Parrainage (vragen over stempels sparen)

145791022

Reacties

  • Hoi Larrs,
    Bedankt voor je snelle antwoord.
    Kun je het formulier alleen de maand voor afloop van je abonnement inleveren als hij vol is of eventueel ook een half jaar later?
    Groeten Amanda
  • amanda4 zei:


    Hoi Larrs,
    Bedankt voor je snelle antwoord.
    Kun je het formulier alleen de maand voor afloop van je abonnement inleveren als hij vol is of eventueel ook een half jaar later?
    Groeten Amanda

    Hoi Amanda,
    Een vol parrainage formulier kan alleen bij de eerstvolgende verlenging gebruikt worden en is alleen geldig als deze wordt ingeleverd in de gehele maand vóór de vervaldatum.
    Groetjes,
    Lars
  • Heeft iemand ervaring met per post verlengen dmv stempels? Hoe snel krijg je de kaarten terug en gaat het goed?
    Is het verstandig aangetekend te versturen?
    Wij hebben stempels voor 2 kaarten en moeten die van onze zoon dan bijbetalen, kunnen verlengen per 1 maart. Wanneer zou ik ze dan kunnen opsturen?
  • MarjanH zei:


    Heeft iemand ervaring met per post verlengen dmv stempels? Hoe snel krijg je de kaarten terug en gaat het goed?
    Is het verstandig aangetekend te versturen?
    Wij hebben stempels voor 2 kaarten en moeten die van onze zoon dan bijbetalen, kunnen verlengen per 1 maart. Wanneer zou ik ze dan kunnen opsturen?

    Hoi MarjanH,
    Ik heb persoonlijk geen ervaring met het aanvragen/verlengen van jaarkaarten per post, maar het wordt aanbevolen om de documenten aangetekend te versturen. Via track & trace kun je de post dan volgen en zien wanneer Disney het heeft ontvangen. Je kunt verlengen vanaf de gehele maand vóór de vervaldatum. Als jullie jaarkaart bijvoorbeeld op 1 maart vervalt, dan zou ik op 1 februari de documenten per post versturen. Er zijn mensen die de nieuwe jaarkaarten al binnen 2 weken ontvingen, maar ook gevallen waabij het 4-6 weken duurde. Dit ligt aan de drukte bij Bureau Passeport Annuel en de snelheid van de Franse post. Wees er dus op tijd bij als jullie van plan zijn om snel na de vervaldatum van de huidige jaarkaarten weer een bezoek te brengen aan Disneyland.
    Groetjes,
    Lars
  • hoi,
    Ik wil misschien 4 juli naar disney afreizen voor 8 dagen.
    Mijn jaarkaart verloopt op 25 augustus.
    Maar nu heb ik een vol parrainage formulier.
    Kan ik verlengen in de tijd dat ik daar ben.
    Of zal ik het toch per post moeten doen?
    Groetjes myriam
  • Myriam zei:


    hoi,
    Ik wil misschien 4 juli naar disney afreizen voor 8 dagen.
    Mijn jaarkaart verloopt op 25 augustus.
    Maar nu heb ik een vol parrainage formulier.
    Kan ik verlengen in de tijd dat ik daar ben.
    Of zal ik het toch per post moeten doen?
    Groetjes myriam

    Hoi Myriam,
    Verlengen kan alleen in de gehele maand vóór de vervaldatum. In dit voorbeeld van 25 juli t/m 25 augustus. Als het je niet lukt om in die periode naar Disney te gaan, dan zul je het via de post moeten regelen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hey Lars,
    De stempel kaarten voor het sparen voor een verlenging, moet je die van te voren ergens downloaden, uitprinten en eventueel invullen of krijg je die bij het BPA in het park? Wij Willen korting geven aan mijn zusje, en dan gelijk gebruik maken van de stempels, we blijven toch "stereotiepe Hollanders" gratis is goed
  • Hoi Dennis,
    mijn ervaring is dat je altijd een nieuw formulier krijgt in het BPA, in een soort van boekje (A4 dubbel gevouwen) op glossy papier. Dat wordt dan ter plekke ingevuld, ondertekend door alle partijen en dat krijg je dan mee. Ook al heb je het zelf al uitgeprint en ingevuld. Maar het helpt wel als je in de rij staat om aan te tonen dat je iemand al kent (en dus niet in de rij bent gaan rondvragen of iemand korting wil) - daar willen sommige Cast Members nog weleens op letten.
  • Dank u Hugo,
    Ze rijd het hele stuk vanuit NL mee, dus dat moet wel goed komen!
  • Lars zei:



