Parrainage (vragen over stempels sparen)

1568101122

Reacties

  • Het persoonlijk aanwezig zijn lijkt mij echt wel logisch, je moet beide tekenen (jijzelf en diegene die je korting geeft).
    Formulieren met een langere geldigheid zou inderdaad wel makkelijker zijn!
    Ik kon er 2 korting geven dit weekend (maar gaat helaas niet meer door), maar vind nog maar eens een 3de voordat het formulier dat op dit moment eind maart vervalt.

  • Hey Lars !
    Is t niet mogelijk, om op een of andere manier te pleiten bij DLP voor een verdere versoepeling van de voorwaarden ?
    Je zult wel begrijpen waar ik naartoe wil...................formulieren met een langere geldigheidsduur........het hele jaar stempels sparen............machtiging van jaarkaarthouders, om niet persoonlijk aan wezig te hoeven zijn......etc.etc.
    Wellicht snijdt het mes dan aan twee kanten ?!?!?!?!?
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    De regels en voorwaarden waren voorheen soepeler, waardoor het erg makkelijk was om stempels te sparen en korting te geven. Het aantal jaarkaarthouders met een gratis verlenging werd te groot. Disney is nu van mening dat er meer moeite gedaan moet worden om een jaar gratis verlenging te krijgen, vandaar dat de regels zijn aangepast. Deze versobering zal niet meer worden teruggedraaid. Kwestie van: voort wat, hoort wat.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey Lars,
    even een vraagje, ik las net ergens dat het huidige parrainage formulier maar tot 31 maart geldig is.
    Wij hebben in december 6 stempeltjes gespaard op dat formulier, kunnen wij hier dan wel in Mei onze jaarkaarten mee verlengen?
    Wat zijn eigenlijk de kosten van een Francilien jaarkaart? En kan die via de post ook met korting aangevraagd worden of kan dat alleen bij het BPA?
    Is ondertussen ook al bekend hoe je via internet je kaart kan verlengen?
    Groetjes,
    Celine
  • Hoi Celine,
    ik hoop dat je het niet erg vindt als ik probeer je vragen te beantwoorden - Lars kan me altijd corrigeren, indien nodig :)
    - je parrainageformulier is gewoon geldig in mei, de einddatum op het formulier betreft alleen de periode waarin gespaard mag worden (wij hebben ons formulier in september volgespaard en in februari probleemloos gebruikt voor de verlenging);
    - de Francilien kost momenteel €129;
    - korting kan alleen worden verleend als je persoonlijk naar het BPA gaat met degene die jou korting aanbiedt;
    - verlengen via internet (ik knip-en-plak even uit een post van Lars, als er een update is plaatst hij die vast hier): "Verlengen via internet gaat alleen als je van Disney een persoonlijke code ontvangt. Dit was naar mijn weten voorbehouden aan inwoners van Frankrijk. Ik heb deze week echter een e-mail ontvangen van Disney met de melding dat mijn jaarkaart in juni verloopt en ik binnenkort kan verlengen met 6 maanden extra gratis. Hiervoor ontvang ik een code. Het is mij onduidelijk of ik deze per mail ontvang of per post. Zonder die code is het niet mogelijk om online te verlengen en zul je dit per post of bij Bureau Passeport Annuel moeten doen."
  • Hugo zei:


    Hoi Celine,
    ik hoop dat je het niet erg vindt als ik probeer je vragen te beantwoorden - Lars kan me altijd corrigeren, indien nodig :)
    - je parrainageformulier is gewoon geldig in mei, de einddatum op het formulier betreft alleen de periode waarin gespaard mag worden (wij hebben ons formulier in september volgespaard en in februari probleemloos gebruikt voor de verlenging);
    - de Francilien kost momenteel €129;
    - korting kan alleen worden verleend als je persoonlijk naar het BPA gaat met degene die jou korting aanbiedt;
    - verlengen via internet (ik knip-en-plak even uit een post van Lars, als er een update is plaatst hij die vast hier): "Verlengen via internet gaat alleen als je van Disney een persoonlijke code ontvangt. Dit was naar mijn weten voorbehouden aan inwoners van Frankrijk. Ik heb deze week echter een e-mail ontvangen van Disney met de melding dat mijn jaarkaart in juni verloopt en ik binnenkort kan verlengen met 6 maanden extra gratis. Hiervoor ontvang ik een code. Het is mij onduidelijk of ik deze per mail ontvang of per post. Zonder die code is het niet mogelijk om online te verlengen en zul je dit per post of bij Bureau Passeport Annuel moeten doen."

