Easy Access Card / Priority Card voor mindervalide bezoekers

1161719212231

Reacties

  • Mijn zoon zit sinds vanmorgen in het gips, hij moet over een week terug naar ortopheed, laat hem daar wel een brief vragen
    We gaan 6 aug. ?

    Je kunt ook zelf een brief opstellen waarin beschreven staat dat je zoon vanwege ‘aandoening/verwonding’ tijdelijk niet in staat is om in een wachtrij plaats te nemen. Deze in Engels/Frans (laten) vertalen en door je huisarts laten ondertekenen en stempelen met registratienummer. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan toen ik mijn schaambeen gebroken had. Het stond toen in Nederlands, Engels en Frans beschreven, huisarts ondertekende zonder moeite.
  • juli 2020 aangepast

    Mijn zoon zit sinds vanmorgen in het gips, hij moet over een week terug naar ortopheed, laat hem daar wel een brief vragen
    We gaan 6 aug. ?

    Je kunt ook zelf een brief opstellen waarin beschreven staat dat je zoon vanwege ‘aandoening/verwonding’ tijdelijk niet in staat is om in een wachtrij plaats te nemen. Deze in Engels/Frans (laten) vertalen en door je huisarts laten ondertekenen en stempelen met registratienummer. Heb ik twee jaar geleden ook gedaan toen ik mijn schaambeen gebroken had. Het stond toen in Nederlands, Engels en Frans beschreven, huisarts ondertekende zonder moeite.
    Volgende week terug naar orthopeed, als hij geen brief wil of kan schrijven kan ik het idd nog bij huisarts proberen.

    En ik heb nog een jaarkaart van voor april 2019, dus zou ook nog gratis rolstoel kunnen huren in dlp
  • hallo Lars, Mijn man en ik willen graag met ons dochtertje een dagje naar Disneyland Parijs. Nu Is man mindervalide en probeer ik alle info hierover op een rijtje te krijgen, en misschien kom ik hier een beetje verder met wat hulp. :)

    Mijn man kan wel wat lopen maar niet voor lange tijd. Hierdoor lijkt ons het meenemen van een opklapbare scootmobiel erg handig. Mag man hiermee rondrijden in Disney of moeten we toch een rolstoel bij Disney regelen? (ik zie het niet zo zitten om man de hele dag te moeten voortduwen.)

    Ik lees dat je als begeleider gratis entree hebt maar hoe werkt dit precies? Moet ik hiervoor perse kaartjes bij DLP kopen of kan dat ook ergens anders? (ik zag dat je als mindervalide korting kan krijgen maar bij een andere site kwam ik met 2 tickets voordeliger uit dan bij DLP zelf nml).
    Je moet naar een aparte balie hiervoor maar moet je dan de EU kaart meenemen? Ik ga uit van wel, maar daarbij komt mijn volgende vraag.

    Invaliden parkeren.... Wij zullen niet bij een disney hotel of partner hotel verblijven, dus ik denk dat we dan op het parkeerterrein van DLP zullen moeten parkeren? nu Zag ik dat hier wel invaliden parkeerplekken zijn, maar ik neem aan dat je je gehandicaptenkaart dan in de auto moet neerleggen. om dus op mijn vorige vraag terug te komen, deze moet ook mee naar de balie, dus dan ligt hij er niet in?

    Zijn er eventueel nog andere (goedkopere) alternatieven voor invaliden parkeren?

    Zijn er nog andere handige tips voor mindervaliden in het park waar wij rekening mee kunnen houden?

    Alvast bedankt!


  • Anna zei:

    hallo Lars, Mijn man en ik willen graag met ons dochtertje een dagje naar Disneyland Parijs. Nu Is man mindervalide en probeer ik alle info hierover op een rijtje te krijgen, en misschien kom ik hier een beetje verder met wat hulp. :)

    Mijn man kan wel wat lopen maar niet voor lange tijd. Hierdoor lijkt ons het meenemen van een opklapbare scootmobiel erg handig. Mag man hiermee rondrijden in Disney of moeten we toch een rolstoel bij Disney regelen? (ik zie het niet zo zitten om man de hele dag te moeten voortduwen.)