    Over de parranaigeformulieren................................
    Zijn de " geldigheidsduren " voor 2015 al bekend ( bijv. 1-4-2015 t/m 31-6-2015 en 1-7-2015 t/m 31-9-2015 , etc. etc ), of moet je 31 maart afwachten, om de geldigheidsduur van de volgende periode te weten te komen ?..........................
    MVG, Fred

    Hoi Fred,
    De periode dat het parrainageformulier geldig is, verschilt per formulier. Disney maakt dit niet op voorhand bekend. Pas als het formulier beschikbaar wordt gesteld, is bekend wat de nieuwe periode wordt.
    Groetjes,
    Lars
    Hey Lars !
    Dacht t meeste al te weten, maar toch ff voor de zekerheid.....................................................................
    Heb ik het nou goed begrepen en hoef je niet persé een maand voordat je jaarkaart verloopt naar DLP te gaan, om stempels te verzamelen, maar kun je ook je stempels
    in een periode ervoor verzamelen, en dan een maand voordat je jaarkaart verloopt de rest per post regelen ?............................
    Groetjes, Fred
  • Hoi Fred,
    Lars zal het vast nog bevestigen maar ja - dat klopt!

  • Hey Lars !
    Dacht t meeste al te weten, maar toch ff voor de zekerheid.....................................................................
    Heb ik het nou goed begrepen en hoef je niet persé een maand voordat je jaarkaart verloopt naar DLP te gaan, om stempels te verzamelen, maar kun je ook je stempels
    in een periode ervoor verzamelen, en dan een maand voordat je jaarkaart verloopt de rest per post regelen ?............................
    Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Dat klopt inderdaad. Je kan stempels sparen in de gehele periode dat het parrainage formulier geldig is. Het huidige formulier is bijvoorbeeld geldig van 13 november 2014 t/m 31 maart 2015. Binnen die periode kun je dus voor 3 stempels sparen. Een vol parrainage formulier is geldig bij de eerst volgende verlenging. De jaarkaart daadwerkelijk verlengen (met het stempelformulier of door reguliere betaling + 6 maanden extra gratis) is alleen mogelijk in de gehele maand vóór de vervaldatum, maar dat heeft niets met de periode te maken dat je voor stempels mag sparen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hello, wellicht is m'n vraag al ergens beantwoord maar ik heb gezocht en kan het toch niet meteen vinden. Dus 'shoot me' Wink als ik de vraag opnieuw stel. We hebben momenteel voor 1 gezinslid een gratis jaarpaspoort gezien we 3 stempels hadden op ons parrainage formulier. Kan ik voor dit gratis jaarpaspoort alsnog opnieuw stempels verzamelen?(ik vermoed van niet maar ik stel de vraag toch maar even)

  • Hello, wellicht is m'n vraag al ergens beantwoord maar ik heb gezocht en kan het toch niet meteen vinden. Dus 'shoot me' Wink als ik de vraag opnieuw stel. We hebben momenteel voor 1 gezinslid een gratis jaarpaspoort gezien we 3 stempels hadden op ons parrainage formulier. Kan ik voor dit gratis jaarpaspoort alsnog opnieuw stempels verzamelen?(ik vermoed van niet maar ik stel de vraag toch maar even)

