Coronavirus en een reis naar Disneyland Paris

2456719

Reacties

  • Maak je echt geen zorgen. Dit is voor iedereen overmacht en ze gaan het voor je oplossen hoor. Disney laat hiermee wel zien dat ze het goed willen regelen. Ze kunnen dat achteraf gewoon rechtzetten.

    Het zou pas echt erg zijn als mensen het niet zouden weten en daar voor niets zouden staan.

    Zo heb je ook nog altijd mensen die op de luchthaven staan voor hun vlucht naar Rome.

    Jullie gaan het fantastisch hebben in juni. Echt de moeite waard, contrast is inderdaad zeer groot met nu.
  • Update:

    - DLP sluit nu al (dit weekend dus gesloten)

    - Hotel omboeken mag tegen dezelfde prijs (Zal velen gunstig uitkomen, transport niet inbegrepen, Al hanteert Thalys wel een hoge flexibiliteit)

    - abonnementen worden automatisch met een maand verlengd ter compensatie.
  • Macamba zei:

    Update:

    - DLP sluit nu al (dit weekend dus gesloten)

    - Hotel omboeken mag tegen dezelfde prijs (Zal velen gunstig uitkomen, transport niet inbegrepen, Al hanteert Thalys wel een hoge flexibiliteit)

    - abonnementen worden automatisch met een maand verlengd ter compensatie.

    Echt netjes dat ze de abonnementen een maand verlengen. Ben ik heel blij mee!!!
  • Ja toevallig komt ons dat heel goed uit want we waren van plan zelf voorlopig niet meer te gaan verlengen dus als zij het nu doen dan is dat wel netjes. officiële communicatie is wel moeilijk te vinden als je niemand kent..
    Dat is wel iets wat me heel sterk is opgevallen de laatste dagen.
  • Macamba zei:

    Ja toevallig komt ons dat heel goed uit want we waren van plan zelf voorlopig niet meer te gaan verlengen dus als zij het nu doen dan is dat wel netjes. officiële communicatie is wel moeilijk te vinden als je niemand kent..
    Dat is wel iets wat me heel sterk is opgevallen de laatste dagen.

    Voor ons komt ook goed uit.
    Dit jaar nog niet geweest omwille van slechte weer...
    Gisteren gingen we dagje gaan maar toch gekozen voor gezond verstand ?.
    Met Pasen staat weekend gepland maar vrees dat ook in water zal vallen.
    1 juli vervalt ons abonnement dus blij dat we nog maand extra gekregen hebben.
  • Super dat de abonnementen met een maand verlengd worden maar heeft iemand een idee hoe dat in de praktijk in zen werk gaat?Want de datum staat toch gewoon op de jaarkaart...tel je er dan gewoon zonder problemen achteraf een maand bij?Ik heb nog jaarkaarten die geldig zijn tot april maar heb mijn nieuwe jaarkaarten ook al die geldig zijn tot augustus 2021...
    Groetjes,Brenda
  • Geen idee hoe ze dat doen. Verwacht niet teveel van de ICT daar.
    Al zou je denken dat ze gewoon een maand langer scannen.
    Wel aardig van ze.
  • Hoi allemaal,

    Het is op dit moment niet bekend hoe Disney precies de extra periode gaat toevoegen aan de jaarkaarten, maar waarschijnlijk wordt dit in hun systeem doorgevoerd. De 'oude' vervaldatum blijft gewoon op de kaart staan (er komen geen nieuwe kaarten), alleen wordt deze achter de schermen verlengd. Zodra ik meer informatie ontvang, laat ik dat weten.

    Groetjes,
    Lars
  • Op de Facebook voor jaarkaarthouders staat het nu vermeld.

    Based on updated direction from French authorities, the Disneyland and Walt Disney Studios Parks are closed until the end of March.
    The validity of your Annual Pass will be extended by the number of days the parks are closed.
    This extension will be done automatically in our systems. The date printed on your Annual Pass Card will not be modified but the period of validity will effectively be extended.

    If your Annual Pass expires during the Parks closure, you can benefit from the renewal offer up to 2 months after the reopening, at the Annual Pass Ticket windows.
  • Wel geen maand verlenging maar aantal dagen dat park gesloten is... Ofwel gaat al langer dan maand dicht ?
  • mieke zei:

    Wel geen maand verlenging maar aantal dagen dat park gesloten is... Ofwel gaat al langer dan maand dicht ?

    Inderdaad! In Amerika communiceren ze wel met 1 maand.

