Maaltijdopties (halfpension / volpension)

11112131517

Reacties

  • Hoi Lars,

    Even checken of ik het goed heb begrepen... ik heb voor in november een kamer geboekt in hotel New York voor 3 dagen/2 nachten. Ik kan dan dus 2x diner (halfpension) of 2x lunch en diner (volpension) vouchers bijboeken per persoon? En die kan ik op alle 3 de dagen inleveren en dus niet alleen op 2 dagen? Alvast bedankt voor je reactie!

    Groetjes Nona
  • Nona zei:

    Hoi Lars,

    Even checken of ik het goed heb begrepen... ik heb voor in november een kamer geboekt in hotel New York voor 3 dagen/2 nachten. Ik kan dan dus 2x diner (halfpension) of 2x lunch en diner (volpension) vouchers bijboeken per persoon? En die kan ik op alle 3 de dagen inleveren en dus niet alleen op 2 dagen? Alvast bedankt voor je reactie!

    Groetjes Nona

    Hoi Nona,

    Dat is correct. Bij halfpension ontvang je (bij een verblijf van 3 dagen) in totaal 2 vouchers per persoon voor lunch of diner; bij volpension ontvang je bij hetzelfde verblijf 4 vouchers per persoon voor lunch of diner.

    Je mag hierbij zelf de keuze maken of je ze gebruikt tijdens de lunch en/of diner en wanneer je ze opmaakt tijdens je verblijf. Dat mag dus op de eerste dag, tweede of derde dag zijn totdat de vouchers op zijn. Daar ben je flexibel in. Daarnaast ontvang je ontbijtvouchers voor de tweede en derde dag.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Nona zei:

    Hoi Lars,

    Even checken of ik het goed heb begrepen... ik heb voor in november een kamer geboekt in hotel New York voor 3 dagen/2 nachten. Ik kan dan dus 2x diner (halfpension) of 2x lunch en diner (volpension) vouchers bijboeken per persoon? En die kan ik op alle 3 de dagen inleveren en dus niet alleen op 2 dagen? Alvast bedankt voor je reactie!

    Groetjes Nona

    Hoi Nona,

    Dat is correct. Bij halfpension ontvang je (bij een verblijf van 3 dagen) in totaal 2 vouchers per persoon voor lunch of diner; bij volpension ontvang je bij hetzelfde verblijf 4 vouchers per persoon voor lunch of diner.

    Je mag hierbij zelf de keuze maken of je ze gebruikt tijdens de lunch en/of diner en wanneer je ze opmaakt tijdens je verblijf. Dat mag dus op de eerste dag, tweede of derde dag zijn totdat de vouchers op zijn. Daar ben je flexibel in. Daarnaast ontvang je ontbijtvouchers voor de tweede en derde dag.

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor je supersnelle reactie Lars!
  • Nog een vraagje... als je de vouchers inlevert voor iets anders dan een 3-gangenmenu, wat zijn ze dan waard?
  • Nona zei:

    Nog een vraagje... als je de vouchers inlevert voor iets anders dan een 3-gangenmenu, wat zijn ze dan waard?

    Dat wordt niet aanbevolen, aangezien het hele voordeel dan teniet wordt gedaan én je ontvangt geen gratis drankje meer. De waarde van de vouchers los is lager dan als je ze in zet voor waar ze voor uitgegeven zijn: 3-gangen lunch of diner. Mocht je geen 3-gangen diner willen, dan bestel je minder gangen met dezelfde vouchers. Het is geen verplichting om 3 gangen te nemen. Voor het maximale voordeel is dat wel aan te bevelen.

    Groetjes,
    Lars
  • Onze hotelboeking inclusief vouchers (standaard) is van vorig jaar mei verplaatst naar dit jaar oktober. Klopt het dat er nu veel minder restaurantmogelijkheden zijn voor de standaard vouchers?
    Zijn de standaard vouchers wel te gebruiken in het geboekte hotel? In ons geval Hotel Cheyenne, Chuck Wagon Cafe.
    Of alleen in de 5 geselecteerde restaurants?
  • Paul zei:

    Onze hotelboeking inclusief vouchers (standaard) is van vorig jaar mei verplaatst naar dit jaar oktober. Klopt het dat er nu veel minder restaurantmogelijkheden zijn voor de standaard vouchers?
    Zijn de standaard vouchers wel te gebruiken in het geboekte hotel? In ons geval Hotel Cheyenne, Chuck Wagon Cafe.
    Of alleen in de 5 geselecteerde restaurants?