    Hoi TiggerSA,
    Het is inderdaad niet mogelijk om opnieuw voor stempels te sparen als je al een gratis verlengde jaarkaart hebt. Alleen met een betaalde jaarkaart is dit (vanaf de tweede maand) mogelijk.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:



    Hello, wellicht is m'n vraag al ergens beantwoord maar ik heb gezocht en kan het toch niet meteen vinden. Dus 'shoot me' Wink als ik de vraag opnieuw stel. We hebben momenteel voor 1 gezinslid een gratis jaarpaspoort gezien we 3 stempels hadden op ons parrainage formulier. Kan ik voor dit gratis jaarpaspoort alsnog opnieuw stempels verzamelen?(ik vermoed van niet maar ik stel de vraag toch maar even)

    Hoi TiggerSA,
    Het is inderdaad niet mogelijk om opnieuw voor stempels te sparen als je al een gratis verlengde jaarkaart hebt. Alleen met een betaalde jaarkaart is dit (vanaf de tweede maand) mogelijk.
    Groetjes,
    Lars
    Dit was ook meteen mijn vraag die beantwoord werd :) Thanks!
  • hey lars
    een klein vraagje het is de eerste keer dat wij dit gaan doen dus is echt nieuw voor ons wij hebben een abb maar gaan er donderdag 1 bij aankopen voor jongste dochter ze word 3j en hebben met 2 mensen afgesproken voor korting en stempels maar moeten wij nu eerst met die mensen en dochter aan de inkom jaarkaart aankopen met dan de korting en dan naar bureau samen gaan of gewoon dagkaart kopen en dan aan bureau afspreken voor daar de rest te regelen en nog op te leggen naar prijs van abb alvast bedankt
    groetjes jessy84
  • Hoi Jessy84,
    het kan allebei. Mijn ervaring is dat de eerste optie het beste en snelste werkt. Je koopt dan bij de ingang meteen je jaarkaart met korting, krijgt daarvoor een toegangskaartje dat je daarna kunt omwisselen voor de "echte" jaarkaart bij het BPA. Beide (dus kaartje kopen en jaarkaart maken) doe je inderdaad samen, want pas bij het BPA krijg je je stempels. Je hoeft dan ook maar één keer te betalen en daardoor ben je sneller klaar bij het BPA. iermee voorkom je dat bij het BPA weer gerekend moet worden hoeveel er nog bijbetaald moet worden en kun je meteen de jaarkaart aan laten maken.
    Maar zoals gezegd: het kan allebei!
  • jessy84 zei:


    hey lars
    een klein vraagje het is de eerste keer dat wij dit gaan doen dus is echt nieuw voor ons wij hebben een abb maar gaan er donderdag 1 bij aankopen voor jongste dochter ze word 3j en hebben met 2 mensen afgesproken voor korting en stempels maar moeten wij nu eerst met die mensen en dochter aan de inkom jaarkaart aankopen met dan de korting en dan naar bureau samen gaan of gewoon dagkaart kopen en dan aan bureau afspreken voor daar de rest te regelen en nog op te leggen naar prijs van abb alvast bedankt
    groetjes jessy84