    Ik lees dat je als begeleider gratis entree hebt maar hoe werkt dit precies? Moet ik hiervoor perse kaartjes bij DLP kopen of kan dat ook ergens anders? (ik zag dat je als mindervalide korting kan krijgen maar bij een andere site kwam ik met 2 tickets voordeliger uit dan bij DLP zelf nml).
    Je moet naar een aparte balie hiervoor maar moet je dan de EU kaart meenemen? Ik ga uit van wel, maar daarbij komt mijn volgende vraag.

    Invaliden parkeren.... Wij zullen niet bij een disney hotel of partner hotel verblijven, dus ik denk dat we dan op het parkeerterrein van DLP zullen moeten parkeren? nu Zag ik dat hier wel invaliden parkeerplekken zijn, maar ik neem aan dat je je gehandicaptenkaart dan in de auto moet neerleggen. om dus op mijn vorige vraag terug te komen, deze moet ook mee naar de balie, dus dan ligt hij er niet in?

    Zijn er eventueel nog andere (goedkopere) alternatieven voor invaliden parkeren?

    Zijn er nog andere handige tips voor mindervaliden in het park waar wij rekening mee kunnen houden?

    Alvast bedankt!


    Voor invaliden parkeren moet je bij de ingang van het parkeerterrein (waar je betaald) je invalidekaart laten zien. Je krijgt dan een papiertje met een plattegrondje en een code. Die kan je gebruiken om de invalide parkeerterrein op te komen. Je hoeft je invalide kaart niet in de auto te laten. Schuin tegenover de ingang van het Disneylandhotel is een balie waar je "begeleiders kaart" + groene kaart kan halen
  • De informatie op de site doorlezende, lijkt het alsof ik geen gebruik zou kunnen maken van de pas (als het al lukt er één te krijgen) als ik alleen in het park ben, klopt dit? (Mijn handicaps zorgen er namelijk niet voor dat ik niet alleen kan gaan, maar wel dat ik niet in (te) lange rijen kan staan)
  • Hoi CarmenV,

    Voor sommige soorten aandoeningen wordt inderdaad een begeleider van 18+ verplicht. Je herkent deze aan de rode asterisk* achter de aandoening op de achterzijde van de DPC. Die kun je bekijken in het uitgebreide artikel over de mogelijkheden voor gasten met beperkingen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/gasten-met-beperkingen-disneyland-paris
  • Dankjewel voor de link!

    Dat is dus een beetje waar ik tegenaan loop. Ik ben misschien wel autistisch, maar dat wil niet zeggen dat ik niet zelfstandig naar het park kan, en volgens Disney moet ik ten alle tijde iemand bij me hebben bij attracties. Autisme is zo breed, het is een beetje naar dat ze alles over één kam scheren. Ik snap het wel, maar ze kunnen het ook aan de mensen die het aanvragen over laten. Plus, het autisme is niet het grootste probleem waardoor ik niet te lang in de rij kan staan. Misschien had ik dat gedeelte maar uit de verklaring moeten laten, haha!
  • Mijn huisarts zegt dat ze zo'n brief niet mag ondertekenen, maar alleen diagnoses. Hoe hebben jullie dit voor elkaar gekregen?
  • Heel vervelend, maar ik heb een huisarts die die brief wèl ondertekent. Maar officieel schijnt het inderdaad niet te mogen en moet je naar een onafhankelijke keuringsarts.
  • Wilde even laten weten dat mijn psychiater mijn brief zonder problemen ondertekende en dat ik zonder problemen mijn Priority Card heb gekregen!

    Had wel de brief aangepast en autisme eruit gelaten; anders had ik er nog niks aan gehad als ik alleen ga!
  • Fijn om te horen dat het gelukt is, @CarmenV !
  • Hoi. Voorheen bij een, volgens mij groene kaart, kon je naar de attracties en kreeg je een tijdstip dat je erin mocht en ging dit via de uitgang of invalide ingang. Ja dit nog steeds zo en ook gratis ? Aangezien ze nu een premier access pas hebben en geen pastpass meer .
  • Hoi dotty,

    bij de groene kaart krijg je geen terugkomtijd, maar mag je (afhankelijk van de drukte) meteen doorlopen naar de uitgang/invalideningang. Bij de oranje/rode kaart krijg je normaal gesproken wel een terugkomtijd. Deze zijn inderdaad gratis, maar je moet wel de vereiste documenten kunnen overleggen.
  • Hugo zei:

    Hoi dotty,

    bij de groene kaart krijg je geen terugkomtijd, maar mag je (afhankelijk van de drukte) meteen doorlopen naar de uitgang/invalideningang. Bij de oranje/rode kaart krijg je normaal gesproken wel een terugkomtijd. Deze zijn inderdaad gratis, maar je moet wel de vereiste documenten kunnen overleggen.