    Hey Hugo,
    Bedankt voor je informatie! Ik zag net helaas dat francilien jaarkaart uitgesloten is van de extra magic hours, dus daar hebben we niks aan :(
    Nogmaals bedankt!
    Groetjes,
    Celine
  • Hallo Lars,
    Allereerst mijn complimenten voor (het opzetten en onderhouden van) deze internetpagina, ik heb al veel informatie opgezocht en gevonden!
    Mijn zusje en ik hebben allebei vanaf juli 2014 een Fantasy-jaarabonnement en kunnen 6 mensen 10% korting geven middels het 'Bon Parrainage’ formulier. Nu zie ik echter bij het jaarpassen-gedeelte dat het formulier dat daar te downloaden is maar geldig is tot en met 31 maart. Wij hebben voor 3 april afgesproken met wat mensen om ze korting te geven. Weet jij of het nieuwe formulier er ook al is om te downloaden?
    Bedankt voor je reactie!
    Groetjes, Marianne
  • Hoi Marianne,
    ik denk dat het niet heel veel uitmaakt of je het oude formulier downloadt - je krijgt bij het BPA toch een nieuw formulier op glanzend papier. Ik heb er al vier volgespaard, stond iedere keer braaf met een volledig ingevuld uitgeprint formulier bij de balie en kreeg iedere keer een nieuw formulier van de CM. Dus het is niet erg dat je een iets ouder formulier meeneemt.

  • Hallo Lars,
    Allereerst mijn complimenten voor (het opzetten en onderhouden van) deze internetpagina, ik heb al veel informatie opgezocht en gevonden!
    Mijn zusje en ik hebben allebei vanaf juli 2014 een Fantasy-jaarabonnement en kunnen 6 mensen 10% korting geven middels het 'Bon Parrainage’ formulier. Nu zie ik echter bij het jaarpassen-gedeelte dat het formulier dat daar te downloaden is maar geldig is tot en met 31 maart. Wij hebben voor 3 april afgesproken met wat mensen om ze korting te geven. Weet jij of het nieuwe formulier er ook al is om te downloaden?
    Bedankt voor je reactie!
    Groetjes, Marianne

    Hoi Marianne,
    Dank voor de complimenten! Zoals Hugo al aangeeft zijn er bij Bureau Passeport Annuel altijd actuele formulieren beschikbaar. Normaal gesproken publiceert Disney het nieuwe formulier online in de week na de vervaldatum van de huidige versie (eerste week van april in dit geval). Je hoeft dus niet perse al zelf het formulier gedownload te hebben en in te vullen. Dit is ook mogelijk met een cast member bij Bureau Passeport Annuel.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoe snel krijg je de nieuwe jaarkaarten vaak toe gestuurd na opsturen van de stempel formulieren?
    Ik heb 6 maart de formulieren aangetekend opgestuurd, 10 maart zijn ze in Frankrijk aangekomen (daarna geen bevestiging van ontvangst dmv handtekening maar dat is normaal volgens bekenden). Inmiddels zou ons verzoek voor nieuwe jaarkaarten er dus al 14 dagen liggen.
    T benauwt me een beetje omdat ze 31 maart vervallen en dat is over een week :)
  • MarjanH zei:


    Hoe snel krijg je de nieuwe jaarkaarten vaak toe gestuurd na opsturen van de stempel formulieren?
    Ik heb 6 maart de formulieren aangetekend opgestuurd, 10 maart zijn ze in Frankrijk aangekomen (daarna geen bevestiging van ontvangst dmv handtekening maar dat is normaal volgens bekenden). Inmiddels zou ons verzoek voor nieuwe jaarkaarten er dus al 14 dagen liggen.
    T benauwt me een beetje omdat ze 31 maart vervallen en dat is over een week :)

    Hoi MarjanH,
    De gemiddelde verwerkingstijd van de aanvraag is 4-6 weken, inclusief het versturen van de definitieve jaarkaarten naar jullie thuisadres. Via de aangetekende verzending heb je gezien dat de documenten zijn gearriveerd vóór de huidige vervaldatum. Geen zorgen. De jaarkaarten zullen middels het parrainage formulier worden verwerkt.
    Groetjes,
    Lars
  • Tot wanneer zijn de formulieren die vanaf april te sparen, geldig? Is zo'n formulier 3 maanden geldig? van 1 april tot eind juni??

  • Tot wanneer zijn de formulieren die vanaf april te sparen, geldig? Is zo'n formulier 3 maanden geldig? van 1 april tot eind juni??