    Hoi Jessy84,
    Er zijn 2 mogelijkheden:
    1) De nieuwe jaarkaarthouders kopen een dagkaart aan de kassa of op voorhand online (dit heeft de voorkeur, aangezien ze met een E-ticket niet meer in de rij hoeven staan bij de kassa, maar direct het park binnen kunnen): http://www.discoverthemagic.nl/tickets/. Hier hoeven jullie niet bij te zijn. Vervolgens spreken jullie af om samen naar Bureau Passeport Annuel (BPA) te gaan om de jaarkaart aan te schaffen, waarbij de prijs van de dagkaart wordt verrekend en jullie de stempels ontvangen.
    2) De nieuwe jaarkaarthouders betalen de jaarkaart al aan de kassa, waarbij jullie aanwezig moeten zijn om de korting te verlenen. Eenmaal binnen in het Disneyland Park lopen jullie gezamenlijk naar BPA om de tijdelijk jaarkaarten om te laten zetten naar de definitieve versies en jullie de stempels ontvangen.
    Tip: Spreek niet bij de ingang van BPA af, maar ergens anders. Er wordt door cast members gecontroleerd of er geen stempels worden geronseld door mensen die elkaar niet kennen.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi Lars,
    Morgen vertrekken we opnieuw naar Disney. Ik ga dan mijn jaarpaspoort verlengen dmv een vol parrainage formulier.
    De vriendin heeft nog geen stempels maar kan morgen wel 2 mensen korting geven en 2 stempels verzamelen. Dit is helaas niet genoeg voor een gratis jaarpas.
    Maar kan zij wel omgekeerd te werk gaan? Namelijk eerst haar jaarpas laten verlengen door de volle pot te betalen (en 6 maanden extra gratis erbij) en daarna de 2 mensen van korting te voorzien. Mag dit? Ik lees overal dat men na de eerste maand na aanschaf van een jaarpas pas stempels mag verzamelen, maar geldt dit ook bij een betaalde verlenging?
    Als ik na mijn gratis jaarpas opnieuw wil verlengen krijg ik dan ook 6 maanden gratis boven op mijn jaar? En kan ik dan ook opnieuw sparen voor stempels?
    vb
    1 januari 2014 --> Dream jaarpas aangekocht
    1 januari 2015 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    1 januari 2016 --> Dream jaarpas betaalde verlenging met 6 extra maanden gratis
    1 juli 2017 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    1 juli 2018 --> Dream jaarpas betaalde verlenging met 6 extra maanden gratis
    1 januari 2020 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    enz. ..
  • Hoi Deef,
    ik kan maar de helft van je vraag beantwoorden (ik hoop dat Lars de andere helft doet), maar je tweede vraag klopt.
    Een gratis (gespaarde) jaarkaart kun je verlengen en dan geldt de actie 12=18. In die 18 maanden mag je dan weer sparen voor een gratis jaarkaart voor 12 maanden. Dan weer 12=18, sparen voor 12 maanden etc. Of je in de eerste maand van de 18 maanden mag sparen weet ik niet.
    En dit geldt natuurlijk alleen zolang de 12=18-actie geldt!
  • Deef zei:


    Hoi Lars,
    Morgen vertrekken we opnieuw naar Disney. Ik ga dan mijn jaarpaspoort verlengen dmv een vol parrainage formulier.
    De vriendin heeft nog geen stempels maar kan morgen wel 2 mensen korting geven en 2 stempels verzamelen. Dit is helaas niet genoeg voor een gratis jaarpas.
    Maar kan zij wel omgekeerd te werk gaan? Namelijk eerst haar jaarpas laten verlengen door de volle pot te betalen (en 6 maanden extra gratis erbij) en daarna de 2 mensen van korting te voorzien. Mag dit? Ik lees overal dat men na de eerste maand na aanschaf van een jaarpas pas stempels mag verzamelen, maar geldt dit ook bij een betaalde verlenging?
    Als ik na mijn gratis jaarpas opnieuw wil verlengen krijg ik dan ook 6 maanden gratis boven op mijn jaar? En kan ik dan ook opnieuw sparen voor stempels?
    vb
    1 januari 2014 --> Dream jaarpas aangekocht
    1 januari 2015 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    1 januari 2016 --> Dream jaarpas betaalde verlenging met 6 extra maanden gratis
    1 juli 2017 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    1 juli 2018 --> Dream jaarpas betaalde verlenging met 6 extra maanden gratis
    1 januari 2020 --> Dream jaarpas gratis verkregen dmv parrainage
    enz. ..