    Hoi Paul,

    De vouchers zijn nog altijd bij dezelfde restaurants geldig. Voor de Standaard optie is dat inderdaad Chuck Wagon Café in Disney's Hotel Cheyenne.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Paul zei:

    Onze hotelboeking inclusief vouchers (standaard) is van vorig jaar mei verplaatst naar dit jaar oktober. Klopt het dat er nu veel minder restaurantmogelijkheden zijn voor de standaard vouchers?
    Zijn de standaard vouchers wel te gebruiken in het geboekte hotel? In ons geval Hotel Cheyenne, Chuck Wagon Cafe.
    Of alleen in de 5 geselecteerde restaurants?

    Hoi Paul,

    De vouchers zijn nog altijd bij dezelfde restaurants geldig. Voor de Standaard optie is dat inderdaad Chuck Wagon Café in Disney's Hotel Cheyenne.

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor je reactie Lars!
    Als ik in de lijst kijk met restaurants waar ik kan reserveren met standaard voucher in de App dan kan ik Chuck Wagon Cafe niet kiezen.
  • Paul zei:

    Bedankt voor je reactie Lars!
    Als ik in de lijst kijk met restaurants waar ik kan reserveren met standaard voucher in de App dan kan ik Chuck Wagon Cafe niet kiezen.

    Graag gedaan! Niet alle restaurants kunnen via de app worden gereserveerd. Neem hiervoor contact op met de restaurant reserveringslijn via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris
  • Vanaf welke tijd kun je ontbijten in je hotel als je gereserveerd hebt met half pension?
  • Paul zei:

    Vanaf welke tijd kun je ontbijten in je hotel als je gereserveerd hebt met half pension?

    Hoi Paul,

    Ontbijt is doorgaans mogelijk vanaf 07:00 uur. Vraag naar de exacte tijden tijdens jullie verblijf als je gaat inchecken.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zitten te kijken voor een boeking in mei. Normaal boeken we ook altijd rond deze periode en is er altijd een aanbieding met gratis half pension. Maar momenteel zijn er helemaal geen aanbiedingen of acties lijkt het. Als ik het boekingsproces doorloop kan ik niet eens meer kiezen voor extra's zoals maaltijden. Stap 2 bestaat niet en stap 3 bestaat uit alleen wel/geen verzekering. Ook dingen als photopass etc staan er niet bij.

    Enig idee of de maaltijden optie weer terug komt of dat ik iets fout doe op de een of andere manier? Ik heb het bij zowel Newport Bay als Marvel geprobeerd. Bij voorkeur als aanbieding uiteraard, maar wellicht is het ook zonder aanbieding interessant, we gaan met de schoonfamilie en dat zijn wat meer luxe-paardjes die graag alles vooraf geregeld willen hebben en uit eten willen.
  • koei zei:

    Wij zitten te kijken voor een boeking in mei. Normaal boeken we ook altijd rond deze periode en is er altijd een aanbieding met gratis half pension. Maar momenteel zijn er helemaal geen aanbiedingen of acties lijkt het. Als ik het boekingsproces doorloop kan ik niet eens meer kiezen voor extra's zoals maaltijden. Stap 2 bestaat niet en stap 3 bestaat uit alleen wel/geen verzekering. Ook dingen als photopass etc staan er niet bij.

    Enig idee of de maaltijden optie weer terug komt of dat ik iets fout doe op de een of andere manier? Ik heb het bij zowel Newport Bay als Marvel geprobeerd. Bij voorkeur als aanbieding uiteraard, maar wellicht is het ook zonder aanbieding interessant, we gaan met de schoonfamilie en dat zijn wat meer luxe-paardjes die graag alles vooraf geregeld willen hebben en uit eten willen.