    Hoi MarjoleinART,
    De formulieren zijn doorgaans langer geldig, maar dit maakt Disney op voorhand nooit bekend. Pas als het nieuwe formulier beschikbaar wordt gesteld, zal bekend zijn wat de einddatum wordt.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi,
    Wij gaan volgende week anderen aan 10% korting helpen en zij ons aan de eerste stempels, maar het is mij niet duidelijk wat te doen als we naar de BPA gaan.
    Ik zie dat er een formulier is (tot 31-3-2015) dat je zou moeten invullen. Wij gaan pas in April. Is er een formulier wat we vooraf moeten invullen of wordt alles geregeld bij de BPA (en hoeven wij vooraf niets te doen?)
    Tevens nog een vraag: is er een aparte rij bij de ingang voor nieuwe abonnement houders. Ik kan me herinneren dat er helemaal rechts zo'n balie was, maar heb die nog nooit open gezien.
    Alvast bedankt
  • Hoi nieuweling,
    mijn ervaring is dat je altijd een nieuw parrainage-formulier krijgt van een CM, op glanzend papier gedrukt. Je hoeft dus in principe geen formulier mee te nemen, als je maar duidelijk aangeeft dat je korting wilt geven.
    Ik weet niet of je met "aparte rij" bedoelt bij de kassa bij de ingang (helemaal rechts) of bij het BPA, maar in beide gevallen kan ik me daar niets van herinneren. Wel is het vaak zo dat CM's je komen vragen waarvoor je komt en al naar gelang van je antwoord je soms naar een ander loket (door)verwijzen.
  • Er is geen aparte rij.
    Er is wel een apart bureau onderaan (rechts) voor mindervalieden, zodat diegene in een rolstoel niet die trapjes opmoeten.

  • Hoi,
    Wij gaan volgende week anderen aan 10% korting helpen en zij ons aan de eerste stempels, maar het is mij niet duidelijk wat te doen als we naar de BPA gaan.
    Ik zie dat er een formulier is (tot 31-3-2015) dat je zou moeten invullen. Wij gaan pas in April. Is er een formulier wat we vooraf moeten invullen of wordt alles geregeld bij de BPA (en hoeven wij vooraf niets te doen?)
    Tevens nog een vraag: is er een aparte rij bij de ingang voor nieuwe abonnement houders. Ik kan me herinneren dat er helemaal rechts zo'n balie was, maar heb die nog nooit open gezien.
    Alvast bedankt

    Hoi nieuweling,
    Ik heb je vragen even verplaatst naar het juiste topic over 'Parrainage'. Vanaf 1 april komt er een nieuw formulier beschikbaar die wij direct als download zullen plaatsen op de Jaarkaarten-pagina zodra Disney het document vrijgeeft. Zoals Hugo al aangeeft, zijn er tevens formulieren beschikbaar bij Bureau Passeport Annuel (BPA). In principe hoeven de formulieren alleen op voorhand ingevuld te worden bij een aanvraag of verlenging per post. Er is geen speciale rij voor nieuwe jaarkaarthouders bij BPA. Bij de ingang wordt je ontvangen door een cast member die vraagt wat je precies komt doen en stuurt je vervolgens door naar de juiste balie.
    Groetjes,
    Lars
  • Weet niet, of dit de juiste plek is voor mijn topic, maar ik wil alleen even iets naar voren brengen, waar ik - en met mij vele mensen, denk ik -
    niet bij stilstaan, bij de aanschaf van een jaarkaart met 10 % korting......................................................
    Het is heel makkelijk, om iemand te vinden, die je korting wil geven in ruil voor stempels...........maar dan !!! - een jaar later - andersom !
    Dat is heel andere " biscuit " !..... De lijst van aanbieders en vragers zegt genoeg................................
    De illusie van Disneyland is natuurlijk prachtig en wordt er hierdoor niet minder op, maar het gaat mij meer erom, dat véél mensen toch ook
    de illusie hebben, om via de stempels 2 jaar naar DLP kunnen voor de prijs van 1 jaar en dat kan ook wel, maar je moet er wel ontzettend
    veel moeite voor doen !!!!!!!!!
    Nogmaals , ik wil de mensen niet ontmoedigen, alleen maar vooraf erop wijzen dat het niet zo makkelijk gaat/gemaakt wordt !
    Groetjes, Fred

