Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

1111214161719

Reacties

  • Dit brengt onze plannen ook weer helemaal in de war.
    Nog steeds zijn wij van plan om over 2 weken een jaarkaart aan te schaffen.

    Aangezien mijn vrouw vroeg gevaccineerd is (met Janssen) is haar prik al bijna 7 maanden geleden.
    Dit betekend dus ook dat wij nog eerst moeten wachten tot de boosterprik in nederland gezet word.
    Dan begin ik me nu hardop af te vragen, of het wel zo slim is om dit jaar nog onze jaarkaart aan te schaffen.

    Maar aan de andere kant, heb ik op het nieuws gehoord, dat er mensen zijn die naar Frankrijk afreizen om een boosterprik te halen (waardoor hun QR-code wel verlengd word, zodat zij op reis kunnen binnen de EU).
    Weet iemand hier iets meer van? en zo ja, waar kan ik die info vinden. Dat zou ook een goede optie zijn.

  • Maar aan de andere kant, heb ik op het nieuws gehoord, dat er mensen zijn die naar Frankrijk afreizen om een boosterprik te halen (waardoor hun QR-code wel verlengd word, zodat zij op reis kunnen binnen de EU).
    Weet iemand hier iets meer van? en zo ja, waar kan ik die info vinden. Dat zou ook een goede optie zijn.

    http://doctolib.fr

    Volgens Lou (twitter):


    Zou makkelijk gaan. En 44 euro kosten.
  • Edwin21 zei:


    Maar aan de andere kant, heb ik op het nieuws gehoord, dat er mensen zijn die naar Frankrijk afreizen om een boosterprik te halen (waardoor hun QR-code wel verlengd word, zodat zij op reis kunnen binnen de EU).
    Weet iemand hier iets meer van? en zo ja, waar kan ik die info vinden. Dat zou ook een goede optie zijn.

    http://doctolib.fr

    Volgens Lou (twitter):


    Zou makkelijk gaan. En 44 euro kosten.
    Dan zou ik toch eerst goede info dat deze boosterprik ook in je corona check app gezet kan worden, als je die in Frankrijk zou halen, en het betrouwbaar is.
  • Nog een vervolg vraagje.
    Mijn vrouw had afgelopen week ergens op internet gelezen dat er vandaag (maandag 6-12-2021) een persconferentie/ nieuwe maatregelen zouden worden aangekondigd.
    Maar krijgt dit nu nergens meer gevonden. en begint hier nu aan te twijfelen.
    Weet iemand hier meer van?
    Zo ja, hoe laat? en is er een site waar ik deze maatregelen dan kan nalezen. (bij voorkeur in NL of ENG).

    Aankomende donderdag hopen wij te kunnen vertrekken naar Disney Parijs. Wordt nu wel een beetje spannend.
  • 7 uur vanavond (dus over 8 minuten). Ze verwachten vooral updates over vaccinaties, maar geen grote veranderingen, dus duimen maar!
  • CarmenV zei:

    7 uur vanavond (dus over 8 minuten). Ze verwachten vooral updates over vaccinaties, maar geen grote veranderingen, dus duimen maar!

    Nou inderdaad … ik ga 9 januari en ik hoop echt te kunnen gaan … degene die met mij mee gaan heeft geen vaccinatie… dus ik hoop dat ze daar geen dingen in gaan wijzigen
  • Er is niets spannends aangekondigd, anders dan strengere maatregelen in scholen en de tijdelijke sluiting van nachtclubs. Verder geen wijzigingen.

    Lees meer (Franstalig, vertaal via Google naar Engels): https://www.leparisien.fr/societe/covid-19-ecoles-teletravail-discotheques-et-fetes-de-noel-ce-quil-faut-retenir-des-annonces-de-jean-castex-06-12-2021-6B2HELEIDZF2RFXESERIXUSNKM.php