    Hoi Deef,
    Een jaarkaart is een los contract dat niet automatisch wordt verlengd. Bij een 'verlenging' ga je opnieuw een contract aan en gelden dus dezelfde regels al was het je eerste jaarkaart. Het is ook na een verlenging niet mogelijk om in de eerste maand korting te geven en/of te sparen voor stempels. Dat kan pas vanaf de tweede maand.
    Je lijst is correct. Na een gratis jaar via parrainage kun je enkel betaald verlengen (inclusief 6 maanden gratis, maar alleen als je in de gehele maand vóór de vervaldatum verlengd). Met een betaalde jaarkaart kun je vervolgens weer vanaf de tweede maand stempels sparen en zo gratis via parrainage verlengen. Etc.
    Groetjes,
    Lars
  • Hallo Lars,
    wij kunnen in juni onze jaarkaarten verlengen. Nu heb ik 2 vraagjes.
    1) voor de jaarpas van de zoon van mijn vriend moeten we nog stempels sparen, Kunnen wij dit doen of moet hij er zelf daadwerkelijk bij zijn?
    2) Als we onze jaarkaarten gaan verlengen, kunnen we dan, tegen betaling, ook de jaarkaarten upgraden van Fantasy naar Dream? En zo ja, hoeveel zou dit dan kosten?
    alvast bedankt!
    Groetjes Jenny
  • JennyL zei:


    Hallo Lars,
    wij kunnen in juni onze jaarkaarten verlengen. Nu heb ik 2 vraagjes.
    1) voor de jaarpas van de zoon van mijn vriend moeten we nog stempels sparen, Kunnen wij dit doen of moet hij er zelf daadwerkelijk bij zijn?
    2) Als we onze jaarkaarten gaan verlengen, kunnen we dan, tegen betaling, ook de jaarkaarten upgraden van Fantasy naar Dream? En zo ja, hoeveel zou dit dan kosten?
    alvast bedankt!
    Groetjes Jenny

    Hoi Jenny,
    1) De zoon van je vriend zal aanwezig moeten zijn bij het geven van korting en het ontvangen van stempels.
    2) Een upgrade naar een 'hogere' jaarkaart is altijd mogelijk, ook tijdens een verlenging. Bij een verlenging met een vol parrainage formulier betaal je het verschil tussen de Fantasy en de Dream jaarkaart, gebaseerd op de originele prijs die je voor de Fantasy hebt betaald (staat vermeld op de jaarkaart). In het geval van een Fantasy jaarkaart, aanschaft voor €169, kost zo'n uprade dan €209 - €169 = €40.
    Groetjes,
    Lars
  • Hoi forumleden,
    Ik krijg bericht dat Disney de voorwaarden om te verlengen heeft aangepast / versoepeld. Er is nu een ruimere periode beschikbaar om te verlengen. Eerst kon een verlenging alleen worden geregeld in de gehele maand vóór de vervaldatum, nu is die periode 2 maanden vóór de vervaldatum (bij BPA of per post). Bij een verlenging via internet kan dat ook nog in de 30 dagen ná de vervaldatum, waarbij de aanbieding 6 maanden extra gratis bij een betaalde verlenging ook nog geldig is. Hiervoor is een persoonlijke code nodig. Deze voorwaarden gelden voor momenteel voor jaarkaarten met een vervaldatum t/m 31 maart 2015. Er wordt verwacht dat deze regels ook gaan gelden voor jaarkaarten die vanaf 1 mei worden aangeschaft, maar dat is nog niet door Disney bevestigd.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars, onze jaarkaarten verlopen 31 maart. Kan ik die dan nu ook online verlengen en zoja, hoe kom ik aan die persoonlijke digitale code?
  • MarjanH zei:


    Lars, onze jaarkaarten verlopen 31 maart. Kan ik die dan nu ook online verlengen en zoja, hoe kom ik aan die persoonlijke digitale code?