    Zoals het nu gepland is zullen het ongeveer 17/18 dagen zijn maar dat kan makkelijk 1 a 2 weken extra worden om te voorkomen dat iedereen in de paasvakantie elkaar weer gaat besmetten.

    Iedere dag of zelfs ieder uur lijken de maatregelen harder te worden...
  • maart 2020 aangepast
    Ik heb Disneyland (Parijs) geboekt vanaf 26 april voor 4 nachten. Ik hou mijn ‘fingers crossed’ maar ik vrees het ergste.
    Disneyland zelf zal niet zo lang dicht willen blijven. Elke dag kost ze (ongeveer) 4 miljoen Euro omzet. De overheden hebben de (verplichte) maatregelen nu echter (terecht) overgenomen. Het is dus niet meer aan Disney zelf wat er beslist gaat worden.
    De maatregelen die nu in heel Europa genomen worden hebben 100 jaar geleden het einde van de Spaanse griep ingeluid. Toen heeft dat dus wel effect gehad (nadat er inmiddels 20 miljoen mensen overleden waren maar dat is een ander verhaal in een andere tijd).
  • maart 2020 aangepast
    Ik heb net via mijn reisbureau de brief ontvangen ivm reis naar Disneyland als vertrekdatum 13 april 2020, echter zie ik het eigenlijk nog gebeuren dat Disney de sluiting gaat verlengen en dat de reis alsnog niet doorgaat, maar hoe reeel is een eventuele verlenging. Vanaf begin april is het in België 2 weken vakantie en je hebt dan ook nog de paasdagen waar veel mensen vrij zijn. Dus denk dat Disney eerder tot na deze periode dicht gaat blijven en zo lang er nieuwe besmettingen bij komen in Frankrijk gaan ze niet open gaan lijkt mij.

    Hopelijk gaat de reis door als het park opent, maar vrees er voor. Mijn jaarkaart verloopt op 19 april 2020 zal nu iets langer zijn met de dagen die er bij komen. Mijn volgende reis staat gepland voor 21 mei, hopelijk kan dit wel doorgaan en kan ik verlengen, maar wat als mijn jaarkaart vervallen is dan kan ik hem via 1 van de loketten voor jaarkaart houders alsnog verlengen en hoe werkt dit dan, ik wou deze keer een bedrag aanbetalen en dan de rest daarna per maand, gaat dit dan nog. Worden jaarkaarten nu nog wel per post verlengd en hoe zit het dan met de extra dagen.

    Nu is het afwachten wat Disneyland aan het eind van de maand gaat doen, open of de sluiting verlengen. Tot dan is het alleen maar afwachten en alle maatregelen opvolgen die ze hebben ingevoerd enzo, ik begrijp heel goed dat er voor deze optie is gekozen uit veiligheid voor zowel personeel als bezoekers.

    Groetjes birgitte

  • Ik denk, zoals voor alle reizen, dat als je te vroeg iedereen terug bij elkaar laat, dat je opnieuw veel besmettingen gaat krijgen, prioriteit is nu dat we gezond blijven, en dat de zorg niet overbelast raakt. Eigenlijk hadden deze maatregelen al veel eerder moeten worden genomen natuurlijk..

    Met het feit dat Disney mensen kosteloos laat annuleren of omboeken waardoor er voor ons als consument geen schade is vind ik het allemaal prima afgehandeld..


  • maart 2020 aangepast
    Ze hebben nu ook een Nederlandstalig online formulier waarbij je je reservering kunt omboeken of cancelen: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris
  • maart 2020 aangepast
    Tot 17 mei rijden er geen Thalys treinen naar Disneyland.
    Dus blijkbaar verwacht men dat het nog wel wat langer gesloten gaat zijn?
  • De Thalys staat los van het park.
  • De Thalys staat los van het park.

    Dat kan wel maar ik denk niet dat Disneyland zal open gaan voor deze periode. Wij gaan 21 mei en vrees zelf voor deze datum ?
  • maart 2020 aangepast

    De Thalys staat los van het park.

    Ze werken intensief samen en maken deel uit van het transport natuurlijk. Behalve CDG AirPort is deze Thalys er speciaal voor de Disney (hotel) gasten en maakt het vaak onderdeel uit van een pakket.

    Dus ik vind dit wel opmerkelijk.