    Dan heeft mijn moeder altijd de oranje kaart .. ze heeft de vereiste papieren maar omdat de Fastpass er niet meer is en je nu betaalde fastpass heb vroeg ik me af of dit dan ook is veranderd. Bedankt voor de info
  • Weet iemand of de invalideparkeerplaats bij het Disneyland Hotel al weer open is, ze hebben hem in augustus gesloten voor de renovatie van het Disneylandhotel en vroeg me af of je er weer gebruik van kan maken.
  • Hoi @ossio ,

    Die is momenteel nog gesloten in verband met de verbouwing van het Disneyland Hotel. De voorste parkeerplekken op de grote parkeerplaats (voorheen Infinity plaatsen) zijn nog altijd beschikbaar als invalideparkeerplekken.

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Disney heeft zojuist aangekondigd dat het huidige systeem voor bezoekers met beperkingen vanaf 3 december 2021 worden vervangen door een nieuw systeem met twee nieuwe kaarten en voorwaarden. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-systeem-gasten-met-beperkingen-attracties.

    Groetjes,
    Lars
  • Wat ik er nu even snel in lees is dat bijvoorbeeld authisme en fibromyalgie geen reden voor kaart meer geeft. Voor autisme (ook adhd en add) vind ik dat echt een aderlating.
  • oktober 2021 aangepast
    Mierik zei:

    Wat ik er nu even snel in lees is dat bijvoorbeeld authisme en fibromyalgie geen reden voor kaart meer geeft. Voor autisme (ook adhd en add) vind ik dat echt een aderlating.

    Als je een Europese gehandicaptenkaart hebt zal dit ook tellen. Maar in Nederland is die waarschijnlijk nog niet in de omloop.

    Wel jammer dat het ticket voor gratis begeleider wegvalt...
  • Het lijkt er nu op dat autisme, adhd en add er niet onder vallen, ook niet onder de lijst met 30 beperkingen. Daar worden wel psychische aandoeningen genoemd, maar specifiek niet autisme, adhd en add. Dat betekend effectief dat ik met mijn kinderen dus niet meer daar Disney kan. Ik weet dat er mee gesjoemeld werd en dat er mensen groene kaarten kregen die daar geen recht op hadden om zo lekker overal voor te kunnen en dat zal de reden zijn van deze beperking van de regels. Maar jammer vind ik het wel. wij gingen gemiddeld 1 keer per jaar en zullen nu niet meer kunnen gaan.
  • Ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal. Wat gaat er nu precies veranderen in het geval van mijn vader? Hij heeft een Magix Plus abonnement, kan gratis een begeleider meenemen naar het park, omdat hij na een zwaar herseninfarct een invalidenkaart heeft en overal afhankelijk is van hulp (hij kan niet zelfstandig een attractie in, iets kopen of naar het toilet). Wat verandert er met de nieuwe kaarten concreet voor hem?
  • Ik vind het een beetje een onduidelijk verhaal. Wat gaat er nu precies veranderen in het geval van mijn vader? Hij heeft een Magix Plus abonnement, kan gratis een begeleider meenemen naar het park, omdat hij na een zwaar herseninfarct een invalidenkaart heeft en overal afhankelijk is van hulp (hij kan niet zelfstandig een attractie in, iets kopen of naar het toilet). Wat verandert er met de nieuwe kaarten concreet voor hem?