    Hoi koei,

    Momenteel is het mogelijk om magische extra's (zoals maaltijdopties) toe te voegen voor aankomsten tot midden maart 2022. Voor latere aankomsten, zoals die van jullie, zullen die opties later toegevoegd kunnen worden. De prijzen en voorwaarden zijn daar nu nog niet van bekend, vandaar dat die stap ontbreekt in het reserveringssysteem. De halfpension aanbieding keert voorlopig niet terug.

    Ons advies zou zijn om alvast de periode en het hotel + tickets vast te leggen met de huidige flexibele boekingsvoorwaarden (gratis wijzigen of annuleren met volledige terugbetaling tot 7 dagen vóór aankomst) inclusief vroegboekvoordeel via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris. Naderhand kun je dan de maaltijdoptie laten toevoegen onder vermelding van je boekingsnummer.

    Groetjes,
    Lars
  • Weet iemand of de standaard half pension maaltijdoptie/vouchers ook weer terug komen nu de buffet restaurants weer als all you can eat buffet gaan werken?
  • Malie zei:

    Weet iemand of de standaard half pension maaltijdoptie/vouchers ook weer terug komen nu de buffet restaurants weer als all you can eat buffet gaan werken?

    Hoi Malie,

    De Standaard optie is nooit weggeweest en altijd beschikbaar. Alleen de Premium variant is momenteel niet beschikbaar omdat maaltijden met Disney figuren en het hogere segment restaurants nog niet beschikbaar zijn. Bekijk alle maaltijdopties: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/halfpension-volpension-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars, als je maaltijdvouchers wil bijboeken krijg je maar 3 opties:
    Enkel ontbijt voor 21€
    Plus optie voor 57€
    Premium optie voor €77
    Vroeger was er ook een standaardoptie voor 41€ waarbij je enkel in een stuk of 6 buffet restaurants terecht kon.
    Deze optie is vervallen toen buffet niet mocht vanwege corona en je enkel table service kreeg, ook bij de buffet restaurants.
    Mijn vraag is dus of die optie van €41 weer terug komt en zoja wanneer?
    Dankjewel alvast.
  • Malie zei:

    Hoi Lars, als je maaltijdvouchers wil bijboeken krijg je maar 3 opties:
    Enkel ontbijt voor 21€
    Plus optie voor 57€
    Premium optie voor €77
    Vroeger was er ook een standaardoptie voor 41€ waarbij je enkel in een stuk of 6 buffet restaurants terecht kon.
    Deze optie is vervallen toen buffet niet mocht vanwege corona en je enkel table service kreeg, ook bij de buffet restaurants.
    Mijn vraag is dus of die optie van €41 weer terug komt en zoja wanneer?
    Dankjewel alvast.

    Sorry, ik bedoel half pension plus voor €57 en volpension plus voor €77.
    Maar de vroegere standaard halfpension voor €41 optie krijg je dus niet te zien als je die wilt bijboeken (wij gaan in December en hebben juist gewacht met maaltijdoptie bijboeken totdat de buffet restaurants weer open gingen zonder tafelbediening zodat we voor de standaard optie konden kiezen)
  • Je hebt gelijk, @Malie . Ik zie het nu ook. Zelfs bij de voordelige hotels waar de Standaard maaltijdoptie beschikbaar zou moeten zijn, wordt nu alleen Plus getoond. Ik ga dit navragen en kom hierop terug zodra ik meer weet.
  • Lars zei:

    koei zei:

    Wij zitten te kijken voor een boeking in mei. Normaal boeken we ook altijd rond deze periode en is er altijd een aanbieding met gratis half pension. Maar momenteel zijn er helemaal geen aanbiedingen of acties lijkt het. Als ik het boekingsproces doorloop kan ik niet eens meer kiezen voor extra's zoals maaltijden. Stap 2 bestaat niet en stap 3 bestaat uit alleen wel/geen verzekering. Ook dingen als photopass etc staan er niet bij.