  • Weet niet, of dit de juiste plek is voor mijn topic, maar ik wil alleen even iets naar voren brengen, waar ik - en met mij vele mensen, denk ik -
    niet bij stilstaan, bij de aanschaf van een jaarkaart met 10 % korting......................................................
    Het is heel makkelijk, om iemand te vinden, die je korting wil geven in ruil voor stempels...........maar dan !!! - een jaar later - andersom !
    Dat is heel andere " biscuit " !..... De lijst van aanbieders en vragers zegt genoeg................................
    De illusie van Disneyland is natuurlijk prachtig en wordt er hierdoor niet minder op, maar het gaat mij meer erom, dat véél mensen toch ook
    de illusie hebben, om via de stempels 2 jaar naar DLP kunnen voor de prijs van 1 jaar en dat kan ook wel, maar je moet er wel ontzettend
    veel moeite voor doen !!!!!!!!!
    Nogmaals , ik wil de mensen niet ontmoedigen, alleen maar vooraf erop wijzen dat het niet zo makkelijk gaat/gemaakt wordt !
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Ik heb je opmerking verplaatst naar het juiste topic. Uiteraard zul je de nodige moeite moeten doen om een jaar gratis verlenging te regelen. Je krijgt er immers een jaar gratis toegang tot de parken van Disney voor terug. Net als andere spaarsystemen zul je actief op zoek moeten naar potentiële nieuwe jaarkaarthouders. Wachten tot er iemand vanzelf naar je toekomt met de vraag om korting te krijgen zal niet werken. Dat is té makkelijk. Je zult er moeite voor moeten doen. Dat kan bijvoorbeeld door op meerdere plaatsen korting aan te bieden. Daarnaast moet je er niet al op voorbaat vanuit gaan dat je een jaar gratis verlenging krijgt bij de aanschaf van een jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Weet niet, of dit de juiste plek is voor mijn topic, maar ik wil alleen even iets naar voren brengen, waar ik - en met mij vele mensen, denk ik -
    niet bij stilstaan, bij de aanschaf van een jaarkaart met 10 % korting......................................................
    Het is heel makkelijk, om iemand te vinden, die je korting wil geven in ruil voor stempels...........maar dan !!! - een jaar later - andersom !
    Dat is heel andere " biscuit " !..... De lijst van aanbieders en vragers zegt genoeg................................
    De illusie van Disneyland is natuurlijk prachtig en wordt er hierdoor niet minder op, maar het gaat mij meer erom, dat véél mensen toch ook
    de illusie hebben, om via de stempels 2 jaar naar DLP kunnen voor de prijs van 1 jaar en dat kan ook wel, maar je moet er wel ontzettend
    veel moeite voor doen !!!!!!!!!
    Nogmaals , ik wil de mensen niet ontmoedigen, alleen maar vooraf erop wijzen dat het niet zo makkelijk gaat/gemaakt wordt !
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Ik heb je opmerking verplaatst naar het juiste topic. Uiteraard zul je de nodige moeite moeten doen om een jaar gratis verlenging te regelen. Je krijgt er immers een jaar gratis toegang tot de parken van Disney voor terug. Net als andere spaarsystemen zul je actief op zoek moeten naar potentiële nieuwe jaarkaarthouders. Wachten tot er iemand vanzelf naar je toekomt met de vraag om korting te krijgen zal niet werken. Dat is té makkelijk. Je zult er moeite voor moeten doen. Dat kan bijvoorbeeld door op meerdere plaatsen korting aan te bieden. Daarnaast moet je er niet al op voorbaat vanuit gaan dat je een jaar gratis verlenging krijgt bij de aanschaf van een jaarkaart.
    Groetjes,
    Lars
    Ik denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is. Er moet inderdaad net iemand in dezelfde periode gaan. Maar daar ga ik graag naar op zoek! Er zijn zoveel plaatsen waar je je "oproep" kunt plaatsen (ook bijvoorbeeld op je Facebook). Natuurlijk is op deze website veel meer vraag (naar stempels) dan aanbod, maar dat is logisch, daar is deze site speciaal voor.
    Ik heb 2 spaarkaarten (6 stempels) met gemak vol gekregen.
    Ze maken het je niet moeilijk, maar je moet er inderdaad wel moeite voor doen (maar dan krijg je er ook wat voor terug).

  • Weet niet, of dit de juiste plek is voor mijn topic, maar ik wil alleen even iets naar voren brengen, waar ik - en met mij vele mensen, denk ik -
    niet bij stilstaan, bij de aanschaf van een jaarkaart met 10 % korting......................................................
    Het is heel makkelijk, om iemand te vinden, die je korting wil geven in ruil voor stempels...........maar dan !!! - een jaar later - andersom !
    Dat is heel andere " biscuit " !..... De lijst van aanbieders en vragers zegt genoeg................................
    De illusie van Disneyland is natuurlijk prachtig en wordt er hierdoor niet minder op, maar het gaat mij meer erom, dat véél mensen toch ook
    de illusie hebben, om via de stempels 2 jaar naar DLP kunnen voor de prijs van 1 jaar en dat kan ook wel, maar je moet er wel ontzettend
    veel moeite voor doen !!!!!!!!!
    Nogmaals , ik wil de mensen niet ontmoedigen, alleen maar vooraf erop wijzen dat het niet zo makkelijk gaat/gemaakt wordt !
    Groetjes, Fred