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi allemaal,

    Vanaf 15 december 2021 gaat Frankrijk de voorwaarden van het coronaspaspoort voor toegang tot o.a. Disneyland Paris aanscherpen waarbij volledig gevaccineerden van 65 jaar en ouder een booster prik gehad moeten hebben vanaf 7 maanden na de tweede prik (of vanaf 2 maanden na de enige prik van Janssen). Vanaf 15 januari 2022 gaat deze regel ook in voor alle volwassenen vanaf 18 jaar. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Hoi, Ik wilde kijjken om een afspraak te maken voor een antigen test in disney villages middels de link die op deze site staat, maar die geeft een foutmelding lijkt het. Ik kan geen afspraak maken. Andere mensen hier ervaring mee?
  • Op een andere forum op Facebook hebben ze een test for all gebruikt om binnen te komen. Je test dan zelf, geeft het resultaat door via een code en foto en krijgt via de mail een bewijs die door een arts is ondertekend. Hier staat dan geen qr op. Volgens deze personen kwamen ze hier gewoon mee naar binnen. Dus een bewijs van negatieve test zonder qr. Hoe kan dit want op de disney site staat expliciet dat er een qr code aanwezig moet zijn. Zou wel prettig zijn wanneer het geaccepteerd werd want zou veel geld schelen voor 5 personen 2x testen. Weet iemand hier iets over?
  • dotty03 zei:

    Hoi, Ik wilde kijjken om een afspraak te maken voor een antigen test in disney villages middels de link die op deze site staat, maar die geeft een foutmelding lijkt het. Ik kan geen afspraak maken. Andere mensen hier ervaring mee?

    Hoi dotty03,

    De link is inderdaad gewijzigd. Deze is nu aangepast op de website. Directe link: https://disney.loxamed.fr/foreign-citizen/ (voor PCR of antigeen).

    Groetjes,
    Lars
  • december 2021 aangepast
    Lars zei:

    dotty03 zei:

    Hoi, Ik wilde kijjken om een afspraak te maken voor een antigen test in disney villages middels de link die op deze site staat, maar die geeft een foutmelding lijkt het. Ik kan geen afspraak maken. Andere mensen hier ervaring mee?

    Hoi dotty03,

    De link is inderdaad gewijzigd. Deze is nu aangepast op de website. Directe link: https://disney.loxamed.fr/foreign-citizen/ (voor PCR of antigeen).

    Groetjes,
    Lars
    Super dank je wel !
  • Hoi hoi,

    Is er iemand die mij kan helpen? Ik heb het Janssen vaccin, ik ben wel eind november geboostert, kan ik dan gewoon met mijn Corona pas naar binnen? Lees zoveel tegenstrijdige verhalen nu, dat Janssen soweisos niet meer geld, en je je moet testen, en ergens anders weer dat als je met Janssen je booster hebt gehad je pas gewoon geldig is…?
    Dank:)

    Groetjes!

  • Hoi! Even voor de zekerheid want ik word zo paranoia ? Ik kan als Belg volgende week toch gewoon zonder PCR testen Frankrijk en Disney binnen hé? Ben dubbel gevaccineerd met Moderna en onder de 60 jaar oud. Gewoon covidsafe en verklaring op erewoord, geen testen ter plaatse?
  • Zover ik begrepen heb (maar verbeter me als ik fout zit).

    Bij de controle moet je je pass sanitaire/coronacheck app of op papier laten zien.

    Regels zijn weer beetje veranderd zag ik zojuist.
    Op disney site staat nu hetvolgende.

    Vanaf 15 december veranderen de regels met betrekking tot het Franse coronabewijs (pass sanitaire) voor gasten van 65 jaar en ouder. Vanaf deze datum moeten deze gasten uiterlijk 7 maanden na hun laatste prik een boosterprik hebben gekregen om toegang te kunnen krijgen met het coronabewijs (pass sanitaire) in Frankrijk. Wanneer je na 7 maanden geen boosterprik hebt ontvangen, krijg je geen toegang meer met je coronabewijs (pass sanitaire). Indien je later dan 7 maanden na de laatste prik een boosterprik krijgt, is je coronabewijs (pass sanitaire) vanaf 7 dagen na de boosterprik weer geldig voor toegang.
    De regels veranderen vanaf 15 december ook voor gasten die zijn gevaccineerd met Janssen, ongeacht hun leeftijd, zij moeten uiterlijk 2 maanden na hun prik een boosterprik hebben gekregen om toegang te kunnen krijgen met het coronabewijs (pass sanitaire) in Frankrijk. Wanneer je na 2 maanden geen boosterprik hebt ontvangen, krijg je geen toegang meer met je coronabewijs (pass sanitaire). Indien je later dan 2 maanden na de laatste prik een boosterprik krijgt, is je coronabewijs (pass sanitaire) vanaf 7 dagen na de boosterprik weer geldig voor toegang

