Gebeurt je dat ook wel eens? Je komt thuis na een prachtige vakantie en gaat je vakantiefoto’s bekijken – en dan ontdek je dat op iedere foto iemand uit je gezelschap mist: namelijk diegene die de foto’s heeft gemaakt. En de foto’s die je hebt proberen te maken zijn soms niet scherp en te donker. Dat probleem los je in Disneyland Paris eenvoudig op met PhotoPass. In dit achtergrondartikel besteden we aandacht aan de verschillende versies van de PhotoPass, hoe je ze kunt gebruiken en hoe de app en website eruitziet.
PhotoPass is feitelijk een digitaal verzamelalbum van attractiefoto’s en foto’s die in beide parken zijn gemaakt door een professionele PhotoPass-fotograaf. Bij een aantal attracties en op een aantal plekken in het park worden foto’s gemaakt (zie locaties hieronder). De foto’s worden opgeslagen in een digitaal fotoalbum die je vervolgens via de gratis app en website kunt bekijken en/of downloaden. Door middel van de (streepjes)code op je PhotoPass-kaartje kun je foto’s aan je album (laten) toevoegen.
Er zijn diverse soorten PhotoPass-kaarten beschikbaar voor alle doelgroepen en budgetten. Zo kun je ervoor kiezen om per foto te betalen of een vast bedrag voor een onbeperkt aantal foto's tijdens je gehele verblijf. Daarnaast zijn er speciale kaarten voor jaarkaarthouders verkrijgbaar.
We zetten ze allemaal voor je op een rijtje:
Bij de volgende attracties wordt tijdens de rit een foto gemaakt:
Ook op de volgende locaties in de parken zijn Photopass-fotografen aanwezig:
Bij ontmoetingen met Disney figuren kun je je kaart laten scannen door de aanwezige fotograaf. Alle foto’s die worden gemaakt komen vanzelf in je account. Bij de uitgang van een attractie met fotosysteem zie je schermen met daarop alle foto’s die gemaakt zijn. Iedere foto heeft een unieke code. Je kunt die code invoeren in de app (QR-code scannen) of de code noemen bij de Cast Member waar je ook je foto’s kunt laten afdrukken. Zij kunnen de foto ook nog optioneel aanpassen (inzoomen, verschuiven etc.) en scannen dan je PhotoPass-kaart.
Disneyland Paris heeft in samenwerking met Fujifilm een gratis app ontwikkeld voor gebruik op je mobiele telefoon. Er is een versie voor Android en voor iOS. Voor je de app kunt gebruiken, dien je een account aan te maken (door middel van een emailadres en wachtwoord). In de app kun je door middel van het invoeren van een code, een PhotoPass kaart of losse (attractie)foto toevoegen aan je account. Heb je een kaart gekoppelt, dan verschijnen de gescande foto's na een tijdje automatisch in de app.
Nadat je op de schermen bij de uitgang van een attractie hebt gekeken welke code je foto heeft, gebruik je daarvoor de groene knop “Add attraction photo”. Je kunt dan kiezen uit de optie “Scan QR image” of “Input Photo ID”.
Wil je na je verblijf alle foto’s nog eens op je pc bekijken of in hoge resolutie downloaden in één handig bestand? Bezoek dan de website www.disneyphotopass.eu. Je kunt dan een account aanmaken (mocht je die nog niet hebben), je foto’s bekijken of producten bestellen met een opdruk van je foto. Je kunt dus géén foto’s toevoegen, maar alleen je account bekijken.
Het PhotoPass+ pakket is met 25% korting (€74 in plaats van €99) eenvoudig toe te voegen aan een verblijf in één van de Disney hotels zodat je er bij aankomst direct gebruik van kunt maken. Klik op 'Ontdek prijzen', kies een aanbieding die geldig is in de periode waarin je een bezoek wilt brengen aan Disney en vul vervolgens de samenstelling van je reisgezelschap in om de prijzen te bekijken. Selecteer PhotoPass+ tijdens de tweede fase van de boeking om deze toe te voegen.
Ontdek de magie van Disneyland Paris en profiteer van onze speciale aanbiedingen met extra voordeel op je verblijf (hotel + tickets), hoge korting op losse toegangstickets en voordelig vervoer met bus of trein. Er zijn diverse aanbiedingen voor alle periodes beschikbaar, ook tijdens de schoolvakanties.