    Volgens mij geen gratis begeleider meer. Verder zal hij wel voor de easy acces in aanmerking komen? Zoiets?
  • Het lijkt er nu op dat autisme, adhd en add er niet onder vallen, ook niet onder de lijst met 30 beperkingen. Daar worden wel psychische aandoeningen genoemd, maar specifiek niet autisme, adhd en add. Dat betekend effectief dat ik met mijn kinderen dus niet meer daar Disney kan. Ik weet dat er mee gesjoemeld werd en dat er mensen groene kaarten kregen die daar geen recht op hadden om zo lekker overal voor te kunnen en dat zal de reden zijn van deze beperking van de regels. Maar jammer vind ik het wel. wij gingen gemiddeld 1 keer per jaar en zullen nu niet meer kunnen gaan.

    Dit is precies wat ik bedoel ?
  • Het lijkt er nu op dat autisme, adhd en add er niet onder vallen, ook niet onder de lijst met 30 beperkingen. Daar worden wel psychische aandoeningen genoemd, maar specifiek niet autisme, adhd en add. Dat betekend effectief dat ik met mijn kinderen dus niet meer daar Disney kan. Ik weet dat er mee gesjoemeld werd en dat er mensen groene kaarten kregen die daar geen recht op hadden om zo lekker overal voor te kunnen en dat zal de reden zijn van deze beperking van de regels. Maar jammer vind ik het wel. wij gingen gemiddeld 1 keer per jaar en zullen nu niet meer kunnen gaan.

    Idem hier.
    Wij gaan ook 1 maal per jaar 2 dagen. Zoon heeft adhd (bevestigd), een vermoeden van ass maar nog niet bevestigd.
    Zijn 2 weekends geleden nog geweest en toen kregen we een oranje kaart. Ik had al door dat er iets niet klopte, andere jaren telkens een groene. Uiteindelijk toch een groene gekregen omdat het niet op hun site correct stond, wat de supervisor beaamde, dat er onduidelijkheden ware. We zijn vriendelijk gebleven en alles uitlegd... Volgens de cast member krijg je enkel een groene kaart met een officiële gehandicapten kaart, nu weet ik waarom. Dit was wss al bij hen geweten dat deze verandering eraan zat te komen.
    Autisme wordt denk ik wel vermeld, althans bij kinderen als ik het goed begrepen heb. (L'autisme infantile). Maar als ADHD geen recht meer geeft al was het dan voor een oranje kaart dan hoeft het voor ons ook niet meer. Beter iets dan niks, denk ik dan.
    Als we op voorhand weten dat het oranje wordt kunnen we ons thuis al voorbereiden hoe we het aanpakken.
    Hopelijk volgt er snel duidelijkheid.
    Ik had trouwens een mail gestuurd naar disney na ons bezoek, om enige uitleg wat nu correct is op de site en wat niet... bij deze weet ik ook waarom ik nog geen antwoord heb gekregen.

    Hopelijk wordt het voor mensen met kindjes zoals de onze toch nog iets of wat magisch. ?
  • Blijven de kaarten die we nu hebben nog wel steeds geldig tot de datum die erop staat?

    Laten we in ieder geval hopen dat die Europese gehandicapten kaart er snel gaat komen hier in Nederland... Het feit dat je met het nieuwe system wel zelf kunt beslissen wat je wel en niet kunt vind ik dan wel weer een vooruitgang.
  • Hoi allemaal,

    Heel veel vragen zie ik en logisch ook, want Disney is niet overal even duidelijk in met de huidige informatie. De info is nu gericht op Frankrijk. Welke internationale bewijzen geaccepteerd gaan worden wordt nog specifiek bekend gemaakt. Hopelijk krijgen we snel meer informatie en inderdaad ook of het hele systeem vanaf 3 december omgaat (en dus dat ook bestaande kaarten niet meer geldig zijn en opnieuw aangevraagd moeten worden) of dat er een overgangsfase wordt ingesteld.

    Zodra ik meer weet, zal ik het hier plaatsen en in het artikel met complete overzicht: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/disneyland-paris-systeem-gasten-met-beperkingen-attracties