    Per 15 januari 2022 veranderen ook de regels met betrekking tot het Franse coronabewijs (pass sanitaire) voor gasten van 18 t/m 64 jaar. Vanaf deze datum moeten alle gasten van 18 jaar en ouder uiterlijk 7 maanden na hun laatste prik een boosterprik hebben ontvangen om toegang te blijven krijgen met hun coronabewijs (pass sanitaire) in Frankrijk.
    Wanneer je na 7 maanden geen boosterprik hebt ontvangen, krijg je geen toegang meer met je coronabewijs (pass sanitaire). Indien je later dan 7 maanden na de laatste prik een boosterprik krijgt, is je coronabewijs (pass sanitaire) vanaf 7 dagen na de boosterprik weer geldig voor toegang.

    Indien je nog geen volledig vaccinatieschema hebt doorlopen op de dag van jouw bezoek, is het nog steeds mogelijk om toegang te krijgen met een negatieve RT-PCR of antigeentest van maximaal 24 uur oud.
  • Hoi hoi,

    Is er iemand die mij kan helpen? Ik heb het Janssen vaccin, ik ben wel eind november geboostert, kan ik dan gewoon met mijn Corona pas naar binnen? Lees zoveel tegenstrijdige verhalen nu, dat Janssen soweisos niet meer geld, en je je moet testen, en ergens anders weer dat als je met Janssen je booster hebt gehad je pas gewoon geldig is…?
    Dank:)

    Groetjes!

    Met booster zit je goed! Geen problemen! M'n vader gaat hem volgende week maar in Duitsland halen, dan hoeft ie maar 1x te testen (voor de zekerheid, de booster is op dinsdag en dinsdag is onze eerste dag in Disney/Frankrijk)
  • peekza zei:

    Hoi! Even voor de zekerheid want ik word zo paranoia ? Ik kan als Belg volgende week toch gewoon zonder PCR testen Frankrijk en Disney binnen hé? Ben dubbel gevaccineerd met Moderna en onder de 60 jaar oud. Gewoon covidsafe en verklaring op erewoord, geen testen ter plaatse?

    Dat klopt helemaal. De wijzigingen met verplichte boosterprik gaat voor mensen jonger dan 65 jaar pas vanaf 15 januari 2022 in. Meer informatie: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/coronapaspoort-noodzakelijk-voor-bezoek-aan-disneyland-paris

    Groetjes,
    Lars
  • Op Facebook heeft iemand gezegd dat er op het nieuws is aangegeven dat vanaf 1 januari as Frankrijk gaat werken met een 2 g beleid… hoeveel is daarvan waar? Weet iemand dat ?
  • dotty03 zei:

    Op Facebook heeft iemand gezegd dat er op het nieuws is aangegeven dat vanaf 1 januari as Frankrijk gaat werken met een 2 g beleid… hoeveel is daarvan waar? Weet iemand dat ?

    Het schijnt op het nieuws in België gisteren te zijn gezegd
  • dotty03 zei:

    Op Facebook heeft iemand gezegd dat er op het nieuws is aangegeven dat vanaf 1 januari as Frankrijk gaat werken met een 2 g beleid… hoeveel is daarvan waar? Weet iemand dat ?

    De Franse minister van Volksgezondheid heeft aangegeven dat dit een voornemen is. Het coronapaspoort wordt dan
    begin 2022 vervangen voor een vaccinatie paspoort waarbij alleen volledig gevaccineerden toegang krijgen. Dit moet echter nog door het parlement, dus voor nu is het slechts een voorstel.