    Hoi MarjanH,
    Verlengen via internet gaat alleen als je van Disney een persoonlijke code ontvangt. Dit was naar mijn weten voorbehouden aan inwoners van Frankrijk. Ik heb deze week echter een e-mail ontvangen van Disney met de melding dat mijn jaarkaart in juni verloopt en ik binnenkort kan verlengen met 6 maanden extra gratis. Hiervoor ontvang ik een code. Het is mij onduidelijk of ik deze per mail ontvang of per post. Zonder die code is het niet mogelijk om online te verlengen en zul je dit per post of bij Bureau Passeport Annuel moeten doen.
    Groetjes,
    Lars
  • Okee, dan gaan de stukken toch morgen op de post voor verlenging :)
  • Lars zei:


    Hoi forumleden,
    Ik krijg bericht dat Disney de voorwaarden om te verlengen heeft aangepast / versoepeld. Er is nu een ruimere periode beschikbaar om te verlengen. Eerst kon een verlenging alleen worden geregeld in de gehele maand vóór de vervaldatum, nu is die periode 2 maanden vóór de vervaldatum (bij BPA of per post). Bij een verlenging via internet kan dat ook nog in de 30 dagen ná de vervaldatum, waarbij de aanbieding 6 maanden extra gratis bij een betaalde verlenging ook nog geldig is. Hiervoor is een persoonlijke code nodig. Deze voorwaarden gelden voor momenteel voor jaarkaarten met een vervaldatum t/m 31 maart 2015. Er wordt verwacht dat deze regels ook gaan gelden voor jaarkaarten die vanaf 1 mei worden aangeschaft, maar dat is nog niet door Disney bevestigd.
    Groetjes,
    Lars

    Goed bericht !
    Heb ik nog een vraagje...................is het mogelijk, om je gegevens- hetzij persoonlijk, hetzij per post- vantevoren aan t BPA te verstrekken , dat ze dat alvast hebben, en daarna als je dan mag verlengen, alleen nog maar het parrainageformulier met de stempels hoeft op te sturen ?.......... Groetjes, Fred

  • Goed bericht !
    Heb ik nog een vraagje...................is het mogelijk, om je gegevens- hetzij persoonlijk, hetzij per post- vantevoren aan t BPA te verstrekken , dat ze dat alvast hebben, en daarna als je dan mag verlengen, alleen nog maar het parrainageformulier met de stempels hoeft op te sturen ?.......... Groetjes, Fred

    Hoi Fred,
    Nee, dat is niet mogelijk. Een aanvraag of verlenging van een jaarkaart kan alleen in behandeling worden genomen met alle vereiste documenten. Een verlenging gaat uiteraard sneller dan een eerste aanvraag, omdat je gegevens dan al in het systeem van Disney staan, maar per post dient alles alsnog ingevuld en meegestuurd te worden.
    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:


    Hoi forumleden,
    Ik krijg bericht dat Disney de voorwaarden om te verlengen heeft aangepast / versoepeld. Er is nu een ruimere periode beschikbaar om te verlengen. Eerst kon een verlenging alleen worden geregeld in de gehele maand vóór de vervaldatum, nu is die periode 2 maanden vóór de vervaldatum (bij BPA of per post). Bij een verlenging via internet kan dat ook nog in de 30 dagen ná de vervaldatum, waarbij de aanbieding 6 maanden extra gratis bij een betaalde verlenging ook nog geldig is. Hiervoor is een persoonlijke code nodig. Deze voorwaarden gelden voor momenteel voor jaarkaarten met een vervaldatum t/m 31 maart 2015. Er wordt verwacht dat deze regels ook gaan gelden voor jaarkaarten die vanaf 1 mei worden aangeschaft, maar dat is nog niet door Disney bevestigd.
    Groetjes,
    Lars

    Hey Lars !
    Is t niet mogelijk, om op een of andere manier te pleiten bij DLP voor een verdere versoepeling van de voorwaarden ?
    Je zult wel begrijpen waar ik naartoe wil...................formulieren met een langere geldigheidsduur........het hele jaar stempels sparen............machtiging van jaarkaarthouders, om niet persoonlijk aan wezig te hoeven zijn......etc.etc.
    Wellicht snijdt het mes dan aan twee kanten ?!?!?!?!?
    Groetjes, Fred
Log In of Registreer om te reageren.