    Groetjes,
    Lars
  • Nou, dan zal ik niet meer naar Disney kunnen met mijn fibromyalgie. Ben ik even blij dat ik nog niet geboekt heb. Belachelijk dat ze op deze manier mensen discrimineren door te zeggen dat zij geen geldige ziekte hebben. Terwijl ik er al dagelijks aan herinnerd wordt hoe weinig ik lichamelijk kan. Ik krijg geen gehandicapten kaart omdat ik meer dan 100 meter kan lopen, maar ik kan niet lang staan en ook niet lang lopen.
    Snap dat er veel mensen te veel profiteerden van hoe het was, maar dat moet je niet op deze manier oplossen.
  • Nou, dan zal ik niet meer naar Disney kunnen met mijn fibromyalgie. Ben ik even blij dat ik nog niet geboekt heb. Belachelijk dat ze op deze manier mensen discrimineren door te zeggen dat zij geen geldige ziekte hebben. Terwijl ik er al dagelijks aan herinnerd wordt hoe weinig ik lichamelijk kan. Ik krijg geen gehandicapten kaart omdat ik meer dan 100 meter kan lopen, maar ik kan niet lang staan en ook niet lang lopen.
    Snap dat er veel mensen te veel profiteerden van hoe het was, maar dat moet je niet op deze manier oplossen.

    Ik snap je helemaal. Zelfs met kaart eindig ik een dag in Disney met ongelooflijk veel pijn, maar ik hou het dan wel langer vol. De eerste keer dat ik ging (zonder kaart) was ik na een paar uurtjes al helemaal op van de pijn, met kaart de keer er op pas eind middag dat ik het echt zwaar begon te krijgen. Laatst waren we er twee dagen en zelfs met kaart stelde mijn moeder voor om voor de volgende trip een rolstoel te huren. Ik was zo blij toen Fibromyalgie officieel erkend werd jaren geleden (CVS helaas nog niet), maar het lijkt alsof ze in Frankrijk nu nog niet helemaal de memo hebben gekregen. Erg jammer dit. Hoop dat we snel meer specifieke info krijgen!
  • Ik lees het toch anders in een artikel van ‘outside ears’ (vertaald in het Nederlands): https://outsidears-fr.translate.goog/2021/10/accessibilite-refonte-du-programme-de-disneyland-paris/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=nui

    Quote bij priority access card (voormalig groene kaart):
    “Deze kaart wordt afgegeven aan bezoekers die een officieel document overleggen waaruit blijkt dat ze gehandicapt zijn (kaarten voor mobiliteitsinclusie, documenten erkend door het ministerie van Solidariteit en Volksgezondheid of elk ander officieel document uit hun land van herkomst)”. Het lijkt mij dat de autipas bijvoorbeeld wel erkend blijft worden.

    De ‘lijst van 30 handicaps’ zal recht geven op de ‘voormalige oranje kaart’ waar je toegang op afspraak krijgt ipv direct een kortere rij in mag.

    Het enige wat echt lijkt te veranderen is dat je nu 2x 25%korting krijgt ipv 1+1 gratis. Ook het hele prijsbeleid gaat blijkbaar worden aangepast.
  • steef zei:

    Ik lees het toch anders in een artikel van ‘outside ears’ (vertaald in het Nederlands): https://outsidears-fr.translate.goog/2021/10/accessibilite-refonte-du-programme-de-disneyland-paris/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=nui

    Quote bij priority access card (voormalig groene kaart):
    “Deze kaart wordt afgegeven aan bezoekers die een officieel document overleggen waaruit blijkt dat ze gehandicapt zijn (kaarten voor mobiliteitsinclusie, documenten erkend door het ministerie van Solidariteit en Volksgezondheid of elk ander officieel document uit hun land van herkomst)”. Het lijkt mij dat de autipas bijvoorbeeld wel erkend blijft worden.

    De ‘lijst van 30 handicaps’ zal recht geven op de ‘voormalige oranje kaart’ waar je toegang op afspraak krijgt ipv direct een kortere rij in mag.

    Het enige wat echt lijkt te veranderen is dat je nu 2x 25%korting krijgt ipv 1+1 gratis. Ook het hele prijsbeleid gaat blijkbaar worden aangepast.

    Nee, je kon met een medische verklaring van je huisarts een kaart halen. Dat kan niet meer. Wjj hebben in Nederland geen officiële disabled kaart (zoals je in België en Frankrijk wel hebt). Alleen een gehandicapten parkeerkaart en daarvoor moet je o.a. idd minder dan 100 meter kunnen lopen. Dus je hebt niets te overleggen. En alleen voor die 30 benoemde aandoeningen kan je een medische verklaring overleggen. Zo lees ik het althans.
Log In of Registreer om te reageren.