    Groetjes,
    Lars
  • Hallo,
    Begin januari is het de bedoeling dat we naar Disneyland gaan. Voor 27 december moeten we het resterende bedrag betalen. Geen probleem. Maar wat als Frankrijk net voor ons verblijf dezelfde maatregel invoert voor Nederlanders als Oostenrijk gaat doen? Bij aankomst in het land eerst 10 dagen in quarantaine. Kunnen we dan alsnog kosteloos annuleren of ons verblijf verzetten naar een later tijdstip (ook al is het minder als 7 dagen voor vertrek)?
  • Volgensmij kan ik nu op de site van Disney opmaken, mocht er tot 14 januari iets zijn waardoor je niet kan gaan, je ten alle tijden geld terug krijgt…
  • sh78 zei:

    Hallo,
    Begin januari is het de bedoeling dat we naar Disneyland gaan. Voor 27 december moeten we het resterende bedrag betalen. Geen probleem. Maar wat als Frankrijk net voor ons verblijf dezelfde maatregel invoert voor Nederlanders als Oostenrijk gaat doen? Bij aankomst in het land eerst 10 dagen in quarantaine. Kunnen we dan alsnog kosteloos annuleren of ons verblijf verzetten naar een later tijdstip (ook al is het minder als 7 dagen voor vertrek)?

    Ja, dat kan. Als er maatregelen worden aangekondigd die effect hebben op de mogelijkheid om naar Disney te gaan, dan kan er ook binnen die 7 dagen geannuleerd worden. Zie hier de voorwaarden van Disney zelf:

    "Indien je ons niet wilt bezoeken op de geplande aankomstdatum om redenen buiten jouw controle (zoals een lockdown, reisbeperkingen of quarantainemaatregelen), kun je:

    - Je verblijf annuleren en een nieuw verblijf (of losse kamer zonder tickets) tegen het actuele beschikbare tarief boeken.
    - Je verblijf annuleren, je ontvangt dan een volledige terugbetaling."

    Groetjes,
    Lars
  • Net Franse persconferentie gehoord en verbod om met meer dan 5000 personen buiten samen te komen vanaf 3 januari. Vraag me af op pretparken hier dan ook onder vallen? We zouden 3 januari richting Parijs en ook Disneyland parijs trekken. Mogelijks zullen we dit dan toch moeten annuleren...Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.
  • Net Franse persconferentie gehoord en verbod om met meer dan 5000 personen buiten samen te komen vanaf 3 januari. Vraag me af op pretparken hier dan ook onder vallen? We zouden 3 januari richting Parijs en ook Disneyland parijs trekken. Mogelijks zullen we dit dan toch moeten annuleren...Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

    Is dat het enige wat er veranderd? Wij vertrekken vanavond en zitten echt te wachten op info maar ik kan maar niks vinden!
  • CarmenV zei:

    Net Franse persconferentie gehoord en verbod om met meer dan 5000 personen buiten samen te komen vanaf 3 januari. Vraag me af op pretparken hier dan ook onder vallen? We zouden 3 januari richting Parijs en ook Disneyland parijs trekken. Mogelijks zullen we dit dan toch moeten annuleren...Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

    Is dat het enige wat er veranderd? Wij vertrekken vanavond en zitten echt te wachten op info maar ik kan maar niks vinden!
    Vermoedelijk vanaf 15 januari 2g…. Maar dat is niet iets voor nu. Denk dat er voor nu voor jou niks aan de hand is …
  • CarmenV zei:

    Net Franse persconferentie gehoord en verbod om met meer dan 5000 personen buiten samen te komen vanaf 3 januari. Vraag me af op pretparken hier dan ook onder vallen? We zouden 3 januari richting Parijs en ook Disneyland parijs trekken. Mogelijks zullen we dit dan toch moeten annuleren...Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt.

    Is dat het enige wat er veranderd? Wij vertrekken vanavond en zitten echt te wachten op info maar ik kan maar niks vinden!
    Ja wij zitten ook in afwachting van… We willen morgen vertrekken.
    Benieuwd wat ze met oudejaarsavond gaan doen
  • Op oudejaarsavond zouden er nog geen verstrengingen zijn. Althans dat begrijp ik als m'n frans goed genoeg is :-)
    Je kan meer info vinden op websites zoals lemonde maar natuurlijk wel allemaal in het frans.
  • Ben naar Lemonde gegaan en Google Translate aangezet, haha! Ziet er inderdaad naar uit dat wij kunnen gaan vanavond! Dankjewel! Nu kan ik pas echt enthousiast worden, haha!
  • Ik denk idd dat jullie hier echt geen last van gaan hebben. Geniet er maar van want vanaf 3 januari is het mogelijks gedaan!
Log In of Registreer om te reageren.