia dicht is tot 31-07.

    Hallo Exode,

    Ik zou de Davy Crockett Ranch aanraden. Die heeft twee slaapkamers, twee badkamers en een aparte huiskamer. Dus als de kleintjes op tijd naar bed gaan, dan kan je zelf nog lekker nababbelen in de huiskamer. Ook Villages Nature Paris heeft geschikte huisjes/apartementen (duurder als de Davy Crockett Ranch). Het grote voordeel is, is dat je met je eigen auto naar het park kunt/moet rijden en dan ben je niet afhankelijk van de shuttlebussen. Dat is met een kinderwagen, buggy en twee kids toch minder handig.

    Wij gaan in november naar Villages Nature Paris, om dezelfde reden. Dan is onze jongste net 1 jaar en de oudste 2,5 jaar. De andere optie was dus ook de Davy Crockett. Alleen had Villages Nature Paris een leuke aanbieding. ;)
    Wij zullen overdag eigenlijk nooit teruggaan naar het hotel. Onze kids kunnen heel goed tukken in hun buggy.

    M.v.g.

    Saskia
    Hoi Saskia, wij willen juist niet met de auto naar het park....en bij Davy Crocket mogen we onze vouwwagen niet parkeren dus dat is geen optie voor ons.
  • Ik kan geen bestaande discussie vinden die antwoord geeft op mijn vraag.
    Excuses als het er wel is maar ik het over het hoofd heb gezien.

    We gaan in Maart drie dagen naar het Disneyhotel. De dag ervoor willen we graag een overnachting boeken buiten Disney.
    We willen graag een keer naar het winkelcentrum want daar zijn we nog nooit geweest.
    Onze wensen:

    - Schoon
    - 3 persoons kamer (2volw. 1 tiener)
    - nabij het winkelcentrum

    Ik ben benieuwd, ik ben al op trivago aan het zoeken maar ik vind het best lastig.
  • september 2019 aangepast
    Hoi @Kawaii ,

    Wat ik je kan aanraden, uit eigen ervaring (meermaals over de laatste jaren) is Val d'Europe.

    Dat ligt als je op Google Maps kijkt nog binnen de 'ring' van Disneyland Parijs op 1 metrohalte, een ritje van hooguit 2 minuten als het niet minder is.
    Daar ligt de mega shoppingmall en verschillende hotels & restaurants in diverse prijsklassen.
    Zelf zou ik kiezen voor bijvoorbeeld Ibis (budget) maar je kunt het ook luxer (en duurder) vinden. Appartementen zijn ook te vinden. Allemaal op enkele stappen van de metro (RER A trein).

    Je bent niet de enige die dit ontdekt heeft, dus als je nog voordeliger wilt boeken zou ik voor Torcy gaan, dat ligt op 3 haltes vanuit Disney gezien. Aanrader hier is B&B hotel Torcy, erg vergelijkbaar met Ibis budget: schoon, modern en gunstig geprijsd al vanaf 50 euro per 2-persoons kamer al al 70 euro een tarief zin dat je vaker zult tegenkomen.

    Voordeel van een hotel buiten het resort, behalve dat het goedkoper is: geen gedoe met overvolle shuttle bussen. Je kunt als je met de metro/RER aankomt bij het station van Disneyland best uitgang 3 nemen, dan kom je tegenover Vapiano en Five Guys uit en kun je via die kant ook door de veiligheidscontrole, waar het merkbaar rustiger is en dus sneller gaat.

    Dan wel nog een tip zodat je goed kunt vergelijken, zeker voor een gezelschap van 3-4 personen of meer: kijk zeker ook eens naar het Disney Partner hotel B&B Hotel Disneyland.

    Via de zoekmachine op deze site kun je best in deze volgorde zoeken:
    https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/hotels-accommodatie-paris/overige-accommodatie-paris

    1, Disneyland Pais (zodat je B&B Hotels krijgt en de Disney Hotels, soms zijn er in het laagseizoen mooie aanbiedingen).