    Enig idee of de maaltijden optie weer terug komt of dat ik iets fout doe op de een of andere manier? Ik heb het bij zowel Newport Bay als Marvel geprobeerd. Bij voorkeur als aanbieding uiteraard, maar wellicht is het ook zonder aanbieding interessant, we gaan met de schoonfamilie en dat zijn wat meer luxe-paardjes die graag alles vooraf geregeld willen hebben en uit eten willen.

    Hoi koei,

    Momenteel is het mogelijk om magische extra's (zoals maaltijdopties) toe te voegen voor aankomsten tot midden maart 2022. Voor latere aankomsten, zoals die van jullie, zullen die opties later toegevoegd kunnen worden. De prijzen en voorwaarden zijn daar nu nog niet van bekend, vandaar dat die stap ontbreekt in het reserveringssysteem. De halfpension aanbieding keert voorlopig niet terug.

    Ons advies zou zijn om alvast de periode en het hotel + tickets vast te leggen met de huidige flexibele boekingsvoorwaarden (gratis wijzigen of annuleren met volledige terugbetaling tot 7 dagen vóór aankomst) inclusief vroegboekvoordeel via: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/verblijf-hotel-tickets-paris. Naderhand kun je dan de maaltijdoptie laten toevoegen onder vermelding van je boekingsnummer.

    Groetjes,
    Lars
    Bedankt voor je reactie! We gaan dan voorlopig zonder eten boeken, upgraden kan waarschijnlijk altijd nog. Zijn om deze reden ook de Empire-kamers nog niet boekbaar? Want afhankelijk van de meerprijs daarvan is dat eventueel ook nog een optie. Maar ook dat kan natuurlijk later nog.
  • koei zei:


    Bedankt voor je reactie! We gaan dan voorlopig zonder eten boeken, upgraden kan waarschijnlijk altijd nog. Zijn om deze reden ook de Empire-kamers nog niet boekbaar? Want afhankelijk van de meerprijs daarvan is dat eventueel ook nog een optie. Maar ook dat kan natuurlijk later nog.

    Graag gedaan! Upgraden en/of wijzigen kan inderdaad tot 7 dagen vóór aankomst. De Empire State Club kamers zijn beschikbaar, maar populair (zeker ook omdat het Disneyland Hotel en de Castle Club niet beschikbaar zijn), dus als je ze voor jullie aankomst niet in het boekingssysteem staan, dan zijn deze reeds bezet. Komt er later beschikbaarheid, dan kun je de boeking uiteraard wijzigen.
  • Hallo,

    Is er misschien al duidelijkheid wanneer de eet opties met Disneyfiguren weer terugkeren? Tevens wanneer de Premium optie voor te boeken is? En wanneer je voor voor bijv. de Volpension plus optie hebt gekozen, kan je dan ook altijd bij een deelnemend restaurant te recht? Ik bedoel wanneer ik nu kijk voor bijv: 2e week december, in de app, dan zijn veel restaurants al bijna niet meer te boeken namelijk? Hoe zit dat met vouchers? Alvast bedankt!
  • Micoom zei:

    Hallo,

    Is er misschien al duidelijkheid wanneer de eet opties met Disneyfiguren weer terugkeren? Tevens wanneer de Premium optie voor te boeken is? En wanneer je voor voor bijv. de Volpension plus optie hebt gekozen, kan je dan ook altijd bij een deelnemend restaurant te recht? Ik bedoel wanneer ik nu kijk voor bijv: 2e week december, in de app, dan zijn veel restaurants al bijna niet meer te boeken namelijk? Hoe zit dat met vouchers? Alvast bedankt!

    Hoi Micoom,

    Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer de maaltijden met Disney figuren weer terugkeren. Daaraan samenhangend zit de terugkeer van de Premium maaltijdoptie.

    Alle bezoekers, ook gasten met maaltijdopties, dienen tafelservice en buffetservice restaurants op voorhand te reserveren om zeker te zijn van toegang. De beschikbare restaurants kunnen via de app worden gereserveerd. Staan je opties er niet meer tussen, neem dan contact op met de restaurant reserveringslijn: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-reserveringen-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Je hebt gelijk, @Malie . Ik zie het nu ook. Zelfs bij de voordelige hotels waar de Standaard maaltijdoptie beschikbaar zou moeten zijn, wordt nu alleen Plus getoond. Ik ga dit navragen en kom hierop terug zodra ik meer weet.