    Kan me voorstellen dat ze de mensen nog niet terug “vrij laten” in de paasvakantie gezien de situatie in verschillende landen, maar medio mei vind ik ook wel lang en voorbarig om daar nu al vanuit te gaan.

    Hoe dan ook ik hoop dat het park eerder open gaat maar het is toch wel goed om er rekening mee te houden dat het mogelijk niet in april gaat zijn. Maar dat is op dit moment natuurlijk moeilijk in te schatten.
  • Hallo, ik heb omgeboekt naar 8 juni maar denken jullie dat disneyland dan weer open zou zijn ? En zo wel word het druk in de midweek van 8 t/m 12 juni ? Dit valt volgens mij wel buiten alle schoolvakanties groetjes samantha
  • Hoi @Samantha1994 ,

    Op dit moment is het niet duidelijk wanneer de parken precies weer open gaan. De verwachting is dat de huidige sluiting wordt verlengd, maar tot wanneer is momenteel onbekend. Ik verwacht deze week meer informatie van zowel de Franse overheid, als Disney zelf. Buiten schoolvakanties en nationale vrije dagen / feestdagen om is het in een midweek rustig tot gemiddeld druk, afhankelijk van het weer.

    Groetjes,
    Lars
  • Lars zei:

    Hoi @Samantha1994 ,

    Op dit moment is het niet duidelijk wanneer de parken precies weer open gaan. De verwachting is dat de huidige sluiting wordt verlengd, maar tot wanneer is momenteel onbekend. Ik verwacht deze week meer informatie van zowel de Franse overheid, als Disney zelf. Buiten schoolvakanties en nationale vrije dagen / feestdagen om is het in een midweek rustig tot gemiddeld druk, afhankelijk van het weer.

    Groetjes,
    Lars

    Bedankt voor je reactie. Ik hoop zo dat ze dan open zijn anders word het een 2e teleurstelling voor mn dochter. Weet je misschien of er in die week van 8 juni een nationale feestdag of vakantie valt ?
  • Ik zie trouwens wel dat 2 regios in duitsland dan vakantie hebben beieren en baden-wurttemberg. Maar verder nergens in frankrijk belgie en nederland niet.
  • Hoi @Samantha1994 ,

    Bekijk alle feestdagen en (school)vakanties die van invloed zijn op een bezoek aan Disneyland Paris op onze Verblijf pagina: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/verblijf-paris. Met name de Franse schoolvakanties hebben invloed op de drukte, andere landen minder.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zouden met de disney run gaan en 1 juni. Ben benieuwd wat de Franse overheid beslist
  • Wij zouden met de disney run gaan en 1 juni. Ben benieuwd wat de Franse overheid beslist

    Ja wij ook. Ik ben zo hard aan t duimen
  • Hoi allemaal,

    Volgens bronnen binnen de Franse overheid zal de huidige 'lock down' worden verlengd tot 25 april. Een definitieve bevestiging wordt deze week verwacht. We houden jullie op de hoogte via dit topic en het artikel met alle informatie voor zowel Disneyland Paris, als Walt Disney World: https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/nieuws/maatregelen-bezoekers-medewerkers-corona-disneyland-paris.

    Groetjes,
    Lars
  • Wij zouden met de disney run gaan en 1 juni. Ben benieuwd wat de Franse overheid beslist

    Disneyrun gaat niet door??
  • ikkeiet zei:



    Wij zouden met de disney run gaan en 1 juni. Ben benieuwd wat de Franse overheid beslist

    Disneyrun gaat niet door??
    Hoorde het idd. Begrijpelijk maar wel jammer.
  • maart 2020 aangepast
    Frankrijk heeft de maatregelen sowieso tot 15 april verlengd.

    Helaas kunnen we er daarna ook van uitgaan dat het dan nog niet het moment zal zijn om duizenden mensen bij elkaar te laten komen.

    Ik denk dat het daarom heel realistisch is, ondanks alle goede wil van de wereld, dat op z’n vroegst ergens in mei (of juni?) pas een optie zou kunnen zijn voor samenkomsten op die grote schaal.

    Misschien met speciale maatregelen en zeer beperkte capaciteit. Je zou er over kunnen speculeren en brainstormen maar puur wetenschappelijk als je naar de curve kijkt en de enorm strenge maatregelen nu dan kun je niets anders als met gezond verstand vaststellen dat dit ‘m voorlopig echt niet gaat worden helaas.

    Zolang iedereen hier gezond weer uit komt gaat de volgende keer vast extra bijzonder zijn.
Log In of Registreer om te reageren.