    2. Val d'Europe (veel keuze)

    3, Torcy (B&B, Kyriad) andere hotels liggen in een iets minder mooi gedeelte.
    Eventueel in de buurt van station Busy St George kun je ook eens kijken maar deze hotels zijn vaak iets verder lopen waardoor we steeds kiezen voor B&B Hotel Torcy dat pal naast het station ligt.

    Kijk bij deze laatste 2 dan even op Google Maps als je iets zoekt dicht bij de metro/treinstation.

    Mensen die met de auto komen en in de buurt willen logeren zullen vaak uitkomen bij de goedkope "premiere klasse" hotels.

    Succes!
  • Bedankt voor de tips super!

    We gaan echt alleen 1 nachtje om naar dat winkelcentrum te gaan en mijn man goed kan slapen voor we de dag erna doorreizen naar Disney.
    Daar hebben we al twee nachten Disneyland hotel geboekt.

    Mijn man wil niet zo lang auto rijden en gelijk een dag park. En mij lijkt de trein niet fijn omdat ik graag weg wil wanneer ik wil.
  • september 2019 aangepast
    Als ik jou was zou ik dan voor B&B Torcy gaan, is inderdaad schoon en goedkoop. Vanaf daar is het nog een kwartiertje rijden naar Val d' Europe.
  • Wij hebben Ibis Budget Marne la Vallée geboekt, een nachtje voordat we ons avontuur in Disney aan gaan doen. We gaan met de auto, maar 's avonds willen wij graag eten in Disney Village. Gaat er een trein, bus of metro vanaf dit hotel? Wat kost dit? weet iemand van jullie dat?

    Als we met de auto zouden gaan, wat kost het parkeren bij de parkeergarage van Disney Village tegenwoordig? Bestaat die nog wel? En wat kost parkeren bij Disney tegenwoordig? Sorry voor de vele vragen, maar het is al een tijd geleden dat we met de auto zijn geweest.
  • tess81 zei:

    Wij hebben Ibis Budget Marne la Vallée geboekt, een nachtje voordat we ons avontuur in Disney aan gaan doen. We gaan met de auto, maar 's avonds willen wij graag eten in Disney Village. Gaat er een trein, bus of metro vanaf dit hotel? Wat kost dit? weet iemand van jullie dat?

    Als we met de auto zouden gaan, wat kost het parkeren bij de parkeergarage van Disney Village tegenwoordig? Bestaat die nog wel? En wat kost parkeren bij Disney tegenwoordig? Sorry voor de vele vragen, maar het is al een tijd geleden dat we met de auto zijn geweest.

    Hoi tess81,

    Je kunt via het Centre Commercial Val d'Europe de RER-A nemen naar Disney (één stop). Dit winkelcentrum ligt op loopafstand van het hotel. Dat zal iets van rond de €2 per persoon kosten. Exacte bedrag weet ik niet aangezien het heel lang geleden is dat ik hiervan gebruik heb gemaakt.

    Parkeren op de grote parkeerplaats bij de parken is €30 per auto. De parkeergarage naast Disney Village kost €24 per 24 uur.

    Groetjes,
    Lars
  • oktober 2021 aangepast
    Dank je wel Lars!

    Maar we zitten in de budget hotel ietsjes verder weg nog. Dit budget hotel ken ik. Maar we zitten in de andere.
  • Bij val D'europe kunnen we vooralsnog gratis parkeren toch? Daar kunnen we de auto eventueel ook neer zetten en dan de metro pakken naar disney village om te gaan eten. We komen er wel uit.
  • tess81 zei:

    Bij val D'europe kunnen we vooralsnog gratis parkeren toch? Daar kunnen we de auto eventueel ook neer zetten en dan de metro pakken naar disney village om te gaan eten. We komen er wel uit.

    Geen idee eerlijk gezegd. Het zal allicht goedkoper zijn.
  • Dank je wel Lars. OP google lees ik dat het gratis is, maar misschien is dat oud nieuws. maar dank je wel!!
Log In of Registreer om te reageren.