    Jammer dat het je niet lukt om de stempels bij elkaar te sparen. Denk dat je er niet vanuit kan gaan dat je 2jaar krijgt voor de prijs van 1jaar. Kan alleen maar tegenvallen.
    Is idd wel een beetje geluk hebben maar als je er energie in steekt kan het wel. Ik heb veel oproepjes geplaatst op verschillende fora. Wij hadden binnen 2 maanden 3stempelkaarten vol. Had ook niet gedacht dat het zo snel zou lukken.
  • Lars zei:



    Goed bericht !
    Heb ik nog een vraagje...................is het mogelijk, om je gegevens- hetzij persoonlijk, hetzij per post- vantevoren aan t BPA te verstrekken , dat ze dat alvast hebben, en daarna als je dan mag verlengen, alleen nog maar het parrainageformulier met de stempels hoeft op te sturen ?.......... Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Nee, dat is niet mogelijk. Een aanvraag of verlenging van een jaarkaart kan alleen in behandeling worden genomen met alle vereiste documenten. Een verlenging gaat uiteraard sneller dan een eerste aanvraag, omdat je gegevens dan al in het systeem van Disney staan, maar per post dient alles alsnog ingevuld en meegestuurd te worden.
    Groetjes,
    Lars
    Is bij verlenging je jaarkaart, of een kopie daarvan- en het formulier met de stempels dus genoeg ?

  • Is bij verlenging je jaarkaart, of een kopie daarvan- en het formulier met de stempels dus genoeg ?

    Hoi Fred,
    Bij een verlenging dient het 'bon de commande' formulier ingevuld te worden. Als er verlengd wordt met een vol parrainage formulier, dan hoeft het betalingsgedeelte van het 'bon de commande' formulier niet ingevuld te worden, aangezien de jaarkaart dan gratis is. De jaarkaart zelf hoef je niet mee te sturen. Kopie van je identiteitsbewijs is wel noodzakelijk.
    Groetjes,
    Lars
  • Kan je met een jaarkaart waar als waarde 49 euro op staat (jaarkaart kind) ook korting geven?
    En als je vorig jaar al korting hebt gegeven maar net niet genoeg stempels had voor een gratis verlenging mag je dan nu gewoon terug korting geven?
  • Hoi TiggerSA,
    "Ja" op beide vragen.
  • Bedankt Hugo!
  • Hallo,
    Ik had een vraag en kon het andwoord niet zo snel vinden.
    Wij gaan in mei mensen krting geven op de aanschaf van hun jaarkaart moet ik dan zelf een Parrainage formulier uit printen of krijg ik deze ter plekken.
    En mijn zoontje heeft een jaarkaart van 49,- euro kan hij ook korting geven? En moet hij er ook zelf bij zijn?
    Dankjewel!
    Groeten,
    Nicole
  • Hoi eeyore,
    Het formulier krijg je ter plekke.
    Korting geven kan ook met een jaarkaart van €49 en ja, je zoontje moet er wel bij zijn.
  • Beste allemaal,
    Tip: gisteren in Disney 4 stempels kunnen bemachtigen door in de rij bij Passeport Annuel Engelsen aan te spreken. Zij kenden het hele kortingsprincipe niet en waren er erg blij mee en ik ook! Dus wees brutaal en probeer het gewoon. Succes en veel plezier in Disney!
    Groetjes
    Leonie
  • Leonie zei:


    Beste allemaal,
    Tip: gisteren in Disney 4 stempels kunnen bemachtigen door in de rij bij Passeport Annuel Engelsen aan te spreken. Zij kenden het hele kortingsprincipe niet en waren er erg blij mee en ik ook! Dus wees brutaal en probeer het gewoon. Succes en veel plezier in Disney!
    Groetjes
    Leonie

    Hier moet je erg mee uitkijken. Als personeel ziet dat je dat doet wordt je jaarkaart ingenomen.
    Het is het proberen waard maar kijk uit.
  • Is het nog altijd zo dat de "parrain" mee moet naar de kassa's om de voorlopige pas aan te kopen en daarna samen naar bpa te gaan? Want volgens mij zijn wij de vorige keer (lang geleden) niet mee gegaan maar hebben ze een gewone dagpas gekocht en daarna afgesproken aan bpa om om te zetten in jaarpas met paarainage.
    Groetjes
Log In of Registreer om te reageren.