    Hoi Lars, heb je hier nog nieuws over?
    Ik zag op twitter een filmpje voorbij komen van het buffet diner bij plaza gardens, dus dat is blijkbaar wel weer terug. Nu de maaltijdvouchers nog?
  • Malie zei:

    Hoi Lars, heb je hier nog nieuws over?
    Ik zag op twitter een filmpje voorbij komen van het buffet diner bij plaza gardens, dus dat is blijkbaar wel weer terug. Nu de maaltijdvouchers nog?

    Ik heb hier nog geen nieuws van ontvangen. Zodra ik iets hoor, laat ik het hier weten.
  • Hoi @Malie ,

    Inmiddels heb ik bericht van Disney. Bij Cheyenne kan alleen voor de optie Plus of Premium (als de maaltijden met Disney figuren weer terugkeren) worden gekozen. Dit omdat Cheyenne nu een 3-sterren hotel is (vergelijkbaar met Sequoia Lodge) en dus niet meer onder de Standaard, maar Plus maaltijdoptie valt. Downgraden is dan niet mogelijk omdat het restaurant van het hotel alleen nog een Plus locatie is.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Malie ,

    Inmiddels heb ik bericht van Disney. Bij Cheyenne kan alleen voor de optie Plus of Premium (als de maaltijden met Disney figuren weer terugkeren) worden gekozen. Dit omdat Cheyenne nu een 3-sterren hotel is (vergelijkbaar met Sequoia Lodge) en dus niet meer onder de Standaard, maar Plus maaltijdoptie valt. Downgraden is dan niet mogelijk omdat het restaurant van het hotel alleen nog een Plus locatie is.

    Groetjes,
    Lars

    Hoi Lars, dankjewel voor het navragen.
    Als ik het goed begrijp heeft het dus niet zozeer iets te maken met eventueel corona maatregelen maar blijft dit nu gewoon zo voor Cheyenne.
    Is het voor Santa fe dan wel nog beschikbaar of is dat ook een 3 sterren hotel geworden?
  • Malie zei:


    Hoi Lars, dankjewel voor het navragen.
    Als ik het goed begrijp heeft het dus niet zozeer iets te maken met eventueel corona maatregelen maar blijft dit nu gewoon zo voor Cheyenne.
    Is het voor Santa fe dan wel nog beschikbaar of is dat ook een 3 sterren hotel geworden?

    Klopt. Hotel Santa Fe en Davy Crockett Ranch zijn nog altijd 2 sterren, dus hier is de Standaard maaltijdoptie wel mogelijk.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Malie zei:


    Hoi Lars, dankjewel voor het navragen.
    Als ik het goed begrijp heeft het dus niet zozeer iets te maken met eventueel corona maatregelen maar blijft dit nu gewoon zo voor Cheyenne.
    Is het voor Santa fe dan wel nog beschikbaar of is dat ook een 3 sterren hotel geworden?

    Klopt. Hotel Santa Fe en Davy Crockett Ranch zijn nog altijd 2 sterren, dus hier is de Standaard maaltijdoptie wel mogelijk.

    Groetjes,
    Lars
    Top, heel erg bedankt voor het verduidelijken en navragen! ?
  • Hallo,
    Ik heb een vraag over Plaza Gardens,
    Is dit restaurant momenteel alleen ala carte?, dus dat je één starter, één hoofdgerecht en één nagerecht kiest?
    Of is het All You Can Eat, Table Served?
  • Hallo,
    Ik heb een vraag over Plaza Gardens,
    Is dit restaurant momenteel alleen ala carte?, dus dat je één starter, één hoofdgerecht en één nagerecht kiest?
    Of is het All You Can Eat, Table Served?

    Hoi Stefan,

    Alle buffetrestaurants in het resort, waaronder Plaza Gardens, zijn sinds 20 oktober weer teruggekeerd naar de bekende all-you-can-eat formule (zelf service). Lees meer: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/buffetservice-all-you-can-eat-keert-terug-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
Log In of Registreer om te reageren.